MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Bespreking zwangerschap eindigt in ruzie

11 juni 2007 | in Maatschappij | 45 Reacties

zwangerschapEen ruzie tussen twee Marokkaanse families is zaterdagavond behoorlijk uit de hand gelopen. Aanleiding was een ongeplande zwangerschap. Een dochter van de familie uit het Franse Rijsel was zwanger geraakt van een zoon van de familie uit Antwerpen. De man weigerde echter zijn verantwoordelijkheid als vader op zich te nemen, tot grote woede van de familie van het meisje.

Vijf familieleden van het meisje waren zaterdagavond naar Antwerpen gekomen om het “probleem” te bespreken. Al snel ontstond er ruzie, waarbij er geslagen, geschopt en zelfs geschoten werd. De vijf sloegen daarna op de vlucht, maar kregen al snel de politie achter hen aan. Na een aanrijding met de politie werden de vijf, vier meerderjarigen en een minderjarige, opgepakt. Het wapen, een alarmpistool, werd in beslag genomen, meldt Het Laatste Nieuws.

Er zijn 45 reacties

  1. Good Girls
    11 juni 2007 om 07:19 uur.

    Dat bedoel ik nou maar, weer een fadiha!!!!

    Weer een maroc man die geen verantwoording voor ze familie heeft, en nu weet de hele wereld het

    Yaaaa Magarba tahallaw fi bint biladik

  2. thug life
    11 juni 2007 om 10:38 uur.

    hij is niet de enige mocro met een lul die rond loopt hij moet een dna test doen als blijkt dat hij de vader is dan moet hij voor het kindje betalen anders niet vrouwen liegen ook

  3. mhamed
    11 juni 2007 om 10:57 uur.

    good gils je doet of dit marokkaanse probleem weer is door jou reactie verlaag jezelf tot een idooit.

  4. fatima
    11 juni 2007 om 11:23 uur.

    Als ik het goed heb begrepen is er dus een Franse Marokkaanse zwabger geraakt…sobhanallah, waarom verbaasd het mij niet?? Franse , Marokkaanse meisjes zijn echt veel losser dan de overige Marokkaanse meisjes in Europa, dat is me zeker opgevallen.

  5. Abdel
    11 juni 2007 om 12:34 uur.

    Je kunt het ook anders zeggen:

    Ya lbnat hafdo 3la charafkoum…..

    Als je Allah niet vreest, hou dan tenminste die beetje charraf voor jezelf…….
    La3ana Allaho chaytane, die praat het goed en ons zwakte doet de rest.
    Dit geldt namelijk ook voor die jongeman, met 1 hand kan je niet klappen.
    Het is nu al gebeurd en als man neem je daar de verantwoordelijkheid voor over.

  6. moh
    11 juni 2007 om 12:57 uur.

    choehaaa we dalil

  7. Saida
    11 juni 2007 om 01:16 uur.

    Ik vind het heel goed dat ze verhaal gingen halen bij de vader.
    Normaal wordt alleen het meisje gestraft en schamen haar ouders zich voor de buitenstaanders en ook de familie van de vader.
    Ze hoeven niet te schieten maar aanspreken op zijn verantwoordelijkheid vindt ik niet meer dan normaal.

  8. BROTHER
    11 juni 2007 om 01:27 uur.

    Hij en Zij hebben niet geluisterd naar de tekst “geen sex voor het huwelijk”. Nu moeten ze ervoor boeten en in het hienamaals volgt een onbeschrijfelijke bestraffing.

  9. Abdess
    11 juni 2007 om 02:39 uur.

    pazzz wat voor man is dat tering volgens mij word in het toekoemst alleen het woord marokkaan als een negatief woord gekekn
    parrrrrrrrr

  10. lotfi
    11 juni 2007 om 07:33 uur.

    ja hoor, dit verhaal kan alle kanten op. ze zijn gewoon dom

  11. ali
    12 juni 2007 om 12:23 uur.

    Li gda zoukou hlay foukou!!

    Dames en heren dit is een oud wijs marokkaans gezegde.

    Als die vrouw met die jongen al naar bed is gegaan wie zegt dat ze niet met andere jongens heeft gebonkt? en als ze te geil is om te wachten dan krijg je dit soort leuke taferelen waarbij anderen heel leuk over je kunnen lachen.

    Vrouwen hebben met dit soort spelletjes heel veel te verliezen maar voor jongens is het net als een plasje doen. En reken maar dat alle mannen zo denken en niet alleen marokkaanse mannen! Dames. blijf scherp!

