MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Jongeren geïntimideerd door agenten

03 juni 2007 | in Maatschappij | 19 Reacties

Marokkaanse jongerenEen groep van zo’n vijftig voornamelijk Marokkaanse jongeren uit de Erasmusbuurt in Bos en Lommer vreest voor rellen met de politie. De jongeren zeggen tegen AT5 (video) dat ze al maanden geïntimideerd, bedreigd en zelfs mishandeld worden door agenten.

De jongeren melden dat ze al meerdere keren hebben ze geprobeerd een klacht in te dienen op het politiebureau. Die zou echter niets doen met de klachten. De jongens hebben in een laatste poging om escalatie te voorkomen nu een brief gestuurd aan burgemeester Job Cohen. De politie kon zaterdag niet voor de camera reageren maar laat weten de zaak serieus te nemen meldt de zender.

Er zijn 19 reacties

  1. Youssef
    03 juni 2007 om 02:25 uur.

    Een symbool van emanicipatie , tolerantie en gelijkheid!!

  2. Kees Fens
    03 juni 2007 om 07:00 uur.

    Zielige verhalen van stoepwarmhoudende VMBO randdebielen.
    Het is tuig en de politie weet dat.
    Boontje komt om zijn loontje!

  3. kano
    03 juni 2007 om 07:14 uur.

    heihard aanpakken dat is de enigste oplossing

  4. brother
    03 juni 2007 om 08:50 uur.

    Ze zijn ze aan het uitlokken, en als de hel straks los barst zijn het weer de Marokkanen die het doen. Goed dat deze Marokkaanse jongeren aan de bel hebben getrokken en niet gelijk voor de tegenaanval hebben gekozen.

  5. ramond
    04 juni 2007 om 10:44 uur.

    Het probleem is dat deze jongens een veel te grote smoel hebben , ga je in discussie dan kan je een ” trap voor je smoel krijgen” maw discussie is absoluut niet mogelijk zoveel haat zit er in , zeg je van kom maar op dan halen ze snel een paar vriendjes erbij , want alleen is maar alleen.jammer dat de meeste nederlanders weglopen of het zich over hun heen laten komen als ze zo`n bedreiging krijgen, immers zit in hun achterhoofd , ik kan hem wel neermeppen maar daarna? komen ze met twintig man terug.En die taboe moet worden doorgebroken , nederlanders moeten zelf groepen vormen en elkaar direkt bijstaan als er iets gebeurd ,. De politie word konstant uitgedaagd en ontkennen heeft geen zin want het is gewoon zo,dan moet je niet gaan janken en zielig gaan doen als de politie ze op de huid zit.Oplossing voor dit probleem is stop met aggressie jegens medemensen dan komt het vanzelf weer goed na verloop van tijd.De marrokaan zou zijn imago moeten veranderen wil het geaccepteerd worden in de maatschappij en zolang jullie je blijven verzetten kan je het echt helemaal vergeten hier in nederland.
    Voorbeeld hier in utrecht 2 van die mannetjes gooien zomaar fietsen om komt er een winkelier naar buiten en zeg dat ze weg moeten wezen en waar dit voor nodig is ? Ze lopen scheldend op deze winkelier weg maar komen 3 minuten later terug met 10 man en gooien z`n ruiten in . Wie kan mij nou uitleggen wat hier de bedoeling van is ? Nog een voorbeeld parkeerd een vrachtauto om iets uit te laden , man loopt naar het gebouw om te melden dat hij er is , op dat moment slaan 2 van die jochies zijn zijruit in en jatten z`n mobiel , ze rennen weg de man loopt er nog achteraan maar de jochies zijn veel sneller en kennen de weg , een man die op de hoek woont zag het gebeuren en wees de man op het feit dat hij dit gezien had , blijkbaar had ook een vriendje van die jochies dit gezien , de volgende dag lagen al z`n ruiten van de auto eruit. Dit gebeurd dus dagelijks op deze manier. Intimidatie is het speerpunt van de jonge marokkanen generatie , ze weten het en gebruiken jammer genoeg op een steeds jongere leeftijd. ONTHOUD 1 DING Wat gij niet wilt dat u geschied doe het ook een ander niet !

