MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Vraag aan 2e Kamer n.a.v kamervraag PVV

27 juli 2007 | in Politiek | 33 Reacties

anti-islam politicus Geert WildersOnze vaste reageerder ‘Henk-Rotterdam’ heeft naar aanleiding van de kamervragen die de PVV stelde over de onderscheiding van staatssecretaris Aboutaleb, een mail gestuurd aan de voorzitter van de Tweede Kamer. Henk hoopt dat meer mensen iets gaan doen, door bijvoorbeeld te mailen en niet langer meer blijven toekijken. Zijn bericht:

Geachte Mevrouw Verbeet,

met afgrijzen heb ik kennis genoemen van de vragen die zijn gesteld door een aantal leden in uw kamer van de fractie van de PVV met betrekking tot het verkrijgen van een koninklijke onderscheiding aan de heer Aboutaleb in Marokko tijdens zijn vakantie.

De vraagstelling is naar mijn mening dusdanig gesteld dat deze niets meer te maken heeft met een politieke inbreng.

Uit de formulering van de vraagstelling kan ik niets anders dan concluderen dat de vraagstelling de bedoeling heeft om de onderhavige staatsecretaris persoonlijk te beschadigen op een wijze die gewoon vulgair is.

Het meest verwonderlijke in deze is dat ik nog geen enkele politicus afstand heb horen of zien doen nemen in het openbaar van deze vragen en uitspraken.

Gaarne verneem ik van u wat uw mening is over deze kwestie en welke invloed u kunt uitoefenen om deze onbehoorlijke wijze van benadering van een medemens en geacht politicus te voorkomen,

In afwachtingvan een reactie uwerzijds,

Met vriendelijke groeten,
Henk-Rotterdam

Er zijn 33 reacties

  1. mhamed
    27 juli 2007 om 02:23 uur.

    top HENK-ROTYTERDAM ga zo door .
    ik sta achter je………….als je hulp nodig hebt die ik kan geven hoor ik het graag henk.

  2. nadia
    27 juli 2007 om 04:35 uur.

    jij moet ook een onderscheiding krijgen hahha

  3. krimo
    27 juli 2007 om 05:13 uur.

    goed zo henk-rotterdam, die vragen van de pvv / wilders slaan echt nergens op.

    1 set vragen kost iets van 2000 euro belastinggeld!!!

  4. Karim M.
    27 juli 2007 om 05:25 uur.

    Respect voor Henk-Rotterdam!
    Hij beschrijft in deze brief wat de meeste Marokkanen dachten toen ze hoorde van deze zoveelste domme actie van de PVV.

    Respect!

    Karim M.

  5. kano
    27 juli 2007 om 09:02 uur.

    HENK ROTTERDAM U bent een toffe kerel.

  6. Joopie
    28 juli 2007 om 12:13 uur.

    goedzo henk ga zo door ouwe!

  7. omar
    28 juli 2007 om 01:39 uur.

    het is nou een keer afgelopen met die wilders ons gedultd is afgeloopen er komt toch geen goed word uit zijn mond we moeten nu wat doen

  8. mohammed
    28 juli 2007 om 06:54 uur.

    na een knuffelmarokkaan hebben wij nu onze eigen knuffelnederlander (of is dit gewoon een nick name van een marokkaanse idealist??)
    in ieder geval, henkie is voor mij meer waard dan de hele politiek bij elkaar!

  9. Abderrahim
    29 juli 2007 om 01:28 uur.

    Met alle respect, maar is deze Henkie nou zo belangrijk dat hij een krantenkop waard is. Wat zal hij nou inbrengen in de politiek met zijn mailtje.
    Bovendien lijkt het me sterk dat onze Henkie een Nederlander is, anders loopt tie naar mijn idee toch in onze kont te likken, om het maar even mild te zeggen.

  10. good girl
    29 juli 2007 om 07:51 uur.

    @Henk-Rotterdam dank je wel en goed gedaan, jij hebt echt lef heel veel mensen praten maar doen niks jij hebt iets gedaan, ik hoop dat je een response terug krijgt. En ik hoop dat veel meer mensen je volgen en alle maal een brief schrijven of des noods buiten bij de tweede kamer wachten en je brief persoonlijk aan hun geven.

