MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Politie blundert in ontuchtzaak Theo B.

13 juli 2007 | in Maatschappij, Overheid | 14 Reacties

PolitieDe politie lijkt wél te hebben geblunderd bij de beruchte ontuchtzaak in het Rotterdamse Oude Noorden. De Hollandse Theo B. (62), die orale en anale seks zou hebben gehad met drie Marokkaanse buurjochies, had waarschijnlijk veel eerder gepakt kunnen worden dan eind vorig jaar schrijft Het Algemeen Dagblad.

Volgens de krant bleek gisteren tijdens de behandeling van de zaak in de rechtbank dat de vermeende ontucht al in april aan het licht kwam toen één van de knulletjes, destijds 10 jaar, een ’gesprekje’ had met de politie. Deze maakte echter geen proces-verbaal op en verhoorde het kereltje pas in juni.

Toen werd ook duidelijk dat de gebrekkig ontwikkelde Rotterdammer zich zou hebben vergrepen aan het tweelingbroertje van het ventje en aan een derde jochie, dat zelfs ruim vijf jaar slachtoffer zou zijn geweest. Verder blijkt de man al eerder veroordeeld voor ontucht en dat de ’gezinscoach’ van een slachtoffer de politie vergeefs waarschuwde.

De lakse werkwijze van politie legt mogelijk een bom onder de getuigenissen de vermeendeslachtoffers. Doordat er in de buurt, op de scholen van de kinderen en binnen hun families al vóór de verhoren gesproken is over de vermeende ontucht, zouden verklaringen van de Marokkaanse jongetjes vals kunnen zijn, meent de advocaat van verdachte. Ook de officier van justitie is verbolgen. ,,Dit verdient geen schoonheidsprijs.’’ Misbruik van één van de broers kan mede hierdoor niet bewezen worden.

Er zijn 14 reacties

  1. Henk-Rotterdam
    13 juli 2007 om 05:17 uur.

    Theo B net zo lang stroom door zijn ballen voeren tot hij alle coupletten van het Wilhelmus in het chinees kan zingen.
    En al zijn inkomen voor de resterende tijd van zijn leven afpakken en naar de slachtoffers van deze schoft toe.
    Maar het zal wel zo worden dat de kinderen straks met lege handen staan en de dader geholpen wordt ,theraphie,gedwongen verhuizing,met nieuwe inrichting.
    En de kinderen zijn voor de rest van hun leven getekend.
    En kom aub niet met opmerkingen van dat ze wel wisten wat ze deden,of dat ze het voor geld deden ,je blijft met je gore klauwen van kinderen af.
    Als hij zo graag jongens neukt dan zijn daar adressen voor alleen daar moet hij betalen en niet zo zuinig ook.

  2. studente
    13 juli 2007 om 07:22 uur.

    Echt om van te walgen!!!!!

  3. Good Girls
    13 juli 2007 om 09:23 uur.

    zoals ik het begrijp zijn het maroc jongens daarom namen ze het niet seriuos als het nederlander was, geloof me dan was het in de nieuws en de probleem was al lang opgelost.

  4. najm
    13 juli 2007 om 09:23 uur.

    Oh, Ja waar waren de ouders.
    Vader in het cafe kaarten, jointje roken, moeder bij de buurvrouw en
    zo gaat maar door, treurig voor woorden………

  5. Good Girls
    13 juli 2007 om 09:26 uur.

    @henk -rotterdam je hebt groot gelijk, ik lach nog steeds dat ze de stroom door ze ballen voeren tot hij alle coupletten van het Wilhelmus in het chinees kan zingen.
    echt grappig:)

  6. ali
    13 juli 2007 om 11:21 uur.

    ophangen

  7. Yassin
    14 juli 2007 om 12:53 uur.

    He inderdaad waar waren de ouders, broers, zussen etc..
    allemaal chillen toch.
    K*** volk marokkaanen!!!!!!!!!
    Tfou

  8. Mo_ali_tetouan
    14 juli 2007 om 10:01 uur.

    Yassin, ben jij dan een K*** TURK of nog erger KOERD???

