MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zetpil voor huwelijksnacht

27 september 2007 | in Maatschappij | 79 Reacties

zetpilGoed nieuws voor vrouwen die al ontmaagd zijn maar toch als ‘maagd’ het huwelijk in willen. Voor het bloeden tijdens de huwelijksnacht hoeft het maagdenvlies niet meer intact te zijn. Het Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC) biedt vrouwen een zetpil aan. De pil geeft een half uur na inbrenging een rode afscheiding die op bloed lijkt.

Moslimvrouwen willen vaak als maagd trouwen. Als er bij de ontmaagding geen bloed te pas komt, zou de echtgenoot kunnen denken dat de vrouw al eerder seks heeft gehad met een andere man.

Het ziekenhuis krijgt ongeveer twintig keer per jaar het verzoek kunstmatig een maagdenvlies te herstellen, zegt gynaecoloog Ineke van Seumeren in De Telegraaf. Ongeveer de helft van de verzoeken wordt ingewilligd.

Er zijn 79 reacties

  1. studente
    27 september 2007 om 08:42 uur.

    Dit vind ik echt niet normaal zeg!

  2. Maktab
    27 september 2007 om 01:15 uur.

    Ik zou zeggen degene die zo’n pil gaat gebruiken, moet goed nadenken. Wat is de waarde van mijn huwelijk als het zo moet beginnen…..

  3. Nieuwegein
    27 september 2007 om 01:54 uur.

    Pffffffffffffffffffff hahaha waar gaat dit allemaal naar toe!!!!
    je begint je huwelijk met een leugen hahaha dat is een hele slechte stap en de waarheid komt altijd naar boven

  4. Jamal
    27 september 2007 om 02:16 uur.

    Beste mensen,

    De wereld is nu veranderd, dus je kunt doen waar je zin in hebt en toch een later huwelijksleven leiden. Nu de meiden dit gelezen hebben denken ze maybe, hehe nou nu kan ik loswippen en dan later dan zetpillen indoen probleem opgelost. Maar ze zijn vergeten dat hun daden door God niet wordt vergeven. Ik ken veel islamitische meiden met hoofddoeken aan die op sport zitten bijv. voetbal, vechtsporten etc. en natuurlijk is de kans dat hun maagdvliezen kunnen inscheuren terwijl ze nog nooit sex hebben gehad. Een omgekeerde wereld dus degene dat wel wat heeft uitgespookt en probeer te redden wat te redden valt en de andere groep dat sport en toch heel kalm door het leven gaat.

    Wij mannen zullen nu anders tagenover de vrouwen moeten aankijken. Ipv naar hun maagdvlies te controleren kunnen we beter naar hun innerlijkheid kijken.

    Beter een ontmaagde vrouw die eerlijk vertelt dat ze spijt heeft gehad van haar verleden en in islamitsche harmonie met me wil samenleven dan een vrouw die vuile trucjes gebruikt en keihard staat te liegen.

    Tegen de vrouwen wil ik zeggen als je toch spijt hebt van wat je gedaan hebt dan je kunt God om vergiffenis vragen en berouw tonen. Hierna moet je dan ook als een egte moslima verder leven en geen trucjes uithalen. Want als de heren jouw zo ziet zullen je meer respecteren dan dat je de mooie schijn ophoudt. Maar nogmaals ik keur sex voor de huwelijk nooit goed, alleen God kan over jouw daden oordelen en niet wij.

    Salam

  5. brother
    27 september 2007 om 02:28 uur.

    Walgelijk gewoon.

    Overigens is het geen waterdicht systeem, gewoon onaangekondigd de handeling uitvoeren. Weigert ze, dan is er iets loos!

  6. farid
    27 september 2007 om 02:39 uur.

    zou, dit is wel een goed niuwe voor de marokkaanse bitches en sletjes, die kunnen nu helemaal los gaan, tfu

  7. kano
    27 september 2007 om 04:08 uur.

    Dit noem je bedriegen, en je kunt deze bloed of verf altijd in een laboratorium laten testen, die kun je op een doekje bewaren en bijvoorbeeld op de volgende dag van het huwelijk laten onderzoeken !!!!!!!!!!!!!!!!

