MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse VN-soldaten vals beschuldigd

06 augustus 2007 | in Overheid | 12 Reacties

blauwhelmEen contingent Marokkaanse blauwhelmen in Ivoorkust is onterecht beschuldigd van grootscheeps seksueel misbruik. Dertien meisjes, die door de soldaten misbruikt zouden zijn, hebben toegegeven dat ze door een non-gouvernementele organisatie zijn gemanipuleerd om de Marokkaanse VN-Vredestroepen vals te beschuldigen. Dat meldt het Afrikaanse Pers Agentschap (APA), dat een document van de verrichtingen van de VN in Ivoorkust citeert.

Volgens dit document maakten de meisjes bekend dat een vrouwelijke vertegenwoordiger van een NGO hen heeft omgekocht met geld, bedlakens, kleren en zeep om te getuigen tegen de Marokkaanse troepen. Zo meldt het Marokkaanse persbureau MAP.

Er zijn 12 reacties

  1. Yassin
    06 augustus 2007 om 03:43 uur.

    daarom moet je niet gelijk veroordelen en meteen geloven wat de media zegt die vrouw moeten ze ontslaan die bitch waarom wilt ze marokko een slechte naam geven trut

  2. ismael
    06 augustus 2007 om 11:29 uur.

    hebben ze beweizen

  3. nadia
    06 augustus 2007 om 02:09 uur.

    stinkwijf, gewoon kinderen gebruiken voor eigen doeleinde (die ook nog neit bekend is , maar ik wel heel graag wil weten)

  4. kano
    06 augustus 2007 om 04:50 uur.

    ik zat vorige week het journal van AL GAZEERA te kijken, alle dorpelingen waren verbaast over die beschuldegingen ze hebben dat ontkend, ze praten positiefs over de marokkaanse soldaten en ze zijn blij met de aanwezigheid van die soldaten.

  5. Henk -Rotterdam
    07 augustus 2007 om 08:52 uur.

    Maar het was goed nieuws om weer te kunnen trappen,ook hier in dit land hadden vele al weer de mening klaar.
    En die noemen zich dan fatsoenlijke democraten in een rechtstaat waarbij het nog steeds is dat je schuldig ben als het is bewezen.maar dat geld niet voor de Marokkanen,dan mag je gewoon beschuldigen en zonder bewijzen zeggen dat het waar is ……….

  6. Theo
    07 augustus 2007 om 09:22 uur.

    Ik ben op zoek gegaan naar berichten of documenten die dit zouden ondersteunen, maar kan ze niet vinden. Heeft iemand misschien een link naar een onafhankelijke bron? Is dat document waarnaar wordt verwezen ergens te zien?

    Ik wil het graag geloven, maar ben verbaasd dat het nieuws van het misbruik destijds zo prominent wereldwijd is gepubliceerd, maar dat er niets in het nieuws is gekomen dat deze beschuldigingen vals zijn.

  7. Administrator
    07 augustus 2007 om 10:40 uur.
  8. Theo
    07 augustus 2007 om 11:26 uur.

    Administrator:

    Link werkt niet. Ook ‘kortere’ versies niet.

  9. brother
    08 augustus 2007 om 09:43 uur.

    Theo, tijd om een nieuwe pc aan te schaffen!

    Ivorian girls confess lying about Moroccan soldiers’ sexual abuse
    Rabat, Aug. 3 – Thirteen girls of Bouaké (379 km from Abidjan) asserted they had been manipulated by a local non-governmental organization to accuse the Moroccan peacekeeping troops of “sexual abuse and exploitation,” reports the African Press Agency “APA”, citing a document of the UN Operations in Côte d’Ivoire (ONUCI).
    According to this document, the girls revealed that the NGO representative bribed them with money, bed sheets, clothes and soap to testify against the Moroccan troops.

    The head of the Human Rights Office of the eastern sector of the UN mission heard the girls last 23 and 24 July, notes the Agency.

    APA underlines the story was confirmed by some of these girls, who say a woman contacted and promised them her NGO would give them money and bed sheets if they testify against the Moroccan soldiers.

  10. Henk-Rotterdam
    08 augustus 2007 om 01:39 uur.

    Theo, bij mij lukte het wel en het staat er echt,maar daar is in ons land geen aandacht voor.
    Positief nieuws is geen nieuws leerde een journalist me ooit eens.

  11. mhamed
    08 augustus 2007 om 02:45 uur.

    het is mode om marokkannen zwart te maken.

  12. Theo
    10 augustus 2007 om 03:44 uur.

    Heb de link kunnen openen, weet niet wat er mis ging in eerste instantie.

    Een artikel van Maghreb Arabe Presse. Kan hier niet zoveel mee. Waarom is hierover niets te vinden op de websites van de VN, bijvoorbeeld? Dit nieuws is goed voor hun imago, lijkt mij! En geen enkele van de grote persdiensten brengt dit nieuws??? Ik hoop dat het verhaal waar is; voor die Marokkaanse soldaten, voor die meisje, voor de VN, maar ik twijfel, eerlijk gezegd, nogal aan het waarheidsgehalte van dit verhaal. Dat er verder HELEMAAL NIETS over te vinden is, is wel erg onwaarschijnlijk.