MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wilders niet in gesprek met Moslimraad

18 augustus 2007 | in Politiek | 39 Reacties

anti-islam politicus Geert WildersAnti-Islam politicus Geert Wilders voelt niets voor een gesprek met de Nederlandse Moslimraad over zijn oproep om de koran te verbieden. De raad had Wilders uitgenodigd, maar die vindt een ontmoeting zinloos, omdat een debat volgens hem onmogelijk is.

Wilders haalt in het AD van gisteren opnieuw uit naar de Koran. Ondanks een stroom aangiftes die tegen de leider van de Partij voor de Vrijheid zijn gedaan wegens het aanzetten tot haat tussen bevolkingsgroepen.

,,Ik zaai geen haat. Dat doet de Koran,’’ zegt Wilders in een interview met de krant.

Er zijn 39 reacties

  1. good girl
    18 augustus 2007 om 08:24 uur.

    Lieve mensen Allah ie hafdekoum

    ik woon niet in nederland, maar als dit echt door gaat om het heilige Koran te verbieden mogen jullie absolut niet stil zijn komop zeg waar ga we eigelijk naar toe!!! We moeten iets doen, wat ????weet ik niet Wallah kan iedereen eve brainstormen tell me what’s the solution?

    Hoeveel macro’s zijn er in Nederland?? Hoeveel mensen die Moslims zijn in dit land met verschillende rassen Turkish, surinames, nederlands ga zo maar door el hamdolilah dat zijn miljoenen stemmen meer stemmen gelden dan 1 psygishe wilders die eve alle aandacht wilt.

    Sokran

  2. ali baba en de 40 schapen
    18 augustus 2007 om 10:54 uur.

    beter we mogen toch niks te maken hebben met varkens, bespaart ons het onrein

  3. Said
    18 augustus 2007 om 11:45 uur.

    Ik begrijp dat er onvrede is tussen ons, als moslims, maar van onze kant moeten wij respect tonen. Het is zo dat je je nooit tot het niveau van je vijand (Wilders) mag verlagen, vandaar dat ik de uitspraken als varkens ongepast vind. Wilders kan van alles zeggen, maar blijf als mens je gedragen.

  4. kano
    18 augustus 2007 om 12:16 uur.

    hij is bang om te debateren met de moslimraad, hij is bang voor een nederlaag en daardoor zal hij zetels in het parlement verliezen, wat een domme politicus zeg.

  5. rajaa
    18 augustus 2007 om 03:09 uur.

    ik vind het jammer dat de moslims deze varken aandacht geven
    gewoon negeren punt uit wie is wilders om een gesprek met met hem aan te gaan ik zou dit niet niet doen laat maar hem blaffen.
    hij moet aan zich zelf gaan kijken voor dat hij over de islam gaat praten.

