MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marcouch boos op ‘etterbakken’

28 mei 2007 | in Maatschappij | 47 Reacties

Ahmed MarcouchDe Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch (PvdA) zegt woedend te zijn betreffende het incident waarbij drie jongens van Marokkaanse afkomst, een 38-jarige homo mishandeld hebben en hem vervolgens twee uur hebben laten zwemmen in de Rembrandtpark vijver. Hij zegt er boos om te worden dat de man getreiterd en vernederd werd.

“Als het er inderdaad om gaat dat de jongeman homo is en de Marokkaantjes daar moeite mee hebben, word ik nog bozer. Want dit is Nederland en hier blijven we met onze poten van homo’s af”, aldus de politicus op holebi.info.

Marcouch erkent dat de overlast toe neemt. “We zitten nog met een groepje verschrikkelijke etterbakken, die af en toe voor dit soort drama’s zorgen. We krijgen hoofdpijn van die jongens, maar we zullen er nu ook voor zorgen dat ook hun ouders hoofdpijn van ze zullen krijgen, waarbij ze zich niet mogen verschuilen achter armoede of de verpaupering van de huizen en de verloedering van de straten. Ze moeten beseffen dat het hun zoontjes zijn die de Nederlandse samenleving het bloed onder de nagels vandaan halen”.

Er zijn 47 reacties

  1. marokkino
    28 mei 2007 om 12:01 uur.

    ya zwamels!

  2. mustafa
    28 mei 2007 om 01:46 uur.

    Ik persoonlijk vind de heer Ahmed Marcouch een etterbak.
    Hij was niet ten tijde van de gebeurtenis daar en hij heeft gereageerd ( onozele reactie) op basis van een partij.Voor het zelfde geld waren het niet eens marokanen of zijn ze geprovoceerd geweest. Iemand is onschuldig tot de tegendeel is bewezen.En hij moet zich niet moeien met de onderzoek die nog bezig is.
    Ik praat niets goed maar ik vind de heer ahmed een loopjongetje van de ….
    Maar ja het is en blijft een politieker die gewoon stemmen probeert te ronselen.

  3. azrou
    28 mei 2007 om 02:59 uur.

    Zonder Marokkaanse ouders zou Marcouch nooit dromen van de plek waar hij nu zit. Hij heeft deze ouders als ladder gebruikt om boven te klimmen. Nu beloon hij de Marokkaamnse ouders met hoofptijn. Je bent een echte kontdraaier de heer Marcouch. Je bent totaal anders geworden dan Marcouch die wij kenden als woordvoeder van de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en omstreken (Ummao). Bedankt voor je beloning beste kontdraaier

    Groet,
    Azrou

  4. maghrabi
    28 mei 2007 om 03:44 uur.

    hahaahhahahahahahahahahahahhahahahahahhaha:D:D:D:D ahhahahaha in de vijver hahahahahahahaahahahahahahahhahahahahahahahahha

  5. mo
    28 mei 2007 om 04:25 uur.

    lahaola ola koata illa bilah!
    ben je een crimineel dan is het niet goed
    ben je een stadsdeelvoorzitter dan is het helemaal niet goed
    althans volgens een aantal intellectuele regeerders hierboven.
    Commentaar leveren !! dat doen we goed!

  6. marijnt
    28 mei 2007 om 04:35 uur.

    he azrou,

    Misschien ben jij 1 van die etterbakken waar hij het over heeft. Wat jij zegt slaat helemaal nergens op. Hij zit er niet als schootthondje van de marokanen. Hij zit er namens alle amsterdamsers. Zijn taak is ervoor te zorgen dat het veilig is in de wijk voor iedereen. En als er toch klootzakken die er rotzooi trappen en die zijn toevallig van zijn eigen achtergrond. Dan heeft hij de plicht om ze keihard aan te pakken dat hij daarvoor de ouders lastig valt. Dan moeten ze een keer die kutkinderen eens een keer hard aanpakken. Dat betekent meer thuiszitten en de kinderen opvoeden en niet alles aan de vrouw overlaten. Hij is gekozen door een meerderheid die niet alleen maar bestaat uit marokanen. Met andere woorden hij moet niet loyaal zijn aan zijn gemeenschap maar fatsoenlijk beleid uitvoeren.

  7. Azizi
    28 mei 2007 om 05:58 uur.

    Marcouch is een grote slijmbal en die maar onzin praat.
    Moet me diep schamen als ik hem in discusies zie, dan denk ik bij mezelf hou je wafel toch dicht.
    Hoe hij wethouder is geworden, denk nu bij mezelf dan kan ik dat morgen ook zijn.
    Hij jaagt nu alleen op ouders, terwijl hij voor ze moet opkomen, terwijl hij weet dat de ouders machteloos zijn.
    Hij wil de begin aanpak van aboutaleb na doen, door oude koeien uit de sloot te halen. MAn geloof je zelf in je onzin.

  8. azrou
    28 mei 2007 om 08:32 uur.

    je zingt steeds hetzelfde liedje stomme MARIJT. Je gebruikt steeds dezelfde inhoud en dezelfde woorden bij alle je reacties. Wat ben je zwak en zielig zeg
    HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  9. Farid
    28 mei 2007 om 11:20 uur.

    De ouders zijn niet onmachtig, Azizi, ze houden hun dochters toch ook onder controle. Je moet dit keihard aanpakken, want die homo heeft maar 2 uur moeten zwemmen maar ik wordt er weer op aangekeken als ik solliciteer (heb je weer zo’n geitenn…). Als je dit niet keihard aanpakt maak je alleen Wilders blij met nog meer stemmen.
    dus denk eens na! Marcouch heeft gelijk.

