MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zoon en moeder eisen DNA-test van vader

08 juni 2007 | in Maatschappij | 36 Reacties

DNA-testEen Eindhovense man van Marokkaanse afkomst moet een DNA-test doen, zodat duidelijk wordt of hij de biologische vader is van een dertienjarige jongen. Dat heeft de rechtbank in Den Bosch bepaald. De jongen had samen met zijn moeder in een kort geding de test geëist, omdat zijn vader volgens hen in Eindhoven en het geboortedorp van de moeder in Marokko rondbazuint dat hij twijfelt of hij wel de vader is.

De vader en moeder zijn twee keer getrouwd geweest en twee keer gescheiden. Tussen beide huwelijken in raakte de vrouw zwanger en werd de zoon geboren. Er gaat een verhaal de ronde dat een 65-jarige Turk weleens de vader zou kunnen zijn. De moeder ontkend dat. Volgens de vrouw is haar ex-man de vader. De zoon lijdt in ieder geval wel onder de onzekerheid over zijn afkomst.

De man zegt wel mee te willen werken aan een DNA-test, maar hij heeft daar nu het geld niet voor. De rechter heeft nu bepaald dat de moeder de helft van de kosten van zo’n achthonderd euro moet voorschieten. De volledige kosten worden betaald door degene die in het ongelijk wordt gesteld, zo hebben volgens het Eindhovens Dagblad de voormalige echtelieden zelf afgesproken.

Er zijn 36 reacties

  1. Good Girls
    08 juni 2007 om 09:03 uur.

    jeetje wat een fadiha
    de man is toch een klootzak dat ie gaat rond bazuinen over zijn eigen vrouw en meschien ze eigen zoon, dat noem ik nou a piece a shit for a man

  2. marijnt
    08 juni 2007 om 09:30 uur.

    Ik heb het artikel gelezen. Ik vind het werkelijk een schande wat die vader heeft gedaan. Zijn daad is niks anders dan een vorm van pyschische mishandeling. Als ik die jongen en die vrouw. Dan was ik ten eerste verhuisd naar een andere omgeving. Want je kunt daar niet blijven wonen. En ten tweede ik zou ervoor zorgen dat die kerel een fikse schadevergoeding zou betalen voor de schade die hij heeft aangericht met zijn laster. Ten derde ik zou verder gaan met mijn leven . Tenslotte heb je tegewoordig een marokaanse kerel helemaal niet nodig. Die zorgen niks anders dan ellende en problemen.

  3. marijnt
    08 juni 2007 om 09:31 uur.

    Je kunt tegewoordig een hollander als echtgenoot hebben dan een marokaan

  4. hassanhasson
    08 juni 2007 om 12:25 uur.

    Met een hollands echtgenoot moet men in NL een grootschalig DNA onderzoekverrichten ex. Turkije, zuid afrika etc.

  5. hans
    08 juni 2007 om 12:38 uur.

    of het is waar wat die vader vertelt en weet ie wat voor moeder hij heeft!
    Het kind heeft recht om te weten wie zijn echte vader is en niet alleen met wie zijn moeder getrouwd is lijkt mij! 😉

    Er zijn genoeg moeders die vreemd gaan terwijl ze hun kinderen voorliegen dat ze de heilige maria zijn. ook onder marokkanen

  6. Saida
    08 juni 2007 om 01:18 uur.

    Wishfull thinking MarijnT wishfull thinking

  7. iliass
    08 juni 2007 om 03:26 uur.

    ej marijnt effe iets tussen door dat laatste stukje

    (“Tenslotte heb je tegewoordig een marokaanse kerel helemaal niet nodig. Die zorgen niks anders dan ellende en problemen.”)

    dat hoeft er niet bij, jullie trouwen met kaaskoppen, wij trouwen met onze eigen volk. en er ook nog bij zegge dat ze voor ellende en problemen zorgen dat kan al helemaal niet, als ik naar jullie volk kijk is het juist andersom, veel gaan er vreemd en veel die scheiden meteen naar 2 weken.

    en effe mijn mening: ik zou nooit van mijn leven met een nederlander trouwen, ik wil absoluut geen familie met een nederlander er in…

    nog een fijne dag, de zon schijnt lekker dus geniet er van en denk nog eens goed na over jullie eigen problemen.