  6. kano
    04 juni 2007 om 11:37 uur.

    RAMOND ik ben ook een marokkaan en ik ben helemaal met je eens een deel van ons hebben het voor de rest verpest

  7. Studente
    04 juni 2007 om 01:10 uur.

    Maar behandel ze dan ook net als andere criminelen dus zonder onderscheid te maken.

    GUESS WHAT misschien zijn deze klachten inderdaad gegrond en waar. Hebben jullie daar ook wel aan gedacht?

  8. mhamed
    04 juni 2007 om 04:25 uur.

    respect begint bij het krijgen…………..en op eisen.

  9. adil
    04 juni 2007 om 05:28 uur.

    die kk agenten doen nu wel dom maar wanner er rellen komen gaat die kk media zegeen MAROKANEN vallen politie aan a fuck alle haters kk rasicten

  10. Henk-Rotterdam
    04 juni 2007 om 06:01 uur.

    Ramond,
    ik proef toch wel een hele grote tendens voor het terug plegen van geweld tegen over de etterbakjes want je stelt dat de Nederlanders zelf maar groepen moeten gaan vormen om iets terug te doen.
    Kijk, iedereen is het met elkaar eens dat de klootzakjes moeten worden aangepakt ,maar door het stellen van dit soort ideeen kan je de zaak alleen maar laten escaleren.
    Niemand kan nu nog ontkennen dat de overheid en niemand anders op alle punten heeft gefaald en het beleid moet veranderen.
    Er is in bepaalde wijken en buurten lang genoeg gesproken en het schijnt niet te helpen.
    Dan is het woord aan de verantwoordelijke voor de openbare orde in de gemeente en dat is de Burgemeester. punt uit.
    Hij en niemand anders is de stad verantwoordelijk voor de veiligheid en hij is het hoofd van de politie.
    Hij heeft voldoende bevoegheden om de orde te handhaven, hij kan bindende aanwijzingen geven voor de veiligheid en de orde in de stad en bij overtredeing hiervan de daders zonder pardon vast zetten en voor de rechter brengen.
    Maar als hij die verantwoordelijk is zijn verantwoording niet neemt ,kunnen wij wel blijven schreeuwen en de sites vol zetten met de meest gore discrimerende opmerking,die ook de 398.000 goed en hardwerkende mensen treft maar de verantwoordelijkheid is toch echt ergens anders.
    Hij kan b.v. stellen dat het verboden om in groepen van 2 man of meer bij elkaar te staan of zich op te houden in een bepaald gebied,
    het samenscholingsverbod.
    hij kan verbieden om sávonds na een bepaalde tijd onder een bepaalde leeftijd buiten te zijn
    het uitgaansverbod
    En zo zijn er vele zaken te bedenken om hen in het gareel te krijgen.
    Als je de nu eens begint met die gasten een werk en leeropleiding aan te bieden en hen het gevoel gaat geven ook bij dit land te horen kan er al veel veranderen maar de gevoerde hetze van de laatste jaren/maanden is zo groot en het is allemaal alleen maaar negatief dat zelfs mensen die nooit iets hebben mee gemaakt lopen te ouwerothoeren en totaal niet weten waar het over gaat’
    As ik nu weer kijk naar de beelden van het zwemfestijn in Belgie gepubliceerd in de telegraaf vraag ik me af wat voor nut het heeft om deze zaken hier breed uit wijden in de media in Nederland en uiteraard in de telegraaf.
    Dar dit gedrag ook door Nederlandse etterbakjes wordt gedaan in diverse zwembaden daar horen we niets over.
    En dan de stompzinnige opmerking dat deze maatregel ook goed voor dit land zou zijn bewijst alleen maar dat de stellers wel heel weinig van de gemeenschap af weten.
    Nogmaals de rotzakken aanpakken en desnoods hen met middelen dwingen om de rechte weg te volgen maar het is een taak van de overheid en die staat al jaren lang te wijzen op hele dikke rapporten en naar iedereen die ze maar kunnen bedenken,maar de fout ligt daar.
    En niet allen die wel uitstekend in de samenleving zijn de grond intrapppen

  11. ramond
    05 juni 2007 om 11:42 uur.

