MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Toerisme Marokko stijgt met tien procent

26 september 2007 | in Toerisme | 16 Reacties

Toerisme in MarokkoRond de 4,3 miljoen toeristen hebben het afgelopen half jaar Marokko bezocht. Dat is tien procent meer dan in dezelfde periode van het afgelopen jaar, meldt het Marokkaanse staatsbureau MAP. De Franse toeristen voeren de lijst aan met 1,7 miljoen bezoekers, gevolgd door de Spanjaarden met 795.000, Belgen met 285.000, Britten met 261.000, Duitsers met 182.000 en Italianen met 164.000 bezoekers.

De meest bezochte stad is nog altijd Marrakech die een toename kent van 11%, gevolgd door Casablanca (+10%), Tanger met 9%, Fes met +7%, Rabat (6%) en Agadir (+3%).

Er zijn 16 reacties

  1. sandokan
    26 september 2007 om 12:27 uur.

    Goede zaak dit. Het toerisme kan in de toekomst wel eens de motor van de Marokkaanse economie gaan worden.

  2. ll
    26 september 2007 om 03:46 uur.

    marokko gaat kapot water komt er tekort die zijn dom bezig

  3. sandokan
    26 september 2007 om 05:41 uur.

    Toerisme brengt alleen maar geld in het laatje, dus hoezo dom bezig ? Ik snap trouwens niet waarom Marokko water te kort zou moeten hebben , komt er dan niet genoeg water uit de Atlas ?

  4. kano
    26 september 2007 om 05:52 uur.

    onder die toeristen zijn ook veel pedofielen.

  5. Cutchia
    26 september 2007 om 07:10 uur.

    @Sandokan
    Het geld komt alleen bij de juist mensen terecht!
    Niet bij de mensen die het nodig hebben!

  6. iliass
    26 september 2007 om 07:28 uur.

    waar onder jij….

  7. sandokan
    27 september 2007 om 12:33 uur.

    @ Kano

    Pedo’s zullen er inderdaad ook wel tussen zitten, maar die smeerpijpen vind je overal.

    @ Cutchia

    Het toerisme levert toch ook weer werk op en als die mensen waar het geld dan wel naartoe gaat het het geld gewoon weer uitgeven in Marokko dan komt het de economie wel ten goede.

  8. Nordin
    27 september 2007 om 01:26 uur.

    Marokko moet meer cultuur toeristen proberen te trekken ipv die pedo’s en hoerenlopers uit egypte, frankrijk, dubai etc..
    Kanker hoerenland…

  9. najim
    27 september 2007 om 03:58 uur.

    ik vind het een uitstekende uitvinding voor veel meisjes zou het een oplugting zijn want ik heb zelf een vrindin gehad en ze zat er echt mee hoe zal zei en het tokomst gaan trouwen zonder maagd te zijn ik zal het door geven dank uw

  10. Maktab
    27 september 2007 om 01:18 uur.

    Najim: ik denk dat jij op het verkeerde bericht reageert….

  11. iliass
    27 september 2007 om 02:07 uur.

    die najim is helemaal de weg kwijt…

  12. kano
    27 september 2007 om 04:12 uur.

    @najim

    ga een stapje terug,

  13. fatima
    27 september 2007 om 07:21 uur.

    Marokko is een prachtland, al moet ik zeggen dat ik de provincie Tetouan (dus ook rincon, marinasmer en cabo negro) veel en veel mooier vind dat Marakesch en Fes en dat soort steden. Maar hoe dan ook..Goed nieuws.

  14. Cutchia
    27 september 2007 om 08:49 uur.

    @Fatima

    Vivaaaaaa Chamal!!!

  15. Jamal
    28 september 2007 om 08:47 uur.

    Nou, ik woon ook in Tetouan en ja daar is het heel mooi vanwege het Spaanse stijl. Dat is uniek in Marokko. M6 komt heel vaak in Rincon en ik heb hem een keer gezien in zijn Cabrio zonder bodyguards.

  16. GangsterMOdel
    12 januari 2008 om 02:51 uur.

    Hmmmmmmm MarOkko is gwn perfect haha en ik woonnnn nu al bijna een ander half jaarrrrr in tetouan en ik vind het gwn justtttttttttttt perfect kan niet beter en messchien dat ze in sahra water te kort kome maar hiero heeft iedereen water en gelukkig komt er niemand wat te kOrtt tetouan the place to beeee ik self vind rinkoen the BOmb en wadlaw,kabela,martil etc groetjes live uit tetouan kusje xx