  10. moessie
    29 mei 2007 om 09:13 uur.

    al die beleidsmaker en mensen die een risico -analyse hebben gemaakt zijn medeschuldig aan dit feit. Iedereen had dit moeten zien aankomen gezien eerdere ervaringen. Nee, gewoon 75 agenten er op af sturen…..die in de praktijk al niets kunnen en totaal geen enkele overwicht hebben op dit soort jongeren. Normaal gesproken heb je al gauw een paar honderd ME en politie paraat. Het lijkt er bijna op alsof (beleidsmaker en medewerkers risico analyse) men deze escalatie bewust heeft willen veroorzaken. Dan krijg je, ” zie je wel, ze kunnen zich echt niet gedragen en willen zeker niet intergreren”.

  11. marijnt
    29 mei 2007 om 10:36 uur.

    Lees de reactie eens van farid azrou. Dan begrijp je wat ik bedoel. Ik ben het namelijk helemaal eens met hem. Als de ouders de dochters onderdrukken en beperken in hun bewegingsvrijheid. Dan kunnen ze dat ook doen bij hun zonen. Je maakt mij niet wijs dat hun machteloos zijn. Ik geloof er geen reet van

  12. marijnt
    29 mei 2007 om 10:38 uur.

    Weet je waarom ze dat niet willen doen azrou. Omdat ze namelijk denken dat ze niks te verliezen hebben bij hun zonen maar juist meer bij hun dochters. Ze zeggen ik kan niet de hele dag controleren wat mijn zonen doen buiten. Nee maar je kunt wel 24 uur per dag controleren waar je dochters uithangen. Hypocriete bullshit is dat meer niet wat een ongelofelijke nonsens

  13. jamal
    29 mei 2007 om 12:18 uur.

    Marijnt.

    Hypocriete Bullshit…..Klopt. Daar draait onze gemeenschap om..

  14. azrou
    29 mei 2007 om 12:50 uur.

    He marijnt …
    je leeft nog steeds met de clichés van de jaren zeventig. Bezoek de universiteiten en de hogescholen en vraag naar het percentagen van de Marokkaanse meiden. Wat weet jij over de Marokkaanse meisjes. rot op met je naive opmerkingen

  15. mhamed
    29 mei 2007 om 01:10 uur.

    marijnt je zal altijd tje blijven.

  16. kano
    29 mei 2007 om 01:12 uur.

    MARIJNT ik ben volledig met je eens

  17. Henk -Rotterdam
    29 mei 2007 om 03:17 uur.

    Wat een hele hoop herrie en elkaar in de haren vliegen en voor wat?
    Het is nog op geen enkel punt bewezen wat er gebeurd is.
    En is er wel gebeurd zoals het slachtoffer zegt?
    Hoeveel male is het al niet voorgekomen dat er later bij het ondezoek is gebleken dat er zich iets heel anders heeft afgespeeld,dan het slachtoffer verklaarde.
    Is er dan helemaal niemand onder jullie die er geen aantal vreemde punten in het verhaal vinden?
    Nogmaals als de daders gepakt worden en het heeft zich echt afgespeeld zoals het slachtoffer zegt,dan kan de straf niet hoog genboeg zijn,zonder meer. Maar om nu hier al knievallen te doen,op de stoel van de rechter gaan zitten,etnische zaken gaan gebruiken en waarvoor?
    ER IS NOG STEEDS GEEN BEWIJS OF DADERS BEKEND!!!!!!!!
    Laat de poltie de zaak onder alle rust onderzoeken.
    Dan pas een mening vormen en een oordeel uitspreken.
    Farid,
    En als een werkgever je aankijkt op dit incident zonder bewijs is dat een hele grote klootzak waar ik niet eens voor zou willen werken.

  18. Henk -Rotterdam
    29 mei 2007 om 04:39 uur.

    Nog even terzijde ik zou iedereen willen aanraden om de site van
    http://www.geertwilders.nl te bezoeken en te lezen om zijn mening te horen over de Marokkanen en de wijze van optreden tegen hun.
    Misschien kan de administrator het gehele stuk in het kader van voetbalrellen publiceren,we bereiken een grens met het verzoeken om met scherp te mogen gaan schieten.
    Tevens ter informatie is heden middag in de 2e kanmer de PVV wederom het woord ontnomem omdat ze het generaal pardon koppelde aan homohaat en zeer zeker aan de Marokkanen.
    Nogmaals geen cent bewijs en de confrontatie wordt continu uitgelokt.
    Of zijn er mensen die het hier eens zijn met G.W. en moet de politie in dit soort gevallen met scherp mogen schieten?
    Op naar een …. staat ?

  19. Amsterdammer
    29 mei 2007 om 04:58 uur.

    Het is blijkbaar een sport geworden voor Marokkanen om elkaar te pas en on- te pas aan te vallen en af te kraken. Ahmed Marcouch heeft niets verkeerds gezegd. Ouders van criminele jongeren dienen meer betrokken te raken bij het opvoeden van hun kinderen. Daar is niets mis mee. Je hebt als ouder zijnde een kind in het leven gebracht en daarbij dien je als ouder zijnde je plicht en verantwoordelijkheden in te nemen. Het is niet de bedoeling dat de staat de verzorging van je kinderen op zich gaat nemen…..terwijl de vader de hele dag in de moskee hangt en de moeder alle markten afgaat of achter de schotel de ene serie na de ander volgt…..