  11. Henk-Rotterdam
    29 juli 2007 om 02:28 uur.

    De bedoeling van de mail en het publiceren daarvan is niet om complimenten te krijgen of te likken,daar ben ik te oud voor geworden.
    Wel hoop ik dat we met zijn allen kunnen laten zien dat het genoeg geweest is om elke keer weer de grond ingetrapt te worden.
    Dat kan je laten zien door mail’s en brieven te sturen naar de politiek en daarmede de aandacht te gaan vestigen op dergelijke voorvallen.
    Veel van dergelijke vragen worden gesteld en veel leden in het parlement lezen deze niet eens meer.
    De worden vragen gesteld en deze gaan dan over “het Marokkaanse straatttuig” en er worden voorstellen gedaan als straf die te gek voor woorden zijn.
    Het laten schoonmaken van een voetbalstadion met een tandenborstel en het laten werken van het “Marokkaanse straattuig”in dark rooms als straf,is te krankzinnig voor woorden.
    Daarbij komt dat de vragen gesteld in deze kwestie over de Staatssecretaris niets meer met politiek te maken hebben maar gewoon op de man persoonlijk worden gespeeld op een wijze die kwetsend is en dan druk ik me nog heel netjes uit
    Daarnaast nog de tijd die moet worden besteed om dergelijke idiote vragen te beantwoorden en dan nog de kosten die varieren van 1700 tot 2000 per vraag.
    Met het doen van dergelijke idiote voorstellen zet je niet alleen een hele bevolkingsgroep in een verdomhoek maar maak je ook de hele politiek belachelijk.en ga je door met een beeld te scheppen dat in werkelijkheid er toch heel anders uitziet.
    Teveel inwoners van dit land hebben een beeld in hun ogen dat als we het hebben over moslims we het hebben over Turken en Marokkanen,als of er geen andere moslims in dit land wonen.
    Enige tijd gelden was er sprake van het bouwen van een ziekenhuis speciaal voor moslims.
    De pleuris brak uit en de kritieken waren niet misselijk,ze moesten maar oprotten naarTurkeye en Marokko als ze dit wilde en ga zo maar door.
    Enkele dagen later bleek dat het was voortgekomen uit de hoek van de Surinaamse moslims.
    Hetzelfde was deze week met het verhaal van de vrouwens die zich niet wilde laten behandelen door mannnen.
    Het grootste gedeelte van de kritieken gingen over de ons bekende inwoners in ons land.
    En wat bleek later bij een ander onderzoek vanTrouw?
    Het probleem speelde amper en zeker niet onder de groepen die men zo graag de schuld geeft.
    Ik zag het ook als een vreemd verhaal want hier waar ik woon zit de wachtkamer bij de huisart altijd vol met dames van alle afkomsten en het is toch echt een man de dokter.
    Ik heb meer dan 25 jaar voor de klas gestaan in het beroepsonderwijs en heb veel,heel veel Marokkaanse jongeren onder mijn hoede gehad,ben ik mijn vrije tijd trainer geweest bij voetbalclubs en weet dus dat de meeste van deze knullen absoluut geen tuig of uitschot zijn maar gewoon serieuze knullen,die alleen maar een eerlijke kans moeten krijgen en niet telkens in de verdomhoek
    moeten worden geduwd.
    Ja er zijn een aantal etterbakjes maar daar moet men dan ook eens wat aan gaan doen en niet blijven lullen en niet allemaal plannen maken die niet uitvoerbaar zijn.
    En nogmaals voor allemaal, ik ben gewoon een Nederlander,getrouwd en vader van 4 kinderen.
    Mijn voornaam is mijn echte naam ,want ik verschuil me niet achter een valse naam zoals vele anderen dat doen en dan negatieve kritiek uiten.( Nee, Abderrahim jou kritische kanttekeningen bedoel ik niet).
    En ik heb het al eerder gezegd ik heb nog nooit iemand zijn reet gelikt en ben dat niet van plan ook.
    Wel hoop ik dat iedereen bewust gaat worden en de verantwoordelijkheid neemt door dit soort zaken in het openbaar aan de kaak te stellen en om response te vragen aan de leden van het parlement.
    Daar heb je recht op,doe het dan ook.
    Groeten
    Henk

  12. Abderrahim
    29 juli 2007 om 04:56 uur.

    @Henk-Rotterdam

    Ik waardeer je inzet om enige invloed te kunnen uitoefenen op de politiek die naar jouw idee een verkeerde mentaliteit heeft. Maar wat je niet doorhebt is dat politiek en burger in Nederland wel dichtbij staan, maar om nou als individuele burger invloed denkt uit te kunnen oefenen op de elite die haar plannen al van te voren vaststellen, dan heb je het goed mis.
    Ik vind het gewoon echt zielig voor jou en je gezin, dat je zoveel aandacht geeft aan de politiek. Als ik u was, zou ik lekker meer dingen doen met je 4 kinderen en vrouw. Daar hebben zij meer aan, dan aan een naive vader, die onnodige vragen aan de machthebbers stelt.
    Ik hoop dat ik je niet in je persoonlijkheid heb geschaad, maar denk na over wat ik bedoel.