    Als je een jongen of man zo leuk vindt dat je met hem wilt vrijen dan kan je heel makkelijk bij de marokkaanse consulaat een trouwboekje halen en alles in het HALLAL doen. dat is veel beter voor hem en haar.

  12. Choukri
    12 juni 2007 om 01:48 uur.

    Ik krijg het idee dat maghreb.nl erop uit is om ons zwart te maken. ze publiceren de laatste tijd alleen maar negatieve berichten. is Wilders soms hoofdredacteur of zo.

    Zulke problemen zijn allemaal te wijten aan de slechte opvoeding. De ouders houden zich tegenwoordig alleen maar met de huizen en marokko en laten de kinderen doen waar ze zin in hebben. vind je het gek dat er zulke dingen gebeuren

  13. Choukri
    12 juni 2007 om 01:51 uur.

    ALI
    Je geeft het meisje de schuld, maar die jongen is net zo schuldig als dat meisje. Hij moet gewoon afblijven van dat meisje

  14. marijnt
    12 juni 2007 om 04:44 uur.

    Ik vind het zeer goed van de familie van het meisje dat zijn naar hem toe zijn gegaan. Ik keur echter de wijze waarop ze gehandeld hebben af. Die lul kon niet van haar afblijven en moest zo nodig met haar de koffer induiken. Nu dient hij ervoor te betalen en zijn verantwoordelijkheid te nemen. Als ik die ouders was dan was ik naar de rechtbank gehad gegaan en had ik geeist dat hij een dna test afnam. Daarna zou ik geld van hem eisen. Ik maak echter ook een verwijt aan het meisje zelf en haar ouders. Ik vind dat je dit soort dingen kunt verwachten als je niet openlijk met je dochters over liefde en sex praat. Veel marokaanse meisjes vinden tegewoordig dat maagdelijkheid geen reet meer voorstelt. Dit beeld dient te worden veranderd door onder andere openlijke communicatie tussen ouders en kinderen. Het belang van maagdelijkheid moet duidelijk naar voren worden gebracht. Het is niet alleen het beste voor de familie maar vooral het beste voor haarzelf.

  15. marijnt
    12 juni 2007 om 04:46 uur.

    En dan nog iets anders brother,

    Je moet hier niet hun lot gaan voorspellen. Daar gaat nog altijd allah over

  16. marijnt
    12 juni 2007 om 05:01 uur.

    Het wordt dat de marokaanse meiden in dit land ook eens een keer wat losseer worden en zich niet laten terroriseren

  17. marijnt
    12 juni 2007 om 05:02 uur.

    Wat is er mis mee met een beetje plezier hebben. Plezier hebben is bij jullie meteen negatief. Jullie zijn net stijve harken

  18. kano
    12 juni 2007 om 06:40 uur.

    als een kind geboren is voor het huwelijk van de twee personen, dan is het volgens de islam een zonde kind (haram), ik vraag me af wat bezielt die mensen nou die zulke dingen doen, in marokko gebeurt ook veel van die zonde sommige noemen zich een moslim maar de daden zijn erger dan die van een ongeloofige (ALLAH jahfad).

  19. marijnt
    12 juni 2007 om 09:54 uur.

    Helemaal niet Kanootje hoe kom je erbij om deze nonsens te vertellen. Het kind is geboren en daarmee basta het is helemaal geen zonde kind. Hoe durf je deze uitspraak eikel schaam je

  20. marijnt
    12 juni 2007 om 09:56 uur.

    Een kind is een kind een geschenk van God. De manier waarop het is gegaan verdient geen schoonheidsprijs. Het kind is onschuldig en valt niks te verwijten. En allah is liefhebbend hij zal zo’n kind nooit als een zondekind bestempelen.

  21. Studente
    13 juni 2007 om 09:37 uur.

    Marijnt.. marokkanen zijn juist mensen met zoveel humor.
    Dus ik snap je even niet… wij kennen geen plezier..??????
    Wat betreft seks; dit is iets heiligs wat alleen tussen man en vrouw hoort naar mijn mening. Op het moment dat het voor het huwelijk plaatsvindt, ontstaan er zoveel problemen. Er bestaat ook nog zoiets als zelfrespect!

    Nee one-night stands .. das inderdaad goed!!!!!!
    Wat betreft het kind in dit verhaal.. is het wel een zonde.. dus het kind is in zonde geboren maar het kind valt natuurlijk niets te verwijten. Heb echt medelijden met het kind.

  22. marijnt
    13 juni 2007 om 12:58 uur.