    Zo veel negatieve reacties op dit bericht maar geen één die een oplossing voor het probleem aangedragen heeft. Zelfs in Marokko weten de meeste ouders hun kinderen een betere opvoeding te geven. Een opvoeding gebaseerd op respect voor ouderen en scholing. Hier terroriseert de ene Marokkaan na de ander de bejaarde vrouwen uit de buurt, terwijl hun ouders gewoon de ander kant op kijken. Het enigste wat ze kunnen is zich beroepen op onmacht. Als ik een beleidmaker was geweest, wist ik het wel met deze ouders.

    Deze ouders kennen maar een taal, namelijk kinderen mogen alles doen behalve komen aan de portemonnee. Wanneer een ouder zich niet gekwalificeerd voelt om de rol van de ouder op zich te nemen, dan kan wat mij betreft het kinderbijslag ingetrokken worden. Het kind overplaatsen van huis, het liefst bij een Marokkaanse pleeggezin maar indien geen ander optie dan maar een Nederlandse. Dan maar een geassimileerde nette Marokkaan ipv een criminele Marokkaan.

    Wat betreft de voetbalwedstrijd heeft de KNVB wel degelijk tekort geschoten. Iedereen had vooraf kunnen weten dat dit uit de hand zou gaan lopen. Het is immers bekend dat het deze supporters (niet allemaal natuurlijk) alleen maar om vernielingen gaat, ze kennen geen sport en geen (zelf)respect. Anders sta je niet voor de camera met vurige wraakzuchtige ogen alsof de vrijwillige stewards je ouders verkracht hebben.
    Dit probleem is eenvoudig aan te pakken. Stel een wet op die het toe treden tot het veld en vernielen verbiedt. Bij het overtreden van deze wet hangt een boete van €…. . Ben er dan van overtuigd dat de ouders beter op hun biggetjes zullen passen.

    Maar nee, we zetten ons af op ieder die een bestuurlijke functie bekleedt en een oplossing aandraagt. Het enigste wat wij van onze Marokkaanse bestuurders wensen te ontvangen is een zak vol met geld.

  20. Henk -Rotterdam
    29 mei 2007 om 06:46 uur.

    Amsterdammer,
    Hier een bericht van een Rotterdammer.
    Op veel punten ben ik het met je eens.
    MAAR:
    waarom sprak hij voor zijn beurt?
    veronderstel nu eens dat het geen juist verhaal is ,welke schade is de gemeenschap dan onnodig toegebracht door eigen gelederen terwijl de “andere kant” dit al genoeg doet.
    Denk eens even aan het verhaal in Belgie over de MP3 speler,hoeveel mensen zijn er niet onnodig beschadigd?
    Vanmiddag is er een bericht de wereld ingekomen dat omhelst de aanhouding van de daders van de mishandeling van Jan Kromkamp.
    Ik heb nergens in de berichten iets kunnen lezen over afkomst maar de sites van de kranten staan alweer vol met commentaar en we weten wie er weer als dader worden aangewezen.
    Ik kan veel zaken op noemen waar ik mee te maken heb ( leerlingen van me)gehad en soms nog heb waar de overheid de mensen gewoon laat barsten of zelf gewoon ten onrechte veroordeeld tot 30 maanden gevangenisstraf en dat voor iets wat hij niet heeft gedaan en ook echt niet heeft gedaan.
    Geen greintje bewijs en alleen maar een valse verklaring van een andere verdachte,die hem later weer ontrok en in hoger beroep ( na 8 maanden traineren van de zaak -stukken zoek etc) weer introk en hij weer werd veroordeeld
    De zaak gaat nu naar de Hoge Raad.
    Of zal ik het hebben over de 19 jarige Ibrahim,een kanjer van een gozer nooit een cent kwaad,die was wezen tafelvoetballen in een coffeeshop,om 22.00 naar huis ging omdat hij de andere ochtend weer naar school moest en nog even voor de deur stond te praten,toen er een auto stopte en er een uitstapte en hem zomaar doodschoot,zomaar zonder reden, De dader is nooit gepakt maar in de straten was te horen dat ze de verkeerd hadden en degene moesten hebben die een stukje verder op stond,
    Hoe wil je al zijn vrienden en familieleden nog vertrouwen in de oveheid bijbrengen.
    Je zegt zelf ook dat de overheid toch wel als een stelletje zakken hebben gefaald bij de wedstrijd, daar is de overheid schuld aan en niemand anders,niet de politie maar de verantwoordlijk korpsbeheerder de Burgemeester.
    Dat wil nu niet zeggen dat ik het goed praat,want de daders dienen goed en zwaar te worden bestraft ,maar wel op de zelfde wijze als de daders van de voetbalrellen bij de andere wedstrijden en niet zwaarder.
    Je hebt volkomen gelijk betreffende de opvoeding maar hoe lang heeft de overheid niet de andere kant opgekeken.en doet dat nog.
    Nu we na jaren met een lulverhaal van een halfvolwassen inburgeringscursus komen zijn we niet in staat deze redelijke wijze te organiseren,de enige die weer wijzer van worden zijn de ROCen die het moeten organiseren en uitvoeren,maar dat gaat op een wijze die veel vraagtekens oproep,en trouwens wat is er nu echt weer in de praktijk van terecht gekomen”?
    Wat is de stand op dit moment?
    Dat kan zelfs de overheid niet beantwoorden en gaan we weer op het zoveelste debacle af.
    Het straffen van de kinderbijslag is niet mogelijk zonder wijziging van de Sociale Verzekeringswetten en en wetswijziging duurt al snel 2 tot 3 jaar en anders wordt je door elke rechter teruggefloten.
    En zo zijn er nog veel punten aan te voeren die door het falen van de overheid hen op elk niveau mede verantwoordelijk maken voor de situatie en niet in staat is gebleken om op een adequate wijze in te grijpen en dan gaan we met krankzinnige in de politiek te maken krijgen die met voorstellen komen om met scherp te schieten.
    Nogmaals er moeten zaken veranderen,maar dat bereiken we niet door ongenuanceerd verdachtmakingen te gaan lopen doen,eerst de daders en dan pas oordelen.
    Ik beoordeel de uitspreken van de wethouder inhoudelijk niet,maar vind ze voorbarig.
    Of willen we een politiestaat?
    Gewoon eerlijk antwoorden en geen kreten zonder onderbouwingen want daar barsten we al van in dit land.
    Henk, voor even in contact met een Amsterdammer ( en dat kan pijn doen,want het mooiste van Amsterdam is de trein terug naar Rotterdam)

