MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

“Dat ze de moskee maar in de fik steken”

08 september 2007 | in Maatschappij | 19 Reacties

De opmars van de moskeeDe komst van een tijdelijke Marokkaanse moskee krenkt de Tilburgse wijk Jeruzalem. “Dat ze hem maar in de fik steken”, bitst bewoonster van de straat Marianne Klaassen (49). Volgens het Brabants Dagblad zit ze niet te wachten op de toestroom van ‘honderden Marokkanen die op de moskee afkomen’ om er de jaarlijkse ramadan te vieren.

Haar buurman Peter Smals (49) denkt er net zo over: “Ik heb niks tegen allochtonen, er woont er hier eentje in de straat en die werkt de hele dag. Daar heb je geen last van, maar dat wordt anders als moskeegangers uit heel Tilburg hier naartoe komen.” Een genuanceerdere toon is te bespeuren in buurthuis Jeruzalem; de tijdelijke moskee is niet welkom, maar niet omdat het om ‘buitenlanders’ gaat, meldt de krant.

Er zijn 19 reacties

  1. Henk -Rotterdam
    08 september 2007 om 11:40 uur.

    Peter Smals:
    “ik heb niks tegen allochtonen,er woont er hier eentje in de straat en die werkt heel de dag,daar heb je geen last van,maar het wordt anders als moskeegangers uit heel Tilburg hierheen komen”.
    Deze opmerking is stereotype voorbeeld van onverdraagzaamheid.
    Ik stel dan ook voor hem te nomineren voor de Geert Wilders bokaal voor onverdraagzame inwoners in ons land.
    Marianne Klaassen die hoopt dat de brand er in wordt gestoken krijgt een erestoel aangeboden bij de PVV want daar hoort deze dame zeker thuis.
    Hoe onverdraagzaam mensen kunnen zijn is bewezen met deze uitlatingen.
    Wat een walgelijk stelletje onderkruipsel.
    Trouwens bij welke werkgever zouden ze zelf werken?

  2. inayat
    08 september 2007 om 04:58 uur.

    Ik vraag me af hoe ‘mevrouw’ Marianne Klaassen het zou vinden als mensen zouden oproepen om haar huis in de fik te komen steken. Dit is gewoon oproepen tot geweld. Waren het moslims die dit hadden geroepen dan waren ze al opgepakt en bestempeld als Al kaida. Echt een smerig stelletje intolerante varkens zijn het..

  3. marijnt
    08 september 2007 om 07:54 uur.

    Inayat,

    Wij moslims staan zelf enorm bekend om onze intolerantie tegenover anderen. Jouw term intolerant varken is daar een goed voorbeeld van

  4. good girl
    08 september 2007 om 08:30 uur.

    Wallah echt onbegrijpelijk waar gaat nederland naar toe???? wallah toen ik in nederland woonden dat is sie 15 jaar geleden, het was wauw, de mensen waren aardig ik had de beste tijd, het was veilig, iedereen was vriendelijk tegen mekaar maar nu !!! raar echt raaar, kunnen we niet meer terug in de tijd hoe het was, het was gewoon perfect.

  5. dre
    08 september 2007 om 10:27 uur.

    Kortzichtige vooringenome mensen heb je in alle lagen van de bevolking en in alle rassen en gemeenschappen.
    Niks nieuws onder de zon.

  6. inayat
    08 september 2007 om 11:15 uur.

    MarijnT leg mij maar eens uit waarom mijn term ‘intolerant varken’ een teken is van ‘onze’ intolerantie tegenover anderen. M.a.w. onderbouw je blabla eens. Overigens: “Wij moslims”? Ik heb het gechekt maar ik heb niets met jou en zou het ook niet willen dus betrek mij niet in je WIJ MOSLIMS gelul.

  7. Andy
    08 september 2007 om 11:59 uur.

    ik roep iedere bezoeker van die moskee om aangifte te doen want er is hier sprake van discriminatie en het opzetten van geweld ………oooooo wacht even….die homos zullen schuilen achter het “eigen mening” shit verhaal!!!

  8. Henk-Rotterdam
    09 september 2007 om 12:57 uur.

    Marijnt,
    je kan toch niet ontkennen dat deze uitspraken van deze mensen het top- voorbeeld zijn van intolerantie,
    Het is van deze “dame”gewoon een onbeschofte haatzaaierij en van de man een smerige trap in de richting van alles wat niet in zijn straatje past,
    Het doet me denken aan een man op de TV die zei dat hij met niemand problemen had zolang ze maar niet anders dachten als hij.
    Of wat te denken van een man op de werkvloer die tegen een Marokkaanse collega zegt dat het allemaal teringleijers zijn maar dat hij er gelukkig niet bij hoort omdat hij bij hem werkt.
    Dat zijn voorbeelden van wat nog steeds dagelijks gebeurd.
    Dus tolerantie is bij een gedeelte van de autochtonen ook ver te zoeken,soms zelfs bij het onmenselijke en onbeschofte af.
    Kijk maar onder het item “meisje vermist” .
    Op zijn Holland gezegd:
    “Daar lusten de honden zelfs geen brood van” .

  9. brother
    10 september 2007 om 08:32 uur.

    Mevr. Klaassen,

    Deze uitspraken zullen u duur komen te staan als u in het hiernamaals ter verantwoording wordt geroepen. Er is een mogelijkheid dat deze woorden tegen u zullen worden gebruikt en uitgevoerd worden door onze Almachtige Heerser. Dus wees voorzichtig met uw uitspraken. Dit geldt ook voor dhr Smals.

