MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Overleg ministers Marokko en Israël

05 juli 2007 | in Marokko | 19 Reacties

Tzipi Livni(links) en Mohamed Benaissa(rechts)De Marokkaanse minister van Buitenlandse zaken Mohamed Benaissa en zijn Israëlische ambtsgenoot Tzipi Livni hebben woensdag in Parijs met elkaar gesproken, over vooral het Israëlisch-Palestijns conflict. Dat meldt de nieuwssite Nieuws.nl. Het was voor het eerst in jaren dat overleg tussen beide landen openbaar is gemaakt.

Marokko verbrak in 2000 de betrekkingen met Israël nadat gevechten tussen Israël en de Palestijnen waren uitgebroken, en beschuldigde het land van onmenselijke daden tegen Palestijnse burgers. Achter gesloten deuren bleven de landen echter met elkaar in gesprek.

Tegen de pers zei Livni dat de formatie van een nieuwe Palestijnse regering zonder Hamas een nieuwe kans biedt op vooruitgang. Benaissa zelf sprak na afloop niet met de pers, maar schudde wel Livni’s hand voor het oog van de camera’s.

Er zijn 19 reacties

  1. Youssef
    05 juli 2007 om 02:16 uur.

    Allahouma Inna Hada Moenkar!!

  2. Borat
    05 juli 2007 om 12:12 uur.

    ja, dat klopt , Hamas is moenkar

  3. mhamed
    05 juli 2007 om 12:27 uur.

    het belooft NIKS.

  4. Nihad
    05 juli 2007 om 01:32 uur.

    Woorden uit mijn mond.

    Marokko mag nooit praten met de Zionistische entiteit.

    Marokko dient op te komen voor de Palestijnen!

  5. samah
    05 juli 2007 om 03:38 uur.

    Marokkkanse regering heeft z’n ziel aan de duivel verkocht.
    De bezetters van Palestinan kennen alleen de taal van de wapens. Het is een bloeddorstoge kliek daar in bezet palestina, maar aan elke bezetting komt een eind, lees er de geschiedenins maar op na. Doorblijven gaan met elke vorm van verzet tegen deze nietsontziende joodse extremisten.
    En de marokkaanse regering mag naar de hel.

  6. rajaa
    05 juli 2007 om 04:06 uur.

    wat is mis dan, beter dan arabieren die ons land hebben kapot gemaakt

  7. kano
    05 juli 2007 om 06:10 uur.

    in de vrede akkoort tussen de Egypte (sadat) en Israel (bigin) in de jaren 70 (akkoort van camp david) was Mrokko (hassan 2) de architect, dus Marokko kan een belangrijke rol gaan spelen om vrede tussen de palestijnen en de joden te kunnen waarmaken.

  8. kano
    05 juli 2007 om 06:15 uur.

    je kan beter de hand van een israelise minister schudden en niet de hand van een algerijnse minister die ons land economisch hebben kapot gemaakt,(door polisario te steunen en de sahara te willen pikken)

  9. maghrebi
    05 juli 2007 om 10:20 uur.

    Praten met de racistische, bloeddorstige zionistische entiteit is een misdaad die bestraft dient te woorden. De zionistische tumor moet verwijder worden. Praten met de zionisten is accepteren dat de heilige islamitische grond verkocht wordt aan de misdadige zio-nazi, Het is een onacceptabel verraad. Hoe durft een muslim te praten met de misdadigers die al 60 jaar lang onophoudelijk bezig zijn met het vernietigen van Palestina en met het vernietigen van onze broeders de Palestijnse om plaats te maken voor de joodse misdadigers.

  10. izzem
    06 juli 2007 om 03:15 uur.

    wat hebben we aan arabieren agypte qatar jordanje hebben ook relatie met israel of is het niet en zo ?hamas en fatah zitten elkaar af te maken voor de macht wat wil jij nog?

  11. Ikke
    06 juli 2007 om 07:03 uur.

    stop daar toch allemaal maar mee want de palestijnen moeten eerst hun eigen probleem (hamasfatah) oplossen en daarna pas met die zionisten gaan proberen te overleggen want het verschil tussen stenen en kanonen is heel heeel heeeeeeel groot. en daarbij die rijke oliestaten als die eens zouden meehelpen de palestijnen te steunen dan zal het wel goedkomen insallah

  12. kano
    06 juli 2007 om 07:51 uur.

    als Marokko de sahara niet kwijt wil raken, dan moet hij een goed contact hebben met zulke mensen, en op de arabieren moet Marokko niet rekenen,want die zijn allemaal de loophonden van Busch, het is duidelijk Marokko wil zijn belangen veilig stellen, en dat is logisch dat zou iedereen doen.

