MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wilders stelt kamervragen aan Aboutaleb

24 juli 2007 | in Politiek | 17 Reacties

anti-islam politicus Geert WildersDe anti-Islam partij van Geert Wilders heeft gisteren Kamervragen gesteld aan staatssecretaris Aboutaleb, naar aanleiding van diens onderscheiding door de Marokkaanse koning. Aboutaleb van Sociale Zaken en Werkgelegenheid ontving zaterdag een hoge onderscheiding uit handen van de Marokkaanse koning Mohammed VI.

Wilders noemt in zijn vragen Marokko ondemocratisch en schrijft dat de Marokkaanse koning een dictator is. Daarnaast is hij van mening dat Aboutaleb door de ontvangst van de onderscheiding het beeld versterkt dat hij de schijn van een dubbele loyaliteit met zich meedraagt en onderhorig is aan de koning van Marokko. De anti-Islam politicus vraagt de staatssecretaris tevens als hij een dienaar is van de Nederlandse of van de Marokkaanse kroon en als hij bereid is de onderscheiding per ommegaande in te leveren.,,Bent u bereid uw functie van staatssecretaris neer te leggen, zodat u thuis in Marokko de belangen van de dictatoriale koning Mohammed VI kunt dienen? Zo neen, waarom niet?” is de laatste vraag van Wilders.

Eerder dit jaar werd Aboutaleb in de Tweede Kamer ook al onder vuur genomen door de PVV van Geert Wilders en, in mindere mate, de VVD wegens zijn dubbele nationaliteit.

De reden voor de onderscheiding van Aboutaleb, die te vergelijken is met een lintje in Nederland, is Aboutalebs ‘bijdrage aan de positieve beeldvorming van Marokkanen’ in ons land, zegt woordvoerder van Sociale Zaken Peter Meenen. ‘Marokko is trots op hem.’ Aboutaleb kwam als kind vanuit Marokko naar Nederland en wist het als eerste Marokkaanse Nederlander tot staatssecretaris te schoppen.

Er zijn 17 reacties

  1. nadia
    24 juli 2007 om 09:06 uur.

    wat een naief persoon. ik kan zo 100 vragen opstellen waar ik zeker van weet dat wilders geen antwoord op heeft of om maar wat te lullen.
    echt een zielig stuk mens is het.

  2. Henk-Rotterdam
    24 juli 2007 om 02:57 uur.

    Van het zijn van dictator weet Wilders in zijn partij alles af en geeft het goede voorbeeld voor andere dictators in de Nederlandse politiek.
    Leden hebben spreekrecht zolang ze maar doen wat de leider zegt.
    Het democratische is bewezen met de stelling van de SP en het verkozen statenlid.
    De vragen die gesteld zijn over deze kwestie van het krijgen van een onderscheiding zijn van een dusdanig laag bij de gronds niveau dat men zich moet afvragen of de fatsoennormen in de politiek niet op ernstige wijze worden en thans zijn beschadigd.
    Het is thans wel duidelijk geworden dat het niet meer gaat om de politieke invulling van een onderwerp maar dat het persoonlijk op de man word gespeeld op een wijze die vulgair en beschamend is.
    Ik vraag me af waar de andere politiek leiders blijven om dit nu eens serieus te gaan aanpakken en te zorgen dat personen niet meer op een laffe wijze zoals deze beschadigd worden.
    Oprechte inwoners met gevoel en fatsoen schamen zich voor deze opstelling en wijze van benadering van een medemens die zijn stinkende best doet om te komen tot een samenleving voor iedereen

  3. Mo
    24 juli 2007 om 04:56 uur.

    Mens? Zoals je op de foto ziet heeft ie meer weg van een zielig stuk varken, met alle respect voor de varkens overigens..

  4. studente
    24 juli 2007 om 05:48 uur.

    Waarom zou hij gen onderscheiding mogen ontvangen????????

  5. rajaa
    24 juli 2007 om 06:31 uur.

    een varken is meer waard dan deze vuil idiot. lelijk kop ouderslooskind

  6. Youssef
    24 juli 2007 om 09:19 uur.

    Waarom mag Aboutaleb eigenlijk geen onderscheiding krijgen van M6?? zo die idoot Wilders zulke vragen nou kunnen stellen aan andere Nerderlanders die zulke onderscheidingen krijgen van M6 of misschien van andere domme Arabische leiders?!?!
    Dat Aboutaleb een Nederlandse staatsecretares is betekent niet dat hij alle verbanden met Marokko moet verbreken om te bewijzen dat zijn loyaliteit puur voor NL gaat, zelfs prins Willem Alexander heeft ook zo’n lintje door M6 gekregen, waarom heeft die Wilders nou aan hem geen vragen gesteld naar aanleiding ervan?!
    Echt idioot is hij die Wilders en van politiek weet hij misschien alleen de naam en de duizenden euro’s die aan het eind van de maand op zijn bankrekening komen staan.