  8. le Parisien
    08 juni 2007 om 05:20 uur.

    @ Marijnt,

    Ik zou zeggen bied jezelf aan aan deze (ontroostbare) vrouw!!!

  9. studente
    08 juni 2007 om 05:57 uur.

    Marijnt, waarom generaliseer je weer zo?
    Dit is alleen een situatie waar het voorkwam voor hetzelfde geld heb je een hollandse vader die dat deed of juist aan pedofilie. dus bekijk het per geval.

  10. La3roubi
    08 juni 2007 om 09:44 uur.

    Marijnt heeft het dus gemunt op onze mooie marokkaanse dames 😉 Geef je geen ongelijk vriend, maar je maakt geen schijn van kans 😉

    En verder: tja….. wat is er mis met de combi Maroc-Turk. Ook leuk toch, is weer es een keer wat anders 🙂

    Nou ja, misschien dat de Partij Van Venlo wel moeilijk gaat doen over deze ‘3-nationaliteiten-kwestie’ in de Tweede Kamer, maar daar kan ik me eigenlijk maar op verheugen… (zou toch een prachtig debat worden, vinden jullie niet?)
    Wilders: “Maar voorzitter, het is toch schandalig, en ik herhaal: schandaaaalig, dat we straks Nederlandse staatsburgers krijgen die dienstplichtig zijn in Turkije, loyaal zijn aan de Marokkaanse koning en ook nog hier in Nederland gebruik mogen maken van onze, en ik herhaal: ONZE Nederlandse rechtbanken………… schandaaaalig is het gewoon!

  11. Samra
    08 juni 2007 om 11:03 uur.

    Marijntje toch! tussen al die rotte appels zitten er heus wel een paar marokkaanse mannen die goed functioneren als echtgenoot. Het is een schande wat deze man heeft gedaan maar die wilde gewoon onder zijn verantwoordelijkheid vandaan komen. Lange leve de DNA test dan maar!!!

  12. Trab
    08 juni 2007 om 11:50 uur.

    Toch zijn Marokkanen een ontspoord volkje! Ongelooflijk ontspoord!!!

  13. Borat
    09 juni 2007 om 10:52 uur.

    nee dat kan niet martijn, want de Nederlandse mannen hebben al verkering met hun hand.

  14. marijnt
    09 juni 2007 om 05:47 uur.

    Wat heb ik weer prachtige reacties ontvangen. Wat ik wilde duidelijk maken. Is dat je tegewoordig veel beter een hollander als man kan hebben dan vrouwen. De meeste nederlandse mannen nemen tenminste hun verantwoordelijkheid en tonen zich echte vaders ten opzichte van hun kinderen. en man tenopzichte van hun vrouwen. Nou heb je natuurlijk ook daar wel rotte appels tussen dat ontken ik niet. Feit is wel dat zij hun verantwoordelijkheden beter nakomen daar kunnen de allochtonen nog een hoop van leren. Neem nou bijvoorbeeld de marokaanse en de turkse gemeenschap. Onder turken is het bijna altijd zo dat 70 % van de mannen grotendeels van hun tijd doorbrengen op het werk met vrienden en in het koffiehuis. Er zijn ook mannen die het presteren om ’s morgens vroeg het huis te verlaten hun kinderen achter te laten bij hun vrouwen en ’s avonds laat weer boven water te komen. Waar hangen ze dan meest van hun tijd rond in het koffiehuis heerlijk kaarten, domino spelen of rummikub en roddelen over elkaars vrouwen en kinderen. De vrouwen die mogen thuis de kinderen gaan opvoeden want dat is niet hun zaak. Onder de marokanen is het een andere situatie maar het komt op het zelfde neer. Veel teweinig hun verantwoordelijkheid nemen en hun gezinnen verwaarlozen. Ik sprak met een marokaan hierover en zijn reactie was en ik citeer: Moet je eens luisteren bij ons trouw je meestal niet uit liefde maar uit een vorm van status. Zonder een huwelijk ben je niet compleet als persoon. Vandaar ook zei hij is het zo dat trouwen voor hun voldoende is wat daarna komt qua verantwoordelijkheid etc. is helemaal niet relevant.