  6. Henk-Rotterdam
    18 augustus 2007 om 03:38 uur.

    De PVV ?
    Wilders is uit de VVD gestapt om dat zijn opvattingen niet strookte met het politiek doel van door hem nagezeten gedachten,een complete hetze tegen de islam en de daarbij aanwezige gelovige ons land.
    Vanuit de t.m. groep Wilder heeft hij de Partij Voor de Vrijheid laten ontstaan.
    Met inhoudsloze kreten en gebrul op de meest schofferende wijze en gebruikmakend van de onderbuikgevoelens van de meelopers en aanhang van hem tracht hij elke week weer op duidelijke wijze de confrontatie te zoeken met de inwoners van ons land.
    Maar hoe vrij is nu eigenlijk de Partij Voor de Vrijheid.
    Een goede poltieke partij bestaat uit een bestuur,fractie/kamerleden en partijleden.
    Maar hoe zit dat nu met de PVV?
    Wel ze hebben fractieleden/kamerleden en staan onder een 1 hoofdig bestuur n.l. Geert Wilders zelf.
    De partij kent geen partijleden,niemand kan ook lid worden van de partij!!!!!!!
    Wel kan je ondersteunend donateur worden,met andere woorden je geld is welkom maar je moet wel je bek dicht houden want inspraak wordt niet geduld.
    Als men over zou gaan tot het toe laten van leden dan moet men ook minimaal eenmaal per jaar een ledenvergadering houden en ook aan de leden een aantal zaken regelmatig voorleggen en toestemming vragen voor de uitvoering daarvan.
    En daar heeft deze dictortariale club totaal geen behoeft aan en helemaal geen interesse in.
    Want nogmaal je geld is goed als ondersteunde maar wel je bek dicht houden en geen in of tegenspraak
    De “volgelingen” van deze Furher zijn dus niet meer dan gewoon stemvee,die alleen maar dienen ter verheerlijking van hem zelf en zijn GrossDeutsches waanvoorstellingen uit de 30e jaren,die ook ten onder zijn gegaan.
    Het optreden van hem is alleen maar schofferend en ronduit vulgair te noemen omdat elke doorzichtigheid in zijn partij word vermeden en bedoeld is om de aandacht af te leiden van de zaken die van wezenlijk belang zijn en hem in een ander daglicht kunnen stellen.
    Zo meende hij ook vragen te moeten stellen over het onderhoud van de skutjesboot van onze Koningin Beatrix bij de Marine
    Iets vuilers heb ik nog niet eerder meegemaakt,maar wie stelt er nu eens vragen wat zijn persoonlijke beveiliging op jaarbasis kost aan de belasting- betaler,want dat bedrag loopt,schrik niet, in de miljoenen aan totale kosten en moeten worden opgebracht door de belastingbetaler.
    Kosten die onnodig gemaakt worden want hij heeft deze zelf veroorzaakt door continu de confrontatie te zoeken middels het kwetsen en beledigen van anders denkenden maar daarbij elk debat uit de weg te gaan.
    Als hij 9 zetels heeft gehaald betekend dat hij maar een half miljoen stemmen heeft gekregen,dus vele miljoenen stemmen niet heeft hij niet gekregen.
    Dus zijn kreten dat het Nederlandse volk achter hem staat zijn totale onzin.
    Het is te hopen dat over deze zaken meer openheid gaat komen en dat de volgelingen gaan zien waar ze achter aan rennen en dat de in geslagen weg een heilloze is,want hij zal nooit een regeringspartij vormen op dat punt is hij net zo laf als de SP die ook het volk belazerde met de laatste uitslag.
    Wel is het nu tijd dat allen de handen in een slaan en met elkaar de bewegingen van hem blijven volgen en bewaken zodat hij geen kans krijgt om maar enige vulgaire gedachten uit te voeren.
    Dat kan door het blijven lezen van zijn site’s en het gaan sturen van mails naar de kamerleden van verschillende fractie’s om daarmede politieke druk te gaan uitoefenen.
    Als we dit allemaal doen krijgt het echt effect,maarals we blijven zwijgen krijgt hij hoe langer hoe meer aandacht en dat is het laatste wat we hem gunnen.
    Doe het!!!!!!!!!!!!!
    O,ja hij gaat niet in debat met de Moslimraad maar dat had ik al voorspeld en zo voorspelbaar is zijn gedrag,schoppen,trappen,kwesten en beledigen,maar de echtr regelrechte confrontatie met zijn opponenten gaat hij uit de weg.
    Wat een LAFAARD is het toch,wat een misselijk ventje,een schande voor een democratie,een schande voor Nederland.

  7. ginger
    18 augustus 2007 om 04:22 uur.

    Wat had je gedacht?
    Hij durft niet in debat te gaan want ze lussen hem rauw en hij weet als geen ander dat hij met zijn beperkte kennis van de islam het debat niet zal winnen
    As hij in debat gaat dan gaat hem dit zetels kosten.
    Wat een lafaard. Je moet wel dom zijn om zijn spel niet door te hebben.
    Maar ook voor Wilders geldt: een kwesie van tijd en het verdampt allemaal.
    Geen aandacht geven die vent want inmiddels is wel duidelijk gebleken: veel geblaat en weinig wol.

  8. anoniem
    18 augustus 2007 om 09:10 uur.

    ik heb scheit aan de overheid en overal waar ik fotos van geert en zijn teksten zie staan scheit ik ook op zo een lelijkerd is hij en zo lelijk zijn zijn uitspraken dat ik mensen vanaf nu het recht geef om te mogen scheiten op zijn fotos en teksten. he” kom op zeg dat moeten we een keer met zijn alle tegelijkertijd doen leuk voor een reclame die geert zelf kan zien. haha

  9. anoniem
    18 augustus 2007 om 09:14 uur.

    ik zou hem per direct ontslaan waar wachten ze nog op.hij zorgt er voor dat burgers elkaar gaan haten en hij zit lekker beveiligd. wat denken ze wel ik ben hier ook geboren en heb hier net zoveel recht om te blijfen als iedereen die hier geboren is ik blijf lekker hier pech voor de jaloerse

  10. Mohammed Selim
    19 augustus 2007 om 02:03 uur.

    Salamu alaykum broeders en zusters,
    ik ben een nederlandse man die 8 jaar geleden moslim is geworden na jaren zoeken naar de waarheid, die heb ik nu Elhamdlillah, en die laat ik me door wilders niet afnemen.
    hij moet artikel 1 van de grondwet maar eens lezen. discriminatie op geloof , ras ed is verboden.