  21. rotterdammer
    29 mei 2007 om 07:29 uur.

    MENSEN HEBBEN JULLIE NIKS BETERS TE DOEN???????

  22. batata
    29 mei 2007 om 07:42 uur.

    henk- rotterdam ben het helemaal met je eens

    en wat betreft de ouders van criminele jongeren
    ik zelf heb een familie lid die op het slechte pad is geraakt haar ouders hebben echt alles geprobeert maar niks helpt je kunt hun niet verantwoordelijk stellen voor hun dochters daden en (als dit waar gebeurd is) dan moet je die jongens straffen leer ze een lesje waardoor ze het nooit meer zullen doen

  23. mhamed
    30 mei 2007 om 10:46 uur.

    henk toppie jongen.

  24. Farid
    30 mei 2007 om 11:12 uur.

    Henk-rotterdam, als die jongens onschuldig zijn, dan gebeuren er nog genoeg andere dingen en daar zijn te vaak marokkaantjes bij aanwezig.
    Marcouch brengt de gemeenschap zeker geen schade toe. Het zijn juist die verhalen om alles maar onder het tapijt te schuiven en te doen of er nooit iets aan de hand is die de gemeenschap een slechte naam geven.
    Waar het om gaat is dat mensen die bestolen en getreiterd worden niet het grootste slachtoffer zijn, maar het grootste slachtoffer de hele gemeenschap is die er op wordt aangekeken.
    Dus is hard optreden vooral in ons belang. Met scherp schieten is een “beetje” overdreven, dat ben ik wel met je eens.

  25. Studente
    30 mei 2007 om 01:08 uur.

    Ik reageer nog even op de opmerking gepost door Marijnt.
    Vrouwenonderdrukking ed..????

    Ik ben zelf een marokkaanse studente en ik zie dat bij mezelf en anderen die ik ken niet terug. Ik heb genoeg vrijheid en daar ben ik gelukkig blij om!

    Dus ik snap niet zo goed waar je dit vandaan haalt.. mag ik vragen welke marokkaanse meiden jij allemaal kent.?????

  26. Studente
    30 mei 2007 om 01:12 uur.

    Ik ben het trouwens ook eens met Marcouch.. maar dan moet je ook kijken naar alle jongeren en niet alleen marokkaanse jongeren in het algemeen.

    Ik zou zeggen.. die jongeren horen gewoon beter discipline te krijgen..
    By the way.. mensen waarom neem je kinderen als je niet eens je kinderen goed op kunt voeden..????????

    Voordat mensen aan kinderen uberhaupt beginnen, horen ze gewoon eerst goed boeken te lezen, met andere ouders te praten ed.. dus allerlei informatie in te winnen.. Ik denk dat dit goed zal helpen om ook duidelijke regels te stellen.

  27. Henk-Rotterdam
    30 mei 2007 om 01:13 uur.

    Farid,
    Ik stelde alleen maar dat men niet voor zijn beurt moet spreken,ongeacht wie het is.
    Eerst het onderzoek,daderprofiel,aanhouding etc.
    Ik wil niets onder het tapijt vegen( heb ik trouwens niet)
    Er gebeurd inderdaad genoeg,maar dat is nog geen reden om zonder bewijs de gemeenschap er al bij voorbaat op aan te kijken en met de vingers te wijzen.
    Als we dat gaan doen verkrachten we onze rechtsbeginselen en doen we te kort aan al degen die straks echt slachtoffer worden en dan niet meer gezien worden
    Het is triest genoeg en dat zijn we met elkaar allemaal eens dat we als maatschappij en als overheid een kleine 2000 etterbakjes niet in de hand kunnen houden en daar 380.000 mensen op aan kijken.
    Kijk ,je moet staan voor een open mind en opstelling,natuurlijk en er is een moment dat we de tijd van praten gepasseerd zijn en dat er moet worden opgetreden,maar waar blijft dat optreden dan?
    Behalve het lanceren van onzinnige niet haalbare voorstellen die alleen maar goed zijn voor de onderbuikgevoelens.
    Het grootste slachtoffer is ook de gemeenschap die door de onnadenkende niets ontziende menigte op een hoop wordt gegooid,die zelfde menigte die met zijn auto naar de Turk/Marokkaan gaat omdat het goedkoper is en op de markt naar de Marokkaan gaat omdat hij goedkoper is.
    Kom bij mij bij de Marokkaanse kapper kijken en zie hoeveel “Ollanders”er zitten ( ik ook) omdat hij goed knipt dat is 1 het belangrijkste, maar daarnaast zeer goed betaalbaar,bij een Nederlander betaal ik het dubbele voor hetzelfde.
    JA, ZEG HET MAAR IK BEN EEN HOLLANDER EN GIERIG.