    Vandaar dat dus zeg aan de marokaanse en turkse vrouwen trouw met een nederlandse man en probeer hem over te halen zich te bekeren. Je zult zien je wordt een stuk gelukkiger.

  15. Henk-Rotterdam
    09 juni 2007 om 06:49 uur.

    Borat,
    Fout !!!!!!
    Met allebei de handen!!!!!!!!

  16. hassanhasson
    10 juni 2007 om 12:27 uur.

    Zo Henk
    met twee handen!
    Zo gaat men ook vreemd!

  17. Good Girls
    10 juni 2007 om 02:04 uur.

    Sorry dat ik het zeg hoor maar Marijnt heeft groot gelijk,

    grote deels vande mannen zijn in de nadi roddelen of spelen ze kaarten en wanneer ze thuis moet het isha ( avondeten) klaar zijn, natuurlijk niet allemaal maar het grootste gedeelte wel, maar wij als marrokanen voelen ons altijd aangesproken al is het de waarheid

  18. studente
    10 juni 2007 om 05:59 uur.

    Marijnt,

    Doe normaal zeg!
    Ik zie genoeg normale echte marokkaanse vrouwen met normale echte marokkaanse mannen. Dus wat je zegt.. ik vind dat een beetje bekrompen.
    Zoals jezelf al aangaf.. er zijn overal rotte appels!!!!!!

    MVG

  19. Henk -Rotterdam
    11 juni 2007 om 12:11 uur.

    HassanHasson,
    Helemaal niet,gewoon eerst je naam noemen en je handen aan elkaar voorstellen dan is er geen sprake van vreemd gaan.

  20. pienke
    11 juni 2007 om 12:52 uur.

    Hallo allen. Met belangstelling volg ik de reacties… Spoorloos zit vol met niet-Maroc-mannen die een DNA test moeten doen…dus komt gewoon voor onder alle lagen van de wereldbevolking. Ik ben harstikke Nederlands en woon tussen een aantal Maroc-gezinnen. Wat ik zie is dat de papa’s hard werken om hun gezin te onderhouden: kids gaan gewoon naar voetbal,zwemles en autorijles…Nederlandse mannen zijn soms ook hele dagen weg voor werk, studie, kerk, buurtvereniging, etc… dus hou op elkaar aan te vallen en probeer elkaar te vinden in dat wat ons bind: (voor mij is dat “heb God lief boven alles en je naaste als jezelf”

  21. marijnt
    11 juni 2007 om 03:00 uur.

