MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Van Hanegem toch niet naar Marokko

12 juli 2007 | in Sport | 11 Reacties

Van HanegemWillem van Hanegem wordt geen trainer van het Marokkaanse elftal. FC Utrecht heeft hem aangesteld als trainer. Hij volgt Foeke Booy op,die naar Al Nassr in Saudi-Arabië is vertrokken. Van Hanegem (63) was al eerder actief bij FC Utrecht, als speler en assistent- trainer. Hij heeft bij FC Utrecht voor twee jaar getekend.

In mei dit jaar meldde het Marokkaanse tijdschrift Mzine dat Van Hanegem door de Marokkaanse voetbalbond benaderd was voor het bondscoachschap van het Marokkaanse voetbalelftal. In het interview dat hij op 27 april al aan Mzine TV had gegeven, roemde hij de Marokkaanse voetballers om hun technische kwaliteiten. “Als je dat soort spelers ziet, dan zou je wel gek zijn om te zeggen: daar wil ik niet mee werken.”

Er zijn 11 reacties

  1. mhamed
    12 juli 2007 om 11:11 uur.

    jammer!!!!!

  2. Henk-Rotterdam
    12 juli 2007 om 01:20 uur.

    Ja,het zal Willem niet wezen.
    Veel beloven en weinig geven doet menige gek in vreugde leven.
    Ik ben benieuwd hoelang hij er trainer is?

  3. Hassan
    12 juli 2007 om 02:51 uur.

    We hebben met Mhamed Fakhir toch al een toptrainer in huis!!;-)
    Die heeft furore gemaakt met het Marokkaanse legerteam uit Rabat.

  4. yassin
    12 juli 2007 om 07:27 uur.

    van hanegem was de juiste man ik denk zelf dat er niet veel geld voor hem was .plus de marokaanse bond maakt nog altijd uit wie er opgesteld word dus vandaar lastig werken

  5. Soufian
    13 juli 2007 om 04:44 uur.

    Van Hanegem zal een beter club vinden ga zo door

  6. nadia
    13 juli 2007 om 08:19 uur.

    hahahhahha een teleurstelling.
    we kunnen wk2010 wel vergeten, behalve met een wonder die er niet zal komen denk ik

  7. Mo_ali_tetouan
    13 juli 2007 om 10:41 uur.

    Nadia, hoe weet jij nou dat Marokko niet mee zal doen met WK2010. Kun jij in de toekomst kijken???? Een moslim moet altijd inscha allah zeggen en niet meteen zeggen dat het niet zal lukken!

  8. Henk-Rotterdam
    13 juli 2007 om 01:45 uur.

    Kampioen worden doe je alleen maar als je met:
    het juiste elftal op het juiste moment op de juiste plaats bent.
    Het had leuk geweest als Willem was gegaan maar het was geen garantie voor succes geweest.
    Kijk Willem weet goede gevatte uitspraken te doen en hij was een grandioze voetballer ,weet de lachersop zijn hand te krijgen.
    Maar voor bondscoach komt toch iets meer kijken,een van de meest belangrijke redenen voor Willem om het niet te doen is dat hij niet meer zolang van huis af wil om zijn kinderen te zien opgroeien.
    Maar nog belangrijker is voor het elftal dat alle Marokkanen waar ook in de wereld het steunen en niet continu de grond inboren,blijf positief dan help je het beste.
    Hier in ons land lopen kanjers van Marokaanse voetballers zowel bij de profs als bij de amateurs,dus aan de voetbaltechniek en capaciteiten ligt het niet,want voetballen kunnen ze echt wel.
    Nu met zijn allen achter het Marokkaanse elftal gaan staan en het komt dan al veel beter uit dan alleen maar kankeren er op want op dat punt zijn we goed op elkaar ingespeeld en kunnen Hollanders en Marokkanen elkaar prima vinden

  9. aisatti kiest voor marokko
    13 juli 2007 om 01:54 uur.

    jah was ook te verwachten met dat corrupte bende van marokko hee hun selecteren die spelers geen wonder dat we niks bereikeiken in het voetbal terwijl andere landen dat huist niet doen maar wel j ammer natuurlijk had willem graag als bondscoach gezien

  10. Khalid