    Ja, schieten op de mensen,
    Een donorshow op de TV van jij mag leven en jullie 2en mogen sterven,
    Pedofielen voor Groenlinks bijna in de senaat,
    Imbecielen in het parlement die homohaat koppelen aan een generaal pardon,
    Ik zou bijna roepen:
    WAT IS ER MET DIT PRACHTIGE LAND GEBEURD?
    HOE DIEP ZIJN WE AAN HET ZINKEN?
    WAAR ZIJN ONZE MOLENS EN BLOEMEN MET KLOMPEN GEBLEVEN?
    HEBBEN WE DAN HELEMAAL GEEN VETROUWEN MEER IN ELKAAR EN IN DE TOEKOMST?
    IS GEWELD DAN DE OPLOSSING DIE WE ZOEKEN?

  28. Maghrebie
    30 mei 2007 om 02:52 uur.

    Henk,
    Je geeft aan waarom hij voor zijn beurt sprak?
    Ik denk dat je vraag zelf uit een veronderstelling komt dat Marcouch niet op de hoogte is/zou zijn over de afkomst van de daders. Ik ga ervan uit dat een stadsdeelvoorzitter middels een telefoontje daar achter kan komen. Mocht Marcouch zijn reactie inderdaad gegeven te hebben alvorens hij het bericht uit de media gecheckt te hebben, dan is dit verkeerd. En zal ook ik erg teleurgesteld zijn in hem.
    Dus ook al die negatieve reacties hierboven zijn naar mijn mening te voorbarig in dit geval, gezien wij niet weten wat Ahmed Marcouch wel weet.

    Dat er onrecht is daar zal ik je niet in tegenspreken. Dat de media selectief is in haar berichtgeving en belichting van allerlei zaken eveneens.
    Maar wat ik vertik is ons als slachtoffer te gedragen en op te stellen. Wij dienen onze verantwoordelijkheid te nemen die wij al heel lang hadden moeten nemen.

    De voorbeelden van onrecht zijn te veel om op te noemen. Alle vooroordelen helemaal laten verdwijnen door goed gedrag zal maar bij een droom blijven. Maar we kunnen er wel voor zorgen dat in ieder geval de overlast en de problemen minder worden.
    Het voorbeeld van Batata is zo een die de nadruk wilt leggen op de machteloosheid van de ouders. Wat hij met zijn voorbeeld wilt stellen is mij onduidelijk. Zodra de Marokkaanse ouders het heet onder hun voeten krijgen, grijpen zij gelijk naar de sleutel “IK NIET BEGRIJPEN” en nu is het “Wij staan machteloos”. Met deze sleutel steken zij hun hoofd in het zand en valt hen niets kwalijk te nemen. Deze ouders weten allemaal hoe zij een afstandsbediening moeten gebruiken, de meesten pinnen geld en kennen alle voorzieningen uit hun hoofd binnen de WWB. Maar zodra het op verantwoordelijkheid aan komt dan zijn het ineens onwetenden.

    De ouders van ontspoorde kinderen hadden zich vroegtijdig moeten interesseren voor de opvoeding en toekomst van hun kinderen. Als een kind van 8 tot diep in de nacht op straat hangt terwijl de ouders gezellig op de bank zitten en ongestoord tv zitten te kijken, dan moeten de ouders zich niet beroepen op machteloosheid als de kinderen 14 zijn. Want als een kind van jongs af aan een goeie opvoeding heeft genoten dan zouden de ouders in ieder geval een gesprek met hun kinderen kunnen voeren.

    Ik zeg er nogmaals heel duidelijk bij dat er altijd een groep ouders zijn die wel degelijk hun best hebben gedaan maar dat de kinderen toch wisten te ontsporen. Deze groep ontspoorde jongeren zal er ook altijd zijn en maken nou eenmaal deel van iedere samenleving, alleen is de ontspoorde groep jongeren bij onze gemeenschap erg groot (en helaas niet alleen maar in NL maar in heel Europa).

    Henk, jij staat voor de klas. Als het goed is, moet jou wel opgevallen zijn dat de Marokkaanse ouders zich weinig interesseren in de school en de voortgang van hun kinderen.
    Sommigen weten niet eens waar de school van hun kind zich bevindt. De meeste ouders zien ouderavonden als tijdverspilling en vertikken het om te verschijnen. Dat verklaart naar mijn mening ook waarom onder de Marokkaanse jongeren veel school uitval is.
    De ouders die zich uit gemak opstellen als niet wetenden, zijn mede verantwoordelijk voor de huidige jeugdproblemen. De meeste (zwarte) scholen zorgen ervoor dat tijdens de ouder- en informatie avonden een Arabisch/berber sprekende persoon erbij zit, om de taalbarrière weg te werken. Hogescholen organiseren allerlei informatiedagen gericht op de Marokkaanse ouders, maar bijna geen ouder is op zo’n dag te bekennen. Het probleem van de eerste generatie ouderen is niet de onwetendheid maar simpelweg geen interesse. Dit moeten wij gewoon erkennen. En om de tekortkomingen van de overheid als argument te gebruiken doet men hiermee geen recht aan.

  29. azrou
    30 mei 2007 om 02:52 uur.