    DAAROM ALLE MOSLIMS VAN NEDERLAND GA AANGIFTE DOEN VAN DISCRIMINATIE EN BELEDIGING DOOR WILDERS.

  11. Henk-Rotterdam
    19 augustus 2007 om 12:33 uur.

    Anoniem,
    Er is niemand die zegt dat je weg moet en die het zeggen zijn gestoord,die neem je niet serieus net zo min als die hufter van Wilders met zijn trawanten bende.
    Je bent hier geboren dus je bent gewoon een Nederlander met Marokkaanse voorouders,niks meer en niks minder.
    Laat ze lullen en wees trots op wat je bent en waar je vandaan komt.

  12. Abderrahim
    19 augustus 2007 om 01:52 uur.

    @Henk-Rotterdam
    Als het waar is wat je in je eerste reactie allemaal geschreven hebt, ben ik zeer geschokt over de werkwijze van de PVV. Ze noemen zichzelf vrij, terwijl Wilders alsenigste dictator bovenaan staat zonder enkele leden. Maar hoe zit dat dan met de overige 8 partijleden die namens de PVV in de kamer zitten. Hoe worden die dan genoemd? Zijn dat leden? Ook vind ik het raar waarom altijd Wilders namens de PVV de kamervragen stelt en niet bijvoorbeeld zijn criminele partijgenoot[en].
    Ten Slotte vind ik het gewoon puur laf dat hij debatten uit de weg gaat. Hij vindt een debat met de Moslimraad nu al zinloos. Zo zie je maar weer dat hij discussies uit de weg gaat en alleen haat wil zaaien met zijn inhoudloze lelijke misselijkmakende kreten.

  13. Mariam
    19 augustus 2007 om 03:09 uur.

    Mohammed Selim. Ik ben het helemaal met je eens. Er is enkel een groot probleem. Het is namelijk zo dat er toch niks gebeurd ookal doen we aangifte tegen Wilders. Hij heeft veel aanhangers wat heel jammer is. Deze aanhangers stemmen alleen op hem vanwege zijn haat tegen de islam. Hij wilt alleen haat zaaien in Nederland. Hebben jullie Wilders ooit horen praten over: gezondheidszorg, onderwijs, economie enz? Als je Wilders op tv ziet, is hij altijd bezig over de islam. Zijn partij is een one-issue partij. En jammer genoeg bestaan er domme mensen die op hem stemmen en niet doorhebben dat hij onzin praat en alleen maar geld wilt.

  14. mohamed-den haag
    19 augustus 2007 om 07:56 uur.

    Een debat kan je alleen maar voeren met iemand die over normen en waarden beschikt, goed geschoold en goed opgevoed en dan bedoel ik mee iemand die niet zich beperkt tot Nederland wat 0.001 % van de hele wereld vormt ,maar zich breed kijkt en op internationale niveau georiënteerd is.
    Een debat kan je voeren met iemand die achter zijn overtuigingen staat en die weet deze goed te verdedigen met ware argumenten.
    Een debat kan je voeren met iemand die fatsoen en respect hoog in de vaandel heeft
    en dat ook vertaald aan de mede mens, in de hele wereld ongeacht geloof ras of achtergrond.
    Maar ……. Hmmmm Wilders tja!!!!???? wat moet ik van die vent denken.
    Hij weet dat de moslimraad hem voor schut gaat zetten en hij weet dondersgoed dat zijn gedachten en filosofie nergens is opgebaseerd.
    Het is maar enkelt gebakken lucht, zonder enige perspectief.
    Hij weet dat hij eronderuit gaat.
    Maar als dat gebeurt verliest hij zijn aanhang die als honden achterhem aanhollen.
    Ik zou tegen de moslimraad willen zeggen: besteed de tijd liever aan iets nuttigs. Bijvoorbeeld: de moslims aan te spreken op hun gedrag en hun op te wijze dat de islam zich distantieert van onze achterlijke tradities.
    De moslimraad moet de moslims aanspreken in naam van islam die te maken hebben met drugs,vrouwenhandel,stelen,bedriegen,vervalsen……… dat dit allemaal niet is toegestaan. er moet namelijk geld eerlijk te zijn verdient. Zij moeten de moslims aanspreken dat vrouwen onderdrukking en achterlijke tradities is die niets met het geloof te maken hebben en vertellen dat mannen en vrouwen gelijk zijn maar ieders zijn taak hoe onze moeder natuur dat onze geleerd heeft.
    Zij moeten zeggen tegen de terroristen dat het doden van mensen ( ongeacht wie) niet strook met de islamitische gedachtengoed en dit juist het ergste bij god is.
    Kortom …….zij moeten tegen de moslims in dit land zeggen: dat het door hard werken en studeren en zich goed gedragen in de samenleving de belangrijkste element zijn voor een goed mens.

    en geen debat aan gaan astublieft met die gestoorde.

