MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Appa reageert op aangifte van Wilders

10 augustus 2007 | in Politiek | 17 Reacties

Rapper Appa is weer terugIn verschillende media, waaronder Maghreb.NL, staat te lezen dat Geert Wilders aangifte doet tegen Appa wegens bedreiging wegens uitlatingen die de rapper deed in de Pers. Zo stond er onder meer te lezen: “Als ik Wilders ooit tegenkom, is ‘ie van mij. Ik zweer je, ik pak hem aan”.
Appa ontkent niet dat hij deze dingen gezegd heeft, maar had wel het volgende te melden: “Ik heb dat gezegd ja, ik ga dat niet ontkennen. Ik pak hem inderdaad aan als ik hem zie, maar ik heb nooit gezegd dat ik hem iets fysieks aan zou doen. Waar staat dat dan? Kan je mensen tegenwoordig niet meer aanpakken met woorden als je een moslim bent?

Het is kenmerkend voor de steeds toenemende polarisatie in onze maatschappij dat een dergelijke uitspraak van een moslim meteen wordt opgevat als doodsbedreiging. Aandachtsgeile politici als Geert Wilders zijn daar direct verantwoordelijk voor, met dit soort sensatiebeluste acties en uitlatingen. Ik heb inderdaad gezegd dat ik het niet erg vind als iemand een kogel door zijn kop schiet, maar dat is alleen maar eerlijkheid. Ik geef helemaal niks om haatzaaiende figuren als Wilders. Ik vind het ook niet erg dat Hitler een kogel in zijn eigen kop heeft geschoten, ik zou een leugenaar zijn als ik zou zeggen dat ik dat erg vind. Types als Wilders ontwrichten de maatschappij, ik zou hem echt niet missen, sorry als het hard overkomt, maar dat is mijn eerlijke mening en de laatste keer dat ik het checkte was vrijheid van meningsuiting één van zijn eigen stokpaardjes.

Ik vind het dan ook heel hypocriet dat hij aangifte doet, als het goed is heeft de politie het druk genoeg met belangrijke zaken. Waarom moet hij ons rechtssysteem belasten met waardeloze aangiftes? Wilders is stelselmatig één bepaalde groep aan het pesten, kijk maar met wat voor berichten hij steeds weer in de media verschijnt. Het is sneu, iemand zou hem een knuffel moeten geven of zo. Er is al genoeg haat en onbegrip sinds de moord op Theo van Gogh en Wilders is op een ordinaire manier bezig om deze sentimenten aan te wakkeren en uit te buiten.

Politici zouden zich bezig moeten houden met het verenigen van mensen, met het lijmen van de maatschappij, niet met wiggen drijven en onrust stoken om op een goedkope manier zieltjes te winnen en je naam weer eens in de krant te zien. Het enige wat hij doet is angst verspreiden en de Islam zwart maken, hij vergelijkt de Koran doodleuk met Mein Kampf, en dan krijgt hij nog politiebescherming ook. Wie draait voor die kosten op? De burger! Het is toch te gek voor woorden. Ik zou meneer Wilders bij dezen willen vragen eens na te denken over wat hij de Staat wel niet kost met zijn waardeloze aangiftes en 24uurs bescherming. Dat geld kan veel beter besteedt worden. Aan de kapper bijvoorbeeld, ik wil best een donatie doen, Geert…”

Appa
—–

Ook Youssef & Kamal laten van zich horen in de Wilders diss 2

Er zijn 17 reacties

  1. Maghreb.NL » Blog Archive » Wilders doet aangifte tegen rapper
    10 augustus 2007 om 06:13 uur.

    […] Appa: “De Koran verbranden, die man is een aandachtsgeil hoertje en de media geven hem keer op keer een podium. Wat moeten wij hiermee? Onze bek houden en vertrouwen op het rechtssys­teem? Hoe lang is dit nu al gaande?” – UPDATE: Appa heeft inmiddels een reactie gegeven n.a.v. de aangifte van Wilders. Deze is te lezen op MaghrebMagazine.NL. […]

  2. Faiza
    10 augustus 2007 om 07:05 uur.

    te gek voor woorden. Ik zou meneer Wilders bij dezen willen vragen eens na te denken over wat hij de Staat wel niet kost met zijn waardeloze aangiftes en 24uurs bescherming. Dat geld kan veel beter besteedt worden. Aan de kapper bijvoorbeeld, ik wil best een donatie doen, Geert…”

    Appa

    =========================================================
    korte reactie voor maffe Appa!!!!!