    He studente,

    Ik zeg ook niet allemaal maar de meeste helaas wel. Als ik weleens ga fietsen en ik kom langs de koffiehuizen of buurthuizen noem maar op dan zijn ze altijd vol met mannen. Zelfs tot ’s avonds laat twaalf uur. Ik blijf erbij dat de allochtone mannen teweinig verantwoordelijkheid nemen voor hun gezin. Ze doen helemaal niks met de kinderen of hun vrouwen. Meest van de tijd zijn ze er ook niet. Bij mij in de buurt woont een turks gezin. Ik zal je een voorbeeld geven. Die vader is werkloos of wil gewoon niet werken ik weet het niet maar whatever ik geef hem het voordeel van de twijfel. Hij heeft vijf jonge kinderen. Wat doet hij. “s Ochtens vroeg zegt hij zijn vrouw gedag en gaat weg. Waar gaat hij heen naar het koffiehuis en naar de coffeeshop. Die vrouw ondertussen is nou net toevallig weer zwanger en moet dus op de fiets de kinderen naar school brengen. Dan zijn die kinderen vervolgens ook nog eens onderhandelbaar en niet te handhaven. Die man trekt zich daar helemaal niks van hij komt ’s avonds terug en zegt tegen zijn vrouw dat hij geld wilt geven. Die vrouw weigert. De man gaat helemaal over de rooie en begint tegen haar te schreeuwen duwt zijn vrouw naar de balkon en verkoopt haar onder toezicht oog van mij een paar harde klappen. Hij is uiteindelijk gearresteerd en afgevoerd naar politiebureau. Zijn kinderen stonden op balkon te kijken hoe hun vader werd afgevoerd en spuugden van drie hoog naar hem en scholden hem uit. Met andere woorden die vader verloor het respect van zijn kinderen en vrouw. Wat ik hiermee wil aangeven is niet dat allochtone mannen hun vrouwen mishandelen. Maar het totale gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel en respect wat heerst onder die kerels voor hun gezinnen.

    Zoals ik al aangaf in mijn vorige reactie: Voor in dit geval turken en marokanen betekent het huwelijk wat anders dan voor de autochtone mannen.

    Turkse en Marokaanse mannen vinden het huwelijk in die mate belangerijk dat het hun status verhoogt in de gemeenschap. Zogauw de ringen om hun vinger zitten en ze zijn getrouwd dan is het doel bereikt. Hun ouders zijn tevreden wat hun kind is gesetteld en zij zijn tevreden want er zal niet over hen geroddeld worden.

    Het gaat bij hen om het getrouwd zijn en niet wat dat precies inhoudt. Autochtone mannen denken daar anders over. Vandaar dat ik bij mijn mening blijf dat de turkse en marokaanse vrouwen beter een autochtoon kunnen trouwen mits deze persoon zich bekeert tot de islam dan 1 van hun eigen cultuur.

  22. marijnt
    11 juni 2007 om 03:02 uur.

    P.S. dit is mijn mening. Ik sta open voor andere meningen

  23. mhamed
    11 juni 2007 om 03:34 uur.

    marijnt,good girls.
    jullie zijn nou zo een voorbeeld wat ik liever niet zie of hoor,weet je waarom?
    alles wat negetief en niet aangenaam is de schuld van de marokkaanen.
    aangezien jullie geen goede ervaring hebben er mee, wil niet zeggen dat jullie mening uitgerkoren zijn, sterker nog ik heb medelijden met jullie.

  24. Henk-Rotterdam
    11 juni 2007 om 05:45 uur.

    Marijnt.
    Ga s’avonds een langs de kroegen in de dorpen en steden en tel hoeveel gewone Nederlandse mannen met een gezin daar een gedeelte van hun week/maandgeld zitten te verzuipen.
    Dat doen ze uiteraard te kort aan hun gezin en mede daardoor lopen er ook extra gezinnen bij de voedsel en kledingbank vanwege het drank en kroegen gedrag en soms ook met vreemd gaan van “pappa”.
    M.a.w.lul niet over zaken waar je geen verstand van heb en alleen maar een vooringenomen mening heb met oogkleppen op.
    Het grootste aantal kinderen dat op zoek is naar hun vader of leeft in een
    situatie van wanneer mag ik mijn pappa of mamma weer zien zijn gewoon NEDERLANDSE AUTOCHTONE kinderen.
    En volgens mij ben je er zelf ook een van gelet op je kinderlijke frustratie die je hier vertoont.
    En waarom fiets je lang de koffiiehuizen?
    Zoek je soms een gescheiden vent?
    Er woont een turks gezin bij je in de buurt en de vader wil of kan niet werken maar jij geeft hem het voordeel van de wijfel?
    Welk voordeel?
    Want met je opstelling in deze veroordeel je hem als een werkonwillige.
    En als die vrouw zwanger en wel weer eens kinderen op de fiets naar school moet brengen zou ik zeggen:
    “steek je klauwen dan ook eens uit om dat mens te helpen”want schijnbaar heb je niks anders te doen dan de buren in de gaten te houden,
    Dus maak je eens nuttig voor je ……………..!!!!!!!!!