  15. haho
    19 augustus 2007 om 08:55 uur.

    ik zou ook niet in debat gaan met mensen die een ander toch nooit laten uitspreken. en alleen altijd hun wil aan een ander willen opleggen. gelukkig zie ik steeds meer moslims die liever westers zijn.dus de kamelendrijvers is een uitstervend ras gelukkig.

  16. mohamed-den haag
    19 augustus 2007 om 10:58 uur.

    haho???

  17. Maghreb Magazine » Onbegrijpelijk dat Wilders niet in debat wil
    20 augustus 2007 om 10:32 uur.

    […] De Nederlandse Moslim Raad vindt het onbegrijpelijk dat PVV-fractieleider Geert Wilders een gesprek afslaat over zijn kritiek op de Koran. Voorzitter A. Khairoun: ,,Hij is van de Partij voor de Vrijheid, maar hij gunt ons niet de vrijheid om te reageren op zijn uitspraken. Dat is jammer.’’ […]

  18. Henk-Rotterdam
    20 augustus 2007 om 01:51 uur.

    @Beste Abderrahim,
    Je zet dat je geschokt bent als het waar is wat ik schrijf over de PVV.
    Wel het is heel simpel te controleren.
    Ga naar de site:
    http://www.pvv.nl of
    http://www.geertwilders.nl
    en tracht je eigen aan te melden als lid.
    Behalve als donateur en als vrijwillger kan je er niet terecht omdat zijn “partij geen leden kent.
    Hij heeft een klein groepje aanhangers om zich heen verzamelt die in de pas met hem mee lopen.
    Hij duld geen inspraak,ook niet van zijn fractieleden.
    De vraag is natuurlijk waarom hij geen leden wil?
    Simpel, als je een politieke partij wil hebben en dan mee wil doen op basis van democratische rechtsbeginselen dan leg je de lijst van de mensen met wie jij als “partijleider” de kamer in wil voor aan de leden van de partij en die stemmen er dan mee in of brengen wijziingen aan.
    En dat is nu precies wat hij niet wil,want dat kan wel eens betekenen dat er mensen op de lijst komen die het niet volledig met zijn opvattingen eens zijn en dan wordt de krans van de macht doorbroken,dus geen inspraak en alleen maar volgelingen,geldstorters en idioten die folders rondbrengen en spandoeken ophangen.
    De kamer is een fractie en dat zijn dan ook de enige die zich lid van de “partij”mogen noemen.maar in werkelijkheid gewoon duldzame volgelingen zijn die zelf amper inspraak hebben in het “beleid”door hem uitgestippeld.
    Ik kan je aanraden om straks als de kamer terug is van hun zoveelste vakantie dit jaar op dinsdagmiddag te kijken naar de rechstreekse kamervragen ten gerieve van het klootjesvolk in dit land.
    Let maar eens op als er een van de PVV op de spreekgestoelte gaat staan hoe de houding van Wilders is als de andere spreekt,hij maakt aantekeningen en corrigeerd een ieder van zijn partij die niet exact de gedachte van hem uitdragen.
    Ten aanzien van de vragen die hij en zijn bende stellen kan ik je ook aanraden,iedereen trouwens,om ook zijn site’s te bezoeken en de vragen die worden gesteld goed te lezen en te beoordelen op hun daadwerkelijk inhoudelijke waarde voor een samenleving als de ONZE.
    Je kan niet anders dan tot de conclusie komen dat de vragen inhoudelijk weinig waarde hebben en getuigen van het haatdragende niveau van deze bende.die zich de Partij Voor de Vrijheid noemen maar continu bezig zijn om de vrijheid van andere in ONS land in te krimpen en te beperken.
    De vragen gaan inhoudelijk bijna altijd over:
    – de Islam
    – de Moslims
    – de Marokkanen in ONS land.
    Sedert de komst van de PVV in de kamer hebben zij al meer dan 140 vrgaen gesteld over de meest achterlijke onderwerpen die totaal geen enkele bijdrage leveren aan ONZE samenleving,maar elke vraag kost de samenleving wel tussen de 1750 en 2000 euro om die te beantwoorden.
    Kijk naar de vragen die zijn gesteld en kijk naar de inhoud van zijn verkiezingsprogramma en trek dan je conclusie met wie en wat je te maken. heb.
    Ben je nu nog steeds van mening dat ik onzinnig bezig ben met het zenden van mails naar de politiek om mijn stem te laten horen in deze meestal vulgaire zaken,of zeg je net als ik de oude Friezen na:
    “liever dood dan slaaf”.
    Of slaan we eindelijk allemaal de handen in een en gaan we allemaal mails zenden en protesteren bij de andere partijen tegen het ontstaan van dit gezwel.
    Ik hoor graag je mening
    Groeten
    Henk-Rotterdam

