MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aanhouding na dood Marokkaanse vrouw

24 juni 2007 | in Maatschappij | 15 Reacties

PolitieDe 42-jarige man van de Marokkaanse vrouw die vrijdagmiddag werd vermoord in een flat aan de Aart van der Leeuwlaan wordt door de politie gezien als verdachte. De man was voortvluchtig maar heeft zich vrijdagavond zelf gemeld bij de politie in Rotterdam. Hij is toen meteen aangehouden.

De vijf kinderen van het stel zijn inmiddels ondergebracht bij familie. Het is nog altijd niet bekend hoe de 38-jarige vrouw om het leven is gekomen. Dit weekeinde wordt er sectie verricht op haar lichaam meldt het Algemeen Dagblad.

Er zijn 15 reacties

  1. ali
    24 juni 2007 om 03:18 uur.

    ik begrijp uit het artikel dat de dader een nederlander is!

    gek is dat als de dader nederlander is wordt er geen afkomst vermeld.

  2. Karim
    24 juni 2007 om 03:37 uur.

    Deze man verdiend gewoon levenslang gevangenis met martelingspraktijken. zal ie afleren om voor eigen rechtertje te spelen, met zijn heet hoofd. ik schaam me dat ik hem als aangetrouwd familie heb. Ik wens de nabestaanden heel veel sterkte.

  3. sam
    25 juni 2007 om 05:49 uur.

    wat is de reden dan karim
    afgezien dat hij gewoon een grote klootzak is

  4. adal
    25 juni 2007 om 09:27 uur.

    het is een marokaan voor de duidelijkheid

  5. Badr
    25 juni 2007 om 09:33 uur.

    Salam Allemaal,

    @Ali….ik zie nergens in het artikel dat het om een Nederlander gaat, of wat voor afkomst de dader heeft.

    Verder wil ik alleen zeggen: Ina lillahi wa ina illahi raji3oen.

    Wasalaam,
    Badr

  6. Maktab
    25 juni 2007 om 09:54 uur.

    Het lijkt wel of het steeds vaker voorkomt dit soort drama’s. Volgens mij is het de afgelopten tijd vaker bij westerlingen het geval geweest dan bij “allochtonen”.

  7. Karim
    25 juni 2007 om 10:30 uur.

    Zoals ik van mijn moeder heb vernomen, is dat deze man bepaalde medicijnen gebruikt tegen psychische stoornissen. Afgelopen vrijdag is hij het vergeten in te nemen, na het bidden van het dohr gebed is hij slaags geraakt met zijn vrouw over een bepaald zaak die mij ook niet helemaal duidelijk is, (ik weet wel dat de vrouw mondig is en voor haar mening uitkomt en zich zeker niet klein laat maken). waarna hij een keukenmes pakte en zijn vrouw (moeder van 5 kinderen) twee maal neer stak waarna hij wegvluchte uit het huis en zich in de loop van de avond bij de politie meldde

  8. yassin
    26 juni 2007 om 10:12 uur.

    ik vind het een vreemd bizzar verhaal.allereeerste wens ik de nabestaanden veel sterkte en sabr toe.huiselijk geweld neemt de laatste jaren toe of je nou chinees,marokaan,nederlander,turk of wat dan ook iedereen krijgt wel eens ruzie met zijn vrouw,nu is het zo wat gaat er door iemands hoofd omn de moeder van zijn kinderen dood te maken.stoornis of gekte wat de oorzaak ook mag zijn dit voor kom je niet .het gebeurt helaas . wat ik vrouwen aan raad die mishandeld worden zoek hulp .iemand die losse handen heeft draait op een dag door.heel veel vrouwen durven niet weg bij hun mannen.ik zou zeggen dames red je zelf

  9. Maghreb Magazine » ‘Zo vaak klappen gekregen dat het wendt’
    27 juni 2007 om 12:53 uur.

    […] Aicha (38) had drie weken geleden genoeg van de mishandelingen en intimidaties door haar man. Ze ontvluchtte haar huis in Delft en trok in bij haar ouders in Den Haag. Na hevig aandringen keerde ze vorige week terug. Vrijdag werd ze doodgestoken door haar 42-jarige werkloze echtgenoot. De verdachte meldde zich enkele uren na het incident op het politiebureau en bekende zijn vrouw om het leven te hebben gebracht. […]

  10. bibi
    27 juni 2007 om 11:11 uur.

    Heel erg voor deze vrouw en haar kinderen en verdere familie, voor allen heel veel sterkte. Het is wat de laatste tijden. Maakt inderdaad niet uit waar je vandaan komt.

    MAKTAB
    Volgens mij is het de afgelopten tijd vaker bij westerlingen het geval geweest dan bij “allochtonen”.

    Ja er wonen ook wat meer westerlingen hiero!
    En het maakt ook niks uit of je gelovig bent of niet want er zit gewoon een steek los bij al deze personen, helaas.

  11. Trab
    27 juni 2007 om 11:09 uur.

    @ Bibi,

    Dit is van alle tijden hoor! Het komt alleen door de media dat het lijkt alsof het heel vaak voorkomt. Zelfs in VOC-tijden van NL kon je dit meemaken, alleen toen was er sprake van een amper functionerende mediacircus!!!

  12. mo
    28 juni 2007 om 08:19 uur.

    ina lilah oa ina ilahi rajo oun

  13. Jasmina
    29 juni 2007 om 04:52 uur.

    Schandalig, het komt het meest voor bij islamitische mensen. Huiselijk geweld is erg en vooral omdat wij alles zien en de kans groot is dat kinderen het gedrag van ouders later overnemen. Allah je rehma miskiena. Wij moslims moeten het goede voorbeeld geven aan onze kinderen en jongeren die het verkeerde pad op zijn gegaan of dreigen te gaan. Hoeveel kinderen houden zulke herinneringen altijd bij? Hoever gaan wij nog? We moeten met zijn allen werken aan het gedrag van dit soort spychische mensen die alles verbieden en zogenaamd de islam erbij betrekken…

    Ik hoop dat Allah swt ons behoed voor zulke dingen en dat Marokkaanse mensen op een dag op nummer 10 staan (criminele activiteiten) in plaats van nummer 1.

    Hoop dat Allah swt de kinderen een goede plek zal geven…

    Groetjes Jasmina

  14. vrouw80
    29 juni 2007 om 10:20 uur.

    Ik wens de nabestaande heel veel sterkte. Ik heb dagelijkse te maken met vrouwen die vaak het slachtoffer zijn van huiselijk geweld vanwege mijn werk, het zijn zowel allochtonen als autochtone. bij Justitie komen nu jaarlijkse
    veel meer aangifte;s binnen van huiselijk geweld, en daar doen we op dit moment ook heel erg veel aan. de daders worden ook veel zwaarder aangepakt. Maar de aangifte;s moeten meer gaan worden om zulke drama’s als deze te voorkomen. Het is hij de allochtonen toch zo dat de problemen binnen huis worden opgelost en niemand mag van de problemen afweten.
    STOP HUISELIJK GEWELD!

  15. mhamed
    30 juni 2007 om 10:36 uur.

    jasmina……..zo iets komt in alle volken voor.ga nou niet weer de ISLAM bij halen,dat is wat jullie kunnen.