MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zomerkamp op kosten van Mohammed VI

04 augustus 2007 | in Marokko, Toerisme | 25 Reacties

Op zomerkamp in MarokkoVrijdagochtend zijn zo’n twintig Amsterdamse kinderen naar Marokko vertrokken. Samen met leeftijdsgenoten uit de andere grote steden gaan zij twee weken op kosten van Koning Mohammed VI op zomerkamp in Marokko. Het gaat om kinderen met een Marokkaanse achtergrond waarvan de meeste nog nooit in Marokko zijn geweest en vaak niet op vakantie kunnen.

De bedoeling van het zomerkamp is dat de kinderen zo in contact blijven met hun roots. De kinderen gaan naar verschillende steden in Marokko en zijn over twee weken weer terug

Bekijk de video van de Amsterdamse zender AT5.

Er zijn 25 reacties

  1. drubu
    04 augustus 2007 om 12:34 uur.

    Volgens mij liggen je roots in Amsterdam als je in Amsterdam bent geboren en niet in een of andert noord afrikaans land. Zeker niet als je er nog nooit bent geweest.

  2. Henk-Rotterdam
    04 augustus 2007 om 03:49 uur.

    Ben benieuwd hoe lang het duurt wanneer er vragen over deze kwestie worden gesteld door en in de politiek.
    Want dit zal wel weer worden uitgelegd als inmenging in de inburgeringspolitiek die zo succesvol verloopt in ons land.
    En ik heb het natruurlijk weer helemaal mis en begrijp er geen moer van volgens sommige in dit land.
    Sociaal zijn en begrip hebben voor een ander is tegenwoordig een misdaad in dit land.

  3. Abderrahim
    04 augustus 2007 om 06:21 uur.

    Eindelijk eens op de kosten van die dictator. Mocht weleens gebeuren.
    Wilders heeft nu niks op te brengen.

  4. mo_ali_maroc
    05 augustus 2007 om 01:30 uur.

    Abderrahim, jij bent zeker weer zo,n communistische Berberse berggeit die alle koningen van Marokko dictators vindt, die dan wel elk jaar op vakantie naar Marokko gaat. Als jij tegen de koning en Marokko bent, wat doe je dan in Marokko? Ga fietsen jatten of iets anders. Marokko is een geweldig land, alleen de bevolking is k**. Dat krijg je nu door te veel vrijheid zonder grenzen.

    Mohammed vrede zij met Hem, zei: Een moslim die zijn land haat is is net iemand zonder geloof.

  5. mohamed-denhaag
    05 augustus 2007 om 02:19 uur.

    Kijk dat noem ik eens een koning d`er Marokkanen.
    Ik hoop dat hij meer van dat soort gebaren laat zien.
    En hoop tevens dat hierdoor Marokko als eerst Arabische land die met zijn burgers medeleeft en meedenkt
    Misschien is dit de eerste stap. Hoop de volgende stap te zijn:
    Als oproep naar alle Marokkaanse onderdanen om zicht te kiezen voor Marokko als woon en leeft land en waar hij er een bijdragen aan kan leveren om daar een tot een goede ontwikkeling te kunnen komen dan ben ik de eerste die zonder enige aarzeling of twijfel vertrekt.

    Lang leve de koning !!!!

  6. kano
    05 augustus 2007 om 06:10 uur.

    Abderrahim ben jij soms een polisario.

  7. skery_vanuit_marocco
    05 augustus 2007 om 08:52 uur.

    re Abderrahim

    wie zegt dat hij dictator??? jij spoort niet helemaal psssss

    hij gaf vrouwen meer rechten vuil hond

  8. Cutchia
    05 augustus 2007 om 10:41 uur.

    SchijnPolitiek

  9. YESSIN
    06 augustus 2007 om 12:32 uur.

    IK BEN JOE=U FENT EN ALI B OOK
    EN GAA MIJ TOEVOEGEN MIJ MSN IS ABDEL_8@LIVE.NL

  10. abdel
    06 augustus 2007 om 02:43 uur.

    Selam

    Skery hoe is het het ondernemen in Marokko? Mijn opleiding afmaken dan insha Allah weg uit dit klote holland.
    Zit er een toekomst voor informatici ?

  11. Ainzora
    06 augustus 2007 om 02:49 uur.

    Het zal mijn worst wijzen als er sprake is van een politiek manoeuvre.
    Het gaat om die kids die nooit of jaren lang niet op vakantie zijn geweest.

    Als maar die kids een heerlijk vakantie hebben doorgebracht en een leuke herinneren aan over houden……….de rest is hoofdpiijn.

    P.S. Henk-Rotterdam: ewa wanneer ga je een politiek partij oprichten……dit is echt een serieus aanbod. Aan mensen als jou heeft dit land veel meer aan dan sommige sociaal-onrust, haat, tweedracht en paniek zaaiers psychopaten in da house.

    PEACE.

  12. Abderahim
    06 augustus 2007 om 02:50 uur.

    Ben het helemaal met je eens cutchia. Waarom ik naar marokko ga is alleen omdat ik daar familie hebt, die ik graag wil bezoeken. Ik stuur ook geld naar ze. En dat doe ik, omdat die dictator toch nooit verbetering zal boeken in de rif. En daar kan je geen nee op zeggen ali. Hou je maar schuil in casa of agadir en vergeet al die ellende van andere arme marokkanen, die zonder onze steun niks meer waard zouden zijn.