  19. Henk-Rotterdam
    20 augustus 2007 om 02:29 uur.

    @ Mohamed-Den Haag,

    Je uitleg is prima,maar ik kan me niet vinden in jou oproep om geen debat meer aan te gaan met deze lafaard.
    Als je de doelstellingen van deze figuren duidelijk wil maken kan je dat alleen maar in een debat waar iedereen kennis van kan nemen,en dat wil hij nu juist niet.
    Ik heb al eerder geschreven dat zijn partij eigenlijk geen partij is maar een verzameling volgers en leeghoofden,ja-knikkers en meningsloze.
    In een debat mag hij gaan uitleggen wat hij precies bedoeld met de omschrijving van de Heileg Koran en het boek van Adolf Hitler “mein kampf”.
    laat hem de overeenkomsten maar een goed uitleggen en laten we hem de kans geven om definities van het boek te vergelijken met het Heilge boek,de doelstellingen en de uitspraken van Hitler in over eenstemming aan te wijzen met waar dat dan staat in de Heilige Koran.
    Dat is een manier om hem te bestrijden en een mogelijkheid om hem deze uitspraken zelf te laten “opvreten”.
    Als we er toe overgaan hem dood te zwijgen dan groeit zijn aanhang en denken vele van dat het wel een keer goed komt.
    Hem blijven uitdagen voor het debat is de beste manier om hem te laten zwijgen in deze zaken.
    Zelfs zijn domste volgeling zal zich gaan afvragen:
    “waarom wil hij geen debat,wat verbergt hij dan voor ons”.
    Dus blijven uitnodigen al is het 5 dagen per week,bekend maken waar en door wie hij is uitgenodigd en waarvoor,zijn reactie laten weten in de openbaarheid en de reden waarom hij niet komt en het niet wil,dat is een manier om hem op politieke wijze aan te pakken.
    En uiteraard van elke uitnodiging een afschrift naar de fractie’s van de andere partijen in de 2e kamer, hun ook uitnodigen en het debat voeren desnoods zonder de PVV.
    Dan gaan we de goede weg op.

  20. anoniem
    20 augustus 2007 om 05:28 uur.

    Henk rotterdan,

    Ik ben het volledig met je eens. Ik zou hem ook wel willen uitnodigen weet jij mischien hoe ik dat kan doen?

  21. anoniem
    20 augustus 2007 om 05:29 uur.

    Ik bedoel henk rotterdam

  22. Mo
    20 augustus 2007 om 09:34 uur.

    Hoi
    Eigenlijk ben ik blij dat hij soms over de moslims en de islam praat. De manier hoe hij dat doet ben ik niet mee eens. Allah had gezegd hoe meer je over de islam praat, hoe sterker de moslims en de islam wordt. Het wordt tijd dat wij als moslims en niet moslims gaan denken. Dat is een mooie gelegenheid om aan iedereen om te laten zien hoe mooi de islam is. Velen van de Nederlanders weten dat hij zonder kennis van zaken praat.
    Ik als moslim ben gaan denken en ik weet van mezelf dat ik nog veel kan leren uit de koran. Heeft iemand van jullie de hele koran en de uitleg daarvan gelezen en begrepen?. Geertje je hoort alleen maar wat en je doet uitspraken over dingen die jij totaal geen verstand van hebt. Hij geeft weliswaar de schuld aan de moslims, maar grotendeels hebben wij ook aan ons zelf te danken. Wij moeten als echte moslims gaan leven en als voorbeeld in deze samenleving gaan functioneren en wedden dat hij zijn negatieve uitspraken zal staken….De islam verbiedt bedreigingen, mishandelingen, diefstallen en alle vormen van geweld. De islam houdt van vrede en laat iederen in zijn normen en waarde en geloof leven. Geert Wilders, als je nu aan het lezen bent, vraag ik je een ding: ga de uitleg van de koran goed lezen. Ga met iemand die veel kennis en verstand heeft van de islam praten. Ga een debat en je zult zien dat je mis hebt. Het is absoluut niet zinloos zoals je zelf hebt aangegeven. Je houdt toch van vrijheid!!!! Laat anderen ook hun mening verdedigen…