  7. mhamed
    25 juli 2007 om 12:31 uur.

    niet verdedegen maar aanvallen want dat doet hij de hele tijd al.

  8. khadija
    25 juli 2007 om 12:45 uur.

    Wilders is gewoon jarloers op Aboutaleb, want van Bea krijgt Wilders geen onderscheiding.. echt triest gewoon..

  9. kano
    25 juli 2007 om 01:47 uur.

    wilders is geen politicus, dat merk je aan z n vragen, wat een domme vragen die hij gesteld heeft, Beethoven is de kluts kwijt hij weet het niet meer zou hij voor de politiek of voor de muziek gaan kiezen.

  10. omar
    25 juli 2007 om 03:46 uur.

    wilders heefd geen lindje gekreegen daarom doet hij zo en is bang dat andere mensen veder komen dan hem

  11. said
    25 juli 2007 om 09:15 uur.

    hoeveel medailles krijgt wilders wel van de Israelische regering danwel Israelische ambassade,maar hier over zal er geen haan kraaien in de Ned.politieke landscap noch zal de NOS hier verslag over doen

  12. al-hoceima live
    26 juli 2007 om 09:33 uur.

    aboutaleb heb ik een aantal keer gezien waarvan meerdere keren in een cafe

    de onderscheiding die hij van de democratische marokkaanse koning heeft gekregen stelt politiek niets voor marokko stimuleert aboutaleb juist door hem te laten merken dat ze trots op hem zijn

  13. appie
    27 juli 2007 om 12:34 uur.

    wilders is gewoon een jarloerse hond kijk aub naar die foto daar lijk hij zeker op een varken wel zielig voor alle varkens je jarloerse hond lang leve marokko
    en wilders gooi je zelf van de flat want je hebt nu slapeloze nachten he hond

  14. Said
    27 juli 2007 om 02:15 uur.

    Abou Taleb beschikt over de Marokkaanse Nationaliteit. Voor een deel is hij Marokkaans en heeft bepaalde verplichtingen t.a.v. de Marokkaanse staat. Zolang het hier toegestaan is om politieke functies te bekleden terwijl je dubbel nationaliteit heeft, moet men niet klagen. En Abou Taleb wordt altijd gekenmerkt als de marokkaanse staatssecretaris. Gek is dat, als ik dat hoor, dan denk ik meteen aan een staatssecretaris in Marokko.

    Overigens probeert de koning de Marokkanen in buitenland aan te trekken. Niet dat ze daar om ons geven, maar het is een maal zo dat wij voor de inkomsten van Marokko zorgen. Wij werden als slaven naar europa gestuurd, nu worden wij als prinsen ontvangen.

    Wilders is een racist en moet niets hebben van Marokkanen en moslims, maar heeft voor een deel gelijk. Hij heeft gelijk als hij zegt dat de koning van Marokko een dictatuur is. Marokko is een corrupt land van top tot teen.

  15. Maghreb Magazine » Vraag aan 2e Kamer n.a.v kamervraag PVV
    27 juli 2007 om 01:45 uur.

    […] Onze vaste reageerder ‘Henk-Rotterdam’ heeft naar aanleiding van de kamervragen die de PVV stelde over de onderscheiding van staatssecretaris Aboutaleb, een mail gestuurd aan de voorzitter van de Tweede Kamer. Henk hoopt dat meer mensen iets gaan doen, door bijvoorbeeld te mailen en niet langer meer blijven toekijken. Zijn bericht: […]

  16. rachida
    13 februari 2008 om 10:42 uur.

    waar wordt er zo over de moslims gepraat.
    waar hebben we dat aan verdient.!!
    ik vind dat wilders echt slecht bezig is met zo over
    ons praten, hij weet echt niet alles van de islam
    dus dan mag hij zoiezo niet zo praten !!

  17. naima
    25 april 2008 om 03:25 uur.

    Mensen , zolang wij aandacht scheneken aan de heer Wilders zal hij altijd kicken op de aandacht die hij van óns’krijgt. Dus bij deze leef je leven en laat die man praten..:)