    Zolang de politie en overheid niets doen en de andere kant op blijven kijken , zal het beeld worden en in sommige steden is dit al zo dat groepen tegenover elkaar gaan staan? Een groot deel wil helemaal geen opleiding of hulp , vergeet niet hoe trots deze jonge mannen zijn , dus hulp vragen of accepteren is zeer moeilijk . Miljoenen verslindende hulpinstanties lees de krant sommige gezinnen hebben 10 hulpverleners !!! Ik blijf het zeggen deze jongens krijg je misschien in het gareel op de marokkaanse of turkse of poolse manier , en zeker niet op de slappe nederlandse jaren 50 toer !
    Ouders van de vorige generaties hebben de kinderen de beslissingen laten nemen omdat ze de taal niet machtig waren , en kinderen kunnen dat eigenlijk nog niet dus de stap naar de misdaad is heel klein, immers wie spreekt hun erop aan? Die kinderen krijgen ook weer kinderen die hetzelfde pad opgaan en zo kom je in die neergaande circel terecht.Overigens heeft de overheid die vorige generaties flink laten barsten dus zijn zeker medeschuldig aan het feit dat deze toestanden zijn onstaan .
    Gelukkig betreft het een kleinere groep hoewel deze groep jammer genoeg explosief groeit met de nieuwe generatie . En dat deze jochies het verstieren voor de overgrote groep echte marokkanen is voor iedereen duidelijk . Het is toch achterlijk dat je tegenwoordig anoniem moet solliciteren om een baan te krijgen als turk of marokkaan ? Ik hoop dat de welwillende groep zich staande weet te houden en de ontspoorde jongens op het rechte pad kunnen krijgen. Want samen in dialoog gaan met de nederlandse regering zal er dan een oplossing kunnen komen. Ik wil als laatste melden dat onder m`n kennissenkring zeker marokaanse , turkse en surinaamse mensen zitten waar ik zeer veel plezier mee heb.