    Waar ik mij ernstige zorgen over maakt. Is dat het kind als het oud wordt hem wordt aangepraat dat het een zondekind is. Dit kan ernstige pyschische problemen bij hem veroorzaken. We zagen al bij het eerdere artikel op dit forum waarin de vader rondbazuint dat zijn zoon niet wettig zijn zoon is. Niet wetende wat doet met het kind die vuile smeerlap!!!!!!!!!!!. Alleen maar denken aan zijn eigen kutreputatie en aanzien. Een taak voor de ouders/moeder om het kind een zo’n aangenaam mogelijk leven te geven en in liefde op te voeden. Dat het kind is verwekt op een onislamtische wijze wil helemaal niet zeggen dat het een onprettig en onzegend leven tegemoet komen. Ieder die dat wel beweert is in mijn ogen een stomme idioot. Desnoods moet de moeder verhuizen met het kind naar een autochtone wijk. Daar zal er niet op haar gelet worden en kan zij haar leven weer oppakken. Als haar familie besluit haar te verstoten kan zij ook naar een opvangtehuis gaan. Die mensen die daar werken zullen haar liefdevol opvangen. Iets wat je alleen bij hun kunt krijgen en niet bij je eigen soort jammergenoeg.

  23. kano
    13 juni 2007 om 02:16 uur.

    MARIJNT jij bent de grooste eikel die niets van de islam weet, als meer wilt weten dan moet je dit aan de islam geleerde vragen

  24. Good Girls
    13 juni 2007 om 04:24 uur.

    volgens mij is iedereen gek of gestoord geworden en de enige in his right mind is marijnt, die geen eens een moslim is

    als een echte goede moslim wat doe je dan als je een zonde kind hebt, gooi je het weg mr kano. Als je een goede moslim bent mr kano dan voedt je het op een islamitsh manier en der is iets called sitra (hou het geheim en vertell niemand het) dat is een goed moslim

    de meid heeft een grote fout begaan maar dat geeft jouw geeen enkel recht om het maar door te drammen dat het een zonde kind is. Magharba jongens praten zo lief met het meisje tot dat ze smoorverliefd word en hem vertrouwt en dan opeens is zei niet meer goed want die mogool wilt geen responsibilty nou magharaba jongens die dat doen mogen voor mij de hell in zahanam inshallah

  25. mhamed
    13 juni 2007 om 05:19 uur.

    marijnt……..ik lach je uit………hahahahahahahahahahah
    ben jij ook een zondekind?

  26. Good Girls
    13 juni 2007 om 06:52 uur.

    mhamed

    waar ben je nou bezig man noem je dat een goed moslim stop ermee en als je iets niet begrijpt wat marijnt zegt dan leg je hem uit
    wat je doet is verkeerd mhamed, wees jij nou is een goed moslim

  27. Henk-Rotterdam
    13 juni 2007 om 07:35 uur.

    Marijnt,
    Ik heb nog steeds van een aantal punten geen hoogte kunnen krijgen,en ik heb een paar serieuze vragen:
    1. ben je nu een man of vrouw?
    2. ben je nu een Nederlandse of niet?
    Misschien kan je antwoord geven zodat het duidelijk is met wie ik van doen heb.

  28. mhamed
    14 juni 2007 om 11:38 uur.

    marijnt en good girls zijn twee meisjes die een hoop ellende veroorzaakt hebben in hun kringen.
    depressief en waarderloos in het leven gaan, zonder te beseffen dat zij haast alles verkeerd zeggen en doen in het leven.
    nog heel even dan zijn ze geen molimas en willen allebei met een nederlander trouwen.HOU OP MET GELUL DEMES KOM MET BETERE NIEUWS.

  29. marijnt
    14 juni 2007 om 11:53 uur.

    Henk- Rotterdam,

    Die vragen van jou zijn niet relevant voor de discussie. IK laat de conclusie zelf aan jou over wat jij denkt dat ik ben

    Good Girls,

    Bedankt voor je steun. Ik waardeer dat.

  30. Good Girls
    14 juni 2007 om 01:29 uur.

    Wallah mhamed
    wat ik denk is dat jij niet kan lezen meschien kan je wel lezen maar begrijpent lezen kan je niet,

    NR 1marijnt heeft niks slechts of haram gezegt
    NR 2 ik heb niks slechts gezegd, zodat jij kalat el adab voor mij hebt geen respect.

