MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Zo vaak klappen gekregen dat het went’

27 juni 2007 | in Maatschappij | 16 Reacties

Marokkaanse vrouwenAicha (38) had drie weken geleden genoeg van de mishandelingen en intimidaties door haar man. Ze ontvluchtte haar huis in Delft en trok in bij haar ouders in Den Haag. Na hevig aandringen keerde ze vorige week terug. Vrijdag werd ze doodgestoken door haar 42-jarige werkloze echtgenoot. De verdachte meldde zich enkele uren na het incident op het politiebureau en bekende zijn vrouw om het leven te hebben gebracht.

Mensen uit de nabije omgeving van het slachtoffer zijn kapot van de moord. Ze omschrijven het slachtoffer als een lieve, behulpzame en geduldige vrouw. ,,Ze heeft het ontzettend lang volgehouden. Ze heeft zich opgeofferd voor haar kinderen. Haar man is een tiran. Aïcha werd geïntimideerd, mishandeld en gestalkt. Ze mocht geen vriendinnen hebben, niet met mannen werken en niet telefoneren.’’

Ondanks alle opgelegde beperkingen was het slachtoffer penningmeester van de Vereniging Marokkaanse Vrouwen (VMV). ,,Ze heeft veel vrouwen met vergelijkbare problemen geholpen,’’ zegt Fatima el Marini van de VMV. Dat haar eigen huwelijk onder zware druk stond, was in kringen rond het gezin algemeen bekend. ,,Aicha kreeg zó vaak klappen dat ze het op een gegeven moment normaal vond. Haar man vond altijd wel een reden om haar te slaan. Hij had kalmeringspillen, maar die slikte hij niet,’’ zegt een vriendin.

Waarom de stoppen bij de man doorsloegen is volgens het Algemeen Dagblad niet bekend. Het stoffelijke overschot van de vrouw wordt een deze dagen overgevlogen naar Marokko, waar ze wordt begraven. Haar kinderen zijn ondergebracht bij hun oom.

Er zijn 16 reacties

  1. Studente
    27 juni 2007 om 10:05 uur.

    Echt zielig zeg.. my god!!!!!!!
    En dat noemt zichzelf een man.. vrouwen slaan..???

  2. mhamed
    27 juni 2007 om 10:26 uur.

    ALLAH yarhamha incahaalah,en die zieke persoon moet voor mij levenslang binnen blijven.

  3. norleila
    27 juni 2007 om 11:11 uur.

    Belachelijk !! dat er zullke dingen nog gebeuren.

  4. thug life
    27 juni 2007 om 03:26 uur.

    zo iets doe je niet zo maar. hij zou een reden hebben gehad.niemand verdiend de dood

  5. hassanhasson
    27 juni 2007 om 03:38 uur.

    beide handen en voeten afhaken!

  6. Maktab
    27 juni 2007 om 03:54 uur.

    Het is te erg voor woorden. Die kinderen zullen kapot zijn. Mama is door Papa vermoord….. Inshallah zullen ze goed worden opgevangen en blijven ze uit de buurt van die tiran.

  7. kano
    27 juni 2007 om 04:17 uur.

    wat een lafaard waarom ga je trouwen als je denkt dat je door je agressie en woede niet gelukkig kan leven, de ergste is ,de kinderen die nu zonder de moeder door het leven moeten,

  8. bouzitoune
    27 juni 2007 om 05:59 uur.

    Ik wens de famillie en naasten veel sterkte in deze moeilijke tijden. Schandalig dat zon man weer zijn gang kan gaan. Het moet eens een keer afgelopen zijn met deze mislukte gevallen die zich een man noemen. En we moeten eens een keer ophouden met het terug gaan(vrouw) naar zon psycho alleen voor de kinderen . met zon vent is het het juist onverantwoord om kinderen in de buurt hebben . Wordt eens wakker allemaal en trap daar niet meer in zou ik zeggen . Zulke personen verdienen geen hulp maar levenslang isolatie. gr

  9. mohamed
    28 juni 2007 om 10:07 uur.

    ik vind dit egt erg en all heel erg dat de politie niks heeft gedaan ik woon in de zelfde straat en ze is 2 keer naar de politie gegaan dus

    ewa ja allah wou dat het zo zou gaan layrahmha

  10. studente
    28 juni 2007 om 11:00 uur.

    Thuglife.. pardon!!!!!
    Maakt niet uit wat er gebeurd is.. hij hoort haar met geen vinger aan te raken..

  11. Sihem
    29 juni 2007 om 08:51 uur.

    Allah ie rahma!

    @thuglife: Een moord rechtvaardigen door te zeggen dat hij wel een reden heeft gehad?

    Wie is hij en wie ben jij om daarover te oordelen?

  12. Saida
    30 juni 2007 om 11:34 uur.

    Ik heb geen centje medelijden met de ouders.
    Ik hoop alleen dat Insha Allah in de toekomst ouders wel hun prioriteiten op een rijtje hebben en voor hun kind zullen kiezen ipv te denken wat de mensen zullen zeggen.
    Wat zullen ze de mensen nu zeggen?
    Hun dochter zocht hulp en ze hebben haar in de armen van haar moordenaar gestuurd.

  13. mo
    30 juni 2007 om 04:40 uur.

    het is gewoon schandalig wat deze man heeft gedaan je eigen vrouw vermoorden en je laat 5 kinderen achter wat zijn die ouders van die vrouw ook dom ze sturen haar gewoon terug naar hem en dat werd haar fataal ik spuug op elk man die zegt dat je vrouw mag slaan omdat het in de koran staat ik zou zeggen lees de koran maar heel goed door als je het tenminste kan want de meeste ezels luisteren naar die domme imams die het maar beter weten dan iedereen mag deze man branden in hel en ik wens die kinderen het beste en sterkte.

  14. casa
    30 juni 2007 om 09:07 uur.

    HEEL ERG VOORD E FAMILIE EN NAASTEN VAN HET SLACHTOFFER.
    LAHMAHA!
    de dader voorgoed opsluiten met daaraan gekoppeld tbs of een enkeltje gevangenis casa.
    LAFAARD!!!!!!!!!!

  15. yassin
    01 juli 2007 om 04:40 uur.

    Voor alle vrouwen die worden mishandeld red jullie zelf .Alleen de vrouwen die mishandeld worden weten wat ze meemaken geloof niet in fabels hij is je man je moet hem gehoorzamen.Het staat nergens in de koran dat een man zijn vrouw mag slaan,laat staan doodmaken.En geloof me de families van slachtoffers zoals aicha allah jarhamoe,hadden moeten in grijpen .als mijn zus ,nicht,tante,dochter bij mij aan klopte dat ze mishandeld werd geloof me mensen ik zorg voor haar dat zij in iedergeval niet meer terug ging naar die gene.ALLE LAFAARDS DIE HUN VROUWEN MISHANDELEN WAT ZOUDEN JULLIE VINDEN ALS JULLIE ELKE DAG KLAPPEN KREGEN EN JE WAS MACHTELOOS ,DACHT IK AL JULLIE ZOUDEN SMEKEN .MOCHT IEMAND DIT LEZEN DIE ZIJN VROUW MISHANDELD .HIER IS MIJN ADVIES SCHAAM JE SCHAAMJE HEEL DIEP LAFAARD.

  16. najim el
    21 september 2007 om 03:09 uur.

    zo iets is gewoon ziek en ziek en zijn hoofd julie nomen hem nog eens een man nee hoor ik zeg god zal haar in de hemel latten belanden insalah en de kineren een goede tokomst wensen en demoorddenaar een leven lang achter het slot stopen ik walg hier van