  13. Henk-Rotterdam
    06 augustus 2007 om 04:54 uur.

    AINZORA,
    Dat had al veel eerder gemoeten,maar te veel mensen zijn bang voor de hedendaagse cult in dit land die in meerdere mate alleen maar op haatzaaierij uit is en niet meer voor rede en redelijkheid vatbaar is.
    Het begint in ons land de hoe langer hoe meer te lijken op de haat die er in vele landen is en de tolerantie is ver weg.
    Maar blijf alles volgen en wie weet wat de toekomst ons gezamelijk kan brengen voor het laten horen van onze stemmen op een politieke wijze

  14. Henk-Rotterdam
    06 augustus 2007 om 05:23 uur.

    Abdel,
    Aan mensen met een goede opleiding in de informatica is plaats in elk land ter wereld dus ook in jou land,
    Mensen uit Nederland met een opleiding in deze worden overal gevraagd vanwege het hoge inhoudelijke gehalte van deze studie alhier.

  15. timaa
    06 augustus 2007 om 06:00 uur.

    Lang leve de koning….die ene koning waar ik me door vertegenwoordigd voel….in tegenstelling tot mevr beatrix….lang leve de koning

  16. rachid
    06 augustus 2007 om 07:31 uur.

    Abderahim,

    Jij zult niks bereiken in RIF. Vuile doemdenker, als alle rifboeren zo denken wordt het ook nooit wat met jullie. Waarom haal je Agadir erbij?? Behoort de Souss niet tot het land van berbers? Volgens mij zijn Swassa de echte berbers, die nog wat bijdragen aan hun land e riffijnse bergeit.

  17. mhamed
    07 augustus 2007 om 01:38 uur.

    rachid jij laat zien dat jij een grote racist bent,jammer!!!!!!
    mo-ali -maroc jij bent zo dom dat ik nog eens reageer op je jelul.jammer!!!!!

    maar nu de realiteit…
    deze konning is de man van marokko nu zeer zeker want wat hij heeft bereikt in 4 jaar heeft zijn dictacor vader in de afgelopen 30 jaar niet kunnen bereieken!!!!!
    natuurlijk is hij nog niet klaar want marokko is vol met dieven en coruptie het is gewoon een feit.
    hij is gewoon en doet normaal en denkt aan de armen,helaas zijn te veel armen en hopeloze mensen die allemaal hulp nodig hebben.
    marokko was een land in stilte aan het dood gaan een hoop ellende werd weg gestopt door de dictator hassan.
    gelukkig is zijn zoon zo moedig en correct om juist de probleemen of het nou zijn uit het zuide of uit het rif komen op te lossen.

    ik heb een voorstel voor de mensen die hem omlaag willen halen denk goed wat jij doet voor je land……….!!!!!!

  18. good girl
    07 augustus 2007 om 03:05 uur.

    @ TIMAA ik begrijp het niet hoor wat je bedoelt met integenstelling mevr beatrix, ze is nog steeds de koningin van Nederland en Nederland is een top land haza zabalat of maghrieb en ik zeg het nog een keer niet alle macro’s zijn slecht maar je hebt een paar tussen my god. En wat bedoelen jullie wanneer ik af ben gestudeerd ga ik uit het rot land en dan ga je naar maroc, ga dan in maroc studeren als het zo goed is de marokanen daar wiillen er uit naar het buitenland werken want der is geen werk en jullie willen terug gaan wallah grappig probeer het een paar maanden en kijk of je daarna niet in een gekke huis terecht komt. En ik weet het nederland is verandert een beetje racistish maar kom op ze helpen ons veel hoor wat wij moeten doen als zij iets slechts doen dat we het positief naderen echt moeilijk ik weet het maar dat is het enige weg om de vertrouwen te versterken.

  19. kano
    07 augustus 2007 om 06:18 uur.

    MHAMED ik ben helmaal met je eens.

  20. ainzohra
    07 augustus 2007 om 06:38 uur.

    Overal zijn goede en slechte mensen.

    En kamelen ( ja de mensen die de rouaffa berggeiten noemen), SHUT UP.

    BESLAMMA.

  21. Mohammed
    08 augustus 2007 om 10:25 uur.

    Hallo iedereen,

    Ik ben nu 34 jaar en ging toen ik 9 jaar was al samen met mijn broertje, net als deze kinderen op de kosten van de Marokkaanse staat (Hassan II) van uit Nederland op Kamp in Marokko. Niet alleen maar Nederlandse-, maar ook kinderen vanuit heel Europa melden zich hiervoor.

    Ik heb nog steeds leuke herinneringen aan overgehouden. Het is een al pret en zeer leerzaam.

    Ik kom trouwens niet uit Casa of wat dan ook, maar gewoon uit het Noord-Oosten van Marokko. En ben met trots een berber en een Arabier uit de rijke bergen en de woestijn.

  22. Henk-Rotterdam
    08 augustus 2007 om 01:47 uur.

    De Amerikaanse president J.F. Kennedy zei bij zijn aantreden tot de inwoners van de VS:
    “vraag mij niet,wat kan Amerika doen voor mij,maar vraag mij wat kan ik doen voor Amerika”
    Eigenlijk zou men de landsaanduiding moeten vervangen door Marokko,en dat als leidraad nemen om over het vaderland of het land van de voorouders te praten.
    Trappen en schoppen is makkelijk,maar iets doen is wat anders,vergeet nooit waar je “roots” vandaan komen en werk samen aan een toekomst.
    Hier of daar,dat maakt niet uit als je het maar SAMEN doet!!!!!!!!!!!!!!!

  23. iliili
    09 augustus 2007 om 07:08 uur.

    Ik wil reageren op de persoon die de koning dictator noemde . als je weet wat de koning bereikt heeft binnen vijf jaar en vooral van oujda tot tanger . hij is weer in oujda in zijn auto in burgerkleding zelf gezien

  24. anti-polisario