  13. Abderrahim
    29 juli 2007 om 04:58 uur.

    @Henk-Rotterdam
    Misschien een te persoonlijke vraag, maar op welke school heeft u les gegeven?

  14. good girl
    30 juli 2007 om 08:14 uur.

    @Wilders of bedoel ik abderrahim
    volgens mij is wilders achter de subject gekomen at maghrebmagazine en nou doet ie alsof hij een maroc is, welke domme maroc gaat tegen henk rotterdam zeggen, (ik vind het gewoon echt zielig voor jou en je gezin, dat je zoveel aandacht geeft aan de politiek. Als ik u was, zou ik lekker meer dingen doen met je 4 kinderen en vrouw. Daar hebben zij meer aan, dan aan een naive vader, die onnodige vragen aan de machthebbers stelt.) Hij komt op voor de maroc’s en geloof me het begint altijd met 1 persoon en de rest volgt, en daar is wilders bang voor chicken pokpokpok.

  15. BROTHER
    30 juli 2007 om 08:35 uur.

    Abderrahim, join Henk zodat hij geen individuele burger meer is.

  16. Henk -Rotterdam
    30 juli 2007 om 09:21 uur.

    Abderrahim.
    Ik was in dienst van de gemeente Rotterdam en werkte samen met onderwijsinstellingen zoals het Albeda college en organisties om jongeren uit diverse minderheden bij de overheid te laten instromen.
    Mijn werk was ze te selecteren/opleiden voor hun functie als brandweerman/hulpverlener.
    Deze beroepsopleiding duurde 2 jaar per groep full time 45 uur per week
    1 jaar in op de bedrijfsschool en 1 jaar beroepspraktijkvorming.
    Over de besteding van mijn tijd zou ik me maar geen zorgen maken want ik ben met vroegpensioen vertrokken bij de gemeente.
    De opmerking naieve vader vindt ik misplaatst,en het feit dat de rest van dit land zwijgt als er iets is m.b.t. deze zaken is voor mij geen reden om te zwijgen.
    Kijk op een site elkaar overal voor uit te schelden en uit te maken, wat volop gebeurd is makkelijk.
    Maar als 5000 man een mailtje stuurt gaan ze er wel iets mee doen .
    Ik persoonlijk vind het jammer dat je het zo ziet.
    Maar misschien heb je gelijk en kan iedereen maar beter zwijgen en toe kijken hoe er mensen telkens gekwets worden en in de grond getrapt worden.
    Zwijgen is makkelijker dan reageren.
    Groeten
    Henk

  17. ainzorah
    30 juli 2007 om 10:22 uur.

    nou abderrahim ga jij nou weer de sfeer verzieken met dat kromme gelul van u.
    laat die man ze,n eigen dingen doen ,en jij gaat hem vetellen wat hij wel beter kan doen .
    ik denk dat HENK ROTTERDAM oud en wijs genoeg is om dat zelf te weten,wat hij wel en niet moet doen.

    HENK ROTTERDAM ga zo door en laat je niet kisten door dat stomme gelul van die echte konten likkers .

    vooral zo doorgaan.

  18. mhamed
    30 juli 2007 om 11:19 uur.

    abdelrahim zeik niet tegen HENK durf eerlijk te zijn zolas HENK.