    groet Ramond

  12. Henk -Rotterdam
    05 juni 2007 om 02:23 uur.

    Ramond
    Dus is het duidelijk dat de overheid zijn verantwoordelijkheid niet heeft genomen en nog niet neemt.
    Als men de afgelopen jaren neemt waarin een verharding is ontstaan door het opkomen van de leefbaar partijen en de opzet van het rechtse gedeelte in de 2e kamer kan men niet anders dan constateren dat het alleen maar slechter is geworden op een aantal punten.
    De mensen dachten dat de partijen die het gedachtegoed van P.Fortuyn uit droegen het wel zouden rooien en de zaken zouden veranderen.
    Maar wat is nu 4 jaar later gebleken,het waren gewoon baantjesjagers die er alleen voor hun eigen belang hebben gezeten en soms nog zitten.
    Het dwarsbomen van allerlei voorstellen om te komen tot oplossingen was speerpunt in het beleid bij deze partijen.
    Veel partijen en iedereen weet wel welke hebben zich conutinu 4 jaar lang elke dag bezig gehouden met het onderuit halen van de Marokkaanse gemeenschap.
    Zelfs bij gebeleken geschiktheid moesten banen bij de overheid naar de autochtone toe gaan ondanks het feit dat er totaal geen afspeiegling was in het apparaat.
    Nee, de banen als vuilnisman konden ze krijgen maar niet verder want dat was bestemd voor de blanke “toean”.
    Het onderwijs wat elk jaar staat te brullen dat het zo slecht gaat omdat er te weinig geld is om de kosten te betalen blijkt nu in totaal in dit landje een reserve van bij elkaar 43 miljard euro op de banken te hebben .
    Geld wat is bijeengeraapt door te bezuinigen op de uitgave van de doeluitkeringen in het onderwijs.ma.w. geld wat had moeten worden besteed aan ontwikkeling en vorming is op de banken gezet en tijd voor de scholier was er helaas niet door “geldgebrek”.
    En ga me niet vertellen dat het niet zo is,heb er zelf mee te maken gehad.
    Het zelfde geld voor de “hulpverlening”het is een grote puinzooi bijeengehouden door managers die er alleen zitten voor hun eigen belang en het promoten van hun eigen handel.
    Hoe meer mederwerkers in je organisatie, hoe hoger de managers worden ingeschaald en betaald.
    Resultaten zijn totaal niet belangrijk of nog minder degene die hulp nodig heeft.
    Je zegt iets over de trots om te solliciteren,een opleiding te volgen of om hulp te vragen,ik weet niet hoe je die ervaring heb opgedaan of het alleen maar van heb horen zeggen ,maar ik heb persoonlijk hele andere ervaringen.
    Meer als 25 jaar met hen gewerkt in de opleidingen en stagebegeleidings trajecten,stond zelf voor de klas en kan je verzekeren dat je juist hun trots kan gebruiken om een goed resultaat te bereiken,geef ze verantwoordelijkheid en stel duidelijke regels ,wees eerlijk en belazer ze niet.
    Dan heb je gewoon goed gemotiveerde jongens die een vak willen en kunnen leren en zich prima inpassen in en op de werkvloer.
    Nogmaals ik heb er 10 tallen in opleiding gehad en ze zijn allemaal prima terecht gekomen en voldoen bij alle werkgevers uitstekend,gewoon door eigen kunnnen en motivatie.
    Maar zolang we te maken hebben met media die bv filmpjes over lastige zwembadjeugd vergezeld doet gaan met een opname uit Marokko en suggereert dat dit in Belgie is opgenomen is een oplossing nog ver weg

  13. maghrabi
    05 juni 2007 om 04:53 uur.

    kano ik heb een groote hekel aan jou terwijl ik jou niet eens ken a aap wat jah keihard aan pakken wat hebben ze gedaan ewa zeg die dreries zijn daar gewoon aan het staleren en ineens komen die homo’s ff stoer doen ey ramond als jij met mij in gesprek gaat dan krijg je zowiezo en trap tege je mond aap

  14. Studente
    06 juni 2007 om 09:28 uur.

    Maghrabi wat zijn we toch volwassen????? Praat gewoon normaal met mensen ipv dit taalgebruik ….

  15. jamal
    06 juni 2007 om 02:17 uur.

    Het is vaak zo

    Grote bek en stoer doen in soft NL en Mietjes in Marokko….

  16. Appie
    07 juni 2007 om 04:09 uur.

    Waarom wordt het verhaal van die jongens niet aangenomen voor waar. Politie kan toch ook fout zitten?? Ik hoop op een onafhankelijke onderzoek en dat ze ontdekken dat de Politie van Bos en Lommer verkeerd gehandeld heeft. Ik hoop tevens dat een keer op de voorpag. van de Telegraaf “KUT POLITIEAMBTENAREN” wordt gebruikt. Dit zal niet lukken vanwege het gevaar dat de Politiekorps een klacht indient tegenover de telegraaf en dat de Telegraaf een geldboete zal moeten betalen voor het beledigen van een ambtenaar in functie. We zijn allemaal mensen, helaas worden we niet allemaal zo behandeld.

  17. mhamed
    07 juni 2007 om 12:07 uur.

    henk rotterdam jij hebt gelijk…en die ramond kan nog een hoop l;eren van je.

  18. thug life
    08 juni 2007 om 10:56 uur.

    die pedos lokken rellen uit zo dat ze onze kinderen de schuld kunnen geven het zijn zieke menssen

  19. thug life