    Wat denk je dat Jouw soort ons kost…?????????
    Als jou soort hier niet als onkruid uit de grond was gegroeis ( uit de strond getrokken dus ) met uitkeringen en jatten en criminaliteiten ) waren we een gewoon rustig NEDERLANDJE.
    Ik hoop dat het dat snel weer wordt!
    ziezo, Ga hier maar over Rappen, want meer kun je niet met die stomme kop van je.

  3. choukri
    10 augustus 2007 om 08:10 uur.

    FAIZA

    je weet helemaal niks van APPA en toch beschuldig je hem van dingen die hij misschien niet gedaan heeft. Zoiets zou je zelf ook niet willen horen over je zelf

    Appa heeft het volste recht om te zeggen wat ie wil of wil je dat wij gewoon de hele tijd stil blijven als we iedere keer aangevallen worden door eeen varken als Wilders.

  4. zaka
    10 augustus 2007 om 09:13 uur.

    Faiza ga eens leren schrijven.

  5. dre
    10 augustus 2007 om 09:23 uur.

    Appa geniet aanzien binnen zijn scene,jonge jochies die stoer willen zijn.
    Heb op youtube ik heb schijt aan de overheid zitten kijken en beetje stoer met bijlen en messen zwaaien en maar jammeren dat ze het zo slecht hebben.
    Je bent zelf net zo een publiciteitsgeil figuurtje die mensen als wilders munitie geeft,sterker nog jullie lijken op elkaar allebei extreme denkbeelden.
    Leuk hoor beetje rappen over misstanden en het maatschappij kritische binkie uithangen tegenover je matties maar dreigen dat de bom zal barsten en met messen zwaaien op you tube en de bijbehorende teksten dat nederlanders k..kerlijers zijn maak je de situatie echt niet beter op.
    Je snapt toch wel dat bij de eerstvolgende verkiezingen wilders over de 20 zetels gaat scoren met dat pubergedrag.
    Appa en wilders zijn gewoon allebei populistische drollen die willen scoren voor eigen aanhang die graag willen horen wat hun uitkomt en daar doe je maar een ding mee die trek je door de plee.

  6. Ali Abba
    10 augustus 2007 om 09:24 uur.

    Hee appa, wat lul jij nou in dit artikel. Jezelf laten overkomen als een lieverdje terwijl je “schijt aan de overheid” hebt. Stel jezelf de vraag hoe het komt dat precies moslims in een kwaad daglicht staan en niet bijvoorbeeld andere allochtone groepen binnen Nederland. Jullie worden geweigerd aan de deur omdat jullie je niet kunnen gedragen. Jullie leven nog steeds in de middeleeuwen, je weet wel dieren manieren biatch.

  7. SOUSSIE
    10 augustus 2007 om 11:47 uur.

    ali abba ik zou jou ff een stuks geschiednisles geven want dat hebben ze weg gehouden voor een sukkel zo als jij. Marokanen hebben hebben hier gevochten tegen de duitser daar zijn duizende marokanen gestorven en we zijn daarna vergeten!!!!!! zelfs de marokanen die het hadden overleefd zijn niet eens bedankt(triest)

    daarna hadden ze werknemers nodig en nog zo goedkoop mogelijk dus ze hebben onze vaders hiernaartoe gehaald en in keten gestop en in buurten waar nederelanders niet wilden wonen. De overheid wist dat dit in de toekomst problemen zou opleveren maar ze hadden weer schijt aan ons!!!!!! ze hebben ons nooit thuis laten voellen(triest)