  19. Henk-Rotterdam
    30 juli 2007 om 01:36 uur.

    Beste mensen,
    Het was en is de bedoeling geweest en nog steeds dat we eindelijk eens met elkaar op een hele behoorlijke democratische wijze onze mond open doen tegen het constante getrap en kwetsen van een bevolkingsgroep.
    Wie de moeite neemt of heeft genomen om de vragen van de PVV over Marokkanen aan de verantwoordlijke bewindslieden gesteld, te lezen zal zien dat er heel veel termen gebruikt worden die kwetsend en beledigend zijn en ook als zodanig zijn bedoeld.
    Ook zijn er heel veel voorstellen die gewoon te mensonwaardig zijn om als een democratisch land te bespreken in de volksvertegenwoordiging.
    Het gaat mij niet om de PVV want elke partij die zich op deze wijze opstelt zal ik kritisch volgen en vragen hier over stellen aan parlementsleden.
    We weten allemaal dat er zaken zijn die niet goed gaan en dat deze ook moeten worden aangepakt,maar de politiek is niet verder gekomen dan het stellen van vragen en het doen van niet uitvoerbare voorstellen, in de praktijk gebeurdt er dus gewoon niks.
    Maar om te spreken over “het marokkaanse tuig” en daarmede de hele gemeenschap aanduidend gaat me te ver.
    Er zijn in ONS land ongeveer 400.000 mensen met Marokkaanse voorouders en vele zijn hier geboren en derhalve gewoon Nederlanderzijn ,naast hen die de Nederlandse nationaliteit hebben aangenomen.
    Met enkele gaat het niet goed ( 2500? alles bij elkaar in het land) dus dat betekent dat het met 397.500 wel goed gaat en dat vergeet men steeds en wil men niet horen.
    De opzet van mij is dat een ieder die zich aangesproken voelt zich bewuster en kritischer gaat opstellen en zijn stem laten horen in de politiek.
    Je hoeft je niet te schamen voor wat je “buurjongen” heeft gedaan en je eigen ook niet telkens te verontschuldigen voor wat andere doen.
    Heel simpel.als mijn buurman gaat inbreken is dat zijn probleem en niet het mijne.
    Ik verontschuldig me daar niet voor.
    Maar als men blijft zwijgen en toekijken dan wordt het alleen maar erger en komen er meer en meer die denken van dat kan wel, dus doen we het ook maar.
    Maar gebruik van je rechten,spreek de leden van de politiek aan op het gedrag vanuit de politiek en de gevolgen die dat kan hebben voor de samenleving.
    Laten we niet elkaar in het “vaarwater gaan zitten”,want daar zitten de mensen op te wachten die de samenleving in de huidige samenstelling niet zien zitten.
    Groeten
    Henk

  20. kano
    30 juli 2007 om 02:30 uur.

    die ABDERRAHIM is een vreemde vogel, die onze HENK op andere gedachten wilt brengen,ABDERRAHIM je bent geen Marokkaan en dat moet je gewoon toegeven, toevallig is deze naam nieuw in deze site.

  21. good girl
    30 juli 2007 om 03:14 uur.

    IM TELLING YOU GUYS HET IS wilders die als abderrahim voor doet

  22. Abderrahim
    31 juli 2007 om 01:09 uur.

    Tfoe 3likoem als iemand denkt dat ik geen marokkaan ben. Soms hoop ik dat ik dat nooit geweest ben, als ik kijk naar hoe jullie marokkaanse schoffies je gedragen op straat.
    Qua Wilders sta ik zeker aan de andere kant, maar aan de andere kant geef ik hem gewoon groot gelijk, betreft de kamervragen die hij heeft gesteld inzake de onderscheiding van Aboutaleb door de Marokkaanse koning.
    Voor wie dient die man wel niet, dat hij zich vereerd voelt door een lintje van een buitenlandse koning, waarmee hij niets te mlaken gehad heeft en waarmee hij nooit contact mee heeft gehouden.
    Om je vereerd te voelen door een dictatoriale leider die grote ongelijkheid in Marokko schept, terwijl Aboutaleb daar juist fel op tegen is, lijkt mij wem heel vreemd en dom.
    Voor diegene die nog steeds niet geloven dat ik een marokkaan ben, thalla sir tkowad dan…………. En ik ben zeker geen wilderslikker of dergelijks. Vertel gewoon de waarheid.

  23. BROTHER
    31 juli 2007 om 08:37 uur.

    Abderrahim, het zal Wilders een worst wezen wat de Marokkaanse koning doet met zijn volk. Waar het hier omgaat is onrust stoken en de schijn opwekken dat dhr. Aboutaleb geen Nederlandse belangen behartigd. Domme Nederlanders en helaas jij ook trapen erin.

    Wakker worden.

  24. mhamed
    31 juli 2007 om 11:25 uur.

    abdelrahiem het is ook het enige wat leuk is aan je.je nick name…….
    voor de rest ben je gewoon een flikker zolas jij nou voordoet.