    Henk -Rotterdam helemaal mee eens

    Amsterdamer
    Het is natuurlijk verstandig om in termen van oplossingen te denken. Daar ben ik het met je eens. Alleen je moet niet vergeten dat je geen oplossingen met effect kunt bedenken zonder de situatie grondig te analyseren en de problematiek zo concreet mogelijk te formuleren. Veel polititie, ook Marcouch, zijn bezig met het bestrijden van de syptomen van de problematiek. Ze durven niet of ze zijn niet in staat om de verschillende achterliggende vactoren die een rol spelen bij de problematiek in kaart te brengen en vervolgens de oorzaken van de problematiek te bestrijden in plaats van steeds focussen op de gevolgen.
    Je kunt vandaag alle boeven achter de tralies zetten, maar daarmee hep je nog niets oplgelost. Je hebt nog geen garantie dat wij morgen geen nieuwe boeven krijgen. Pijnstellers verzachten wel de pijn maar lossen het probleem niet op.

  30. naffer
    30 mei 2007 om 03:54 uur.

    @Henk Rotterdam
    Ik overweeg serieus een fanclub te starten… ; )

    @ Farid
    Punt is niet zozeer het verzwijgen van feiten, maar het trekken van conclussies alvorens een onderzoek te doen. Verschillende malen zijn er incidenten geweest waarbij er direct naar de Marokkaanse gemeenschap wordt gewezen voordat de feiten boven tafel zijn. Als een wethouder zou het dhr. Marmouch sieren te wachten op de feiten, deze te bestuderen en zich dan een mening vormen… Nee hij weet al precies wat de oplossing is voordat er uberhaupt iets feitelijk bekend is!!!!

    Kritiek op zijn acteren is niet direct een aanval op zijn integriteit hooguit een gefronsde wenkbrauw als het gaat om zijn capaciteiten als een bestuurder.

  31. Henk -Rotterdam
    30 mei 2007 om 04:14 uur.

    Wat ik bedoel is het volgende,
    Afgelopen weekend is er een speler van PSV mishandeld na een “vriendschappelijke wedstrijd”.
    Uiteraard waren de commentaren en de geuige die hadden gezien dat het 2 om twee Allochtonen( lees Marokkanen )ging niet van de lucht ( zie AD etc).
    Jammer maar het betreft hier 2 spelers van de club uit Acht van A1.
    gewoon normale Hollanders met gewone Hollandse voorouders en gewone Hollandse namen met en uiteraard een keurige Hollandse degelijke opvoeding waar we zo trots op zijn en een gewone schoolopleiding en waarschijnlijk bezochten ze ook gewoon elke zondag met hun ouders de kerk om te bidden voor de mensheid.
    Nou beter kunnen we ze toch niet hebben ?
    Kijken of Wilders volgende week ook om schietinstructies vraagt voor dergelijke dorpen,of gelden daar andere regels.

  32. Henk -Rotterdam
    30 mei 2007 om 06:00 uur.

    Het gezegde in mijn vorige item over GL met pedo in de senaat neem ik terug met excuse aan GL
    Ik was verkeerd geinformeerd en had het niet gechekt.
    Mijn verontschuldigingen horen hier .

  33. marijnt
    30 mei 2007 om 09:54 uur.

    Studente,

    Ik geloof er geen biet van. En als het wel zo is dan ben jij een minderheid. Een meerderheid van die meiden heeft onvoldoende bewegingsvrijheid. En dat weet jij dondersgoed. Jij moet wat ik zeg niet op je eigen situatie trekken. Dit gebeurt gewoon door schijnheiligheid van ouders. Niet optreden tegen zonen want het zijn kerels die vinden hun weg wel en zij zijn niet belangerijk voor de familieeer we hebben bij hun niks te verliezen maar wel optreden tegen dochters cq vrouwen.

  34. Farid
    31 mei 2007 om 12:40 uur.

    @Henk-rdam –
    Helemaal mee eens het is triest dat 380.000 mensen worden aangekeken op het gedrag van een deel van de groep. Daarom is het goed dat af en toe iemand van die 380.000 – zoals Marcouch – zegt dat ook hij hoofdpijn krijgt van de etterbakjes en er hard tegen op wil treden. Moet je opletten, worden die 380.000 er een stuk minder op aangekeken, want dan zijn het medestanders geworden!
    Als blijkt dat Marcouch te voorbarig was en het verhaal niet klopt, moet hij natuurlijk zijn excuses aanbieden. Maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.

    Er moet net zo hard wat gezegd worden van die zieke commentaren die opdoken bij die in elkaar geslagen PSV’er (en er zijn meer voorbeelden, ga ik misschien eens allemaal in kaart brengen).

    En ik heb wel vertrouwen in de toekomst, ondanks de donorshow (maar je tekst is mooi!). Voordeel van een slecht imago is dat als je iets goed doet, ze dat meteen heel bijzonder vinden (elk nadeel heb z’n voordeel).

    @ Maghrebie
    Mooi geschreven, maar nu niet doorschieten. Het zijn niet alleen de ouders, de overheid heeft ook boter op het hoofd. Als je ziet dat ouders (Marokkaans of niet) geen verantwoordelijkheid nemen moet je ze dwingen (kinderbijslag afpakken). De overheid kiest ook voor gemakzucht.

  35. Farid
    31 mei 2007 om 12:53 uur.

    @Maghrebie
    Of als je de ouders niet kan dwingen hun kinderen op te voeden, dan zorg je er voor dat die kinderen zes dagen per week van 800 tot 20.00 op school worden opgevoed en stop je probleemkinderen in een internaat ofzo. Maar de overheid heeft het jarenlang geen poot uitgestoken.