  23. Studente
    21 augustus 2007 om 09:21 uur.

    Hallo Mo, Ik ben het zeker met je eens.
    Het is inderdaad wel het geval dat mensen wel zich eerder verdiepen in islam vooral sinds de aanslagen van 11/9. Jammer dat sommigen vaak uitspraken doen zonder verstand van zaken. Dat vind ik jammer.

    Ik zou zeggen: doe eerst research en verdiep jezelf zoveel mogelijk in je eigen religie voordat je uberhaupt je mond opentrekt.

  24. Henk-Rotterdam
    21 augustus 2007 om 01:43 uur.

    Anoniem.
    Het mooiste zou zijn als alle moskeebesturen in ons land hem een uitnodiging zouden sturen met het verzoek of hij bereid is om zijnopvattingen uit een te komen zetten en het vergelijk van de Heilige Koran met het fascitische naziboekwerk door hem duidelijk te komen maken.
    Als alle besturen hem een uitnoding sturen met een bericht aan de plaatselijke pers van deze uitnodiging en het resultaat in deze dan krijgt hij minder speelruimte en gaat de rest van Nederland misschien inzien dat het volgen van deze dwaas een heilloze weg is.
    Dus roep ik alle moskeebesturen op om hem uit te nodigen voor een debat.
    dan pas wordt duidelijk hoe zijn werkelijke opvatttingen zijn.

  25. thamimount
    22 augustus 2007 om 08:59 uur.

    Henk rotterdam, sorry ik weet niet of je een moslim bent anders alsnog asallam ou 3alaykoum,

    Ja dat is een mogelijkheid. Je kunt het adressen van de soennitische moskeeén in nederland op internet vinden.
    En dan kun je een brief met jou mening sturen ,mischien lijkt het hen inderdaad wel een goede mogelijkheid dat de meeste moskeeén inderdaad een uitnodiging zullen sturen naar geert wilders.
    Ik hoop het in ieder geval. Kijk ik wil ook wel een uitnodiging sturen naar geert wilders maar ik bestuur het moskee niet.

  26. Henk-Rotterdam
    22 augustus 2007 om 01:48 uur.

    THAMIMOUNT,
    Nee,ik ben geen moslims maar een niet kerkelijk praktiserend katholiek.
    Ik zal dat uitleggen,van huize uit ben ik katholiek opgevoed en op latere leeftijd heb ik besloten dat de kerk als zodanig mij niets meer te vertellen had wat tot een goed geestelijk leven zou leiden.
    Dat wil dus niet zeggen dat ik niet geloof in God ,maar mijn twijfels heb ik over zijn “grondpersoneel”.
    Nu even naar jou vraag over het aanschrijven van de moskee besturen.
    Ik denk dat iedereen die op deze site zit,ongeacht in welk land, en dit leest naar een lid van het bestuur kan stappen en de zaak als zodanig voorleggen en bespreken of de mogelijkehid aanwezig is om het te doen.
    Ook jij kan dat doen,zelf.
    Als iedereen die dit leest dit doet en men gaat hem inderdaad uitnodigen dan komt de motor in beweging en kan men hem laten zien in wie hij werkelijk is,gewoon een dictator met fascistische opvattingen.
    Ik hoop dat je het doet en hoop dat vele het doen,dan kunnen we iets bereiken om de haatzaaierij te stoppen.
    groeten Henk

  27. soesje
    22 augustus 2007 om 03:03 uur.

    ik denk niet dat geertje de uitnodigingen aan zal nemen …maar het valt altijd te proberen

  28. thamimount
    22 augustus 2007 om 04:25 uur.

    Hallo Henk,

    Ja dat is waar iedereen kan dat doen.
    Ik heb een privé vraag wat bedoel je met je twijfels over god zijn ”grondpersoneel” ? Praktiserend betekent dat je de juiste kennis zoekt over de bijbel en er naar probeert te handelen is dit wat je bedoelt te zijn?
    Ik zou graag met je willen praten over godsdienst zou jij dat ook leuk vinden?@ Ik ben trouwens een praktiserende moslima.

