MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Rotterdamse clubs discrimineren net zo erg

19 juni 2007 | in Maatschappij | 23 Reacties

discoClubs en cafés in Rotterdam discrimineren allochtone jongeren. Dat blijkt uit een onderzoek van Rood, de jongerenorganisatie van de SP. Van de 223 jongeren zou ruim zeven op de tien allochtone jongeren wel eens geweigerd worden. Onder autochtone jongeren is dat 37 procent. Van de Marokkaanse jongens is 84 procent naar eigen zeggen wel eens geweigerd, schrijft DePers. Allochtonen zouden veel vaker horen dat een uitgaansgelegenheid vol is, of dat alleen vaste klanten toegang hebben.

De SP-jongeren willen dat een panel regelmatig in de praktijk toetst of de horeca niet discrimineert. Ook zou er vanaf volgend jaar een ‘stapmarinier’ moeten komen, een ambtenaar of agent, die het deurbeleid controleert.

Eerder werden de uitgaansgelegenheden in Amsterdam al getest. Het bleek dat in de hoofdstad net zo erg wordt gediscrimineerd.

Er zijn 23 reacties

  1. brother
    19 juni 2007 om 09:29 uur.

    Als je als moslim gediscrimeerd word in discotheeks en cafe’s is dit niets anders dan positief. Een moslim hoort daar niet.

    Autochtonen ga zo door, sluit de poorten van de hel met zo veel mogelijke sloten voor de moslims. Eindelijk iets positiefs.

  2. Abdess
    19 juni 2007 om 12:56 uur.

    klopt heb je gelijk

  3. balou
    19 juni 2007 om 02:24 uur.

    Maar de meeste van deze jongeren zijn nep moslims en misbruiken de religie
    dat is nog veel kwalijker. dat veel marokkaanse jongeren geweigerd worden vind ik overigens niet zo frapant . Reden het zijn meestal ruzie makers die snel een groepje vormen eenmaal binnen is het binnen het uur raak en breekt er een vechtpartij uit. Conclusie eigen schuld dikke bult. Tip voor deze jonegren, ga eens echt de Koran lezen en ontdek hoe mooi en vredelievend deze is !

  4. hassanhasson
    19 juni 2007 om 02:37 uur.

    mee eens borther

  5. Youssef
    19 juni 2007 om 03:10 uur.

    Groot gelijk Broeder ik ben het helemaal met jou eens

  6. kano
    19 juni 2007 om 03:58 uur.

    ALLAH (soebhanahoe wa taalla) wil niet dat de moslims in zulke plaatsen zich bevinden daarom is een portiers als (SABAB) de toegang van moslims tot zulke plaatsen weigeren.

  7. studente
    19 juni 2007 om 11:38 uur.

    Snap sowieso niet dat ze uberhaupt naar dat soort gelegenheden willen gaan..

  8. mhamed
    20 juni 2007 om 01:09 uur.

    hallo heren,
    ik weet alles er van,ik heb namelijk heel lang als portier gewerkt, en wat mij toe opviel is dat wij marokkaanen niet kunnen feesten zoals het hoort.
    inderdaad groepjes vormen en denken dat ze de hele wereld aankunnen,als het op aan komt wordt een grote pijnhoop!!!!!!
    zo e zo moslims horen daar niet, zowel bezoekers als portriers.
    ik hoop dat mensen het door hebben dat het leventjes voor maar heel even is.
    standvastig moeten wij zijn aan onze trotse geloof zodat we niet kunnen discusieren over weigeren, maar oven hoe diep is jou kennis over het geloof.
    want dat is namelijk het euwige leven voor de moslims.

  9. Khalid
    20 juni 2007 om 01:11 uur.

    Dat de portier deze jongeren eigenlijk een grote dienst bewijst heeft niemand door, dit soort zedelijke plaatsen hoort een moslim niet te bezoeken, dus ik zou die portier een bos bloemen sturen met een hartstikke bedankt kaart.

  10. Henk-Rotterdam
    20 juni 2007 om 05:51 uur.

    Khalid,
    ik weet zijn adres,hoor als je hem bloemen wil sturen.

  11. brother
    21 juni 2007 om 08:32 uur.

