MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Brusselse wint talentenjacht op 2M

30 juli 2007 | in Muziek | 16 Reacties

Sabrine El KoulaliEen Brusselse jonge vrouw van Marokkaanse origine heeft zaterdagavond in Casablanca de juryprijs gewonnen in een talentenjacht op de Marokkaanse televisiezender 2M. Sabrine El Koulali behaalde de prijs in de categorie westers lied. De wedstrijd, die te vergelijken valt met de bekende Star Academy, stond ook open voor Marokkanen in Europa en de Verenigde Staten.

Er waren twee categorieën: het oosterse en het westerse repertoire. Zeven kandidaten streden zaterdagavond in de finale om de eer. Daarvan werden er vier weerhouden: twee winnaars werden gekozen door de jury en de twee anderen door het publiek.

De 26-jarige Sabrine El Koulali studeert journalistiek en is ook actrice. Ze was tijdens de selecties van televisiezender 2M in Casablanca op tournee met het theatergezelschap “Compagnie des nouveaux disparus”. Sabrine verklaarde aan de zender alvast dat ze een grote bewondering koestert voor “grote zangers zoals Edith Piaf en Jacques Brel, maar ook voor Fayrouz en Oum Kaltoum”, aldus Knack.be.

Sabrine El Koulali

Er zijn 16 reacties

  1. BROTHER
    30 juli 2007 om 12:49 uur.

    Sabrine, wat een rare voornaam. Lihoudia?

  2. zus
    30 juli 2007 om 04:55 uur.

    iman die uit lhajb komt en marwan die in casablanca woont van amazigh afkomst is zijn beter dan deze lihodiya

  3. Le Parisien
    30 juli 2007 om 09:55 uur.

    @ Zus en Brother,

    Wat een waardeloze commentaar geven jullie. Wat heeft haar naam nou inh godsnaam te maken met het feit dat ze de ” Staracademy” van 2M heeft gewonnen.

    Ow ja @ zus, is het van vitaal belang om erbij te vermelden dat marwan van Amazigh afkomst is?

    Groeten

  4. zus
    30 juli 2007 om 11:01 uur.

    als eerst ze is echt jood dat zeg ik niet voor de lol en ik vind het wel belangrijk om te vermelden dat marwan van amazigh afkomst is een ook iman die ook gewonen heeft als je dat niet leuk vind dan moet je gaan fietsen of zo

  5. BROTHER
    31 juli 2007 om 08:22 uur.

    Bedoel niets met mijn vraagstelling, was alleen benieuwd of mijn gissing correct was, en dat is door Zus bevestigd. That’s it!

  6. Maghrebie
    31 juli 2007 om 08:56 uur.

    En wat is het probleem dat zij joods is. Ik ben er trots op dat Marokko verschillende culturen en geloven rijk is. Of dat nou Amazigh, Arabisch of joods is, we hebben samen iets gemeens.

    Zus, je niveau is helaas niet hoger dan de gemiddelde Telegraaf lezer. Doe er wat aan, of houd het bij fietsen, misschien krijg daarvan wel een gezonde verstand.

  7. Arahma incha allah
    31 juli 2007 om 12:06 uur.

    …..en wij doen moeilijk als we gediscrimineerd worden!!!!!
    Wij zijn de uitvinders van discriminatie

  8. le parisien
    31 juli 2007 om 12:32 uur.

    @ zus,

    niet zo jaloers zijn op onze marokkaanse, joodse landgenoot. nergens voor nodig meid. Welke meerwaarde geeft het feit dat Marwan van Amazigh afkomst is? leg mij dat uit. Het gaat toch om de Marokaanse Star academy en niet Amazigh Star academy.

    Ow ja, als je mee wilt gaan fietsen ben je van harte welkom (ik fiets je zo uit).

    Groeten meid,

  9. le parisien
    31 juli 2007 om 04:03 uur.

    @ maghrebie,

    1 woord: CHAPEAU.

    Ik denk dat onze ”Zus” inderdaad het niveau van een gemiddelde Telegraaf lezer heeft. Namelijk als een kip zonder kop zomaar onzin verspreiden. Meskina alah yschefiha.

  10. good girl
    31 juli 2007 om 09:10 uur.

    @ le parisien vraagje kom je uit belgie je gebruikt veel franse woordjes die wij in nederland niet gebruiken ben gewoon nieuwsgierig meschien ben je family van sabrine????

  11. le parisien
    01 augustus 2007 om 11:42 uur.

    nee meid, ben een ras echte Brabander. En als ik veel franse woordjes gebruik wil niet per definitie zeggen dat ik uit Belgie kom.
    Kijk naar mijn ID ”Le Parisien”, volgens mij zou je dan juist moeten vragen, kom je uit Frankrijk?

    Een Telegraag lezeres als jij zutlt waarschijnlijk woordjes als chapeau inderdaad niet zo 1,2,3 gebruiken. De andere doen het wel hier in nederland.

    Groeten

  12. kano
    01 augustus 2007 om 08:42 uur.

    Sabrine is moslima

  13. good girl
    02 augustus 2007 om 10:06 uur.

    Waarom ben je zo op je teentjes getrapt, heb je problem ofzo. Mag niemand meer vragen stellen, volgens mij heb ik gelijk je bent family van sabrine, daarom zo negatief als ik jouw was blijf maar aardig hoor meid, zodat je fan basis opbouwt

    groeten

  14. Le Parisien
    02 augustus 2007 om 06:28 uur.

    @ good girl,

    Ja laten we eerlijk zijn: ik val door de mand. Ik ben inderdaad familie van haar.

  15. Aziz
    03 december 2007 om 08:14 uur.

    Salam allemaal .
    Ik ben zeer geschrokken wat sommigen zeggen/schrijven over Sabrine el koulali,Ik vind dat we blij moeten zijn met zo iemand en trots moeten voelen dat iemand van marokkaanse komaf belgisch vertegenwoordigd.
    Ik vind het bezaar dat somigen het woord LIHOUDIA GEBRUIKEN ,heb totaal geen woorden voor ,ik als marokaan schaam ik me hier voor .

  16. mhamed
    04 december 2007 om 12:45 uur.

    aziz wat lul jij nou weer!!!!!!!!!
    trots op haar voor wat omdat zij zingt!!!!!!!!!!!!!
    je moet je schamen dat je het goed kuurt of je bent een jood.