    Groetjes

  29. mohamed - den haag
    22 augustus 2007 om 10:19 uur.

    Als de heer Wilders toch in gaat op de uitnodiging dan vind ik dat het juist belangrijk is dat iemand die zo wel goede kennis heeft van de islam en de Nederlandse taal goed machtig is het dialoog aan gaat met hem.
    In de moskeen hier in Nederland zijn deze in minderheid.
    Daarom is mij oproep naar alle moslims om te kijken of zij iemand kennen die deze verantwoordelijkheid kan nemen en de moslims vertegenwoordigd
    Iemand zoals Ahmed Didat.

    http://video.google.nl/videoplay?docid=6615669229060661159

  30. thamimount
    22 augustus 2007 om 11:08 uur.

    Hallo Mohammed denhaag,

    Er zijn er wel meer in nederland met de juiste kennis bv Remy soekirman als hij nou eens met Geert wilders in gesprek ging dat zou echt goed zijn.

  31. Henk -Rotterdam
    23 augustus 2007 om 07:48 uur.

    Thamimount,
    Als je wilt kan je me bereiken op:
    opperbob2@live.nl
    Groeten
    Henk-Rotterdam

  32. thamimount
    23 augustus 2007 om 09:23 uur.

    Henk Rotterdam,

    Bedankt.

    Groetjes

  33. brother
    23 augustus 2007 om 03:40 uur.

    Mohammed – Den Haag,

    Ik geloof absoluut niet dat je iemand nodig hebt van het kaliber Ahmed Didat (lah ira7moe) om met Geert in discussie te gaan. Geert is namelijk zo onderuit te halen, dit verklaard ook waarom hij niet in discussie wil gaan met de moslims. Hij blaft alleen tegen de kranten over de Islam die net zoveel “verstand” erover hebben als hem.

  34. Henk-Rotterdam
    24 augustus 2007 om 12:32 uur.

    Laat alle moskeebesturen nu eerst eens beginnen met het versturen van uitnodigingen.
    Laten we dan de reactie van de “grote blonde leider”eerst eens afwachten.
    dan is alleen al aangetoond dat het een lafaard is die het debat onwijkt en dat is de kracht om hem politiek tegemoet te treden en hem als lafaard te kijk te zetten.
    Spreek allemaal een lid van het moskeebestuur aan met een voorstel en begin met het versturen van de uitnodigingen.
    als we blijven lullen en we doen niks dan krijgt hij hoe langer hoe meer grond onder zijn voeten,het is welclos zand waarhij op loopt,maar voorkom dat het vaste grond wordt.
    Ga naar het bestuur en bespreek het!!!!!!

  35. THAMIMOUNT
    24 augustus 2007 om 07:15 uur.

    Henk Rotterdam,

    Maar zo makelijk is het niet. Want het bestuur van het moskee is niet iemand die veel kennis heeft over de islam.
    We kunnen niet 1 2 en 3 zo maar iemand op hem afsturen. Ten eerst de meeste grote geleerden die het meest over de islam weten wonen niet in nederland en spreken ook geen nederland. In nederland hebben we wel geleerden maar helaas in een klein aantal de meeste hiervan wonen ook niet in nederland en zijn hier alleen maar voor een aantal maanden voor lezingen en onderwijs te geven en dan gaan ze weer terug naar hen eigen land. De meeste geleerden wonen ook liever in een islamtische land vandaar dat de beste moslims niet in nederland te vinden zijn helaas. Daarnaast heb je wel jong geleerden in nederland jonge moslim mannen die een goed islamitisch onderwijs hebben gevolgd die geven nu ook lezingen in diverse steden van het land daarnaast zijn ze ook imam en hebben ook de bevoegdheid om een huwelijkscontract te sluiten en onderwijs te geven dit zijn de geleerden die wij in nederland hebben hele kleine aantal. Meestal geven zei ook een hele andere mening als imams in de moskee want een imam is geen geleerde hoeft ook geen geleerde te zijn om voor te mogen bidden. De meeste mening van deze geleerden zijn is dat wij het goeie vb moeten geven van de islam dat wij ons moeten aanpassen want we zijn niet in een islamitisch land en de islam zegt dat we ons aan moeten passen in het land waar we zijn maar dat wanneer iemand in staat is het land te verlaten het verplicht is voor een moslim het land te verlaten en naar een islamitsch land gaan om te wonen. Ook mag geert wilders Zijn mening zeggen hij is tenslotte nog altijd in zijn eigen land en ongeacht zijn mening dat horen we te accepteren. In een islamtisch land zou hij door zijn uitspraken wel zijn straf krijgen maar dat geld dus voor een islamitisch land en niet in nederland. En het volgende ALLAH SWT is de enige die iemand kan doen dwalen en iemand doen leiden alleen als ALLAH SWT hem wil leiden en zijn ogen wil openen naar de waarheid zal geert wilders de waarheid zien zolang ALLAH SWT (GOD) hem laat dwalen zal iedereen kunnen roepen en schreeuwen wat ze willen maar hij blijft bij zijn mening hoe dan ook. Als we de kans krijgen met hem te praten dan zullen we die kans goed gebruiken wat we wel kunnen is ALLAH SWT vragen om geert wilders te leiden naar het rechte pad en ons allen dat is het enige wat we kunnen en ALLAH SWT is met de geduldigen. Groetjes