    En wij marokanen laten ons niet zomaar naaien en daardoor veel aggressie van marokanen en haat we voelen ons hier niet thuis en terug gaan is ook geen optie want de meest die hier wonen kunnen geen arabisch en dat is de hoofd taal

    en over dieren geproken we hebben in marokko altijd respect gehad voor alle geloeven en culturen en nederlanders niet in de geschiednis en nu ook niet

    dus denk na wat je zegt!!!!!! weet waar je over praat

  8. good girl
    11 augustus 2007 om 08:12 uur.

    Waarom is bijna iedereen tegen Appa, ik ken Appa niet echt omdat ik in het buitenland woon, maar wat ie zegt hier in het verhaal heeft ie groot gelijk dat ie schijt heeft aan wilders nou dat vindt ik goed, en dat ie hem gaat aanpakken met woorden vindt ik helemaal top hij heeft wilders in de war gemaakt hij dacht hij gaat hem in elkaar slaan hij heeft zelfs aangifte gedaan, nou dat noem ik nou matawar (smart thinking)

    ik kan nog steeds niet geloven waarom wilders zoooo tegen de islam is, volgen mij toen ie klein was, was ie heel erg gepest door macro’s jongetjes dat ie psychi’s problemen aan heeft overgehouden.

  9. realist
    11 augustus 2007 om 02:30 uur.

    Ik ben ook geen fan van Appa, en had wel sterke standpunten van hem verwacht, Maar goed ook Appa heeft recht op vrijheid van meningsvrijheid. De uitspraken die hij heeft gedaan kun je vergelijken met de uitspraak ”Ik lust hoofddoekjes rouw’ van Meneer Wildernis. Verloren zaak dus. Ook ik vind het niet erg als hij een kogel door z’n kop krijgt.

    Amien.

  10. Gewoon een Hollander
    11 augustus 2007 om 07:21 uur.

    Soussie,

    Je kunt nog geen eens normaal Nederlands,laat staan Arabisch.
    En btw als je ECHT zo graag terug wilt naar Marokko,dan stop je met rondhangen op forums en ga je Arabisch leren!!!!!
    Ik lees alleen maar goedkope smoesjes,neem verantwoordelijkheid en hou op met deze generatie Nederlanders de schuld te geven van je eigen frustraties.

  11. Tariq
    12 augustus 2007 om 12:50 uur.

    Beste Mensen,

    Wilders is inderdaad de de boel een beetje aan het opfucken
    dat is toch nooit een reden om in het politiek te zitten,wij willen verbetering hier of daar maakt niet uit je moet nooit meten met twee maten dat is heel de fucking probleem en niemand mag zijn recht in eigen handen nemen dat is fout.
    Appa is de beste underground rapper en als je de geschiedenis van het rap gaat terug kijken dan weet je ook dat minderheden die niet worden.geacepteert een meinig hebben en daar mag ook wel naar geluisterd worden vind ik,dus hierbij wens ik appa heel veel succes en ga zekkers een cd kopen om jou te steunen matie om meer goed muziek te droppen.
    Wilders ook succes veel holandse vrienden stemmen op jou heb geen nl vrienden meer over jammer hoor maar aan de andere kant ook beter want de aap komt nu pas uit mouw bij figuren waar ik dat never nooit van hebt verwacht.dus wilder hierbij bedankt je hebt veel verpest voor morokaane die lekker bezig waren in nederland nogmaals wilders bedankt.ken je niet een keer wakker worden met je leuke kapsel en even verder kijken dan dat je neus lang is je helpt de maatschapij een beetje naar de klote nogmaals bedankt.

    vriendelijke groeten klikhier,tv

  12. dyibril
    12 augustus 2007 om 03:46 uur.