  36. Henk -Rotterdam
    31 mei 2007 om 08:06 uur.

    Fardid,
    als je het in kaart wil brengen ben ik je man.
    Het woord tijd dat er duidelijkeid komt,bij alles heeft men het over de Marokkanen,maar je hoort later nooit om in hoeveel gevallen het nu precies om hen ging.
    Daarnaast is het zo dat als het autochtone betreft er amper berichtgeving is of berichtgeving zonder mogelijkheid te reageren.
    De media is een van de grote schuldige en heeft zich schijnbaar tot doel gesteld om een bepaalde bevolkingsgroep zo veel mogelijk te beschadigen.
    Neem deze week weer de wedstrijd van jong Groningen met het veld incident.
    Het betrof hier een de vader van een spelertje waarschijnlijk uit het voormalige oostblok en waar hadden we het weer over in de media en hun commentaren,precies over Marokkanen.
    Maar voor een juiste beeldvorming te verkrijgen ben ik in.
    Nogmaals flikken ze wat ,hard aanpakken,maar wel fair en eerlijk blijven,laten ze nu maar eens met een werk en leerprogramma komen en stoppen met al dat politieke gelul wat niets oplost.
    ALS ER NIEMAND MEER LUISTER NAAR NIEMAND VALLEN ER STRAKS DODEN IN PLAATS VAN WOORDEN

    Groeten
    Henk

  37. mhamed
    31 mei 2007 om 01:31 uur.

    HENK je bent een held jongen,

  38. Studente
    31 mei 2007 om 04:51 uur.

    Marijnt,

    Nogmaals welke marokkaanse meiden ken jij dan..????? Daar heb je nog geen antwoord op gegeven he..

  39. batata
    31 mei 2007 om 07:05 uur.

    henk top jongen heb ik heel vaak bij jou je haalt me de woorden uit me mond

  40. ramond
    01 juni 2007 om 10:57 uur.

    henk , we weten allemaal dat van de 10 verhalen over marrokanen en antillianen dat er 8 van waar zijn . denk je nou heus dat deze hr achmed Marcouch de verhalen uit z`n duim zitten zuigen dit speelt al jaren .de gevangenissen zitten overvol met dit tuig of is dit ook niet waar ? trouwens het is niet alleen in nederland zo .En dan die antwoorden van de sommigen hier , direkt in het slachtoffer rol gaan zitten en met het vingertje wijzen naar de enkele hollander die iets op z`n kerfstok heeft. henk ik adviseer je eens naar opsporing verzocht, premtime te kijken dan zie je wel anders . Loop maar eens rond in utrecht s`avonds rond de amsterdamse straatweg of overvecht , kanaleneiland ik hoop dat je het overleeft , of zijn dit ook allemaal lulverhalen.Ik vind dat de Hr Achmed gelijk heeft en alle schade verhalen op de ouders , eens kijken of ze de volgende keer weer een bushokje ingooien of met z`n tienen zomaar iemand in elkaar rossen.Ik ben het wel eens dat de media zeker de telegraaf een hype aan het kweken is , om zoveel mogelijk zware reakties uit te lokken.Ik weet niet waar je woont in rotterdam maar daar is het zeker ook niet pluis. Gisteren nog een akkefietje gezien , rijden 2 meiden op de fiets een zijstraat uit van links , komt er een auto aan die voorrang heeft , die HOLLANDSE meiden wilden gewoon doorfietsen , maar remde op het laatste moment af , en begonnen de automobilist uit te schelden . Die oudere man wilde er iets van zeggen komt er een marrokaanse jongen aangefiets schatte hem 17 jaar en begon die man te bedreigen , ik trap je in elkaar etc een andere grote vent die het zag stapte uit een BMW en vroeg waarom die jongen zo aggressief deed , ginghij gauw z`n maatjes bellen dat hij bedreigt werd terwijl die man gewoon vroeg wat hier de bedoeling van was ? blijkbaar kwamen die niet snel genoeg en hij fietste scheldend weg .
    Die meiden waren allang pleitte , kijk en van dat soort korte lontjes worden wij gestoord van. En nu komen er reakties van nederlanders bla bla geef nu gewoon maar toe het gros van de marrokaanse bevolking spuugt op nederland en jammer genoeg hebben ze dit aan hun zelf zelf te danken.

  41. Heerhugowaard
    01 juni 2007 om 11:16 uur.

    Beste Allemaal,
    Ik wil niet reageren op jullie meningen, ieder zijn eigen meining niets mis mee, maar wij moeten de grenzen niet overschrijden om de mensen niet te kwetsen en….
    Mijn volgend vragen is voor iedereen(schrijvers & lezers)
    1. Weet jullie zeker dat de daders Marokkaans zijn? en zijn ze echt Marokkaans?
    2. Heb jullie ooit kennis gemaakt met Marokkaanse cultuur en opvoeding?
    3. (Een beter milieu begint bij jezelf) heb je ooit jezelf gevraagd wat doe ik goed en wat doe ik niet goed?
    4. Jongens & meisjes met Marokkaans ouders waarom moeten wij altijd reageren als de media iets negatief over ons publiceert?
    5. Weten jullie (jongens en meisjes met Marokkaans ouders) dat het Nederlandse systeem die door de regeren is gemaakt en geïmplementeerd om de buitenlanders met dit soort problemen bezig te houden?
    6. En weet jullie waarom?
    7. Weet jullie hoeveel schade heeft de Nederlandse regeren aan ons ouders aangericht?
    8. Hebben wij genoeg kennis over onze richten en plichten?
    Ik stop ermee ik heb hoop vragen en ik advies de jongens en de meisjes met Marokkanse ouders aub ga nadenken over de bovengenoemde vragen en je krijgt zeker meer vragen erbij en de laatste vraag is:
    Wat is de oplossing? wanneer gaan wij samen+samen een oplossing bedenken?