  25. Good Girls
    11 juni 2007 om 08:40 uur.

    waaaa mhamed

    omdat ik nou de waar heid vertel ben ik zielig, kijk naar de subjects moeder eist dna test, zwangerschap eindigt in ruzie. Jij zegt alles wat negetief is of niet aangenaam is de schuld van een marrokaan maar een vraagje voor jou als het een marrokaan is en dan moet ik het goed praten om dat hij een maroc is i dont think so, sooooooo dat betekent het is de schuldt van een maroc.

    En niet alle macro’s zijn slechts ik heb broers en een vader en ooms hamdoellah zij zijn goed opgevoed,en nu kan jij je conclusie stellen, en als jij dit niet erg vind dat betekent dat jij geen moeder of zus hebt, ik weet niet hoe jij op dit wereld bent gekomen, offffffff never mind laat ik een good girl blijven

  26. studente
    12 juni 2007 om 09:33 uur.

    Henk Rotterdam BRAVO!!!!!!!!!!!!!1
    Marijnt.. inderdaad je stigmatiseert nog steeds.
    Dit komt net ze goed voor bij Nederlandse gezinnen.

  27. marijnt
    12 juni 2007 om 12:20 uur.

    Ik lul over zaken waar ik wel verstand van hebt. Jij weet donders goed dat ik gelijk heb wat ik zeg Henk-Rotterdam. Het zou jou sieren als je gewoon eens een keer toegaf dat wat ik zeg dat daar wel degelijk een kern van waarheid in zit. Neem een voorbeeld aan good girl. Ze durft openlijk te zeggen wat zij denkt zelf al gaat het tegen haar gemeenschap in. Typisch marokaans nooit toegeven dat er iets fout zit. Altijd naar een ander wijzen altijd lullen over stigmatisatie. IK word daar echt dood en doodziek van die kutmentaliteit Geen wonder dat jullie gediscrimineerd en gehaat worden. Mensen zoals jij zorgen juist daarzelf voor.

  28. abdel
    12 juni 2007 om 03:08 uur.

    Selam

    Met een Nederlander trouw je alleen wanneer je niet in het bezit bent van een verblijfsvergunning!
    Een Hollander wast zijn kont niet eens nadat hij naar het toilet geweest is!
    Hij of zij die met een Hollander trouwt is niets waard.

    Marijnt gefeliciteerd met de aandacht , eindelijk heb je een keer aanspraak in je leven
    hieper de piep

  29. mhamed
    12 juni 2007 om 03:30 uur.

    marijntje toch!!!!!!!!!!!!!
    als jij de waarheid spreekt zeg ik lul maar lekker verder………..
    kutmentaliteit is die jij bezit aangezien jij maar de schuld geeft aan de marokkaanen,
    wij horen bij een gemeenschap, ik vraag me wel eens af bij wie jij hoort!!!
    ik zal haast willen zeggen dat jij bij kudde gemeenschap hoort met oopkleppen op.

  30. mhamed
    12 juni 2007 om 03:39 uur.

    good girls…………
    wat ik bedoel wat jij niet snapt is dat niet alles wat niet goed of verkeerd gaat hier in nederland of op deze wereld niet altijd de schuld van de marokkaanen is,wat jij namelijk wel doet.
    jij geeft zelfs aan dat jou broers en ooms wel goed bezig zijn,terwijl het marokkaanen zijn,wat wel betekend dat er genoeg rond loopt die goed bezig zijn.
    ik heb drie broertje met een hele goede baan en ze zijn ook goed terecht gekomen en zo kan ik hele mijn familie hier gaan noemen….
    het zijn tensote ook marokkaanen.