  13. Maktab
    06 juli 2007 om 08:17 uur.

    Het conflict moet gewoon een keer opgelost worden. Daarin is hulp van de islamitische landen nodig. Anders komt de “reddende Engel” Amerika weer om de boel zogenaamd te lijmen en ondertussen….

  14. Zitoen
    07 juli 2007 om 01:32 uur.

    fuck Isreal man ze maken alleen vrienden met Zulke moslims landen omdat ze bang zijn Dat die landen geld gaan sturen aan de palestijnen om bom aanslagen te plegen op isreal. En zoals jullie nu merken maakt Isreal zich kapot aan wapens aan zo,n kleine groepje geloof mij nou maar over die 5 jaar hebben ze niks meer dan worden inschallah die moslims-landen wakker om ze terug te pakken want die joden hebben toch al niks meer want ik bedoel maar je verspilt al zoveel wapens aan een klein groepje .En Is er ook geen Amerika die hun helpt meer want die hebben ook niks meer .Want al hun wapens worden aan Isreal verkocht…

  15. Good Girls
    07 juli 2007 om 08:16 uur.

    @zitoen sorry maar ik begrijp je verhaal niet zo goed israel heeft geen wapens meer want ze gebruiken het aan een klein groupje en usa geeft het aan israel????? dat betekent dat israel toch wapens heeft van usa of niet

  16. Zitoen
    08 juli 2007 om 02:00 uur.

    good girls z usa maakt wapens en verkoopt ze aan Isreal maar Isreal geruikt al die wapens tegen een klein groepje en als ze over 5 jaar oorlog hebben met die grote moslims landen hebben ze niks meer en usa kan dan ook niks meer verkopen want er is dan geen tijd om nieuwe wapens te kopen van usa omdat ze al aan het verliezen zijn begrijp je;)

  17. sandokan
    08 juli 2007 om 10:39 uur.

    Zie je het toch niet helemaal goed Zitoen.
    Israel maakt zelf een heleboel wapens en er zijn een heleboel rijke joden in Amerika (een heleboel grote bedrijven zijn in handen van de joden) die Israël altijd zullen blijven steunen.Vrede zal alleen een kans hebben als al het extremisme uit de wereld verdwijnt en begrijp mij goed dan heb ik het niet alleen over moslim extremisme maar over alle vormen van extremisme.

  18. karim
    09 juli 2007 om 02:05 uur.

    WAt een gelul…van allochtone kinderen..
    Dat heet Realpolitiek….
    Nu of later zullen alle moslimlanden met israel gaan praten…
    De palestijnen praten al jarenlang met Israel (bv Arafat).. Hamas wil ook praten….Wacht alleen op de goede timing…

  19. pffffffffff
    14 juli 2007 om 09:56 uur.

    Tfoeeeeee, ik begrijp niet dat er hier zo van die debielen tussenzitten die de israelis vergelijken met de arabieren in Marokko!!! Sla een boek open domoren, door jullie staan we zoveel achter, die achteruitgang hebben we aan jullie te danken, de ongeletterden!

    Misschien weten jullie het niet, maar wat jullie de arabische bezetting noemen heeft iets heel kostbaar met zich meegebracht: de islam. Anders waren de berbers -ik trouwens ook één- nog steeds aanbidders van een khahina, een vrouwelijke goddin!!!!!

    Hou dus op met enerzijds dat rotnationalisme, zowel de marokkogekken, die werkelijk denken dat Mohamed VI het allemaal goed doet, en anderzijds met dat amazighnationalisme. Jullie hebben beiden niets, maar ook niets om trots op te zijn.

    Bovenstaand artikel bevestigt dat nogmaals, Vuile Joden, Vuile Joden, tfoee Ik hoop dat die collaborateurs allemaal hun verdiende straf krijgen. Hoe kun je nu in zulke tijd praten met ……… pfffffffff ik geef het op!!!