  10. marijnt
    10 september 2007 om 08:50 uur.

    Jij wilt uitleg kun je krijgen. Bij de term intolerant varken draait het om de term varken. Jij weet dat varken bij ons een onrein en minderwaardig dier is. Aangezien jij over nederlanders praat. Suggereer jij daarmee dat jij hun minderwaardige en onreine mensen vindt die geen normen en waarden hebben en moreel vervuild zijn.

    P.S. Ik wil ook niks met jou. Ik gaf met wij moslims puur aan hoe de tolerantie is in de islamtische gemeenschap tegenover andere mensen. En die is heel slecht. Getuige jouw intolerantie opmerking van net. Ik heb jouw ook gecheckt en ik walg werkelijk van sommige van jouw reacties.

  11. marijnt
    10 september 2007 om 08:51 uur.

    Mijn reactie is bedoeld voor inayat

  12. inayat
    10 september 2007 om 09:29 uur.

    MarijnT, ik kan me voorstellen dat je wat beperkt bent in je denkcapaciteit of gewoon een beetje dom bent. Dus daarom leg ik je het ff uit sufferd: die twee mensen die in dit artikel genoemd zijn noem ik een “smerig stelletje intolerante varkens”. Ik heb het niet over “de nederlanders” en suggereer niets. Mischien koppel jij ‘de Nederlanders’ aan varkens, maar ikke niet.

    En verder: ‘DE islamtische gemeenschap’ bestaat niet en kom geen hoeder van moslims hier spelen, want dat is pas walgelijk.

  13. mhamed
    10 september 2007 om 11:02 uur.

    marijnt.
    wat ben jij nou aan het uitlegen mens,jou gelul beter bij je als je tenmiste geen varken voelt!!!!

  14. balou
    10 september 2007 om 11:48 uur.

    het heeft niets met moslims te maken , het beeld van Marrokaan bij de Nederlanders is , tuig , draaideurcriminelen, verkrachters , moordenaars noem maar op . Terwijl de meesten het heel goed doen in Nederland en niets met dit tuig te maken wil hebben. Dit beeld word door een bv een Wilders gemaakt die man gooit Moslims en Marrokaans tuig op 1 hoop terwijl het “tuig” de Islam misbruiken op allerlei manieren. Het beste zou zijn als de Marrokanen die het goed doen en de Marrokaanse gemeenschap de handen ineen slaan en dit tuig veroordelen en dus afstand van zouden nemen in het openbaar voordat deze groep “te” groot word. Vooral de jeugd moet in het gareel gehouden worden anders vrees ik dat het echt helemaal mis gaat.

  15. Henk-Rotterdam
    10 september 2007 om 05:54 uur.

    Precies Balou.
    97 % doet het uitstekend en alleen maar een stelletje klootzakken verzieken de boel( 2500-3000?) en dan goooit men alles op een grote hoop zonder verder onderzoek of inzicht.
    En men zou inderdaad eens onderscheid moeten maken tussen geloof en het gedrag van de mensen
    Met zijn allen die klootzakken die de boel verzieken hard aanpakken en iedereen duidelijk zijn mening laten horen dat het niet allen betreft.

  16. Abdel Karim
    11 september 2007 om 04:12 uur.

    Ze moeten die man en vrouw die zo praten over moskee en islam, zelf verbranden. Stelletje onwetende mongolen

  17. barbara
    12 september 2007 om 10:20 uur.

    ik schaam me soms om een nederlander te zijn laat mensen toch in hun waarde ikzelf ben met een moslim getrouwd we hebben een prachtig kind samen wat opgevoed word als moslim en ik ben zelf katholiek mijn man bid 5 maal per dag onze kleine meid bid al mee vanaf haar 3e verjaardag en ik zal jullie vertellen ik ben er TROTS op dat dit mijn man en kind mogen zijn god heeft ons bij elkaar gebracht ik wist in het begin niet dat hij moslim was dat heeft even geduurd en ook deze mensen zijn in staat om diep van iemand te houden dus als iemand zo graag iets in de fik wil steken dan denk er eens over na of je wel weet wat je zegt . want voor je het weet is er ook iemand in jouw familie die dit geloof heeft. en wat zijn geloof naleeft je hebt ook moslims die geen mensen veroordelen . net als wij katholieken mensen ik ben er in ieder geval HEEL trots op dat ik ook de andere kant ken van moslims geef die mensen een kans en veroordeel ze niet als je ze niet kent.ik kan hier heel boos over worden . allah IS groot EN VERGEVINGS GEZIND en voor de DOMME mensen onder ons GOD is hetzelfde als ALLAH

  18. Brahim from Antwerp
    12 september 2007 om 10:43 uur.

    SOMMIGE Hollanders zijn echte zieke mensen hebben julie echt niets anders te doen dan alleen maar moslims in het oog te houden. Op julie zenders op TV hier in Belgie gaan julie programmas alleen maar over zulke dingens bij de Belgen gaat het toch wel anders genoeg mensen tegen de islam hoor daar ni van. maar ze maken er geen film van hou het voor je eigen…klote mensen !!!!!!

    het komt er op neer dat julie ons allemaal terug naar ons land willen wel weet je. denk er zelfs beter niet aan want zonder vreemdelingen gaat jullie landje ten onder geloof me vrij.

  19. thuglife
    13 september 2007 om 02:23 uur.

    salam mocros verwacht niet te veel van die KINDER NEUKERS als ze wat om de islam gaven dan gaven ze geen steun aan isreal dat doen ze nog steeds