    Wat denk je dat Jouw soort ons kost…?????????
    Als jou soort hier niet als onkruid uit de grond was gegroeis ( uit de strond getrokken dus ) met uitkeringen en jatten en criminaliteiten ) waren we een gewoon rustig NEDERLANDJE.
    Ik hoop dat het dat snel weer wordt!
    ziezo, Ga hier maar over Rappen, want meer kun je niet met die stomme kop van je.
    ————————————————————————————————————
    Beste Faiza,

    Zelf denk ik dat jij de donaties die APPA voorstelt harder nodig hebt dan wie dan ook. Ik zou daarom iedere lezer of lezeres willen vragen te doneren voor deze trieste persoon genaamd FAIZA, zodat het een gedegen cursus nederlands kan gaan volgen, want voor zover ik weet schrijf je stront ten eerste met een T en ten tweede ben ik heel benieuwd naar wat gegroeis eigenlijk betekent. Wellicht bedoeld deze arme onintelectuele mens gegroeid. Ook moet je heel hard werken aan je gramatica en zinsopbouw, want dat is niet om over naar huis te schrijven.
    daarnaast beste FAIZA, komt onkruid voort uit aarde, maar dat kan in jouw geboortedorp ergens in Iran best eens uit stront komen, in dat geval neem ik het je niet kwalijk dat je onkruid meteen associeert met stront… by the way FAIZA, dan zal de spinazie en andere groentesoorten best vreemd smaken bij jullie thuis…
    En om af te sluiten wil ik je er nog even op wijzen dat criminaliteit tevens staat voor meervoud, dus je hoeft je niet intelectueler op te stellen door dit te vermeervoudigen.

    met vriendelijke groet

  13. mhamed
    14 augustus 2007 om 04:00 uur.

    ik ben zeker geen fan van appa,en zal dat nooit worden ook,maar als gra wilders een hoop gelul mag zeggen waarom mag appa niet de waarhied spreken??
    nederland is toch vrij om te zeggen wat je denkt .
    voor mij mag wilders ook een kogel door zijn satan kop krijgen ,en geloof me ik zal geen traantje laten.
    wie weet zal ik een feesje geven!!!!!

  14. Saloua
    15 augustus 2007 om 04:32 uur.

    Faiza

    je bent een **
    ik kan geeneens meer woorden vuil maken aan je, je bent gewoon een smerige *** en verdient het niet om Marokkaans te zijn.

    je broeder heeft gelijk, dus bij deze: al jullie verkaasde marokkaantjes die vrezen voor hun plek en zich schamen voor hun Nederlandse vrienden, spring voor een trein ofzo, jullie zijn samen echt een trieste vertoning

    liefde en respect voor mijn broeder Appa, blijf je ding doen en laat je niet stoppen, door niemand niet

  15. Sweety
    15 augustus 2007 om 12:56 uur.

    Faiza: heb 1ding te zeggen over wat je geplaatst hebt: BULL SHIT..!

    Ik begrijp niet dat jullie zo tegenover appa reageren en niet eens op wilders, degene die dit allemaal begonnen is.
    Die gebleekte oorstaaf kan niet eens meer helder nadenken na al het bleken, laat staan een zinvolle uitspraak maken.
    Appa is duidelijk en ik ben het met hem eens, de politiek hoort de burgers dichter bijelkaar te brengen en niet verder uitelkaar te drijven.
    Ik ben onderhand gewend geraakt aan al die negativiteit over islam/moslims,
    maar daardoor krijg ik juist mee motivatie om te geloven en goed te doen.
    Begrijpelijk dat iemand (appa in dit geval) door het lint gaat na zo’n onnozel voorstel als de koran verbieden.
    En hij heeft net zoveel recht om gebruik te maken van meningsuiting als wilders het doet.

  16. JPK
    16 augustus 2007 om 01:12 uur.

    Dit zeggen we er over op HiphopInJeSmoel:

    http://www.hiphopinjesmoel.com/articles/2442

  17. ahmed
    27 maart 2009 om 07:01 uur.

    Hee ali babba hou bek over Appa!
    ik zou het niet erg vindem als iemand geert wilders een kogel door zijn kop gaat jage!