  25. good girl
    31 juli 2007 om 12:04 uur.

    ya allah abdelrahim take it easy boy, waarom zoveel haat in je, wees aardig we moeten elkaar helpen en niet vernederen, luister ik voel heel veel verdriet in je verhaal probeer met mensen te praten en doe iets nutigs, wallah ik zeg dit niet om gemeen te zijn maar als je zus ik voel dat je depressief bent in depression klinkt erg maar het kan heel gemakelijk behandelt worden je kan naar je huisarts gaan en vertel hem hoe je je voelt, dan kunnen je al je problemen opgelost worden,

    Tahala fi rasik, your sister in islam 🙂

  26. Henk-Rotterdam
    31 juli 2007 om 01:28 uur.

    Abderrahim,
    Het gaat niet om het krijgen van de onderscheidng van de Koning van Marokko.
    Er zijn jaarlijks vele inwoners van dit land die een onderscheiding ontvangen uit een ander land voor hun inzet.
    Het gaat om de inhoud van de vragen van de leider van de PVV aan de heer Aboutaleb.
    De laatse vraag is of hij bereid is af te treden als staatssecretaris en de belangen van de koning van Marokko in Marokko wil gaan dienen.
    Deze vraag is naast de ander vragen in deze kwestie ronduit vulgair en smerig en dient geen enkel poltiek doel.
    Deze vragen hebben alleen maar tot doel mensen persoonlijk te beschadigen en zo populisme van de partij te vergroten.
    En dat is even iets anders dan het bedrijven van politiek.
    De operking die je maakt over “soms hoop ik dat ik dat nooit geweest ben” is denk ik niet correct,volgens mij moet je er juist trots op zijn dat je Marokkaan bent en nooit je afkomst laten verdwijnen,want dat is nu juist wat er een aantal figuren in ons land willen.
    En wees eerlijk je bent wie je bent en dat kan niet je wegstuffen.
    Groeten
    Henk

  27. kano
    31 juli 2007 om 05:44 uur.

    ABDERRAHIM wie zegt dat de Marokkaanse koning een Dictator is Wilders zeker, dictateur was verleden tijd , marokko is een dimocratisch land in een begin fase, in Marokko mag je tegenwoordig veel, vergelijken met het verleden.

  28. mhamed
    01 augustus 2007 om 11:19 uur.

    mensen zullen we niet reageeren op dat soort geesten die denken mensen te zijn.

  29. Henk-Rotterdam
    01 augustus 2007 om 01:11 uur.

    Beste mensen,
    Bedankt voor alle positieve reacties in deze zaak.
    Zodra ik bericht terug krijg van de voorzitter van het parlement dan zal ik dat uiteraard ook aan de Magreb laten weten.
    Mijn doelsstelling is geweest dat ik het zat ben geworden en we het alom telkens horen over:
    “die klote Marokkanen/Marokkaans tuig/Schorem” en ga zo maar door.
    Het lijkt wel of ons land alleen nog maar bestaat uit Nederlanders en Marokkkanen en dat alle aandacht continu over de Marokkanen gaat.
    Goed er zijn zaken fout en dat moet aangepakt worden,maar dan met daden en niet met eeuwig durende klaagzang en gezeik/onbehandelbare nota’s en onhaalbare voorstellen in de politiek.
    Dat ben ik gewoon zat geworden en trek daarom mijn mond open naar de politiek,het maakt me niet uit welke partij maar het moet nu maar eens een duidelijk doel hebben en niet alleen maar trappen en schimpen en geen moer uitvoeren.
    Ik wil in de toekomst als het nodig is weer schrijven en dan ook nog aan de politiek partijen om aandacht te gaan vestigen aan deze ongelijke behandeling van een bepaalde bevolkingsgroep in ons land.
    Niet dat ik elke dag nu een brief ga schrijven maar in die gevallen waarin kwetsende /grievende en beledigende uitlatingen zijn of stukken voorhanden zijn zal ik het zeker doen.
    Het mooiste is als jullie ook je stem laten horen om op een nette democratische wijze te laten zien dat het een keer genoeg is om telkens in een verdomhoek te worden gezet.
    Als je mee wilt doen laat het me dat weten dan kan er een concept naar je toe komen als er weer aanleiding toe is.
    Je kan het laten weten op:
    opperbob2@live.nl
    Samen je stem laten horen helpt echt wel al heeft het zijn tijd nodig.
    Groeten Henk

  30. Abderrahim
    04 augustus 2007 om 06:25 uur.

    @Henk-Rotterdam

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel eens ben met je als je het hebt over onderscheidingen van andere ministers door buitenlandse leiders. Dat gebeurt wel vaak. Maar omdat het Aboutaleb is, breekt het inneens aan loyaliteit.
    Ik vind dat zelf ook wel heel kort door de bocht. We horen nog wel van je als je een reactie ontvangen hebt.