    Voor jou informatie ik ben geen meisje (die jij evetjes onder controle kan houden met je bullshit) ik ben een vrouw ik ben getrouwd en heb kinderen, jou probleem is dat jij altijd gelijk wilt hebben al ben je verkeerd,

    man ik kan je 1 ding vertellen als je zo bent, khadat tahadeb fi hayatik (misserable life). in mij verhaal zeg ik ook dat ik het beste voor het maroc gemeenschap wil en ik zeg nog Allah ie hafdkoem, en dit is wat ik terug krijg van jou mhamed shokran
    als je een echte man bent biedt je excuses aan, en voor jou info ik ben wel een moslim el hamdolilah, maar wat jij doet concludeert over mensen die jij niet kent dat is een grote haram wallah vraagt het na, en vraag over sitra over een zonde kind je gaat zien wie gelijk heeft en vertel me,

    Allah ie samhik

  31. ali
    14 juni 2007 om 02:59 uur.

    Good Girls ,

    Waarom ben je zo zielig? Ben je in de war? of heb je een afkomstprobleem?

    Ga koken voor je kinderen of iets nuttigs doen!

  32. Good Girls
    14 juni 2007 om 05:46 uur.

    SHOEKRAN ali
    dat moet je maar net hebben van je eigen afkomst
    vertel me waarom ben ik zielig

  33. kano
    14 juni 2007 om 07:04 uur.

    GOOD GIRL ik leef volgens de regels van de islam (KORAN), en niet volgens de regels van mensen (regels gemaakt door mensen) zoals de regels van MARTIJN.

  34. kano
    14 juni 2007 om 07:11 uur.

    er staan strenge regels in de koran zodat mensen (echte moslims) geen verkeerde dingen gaan doen de heilige KORAN is een soort wetboek waaraan mensen aan zich moeten houden en het is een wet van ALLAH die wij niet kunnen veranderen, en als dat gebeurd dan bestaat de islam niet meer, en de mensen gaan rare dingen doen die zondig zijn, voordat je iets gaat doen moet je het heilige boek goed loorlezen.

  35. Good Girls
    14 juni 2007 om 09:44 uur.

    kano
    je hebt me vraag geen eens beantwoord, wat doe je met een zonde kind???
    islam zegt sitra of niet, als je een moslim bent el hamdolilah maar een goed moslim reageert niet zoals jij reageert op deze site, zeg mij 1 ding dat ik verkeerd heb gezegt, vertel me meschien ben ik wel verkeerd ik wil graag leren ik schaam me niet om iets nieuws te leren voor de islam

  36. Good Girls
    14 juni 2007 om 09:52 uur.

    ooh nog iets elke persoon
    man of vrouw, joods, cristian, protestand, hindi, zwart, wit, geel iedereen is WELKOM IN THE WORLD OF ISLAM, zooooo als je een Nederlander ontmoet of een amerikaan en hij is moslim dan is het HALAL om met hem te trouwen, hoe anders denk je dat de islam groeit in deze wereld de islam is de fastgrowing religie in de wereld elke dag el hamdolilah komen er meer moslims ISLAM IS nr 1

  37. marijnt
    14 juni 2007 om 11:12 uur.

    Beste Kano,

    Geloof is aan de mensen gegeven om het voor mensen makkelijker te maken en niet moeilijk dat ten eerste.

    Ten tweede IK besteed aandacht aan de menselijke kant van het verhaal. Kennelijk is er in jouw geloof daar geen plaats voor. Wat ik heb gezegd is dat het welzijn van het kind voor mij belangerijk is. Kennelijk voor jou niet. IK heb medelijden met de manier waarop jij je geloof belijdt. Ik denk dat jij je geloof niet ziet als een ondersteuning in het dagelijks leven maar meer ziet als een systeem van verboden en geboden. En dat is helemaal verkeerd

    Gegroet en veel wijsheid toegewenst kanootje

  38. mhamed
    15 juni 2007 om 11:20 uur.