  42. mhamed
    01 juni 2007 om 11:30 uur.

    marijntje hoe kom jij aan die informatie…………verdiep wat meer in dat soort zaken zodat jij wat meer komt te weten.

  43. azrou
    01 juni 2007 om 11:30 uur.

    he Studente
    Neem Marijnt niet kwalijk, Zij is niet meer dan een papegaaitje die steeds hetzelfde liedje zingt. (Zie haar reactie op andere onderwerpen) Zij heeft het steeds over de ondedrukking van de Marokkaanse meiden…

  44. marijnt
    01 juni 2007 om 12:18 uur.

    mhamed en azrou,

    Dus jullie vinden mij een papagaatje he. Jullie denken natuurlijk dat ik alles uit mijn duim loop te zuigen. Ik woon toevallig in een allochtonenbuurt en ik zie dagelijks die problemen om mijn heen gebeuren.

    En studentje

    Je vraagt me steeds welke meiden ik ken. Dat zijn meiden die jij niet kent

  45. Henk -Rotterdam
    01 juni 2007 om 02:30 uur.

    Ramond.
    Alle commotie die nu ontsaat is het gevolg van de gevoerde hetze en dat is gewoon een feit.
    Het is ,was en blijft mijn stelling dat de deelraadsvorzitter( hoe goed bedoeld misschoien ook) voor zijn beurt sprak.
    Het had b.v. al anders geweest als hij had gezegd “MOCHT blijken dat het……”
    etc dan hadden we een heel ander uitgangnspunt gehad.
    Er is nu op dit moment zelfs nog steeds geen enkel bewijs geleverd over de dcaders en het eenzijdig vertelde voorval.
    Concludeer nu niet dat ik zeg dat het niet gebeurd is maar het bewijs is ook niet geleverd.
    Als je stelt dat er in 8 van de 10 zaken marokkanen betyrokkenzijn vragaik me af uit welke statisteiekn je de cijfers heb,want ze zijn in en aantal gevaal erbij betrooken maar 8 van de 10 is een Telegraafstelling en niet bekend bij justitie.
    Betrouwbaarder is b.v. decijferlijst dat reeds 1 op de 10 in ons land aanwezige Polen nu al reeds met politie of justitie in aanraking is geweest endat een groter ziorg voorde ontwikkeling dan alle anderen bijeen.
    Dan het punt Rotterdam met zijn “problemen”.
    Ik woon in een oud volkswijk van Rotterdam en in deze deelgemeente wonen we met 61 verschillende nationaliteiten.
    Ik gan niet zeggen dat hier niets gebeurd maar in verschil met de andere steden valt het wel mee.
    Dat komt onder meer door een duidelijke en strak optreden vande poltie die wordt gesteund door de Burgemeester als Korpsbeheerder,Justitoie en doo4 het likj op stuk beleid.
    In een geval was er ook hier sprake van overlast en kregen de bewoners van de politie b.v. de beschikking over 380 manuren poltie en mochten de bewoners de agenten inzetten op de tijdstippen die zij ervaarde als overlastgevend.
    Dat is gedaan en met en kort en duidelijk optreden was de overlast binnen enkele dagen afgelopen.
    Toch wordt er teveel en te snel geroepen het Marokkanen in geheel Nederland.
    Neem het geval Kromkamp deze week.
    neem de afgrijselijke moord op de banketbakker in de Karel Doormanstraat hier,later bleek het te gaan om 3 man uit de Dominicaanse republik.
    Neem de onrust in Vlaardingen enige tijd geleden,waar jongens waren overvallen door ?????? en men sprak weer gelijk van…….?
    Daders nooit gepakt en enig bewijs is er eigenlijk nooit geleverd.
    Zo zijner vele voorbeelden te noemen van het feit dat men spreekt over Marokkanen zonder bewijs.
    Een van de mooiste voorbeelden was verleden jaar met de onusten in Parijs toen hier in Rotterdam ook een auto in brand gestoken was en de getuigen overtuigd waren van de daders,
    Gekleed in een spijkerbroek met een leren kort jasje en met een bivakmuts over het hoofd en van Marokkaanse afkomst,kijk dat vind ik nu knap,weten wat of wie iemand is met een bivakmuts op. Dat is klasse of niet dan?
    Maar terug naar de kern van het verhaal.
    Er lopen in dit land een stelletje etterbakken rond van allerei nationaliteiten en echt niet alleen van Marokkaanse afkomst .
    Als we het evemn houden op de Marookansse zijnen is de schatting over heel Nedrland oongevver 2000 etterbakjes als het er zoveel echt zijn.
    Daar meot de overheid met harde hand tegen op treden en de overheid krijgt ook steun uit de Marokkaanse gemeenschap als ze dat doet,maar dan moet ze het wel doen.
    En niet blijven doorggan met slappe lulverhalen en vervolgens weer gewoon doorgaan met een volgende plan van aanpak wat ook niet werkt omdat de kennnis en de bekwwanheid gewoon ontbreekt.
    De roep van Jobje Dialoog geeft alleenmaar aan hoe somber de mensen het eigenlijk inzien als je gaat zitten praten over zaken die je zefs niet eens weet te verwoorden of nu goed de bedoeling vanuit te leggen

  46. Henk -Rotterdam
    01 juni 2007 om 02:37 uur.

    Nog even het volgende:
    Sorry voor de typefouten had het nog niet gecorrigeerd en verzond het per ongeluk omdat ik even was afgeleid,mocht het onbegrijpelijk zijn dan stel ik het opnieuw op

  47. batata