MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Gedupeerden reisbureau krijgen geld

10 juli 2007 | in Toerisme | 16 Reacties

United Fly Organisation Ruim honderd Haarlemmers die de dupe zijn geworden van het failliet verklaarde Ufo Flug, hebben hun geld teruggekregen van het reisbureau Cakmak. Dat meldt het Haarlems Dagblad. De eigenaar van dit reisbureau zegt 50.000 euro uit eigen zak te hebben uitgekeerd aan Marokkanen die dachten een goedkoop ticket te hebben gekocht naar hun vaderland.

Hij ontkent te zijn gezwicht voor de bedreigingen. ,,Het probleem is ook dat ik de meeste klanten al jaren ken. Die hebben bij voorbeeld ook rijles gehad. Klanten moeten weten dat we als reisbureau en rijschool betrouwbaar zijn. Zie het als positieve reclame.”

Er zijn 16 reacties

  1. Good Girls
    10 juli 2007 om 06:48 uur.

    nou das toch aardig, jammer dat maghrebmagazine niet meer info in het verhaal zet net als waar komt die man van daan,

  2. Maktab
    10 juli 2007 om 02:51 uur.

    Ik denk niet dat het belangrijk is waar die man vandaan komt. Het is belangrijk dat hij zijn zaakjes goed afhandeld. Afkomst zegt niets. Onbetrouwbaarheid of juist betrouwbaarheid heeft daar niets mee te maken. Het heeft te maken met de mensen zelf.

  3. khalid
    10 juli 2007 om 05:02 uur.

    Goedkoop is duurkoop, laat het een goeie les zijn voor deze ex-reizigers.

  4. Good Girls
    10 juli 2007 om 05:12 uur.

    @maktab Het is wel belangrijk waar de man vandaan komt die 50.000 uit eigenzak heeft betaalt, want als er iets slechts gebuert horen we altijd ja maroc heeft het gedaan, maar iets goed hoor je het niet
    en als het een nederlander is vind ik het ook harstike goed dat hij zoveel geeft om de marocs zo voor mij lijkt ht interesant om te weten wie het is

  5. ainzorah
    11 juli 2007 om 10:30 uur.

    he bad girls volgens mijn aan die naam te zien was het een turk hoor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaahahahhahahahhahhaahh
    en nu wat ben je daar mee opgeschoten hahahaahhahahahaahahaahhahahahah

  6. Maktab
    11 juli 2007 om 10:35 uur.

    Good girls: ik snap je wel, maar ik vind dat ze het helemaal moeten afschaffen. Dus niet “een man van marokkaanse afkomst heeft een overval gepleegd” en gaat het om dezelfde man en haalt hij in een ander geval een beker binnen in een bokswedstrijd dat er dan staat “zegen voor Nederlander bij boxwedstrijd” Hoewel, we hebben niet echt effect op de media. Die schrijven wat er graag gelezen wordt.

  7. mhamed
    11 juli 2007 om 10:37 uur.

    mooi gebaar van die vent.

  8. Good Girls
    11 juli 2007 om 11:23 uur.

    @ainzorah ben jij gestoord?????? of hoe zit het

  9. Good Girls
    11 juli 2007 om 02:52 uur.

    @ainzorah jij ben zeker ook borat waarom, all the name change

  10. kano
    12 juli 2007 om 10:16 uur.

    logisch die man wil zn klanten niet kwijt, daarom keerde hij dat bedrag terug, en trouwen zo te lezen hij heeft poen zat.

  11. Arahma incha allah
    12 juli 2007 om 01:58 uur.

    Oplichters genoeg op aarde dus let op jongens als je op internet ook iets wil kopen ga naar een erkende site heb je een site gevonden en je weet niet of het een erkende is mail me dan zal ik je helpen..
    lhiha@hotmail.com

  12. Henk-Rotterdam
    12 juli 2007 om 06:36 uur.

    Het wordt inderdaad tijd dat men stopt met aanduidingen over afkomst..we zijn allemaal gewoon inwoners van dit land,niks meer en niks minder,
    Het wordt tijd dat een aantal hersenloze in dit land eens gaat begrijpen dat er maar een mens is en dat zijn wij met zijn allen,ongeacht ras,afkomst.of geloof.
    En als ze denken door de Grote Blonde Leider te volgen dat we daardoor weer een “blank land” krijgen denk ik dat ze nog vele teleurgesteld zullen worden.
    En of de man geld heef maakt niks uit,de slachtoffers zijn geholpen en dat is belangrijk,niet je status

  13. iliass
    19 juli 2007 om 02:29 uur.

    heey Henk-Rotterdam

    ik vind echt dat jij gelijk hebt, ik heb nooit zo een reachtie verwacht van jou….

  14. Henk-Rotterdam
    20 juli 2007 om 02:09 uur.

    ILIASS,
    Waarom niet?
    Niet alle Marokkanen zijn slecht en niet alle Nederlanders zijn vergiftigd met anti -Marokaanse denkbeelden.
    Ik roep al jaren lang dat we moeten stoppen met het aanduiden van de afkomst.
    Je bent gewoon dat waar je woont en niks anders,dat je toevallig andere voorouders heb is niet belangrijk het gaat om de mens en niet om de afkomst.
    Maar helaas, er zijn er nog te veel die het spelen op de achtergrond en niet kijken naar de kwaliteiten van de mensen en op grond daarvan ze geen kans geven.
    Veelal zijn het geen kansarme jongeren maar door de opvattingen kansloze jongeren.
    Triest!!!!!!!!

  15. rachida
    20 juli 2007 om 08:50 uur.

    ja myn oma zou naar Nederland komen om ons te zien en me zus zou in diE maand haar kindje krygen dus oma zou by de geboorte feest zyn dat gaat niet door egt erg man

  16. rachida