  31. Henk-Rotterdam
    05 augustus 2007 om 12:01 uur.

    Abderrahim,
    ik vind het fijn om te horen dat je er toch wel inziet dat men in Nederland onderscheid maakt in het verkrijgen van een onderscheiding.
    Voor velen is het een hele normale zaak.
    Al krijgen ze hem van de leider van Libie.
    We doen zaken met landen waar we nog steeds de grootse oorlogsmisdadigers van zoeken na de 2e WO, denk aan Srebrenica,de afschuwelijke volkerenmoord op 8000 moslims waar heel de wereld naar stond te kijken en de bevelheber van de aanwezige VN miliairen een cadeautje ( een schemerlamp)voor zijn vrouw kreeg en een borrel met hem dronk,terwijl men buiten bezig was de jongens, mannen en kinderen te scheiden voor de dood met de meest gezochte oorlogsmisdadiger van dit en op dat moment
    Waar ze zelfs mee mogen doen met het songfestival en de kans krijgen om hun overwinningstekens uit de afgrijselijke genocide uit te dragen tijdens het festival en geen hond die zijn bek open trekt.
    Wie hoor je er nog over in de politiek,maar ja het waren maar 8000 moslims.
    Maar als een door mij zeer zeker gerespecteerd persoon een onderscheiding krijgt voor werk wat de volken beter en sluitender bij elkaar kan en moet brengen heeft men in eens zijn bek vol en stelt men de meest vulgaire vragen. hierover.
    Daarom stelde ik de vragen aan de voorzitter van het parlement,niet om te likken.
    Maar ik ga er van uit dat als het nodig is dat we weer een brief schrijven jij ook bereid bent om je mond op politieke wijze open te doen,want het werkt echt en is in het belang van onze toekomst.
    Elke stem is er 1 en daar gaat het om,
    Ik hoor wel van je
    Groeten
    Henk

  32. zilvana heuker
    19 april 2008 om 05:10 uur.

    ik vind het niet eerlijk.
    nederland is van nederland en niet van die turkse en marokaanse of andere mensen .
    die mensen nemen ons land gewoon over.
    wat is nederland dan nog voor land?
    en ook kijk naar amsterdam ik zie haast geen enkele nederlander daar, alleen
    maar turkse en marokaanen en de rest.
    dus als ik mijn mening mog geven in de 2 kamer dan zou dat zijn dat alle marokaanen en turken die hier langer dan 7 jaar hier woonen hier mogen blijven.
    en als ze korter dan 7 jaar hier wonen dan kunnen ze ophoepelen dat vind ik.
    en ik hoop dat dat gebeurt.
    met velle groeten zilvana heukers.

  33. moena
    20 april 2008 om 01:49 uur.

    wij moeten echt niet ontkennen dat er echt ettertjes zijn die het verpesten voor ander,wij marokannen moeten niet toe kijken, wij vind ik moeten iets van zeggen als we zien dat die kinderen iets fout doen, wij alle marokaanse vrouwen, bij ons is geen onderscheid fesiaat,bedawiaat,rifiaat men rachidia,wij gaan allemaal goed met elkaar om, wij praten veel over problemen en willen dingen voorkomen daarom houden we elkaars kinderen in de gaten, als we elkaars kinderen ergens zien vertelen we het aan mekaar en bellen we elkaar gelijk de moeder controleert het rooster,en we spreken ze aan van wat doe je hier ga naar huis dat helpt echt en ik ken moeders echt die rusten niet tot ze die kinderen thuis hebben verzamelt ze gaan ze gewoon zoeken en bij ander vriendinnen aan bellen of van is ie niet bij jouw zoon.omdat ze bang zijn dat hun kinderen als ze te lang buiten blijven verkeerde dingen gaan doen,éën moeder had iemands kind zien roken voor dat hij thuis was wist de moeder al lang het, een week huisarrest heeft hij gehad.Ik wou dat alle moeders hun kinderen in de gaten houden en begeleiden in de moeilijk puberteit vooral en niet aan hun lot overlaten.