    Henk,

    Als Khalid het niet doet, dan doe ik het wel dus kom maar op met zijn adres. Alvast bedankt!
    Als ik zo boven lees denk ik dat hij een zee aan bloemen krijgt als je het adres op de site zet 🙂

  12. Khalid
    21 juni 2007 om 11:12 uur.

    Henk Rotterdam

    Kom maar op met dat adres…ik stuur ze zo hoor, ben goed geintegreerd maat het stukje Hollandse gierigheid heb ik me niet eigen gemaakt…dus het wordt zeker geen knullig bosje bloemen maar een groot boeket

  13. Henk-Rotterdam
    21 juni 2007 om 06:08 uur.

    Brother/Khalid
    Je kan zijn adres krijgen maar niet in het openbaar.
    dus je kan me bereiken op

    opperbob2@live.nl
    groeten
    Henk

  14. marijnt
    21 juni 2007 om 11:40 uur.

    He godsfanaten.

    Even een vraag: duidelijke antwoord graag: Hoezo kun je als moslim/moslima niet uitgaan. Kan iemand mij dat uitleggen. ALs je geen alcohol drinkt en gewoon geniet van de mensen en de muziek. Is er toch niks aan de hand. Uitgaan mensen is een vorm van sociale ontwikkeling. Je komt in contact met andere leeftijdsgenoten.

  15. brother
    22 juni 2007 om 08:29 uur.

    Marijnt,

    Uitleg vind je in het huis van God. Ga daar maar informeren met de vraag of je een discotheek in mag en van de mensen en muziek mag genieten. Maar voodat je binnen stapt wel jezelf reinigen (loudo/wassing) want anders neem je de duivel met je mee.

    Succes

  16. Henk-Rotterdam
    22 juni 2007 om 12:37 uur.

    Marijn,
    Kan jij uitleggen wat je verstaat onder “godsfanaten”?

  17. Henk-Rotterdam
    22 juni 2007 om 08:11 uur.

    Brother/Khalid,
    Ik wacht op een reactie of zijn de bloemen te duur?
    Groeten
    Henk

  18. mhamed
    23 juni 2007 om 10:48 uur.

    henk-rotterdam, waar zijn mijn bloemen!!!!hahahahahahah
    marijnt…………..moslims genieten van ALLAH”s kennis en wijsheid.MOSLIMS hebben geen begoefte aan SITAN trekjes.
    in de moskee of islamitische ontmoeting plaatsen kan je ook met leeftijdgenootjes in contact komen.

    marijnt verdiep in de ISLAM zodat jij niet kunt denken dat moslims wel in de disco mogen zijn.

  19. marijnt
    23 juni 2007 om 05:22 uur.

    Nog steeds geen antwoord. Na mijn mening geeft de islam geen mening hierover. Immers in de tijd van profeet bestonden er geen discotheken. Dit is iets dat veel later is ingevoerd. Ik blijf erbij dat er niks mis mee is om moslim/moslima te zijn en te gaan stappen. Zolang je voor jezelf wel duidelijke grenzen stelt. Eigen verantwoordelijkheid dus. Ik heb soms de indruk dat dit begrip bij moslims totaal onbekend is. Zolang je geen onetische dingen doet is er niks aan de hand. Want bij herhaling. Uitgaan is een vorm van sociale ontwikkeling en ontspanning. Als je hetzelf niet doet prima. Maar misgun het niet iemand anders.

  20. kano
    23 juni 2007 om 07:49 uur.

    marijnt ik wil je verzoeken om deze site te bezoeken http://www.turntoislam.com

  21. Henk -Rotterdam
    24 juni 2007 om 12:39 uur.

    Marijnt,
    Je geeft zelf ook geen anwoordt op de vraag wat jij verstaat onder godsfanaten.
    Er zijn jou al meerdere vragen gesteld en daar geef je nooit of een ontwijkend antwoordt op.
    Dus beantwoordt nu eerst eens de vraag wat jij verstaat onder godsfanaten.

  22. mhamed
    25 juni 2007 om 11:34 uur.

    marijntje sitantje ga jij maar lekker naar de disco en zorg dat je sociale ontwikeling en ontspanning hebt,en vooral blijven denken dat dat wel mag.

    jou antwoord op jou vraag is allang beantwoord.

    nu mag je HENK-ROTTERDAM zijn vraag beantwoorden.!!!

  23. thug life
    27 juni 2007 om 03:51 uur.

    luister mocros 10a15 jaar terug was het net zo erg als nu toen hebben ook niks aan gedaan het is geen nieuws als je binnen wilt gelaten worden moet net zo als hun denken zuipen snuiven kinderen neuken je vrouw dellen met andere mannen homo bos dan word je pas binnen gelaten.die pedos hebben zelfs een pedo partij over normen en waarden gesproken AMAZIGH ROOTS