  9. Henk-Rotterdam
    14 juli 2007 om 12:54 uur.

    Het wordt tijd dat er een goede voorlichting gaat komen over deze praktijken van dit soort smeerlappen
    Jongens en meisjes moeten beter en sneller worden voorgelicht over de gevaren die hen bedreigen.
    Men zou kunnen denken aan folders voor de ouders,desnoods in hun eigen taal en een goede taak is weggelegd voor de scholen in deze.
    Dat alles geeft ook geen garantie dat het niet gebeurdt,maar je maakt de kans dat zo’n schoft toeslaat wel kleiner.
    Jongens en meisjes moeten leren om er over te praten dat het hen overkomen is en dat het geen kwestie is van schuld hebben.
    De daders gaan zo sluw te werk dat mensen er met open ogen intrappen.
    Deze week is er in een vent veroordeeld tot 3 jaar wegens deze praktijken met 3 jongens uit een gezin in Schiedam.
    De schoft kwam daar thuis over de vloer en ging met de kinderen overal naar toe ,nam de kinderen overal mee heen voor een gezellig dagje uit en hij betaalde wel,let wel de ouders wisten er dus van,maar wat er na afloop thuis bij de man gebeurde wisten de ouders dus niet en de jongens durfde er niet over te praten.
    De schaamte wat hen overkwam was zo groot dat deze plaats maakte voor angst.
    Het ging zelfs zover dat de man thuis bij de jongens zelf de oudste van 15 hielp met afwassen in de keuken en hem tegelijk stond af te trekken,dat terwijl de ouders in de kamer verderop zaten en totaal niet wisten wat er gebeurde.
    Dat is de sluwe doortraptheid waar ze me te werk gaan deze rotschoften .
    In het bovenstaande geval is het nu zo dat het gezin uit Rotterdam heeft moeten verhuizen van vanwege de schande in de gemeenschap voor wat hen is overkomen.
    De dader is dus uiteindelijk weer de winnaar en de kinderen staan in de kou met lege handen.
    In plaats van hulp en begeleiding voor dat gezin is voor hen de “vlucht”geregeld naar een andere gemeente maar daar komt het toch ook weer uit en dan begint het verhaal weer opnieuw.
    Geen hulp voor de slachtoffers is een hele grote fout en daardoor bestaat de kans dat het kind zich buitengesloten gaat voelen en ove een tijdje tot dingen komt die niemand wil.
    De ouders de schuld geven is het makkelijkste maar bedenk wel dat de daders regelmatig bekende van de ouders blijken te zijn en met hen een goede verstandhouding hebben.
    Denk aan leerkrachten,sportlerraar,voetbaltrainers,jeugdhulpbegeleiders en ga zo maar door.
    Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn maar ze zitten er tussen en doen het.
    Laten we gaan proberen om met elkaar te komen tot een goede voorlichting,het leren weg nemen van de schande en het laten praten van de kinderen tot hun ouders,broers,zusters,familieleden en deze moeten leren dat het een kind overkomt en dat het hulp nodig heeft en geen pak slaag o.i.d.
    Dan pas kunnen we met zijn allen de pedofilie bestrijden

  10. kano
    14 juli 2007 om 01:06 uur.

    ik denk dat de TELEGRAAF niets geschreven heeft over deze gebeurtenis, logisch natuurlijk de dader is een nederlander en de slachtoffers zijn de Marokkanen, als het anders om was dan hadden het met grote letters en op de voor pagina geschreven

  11. Yassin
    15 juli 2007 om 01:23 uur.

    Yassin is gewoon een Marokkaan.
    Maar ik vindt heel erg dat de ouders,broers, zussen etc. niet de verantwoordelijk nemen om hun jongere broertjes/zusjes/kinderen te letten.
    Ze zitten allemaal thuis en laten ze bijv. alleen naar school gaan en dan heb ik het over kinderen van 4 a 5 jaar.
    Terwijl de ouders lui zijn om hun bed uit te komen.
    Dit maak ik elke schooldag mee.

  12. Maktab
    16 juli 2007 om 03:06 uur.

    Wat erg voor deze kinderen. Ze zijn inderdaad getekend voor het leven. Pedo’s moeten ze samen op 1 eiland dumpen zonder dat ze de mogelijkheid hebben eraf te kunnen(natuurlijk wel eerst het hele zaakje eraf snijden). Zo kunnen ze niet in de buurt van kinderen komen.

  13. Henk-Rotterdam
    18 juli 2007 om 02:32 uur.

    Yassin,
    Je heb gelijk,mensen moeten op hun kinderen passen en het gevaar is overal.
    Het kan de “vriendelijke buurman”zijn of iemand die zelfs het vertrouwen van de ouders heeft.
    Let goed op het gedrag van de kinderen,worden ze nerveus bij bepaalde zaken,gaan ineens weer bedplassen of worden ze ineens heel stil en praten erg weinig,willen niet meer spelen,kijk uit waar ze zijn als ze buiten zijn.
    Ik zeg niet dat je nu iedereen moet gaan wantrouwen want er zijn er genoeg mensen die met kinderen omgaan en in de wijk/buurtcentra’s zitten en het heel goed doen en in het belang van de jeugd werken en helpen.
    Maar overal is rottigheid om je heen en niet alleen in Nederland het komt overal voor.
    Je zget dat je ook bepaalde dingen meemaakt,dus let dan ook op opdat de schoften geen kans krijgen.
    Een gezonde frisse achterdocht kan geen kwaad,maar geen kwaad gaan zien waar niks is want dan maak je de kinderen bang en dat heeft dan weer verkeerde gevolgen

  14. Henk-Rotterdam
    18 juli 2007 om 02:37 uur.

    Maktab,
    Je kan zijn hele zak er wel afsnijden maar dat helpt niet.
    Bij pedofielen/sexuelen zit de oorzaak tussen de oren in verschil met homofielen/sexuelen waarbij de oorsprong het lichaamlijke is.