  31. Good Girls
    12 juni 2007 om 04:23 uur.

    mhamed
    ik geef de schuld niet aan de maroc’s als ze het niet hebben gedaan mhamed, ik heb gezegt wat ik heb gezegt wat ik heb gelezen in maghrebmagazine, dna test, zwangerschap ruzie, loverboy, nemeth naar marrokko, abdeloui oplichter, nou en nog veel meer dit is door onze jongens magarba gedaan het betekent niet dat ik maroc’s haat integendeel ik wil dat ze beter worden en de best of the best top of the world inshAllah, maar iemand moet de waarheid zeggen zodat ze wakker worden we hoefen niet voor ze op te komen zo gaan ze alleen maar door en ooooh de maghraba cumminty staat achter me ik kan doen en laten wat ik wil, neeeee dit is verkeerd en wij moeten iets doen echt wallah ik praat van de bodem van me hart we moeten met de jongeren praten iets doen oe inshallah khear,

    en about Marijnt, hij bedoelde het goed hij heeft nog nooit iets slechts gezegd over de maroc’s, hij heeft gezegt meschien is het beter om met een nederlander te trouwen maaaar hij moet zich wel bekeren, nou dat is een oplossing vindt ik het is halal niet haram, maar iedereen die valt hem aan en praat slecht dat is niet leuk je moet een persoon als marijnt te vriend houden meschien kan hij de gedachten van de andere nederlanders veranderen beetje bij beetje inshallah, we moeten elkaar begrijpen en uitleggen als je het niet begrijpt dat is tenslotte ISLAM

    ALLAH IE HAFDKOEM

  32. Henk-Rotterdam
    12 juni 2007 om 06:03 uur.

    Marijnt,
    Misschien kan je tijdens het schaduwen van je buren en het fietsen langs de koffiehuizen eens kijken of er ergens een winkel zit die boeken verkoopt welke gaan over het hebben van een objectieve mening.
    En welke kern van waarheid bedoel je?
    De waarheid de bekneld zit achter je oogkleppen?
    Of de waarheid die jij denkt te hebben ontdekt in deze materie?
    Je kijkt de wereld in met jou blik die vetroebeld is door een nietsontziende zwartgallerij en verdachtmakingen jegens alles wat niet in jouw straatje past.
    Dat blijkt wel uit je antwoordt (dat je overigens zelden geeft)waarin je in de laatste zin stelt dat “mensen zo als jij zorgen daarzelf voor”.
    Leg dat een uit.
    Als je tenminste niet doodziek van deze kutmentaliteit bent geworden.
    maar een asperine wil wel helpen of lid worden van de PVV/VVD.
    Beterschap.

  33. kano
    12 juni 2007 om 07:19 uur.

    PIENKE je bent een goede voorbeeld voor onze samenleving

  34. Good Girls
    12 juni 2007 om 08:02 uur.

    AAN DE REDACTIE VAN MAGHREB MAGAZINE

    waar is het verhaal wat ik heb geschreven helemaal vedwenen of mogen we de waar heid nu niet vertellen

  35. Good Girls
    13 juni 2007 om 07:56 uur.

    Dank je wel eidelijk me verhaal gevonden.
    nr 31

  36. marjam
    15 juni 2008 om 02:35 uur.

    Ahum, marijnt, volgensmij was natalee holloway NIET vermoordt door een marokaan , maar door een: NEDERLANDER!
    Precies!
    en iedereen deed moeilijk toen theo van gog vermoord was, maar pim fortuijn (als je dat zo schrijft) is vermoord door een nederlander.
    Kortom: Iedereen, in alle kleuren van de regenboog, makt weleens problemen.

    Ps: wat ik wel raar vindt is dat mao zeh dung een man was, dat hitler een man was, bush een man is osama een man is, stalin en lenin man waren……….
    😀