  36. Andy
    07 september 2007 om 01:48 uur.

    @ Geert Wilders: É Gap ! lees is eerst de bijbel de thora en andere religieuze boeken voordat je je reet open trekt over de islaam!!!!

    Ps. does wat aan die kapsel!!!

  37. Kees
    28 november 2007 om 05:39 uur.

    Ach, Pim Fortuynheeft al gewaarschuwd voor de islamisering van ONZE cultuur. Ook heeft hij terecht gesteld dat de Islam een achterlijke cultuur is. Wat een geluk dat hij een opvolger, Geert Wilders, gestuurd heeft om zijn werk te voltooien.

  38. robbiewillem
    04 december 2007 om 07:56 uur.

    dit is grote onzin zet info over dit op een islamitische site en dan hoor je alles van een kant. zet deze info op een rechtse site en dan hoor je het van de andere kant. zet deze info nou eens op geen deze sites en alleen op een neutrale site waar iedereen komt dan ontstaan er tenminste goede discussies en misschien zijn er dan zelfs mensen gebaad bij. mijn eigen mening is. je kunt het hem nu tock niet echt meer kwalijk nemen dat hij jullie haat. er is hier in nederland vrijheid van meningsuiting. en dat doet hij dus ook maar dat is noch geen reden om hem met de dood te gaan bedreigen. je kunt nu zeggen dat is maar 1 van de miloenen moslims in nederland. daar heb ik als weerwoord op hij wordt sinds 2004 al bedreigd dor duizenden ja duizenden moslims. dus dat is geen kleine percentage van extremisten. nie alleen door nederlandse moslims word hij bedreigd maar ook door buitenlandse moslims word hij bedreigd. hieruit kun je concluderen dat hij niet alleen haat zaait maar sommigen van jullie doen exact hetzelfde door met doodsbedreigingen aan te komen zetten. dus begin maar eerst bij jullie zelf voordat jullie ons gaan becriticeren. want wij kunnen niet zien wie van jullie goede of slechte bedoelingen hebben.

  39. peter
    05 december 2007 om 01:31 uur.

    lastig geval die wilders. de goede? man is naar mijn idee aan t ontsporen. richt zich alleen op islam en op verkeerde dingen die hij daar in meent te zien. met one issues en soms overtrokken reacties probeert hij een bepaalde stemming te kweken

    vervolgens gaan sommigen ook weer op de zelfde manier leeghoofdig reageren. sommigen hier durven t woord varken en t woord kanker te gebruiken in de diverse onderwerpen op maghreb over wilders. en dreigen zelfs met dood door moord dat vind ik ronduit onbeschoft en niet passen voor een gelovige in veel gevallen een moslim, om zo te reageren.

    de media tv radio kranten duiken daar weer bovenop en hup bijna alles word 10 x herhaald uitvergroot en soms erger gemaakt dan t is.

    zolang wilders niet wil debateren, zal er dus langs elkaar heen gepraat worden. en dat werkt niet.

    en krijg je dus de situatie dat ie beveiligd moet worden. en dat is wel grotendeels de schuld van een aantal schreeuwende zogenaamde moslims die wilders met de dood bedreigen die personen die daar dus mede voor hebben gezord, zouden voor die kosten van ca 2 miljoen euro per jaar moeten opdraaien.scheelt mij weer belasting geld

    t beste is om zoals nu al meer gaat gebeuren, de rechter uitspraak te laten doen. vind iemand of een organisatie dat bv wilders over de schreef gaat, laat de rechter t maar toetsen en uitspraak doen.

    en hopelijk word t es rustiger in nl en gaan we ons met echt belangrijke zaken bezig houden om op te lossen. en gaat wilders doen waar ie voor gekozen is werken aan betere zorg economie enzo dat is belangrijk