    good girls… el hamdoelillah heeft allah mij die kans wel gegven om te lezen en te begrijpen.jij zegt het volgende,”‘WEER EEN MAROC MAN DIE GEEN VERANTWOORDING VOOR ZE FAMILIE HEEFT”
    wat wel betekend dat jij duidelijk aangeeft dat het weer om een MAROKKAANEN gaat wat overgens overkomt als WIJ WEER!!!!!!
    jij bent telkens eens die dat geest van marijnt, hoewel iedereen die hier wat leest kan zien hoe depressief en waardeloos dat mens is.
    zij zegt het volgende ,IK BESTEED AANDACHT AAN DE MENSELIJKE KANT VAN HET VERHAAL,HET WELZIJN VAN HET KIND IS VOOR MIJ BELANGRIJK,
    SYSTEEM VAN VERBODEN EN GEBODEN,DAT HET KIND IS VERWEKT OP NIET ISLAMITESCHE WIJZE WIL HELAMAAL NIET ZEGGEN DAT HET EEN OPRETTIG EN ONZEGEND LEVEN TOEGEMOET KOMEN, BEDANKT VOOR U STEUN,!!!!!!!!!!!!
    dat zijnj toch uitspraken die mij een beeld geven dat jij in zo situatie zit en vervolgens geen kaas hebt gegeten de kennis wat betreft geloof.
    je verdedigd jezelf keer op keer terwijl diep in jou hart weet dat jij nuttelooos nieuws telkens weer te melden.
    ADVIES!!!!!!!ga lezen en ruil jou manier van denken en uitleggen voor de waarheid.

  39. Good Girls
    15 juni 2007 om 01:12 uur.

    mhamed
    offfffffffff ik wordt er een beetje moe van dat je me niet begrijpt, ik heb het over sitra, ik weet dat het kindje haram is maar wat wil je er mee doen,het is gebeurt zooo in onze geloof mhamed vraag het aub na het zegt sitra, en dat is wat ik zeg waar marijnt over heeft thats it. SITRA MHAMED

    en over dat ik heb gezegt een maroc weer moet je niet aangesproken voelen als je goed bent ik heb je laten zien ik heb 5 verhalen gelezen over de maroc man en daarom zeg ik een maroc man weer, daar is niks slecht mee.

    En 1 vraagje voor je als jij mocht kiezen voor jouw zusje om te trouwen en je weet, laten we zeggen jij kan in de toekomst kijken ik weet dat is haram we mogen niet in de toekomst kijken maar als voorbld; 1 marocaan die niet goed voor haar zorgt en de kids niet kan schelen en alles zelf doet of een nederlander die MOSLIM IS MOSLIM MOSLIM die voor haar zorgt en ze is gelukkig en hij doet alles voor haar. Welke kies jij voor je zusje

    en hier mee bedoel ik niet dat een marocaan slecht is maar een voorbeeld dat het niet HARAM is om met een nederlander te trouwen als ie moslim is MOSLIM MOSLIM MOSLIM is

    hopelijk kan je me vragen 1 voor 1 beantwoorden
    Salam

  40. kano
    15 juni 2007 om 03:23 uur.

    als geen strenge regels in de islam zijn dan gaan heel rare dingen gebeuren, seks voor het huwelijk is gewoon HARAH en als een kind wordt geboren, dan betekent, dat het kind niet volgens de regels van de islam is tot het leven is gebracht, dus het kind is ook HARAM maar hij blijft je kind, en hij heeft recht op alles, dus het betekent niet dat je hem gaat afstoten, en de maatschapij moet hem ook accepteren, als een vrouw weet dat ze een zonde heeft begaan dan is de abortus mogelijk het is wel toegestaan in de islam alleen in een vroege stadium

  41. brother
    15 juni 2007 om 05:51 uur.

    Kano, hoe kom je erbij dat abortus toegstaan is in de Islam in een vroege stadium?? Onzin, abortus in de Islam is ALLEEN toegestaan als de gezondheid van de vrouw in gevaar is door zwangerschap.

    Dus niet bij zonde, of ongewenste zwangerschap. Ken je godsdienst goed voordat je uitspraken over doet want op deze manier geef je verkeerde informatie. Wees voorzichtig met je uitspraken omdat onwetenden het kunnen overnemen.

  42. kano
    15 juni 2007 om 09:04 uur.

    brother de geleerden van de islam verschillen altijd van mening, sommige zeggen dat het mag de ander niet

  43. studente
    15 juni 2007 om 09:51 uur.

    Brother niet alleen in het geval van het gevaar brengen van de gezondheid van de moeder maar ook in het geval van verkrachting/misbruik.. you name it!
    Daar heb je dan niet voor gekozen.. en mensen die gewoon aan seks voor het huwelijk.. kiezen daar wel voor en dan is een abortus wel HARAM!!!!!

  44. mhamed
    16 juni 2007 om 10:49 uur.

    good girls.
    ik wordt zeker niet moe van ,maar wel happy dat ik bezig ben om een ander wat meer ruimte te geven zodat zij/hij mij kan begrijpen .
    nummer 39 is heel duidelijk en daar ga ik wel mee eens.

    assalaam alaykoem

  45. Good Girls
    16 juni 2007 om 09:56 uur.

    Sokran Mhamed