MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Afellay kiest voor Cruijff Court in El Hoceima

04 september 2007 | in Sport | 27 Reacties

Aissati en Afellay in pakMaandag heeft Ibrahim Afellay uit de handen van Johan Cruijff de award voor Talent van het Jaar uitgereikt gekregen. Ter ere van de award mocht de jonge Marokkaanse middenvelder een veldje aan laten leggen op een locatie naar keuze. Mede omdat Wesley Sneijder er al eerder één in Utrecht liet aanleggen, heeft de Marokkaan voor een andere locatie gekozen. Door zijn goede band met het vaderland van zijn ouders laat hij een Cruijff Court aanleggen in Marokko. Een medewerker van de Cruijff Foundation is al met broer Ali naar El Hoceima geweest, waar het Cruijff Court moet gaan liggen.

“Ik geloof dat er hier in Nederland op zich genoeg mogelijkheden zijn om ergens te voetballen. In Marokko is dat een stuk minder, ook om financiële redenen. Daarom was de keuze voor mij niet moeilijk”, aldus de PSV’er tijdens het voetbalgala, waar hij officieel gehuldigd werd als grootste talent van het afgelopen seizoen.

Er zijn 27 reacties

  1. ZVA
    04 september 2007 om 08:18 uur.

    Top man,

    ik hoop dat ie in wario haddou komt daar heb ik vroeger veel moeite om een veldje te vinden om te voetballen.

    en trouwen affelay komt ook uit wario haddo.

    bedankt Ibrahim namens alle kinderen van Al hoceima i ihizzen

    groeten

  2. Abdess
    04 september 2007 om 08:22 uur.

    goed van hem

  3. Maghrebie
    04 september 2007 om 09:04 uur.

    Waar blijven nu die Marokkanen die schreeuwden dat hij een landverrader was omdat hij voor een Oranje shirt gekozen heeft?
    Wij zijn echt een stelletje hypocrieten. Wij doen niks maar schreeuwen wel de hoogste noot.

  4. said
    04 september 2007 om 09:52 uur.

    Hij heeft niet gekozen om in Marokkaanse elftal te spelen en er waren heel veel negatieve reacties. Hij heeft op een andere manier zijn liefde voor zijn vaderland getoond. Affelay is top.

  5. Henk-Rotterdam
    04 september 2007 om 12:08 uur.

    De tijd zal alles leren,wees er met zijn allen trots op dat Marokko dit talent heeft voortgebracht,dat zijn de roots van jullie allemaal,vergeet dat nooit.

  6. rotterdammer
    04 september 2007 om 01:44 uur.

    respect!!

  7. Maghrebie
    04 september 2007 om 04:12 uur.

    Ben ook erg trots op ieder Marokkaans talent, en liefde voor het land van herkomst bewijs je niet middels een shirt of leuke nationalistische woorden.
    Liefde zit in je hart.
    Respect to all.

  8. fatima
    04 september 2007 om 06:40 uur.

    Henk-Rotterdam , als je zo door gaat met dat soort zinnige reactie’s geven, ga ik je morgen ten huwlijk vragen whahahaha.

  9. Hicham
    04 september 2007 om 07:55 uur.

    Het is een heelle goede zaak maar hij had toch voor zijn vader land moeten kiezen om te spellen dat is heel belangrijk.

  10. nordin
    04 september 2007 om 08:10 uur.

    klasse ieb!

    je denkt aan jouw roots. loopt niet naast jouw schoenen. toppie.

    doe de groeten aan sma3iel

  11. samir
    04 september 2007 om 10:18 uur.

    heel goed van hem dat hij dit

    maar oke je had ook eentje kunnen plaatsen in onze wijk hier in Utrecht die hadden wij zwaar nodig !

  12. Superr
    04 september 2007 om 11:26 uur.

    petje voor ibbi, dit zouden weinig mensen doen in zijn schoenen.
    denk daar maar goed overna

  13. Henk -Rotterdam
    05 september 2007 om 07:37 uur.

    Fatima, moet ik dan nog een zinnig voorstel doen vandaag ?
    Goed, uitzoeken waar de JC groep zit en dan voorstellen om in Utrecht ook zo’n veldje te maken zoals Samir vraagt,gewoon vragen.
    Oud gezegde”:

    “Nee,heb je”
    “Ja,kan je krijgen”
    Wie doet er mee?
    Reageer!!!!

  14. ainzorah
    05 september 2007 om 09:38 uur.

    he FATIMA nou laat je echt gaan .
    hhahaahahhaahhahhaahahahhaahahhahahaahahahhhaahhahhah.
    was wel een goeie van je

  15. abdel
    05 september 2007 om 11:24 uur.

    selam

    heel goed van hem dat hij een veld heeft aan laten leggen met een inititief van de johan cruijf foundation.
    goed zo affelay het heeft jou geen cent gekost!
    dat wil ik ook de hele dag doen liefdadigheid met een andermans centen!

    Hij is en blijft een landverrader en ook hij die hecht aan de cultuur van de hollanders.

  16. Henk-Rotterdam
    05 september 2007 om 01:22 uur.

    AINZORAH,

    Jaloers ?

  17. sousie r
    05 september 2007 om 09:16 uur.

    Respect…

  18. Abdel Karim
    08 september 2007 om 04:07 uur.

    salam,
    Ben het met abdel eens, liefdadigheid vanuit iemand anders z’n rug is makkelijk, dat kan iedereen wel. Hoewel ik het hardstikke goed vind hoor, begrijp me niet verkeerd, alleen dat binnen halen net als een held vind ik overdreven..
    En een landverrader vind ik hem niet, waarom?? Omdat ie voor zijn belangen opkomt ?? Je weet toch hoe dat gaat in dat Marokkaanse elftal;ben je een speler uit het buitenland, dan mag je je handdoek meenemen en lekker zonnen aan de zijkant.

  19. nep holander
    09 september 2007 om 11:20 uur.

    egte man

    verder niks te vertelle

  20. MarOkKaAntjj__
    09 september 2007 om 05:34 uur.

    Respect!

  21. mounier
    09 september 2007 om 07:20 uur.

    taz wat een naziboy waarom doet hij niet ergens anders B.v marrakech mja soort zoekt soort. taz paz rifi

  22. elmajaeti
    09 september 2007 om 08:41 uur.

    in utrecht heb je er al een namelijk in hoograven kleine anderhalf jaar geleden geplaatst. dus

  23. Jasmina
    27 oktober 2007 om 08:56 uur.

    respect

  24. Ayoub
    28 oktober 2007 om 11:05 uur.

    IK HOOP DAT IE IN

    BARIO komt.. by CHABIBA!

  25. JASMINA
    01 november 2007 om 03:52 uur.

    ik hoop echt dat ie een keertje naar
    amsterdam komt:$, ik wil hem zien
    die lekkerdingggg!

  26. romaisae
    17 november 2007 om 07:54 uur.

    van harte met je prijs en leuk dat je hem plaats in el hocima leuk voor die kindjes mesekien kunne ze ebegda op en veilige plek spellen.
    goeie keuze en laat je vooral niet gek maken door bepaalde mensen die vol met jaloezie zitten. groetjes en amsterdams meisje

  27. dina
    02 juli 2008 om 03:52 uur.

    hey afellay alles goed ik hoop
    het wel:P ik wou vragen of ik je msn mag
    want ik wil je dringend wat zeggen:P