  8. marina
    27 september 2007 om 04:49 uur.

    hallo ik wil graag ff reageren op farid.ik vind het niet normaal over jou uitspraak over marokaanse vrouwen.zoals jij deze vrouwen noemt.marokaanse bitches en sletjes.

  9. Henk-Rotterdam
    27 september 2007 om 06:15 uur.

    Ongeacht welke vrouw van welke afkomst of geloof,dit is vrouwonwaardig en een schande dat er geld wordt besteed voor onderzoek c.q de verkoop van deze pillen.
    Hoe diep moeten we nog verder zinken in dit land voor de waarde van vele zaken weer terugkomen.

  10. fatima
    27 september 2007 om 07:16 uur.

    Allah yehfed, het is allah die je om vergeving moet vragen en hij (swt) is ook de enige die kan vergeven. Mocht iemand zo een fout zijn begaan, wees er eerlijk over en vraag Allah vergeving. Maar deze truc werkt toch niet!..al moet ik zeggen, er zijn veel meisjes die sowieso niet bloeden…elke man kan merken of zijn vrouw eerder sex heeft gehad, met of zonder bloed. Ow jah, Jamal je hebt wijze woorden…Respect.!

  11. Jouad
    28 september 2007 om 01:07 uur.

    goed nieuws voor de dames ?………….

    maar ook voor de manne…..want die wete nu ook dat het ook anders gaat ..

  12. mhamed
    28 september 2007 om 12:37 uur.

    ik zal zeggen dat is goed nieuws voor de vrouwen die los willen zijn.
    maar het is ook slechte nieuws voor het verdere verloop van zo een huwelijk.
    een ding staat vast een goede vrouw komt uit goed gezin.
    een ding staat vast een hoer komt uit slechte gezin.
    pil of geen pil het zal ze zeker niet geulkkig maken.zowel hier op aarde als in het paradijs.

  13. amien
    28 september 2007 om 05:14 uur.

    Die dames die deze pillen gebruiken houden enkel zichzelf voor de gek Allah swt ziet alles dus by the way!!!. Wie houden ze voor de gek???? enkel zichzelf!!!!!,,, En Brother respect voor you broeder is een hele goeie van je onaangekondigd sex mee hebben is een goed idee….

    Laterzzz……………

  14. Ab
    28 september 2007 om 05:56 uur.

    Als je met een leugen het huwelijk intreedt wil meteen al zeggen dat je huwelijk na een tijdje zal beeindigen. En zoals iedereen weet komt een leugen altijd wel boven water. Dus het gaat hier in principe om een leugen en niet om de vrijheid voor een vrouw om zoiets gestoords te doen bij haar toekomstige man. En of je nou liegt om je maagdelijkheid of dat je voorheen een man was of iets geks, het is allemaal even schokkerend voor een toekomstige man of vrouw om met zo’n persoonm te leven. Dus of je nou Moslim bent of Joods of Christelijk het zal voor iedereen heel erg teleurstellend zijn om met zo’n persoon te trouwen die jou als het ware bedriegt nog voor je huwelijk.

    Triest, schokkerend, kinderachtig en walgelijk vind ik het.

    Ab.

  15. nassir
    28 september 2007 om 06:34 uur.

    now ja , vraag julli niet waarom dat Universitair Medisch Centrum Utrecht (UMC) dit moeite allemaal doet om ons vrouen te helpen…….dat begrip heb ik al door om meer [ al fassad ] en voor intergratie en niet om een goeje bedoeling

  16. Jamal
    28 september 2007 om 08:40 uur.

    Salam,

    @Farid, een slet blijft een slet dus die gaan zeker niet trouwen.

    @Kano, Je bent me er eentje met je slimme uitvinding namelijk het Marokkaanse laboratorium

    @Fatima, dank je

    Salam

  17. sandokan
    28 september 2007 om 11:06 uur.

    Van vrouwen word verwacht dat ze maagd blijven tot de eerste huwelijksnacht anders worden ze een slet of wat ook genoemd maar de mannen mogen doen wat ze willen.Hoezo ongelijkheid ??

  18. Naima
    29 september 2007 om 12:58 uur.

    Als eerste wil ik reageren op iets wat in de reactie van Jamal staat: je zegt ; ik ken genoeg meisjes met hoofddoeken die sporten en dat het vlies eventueel scheurt….en de meiden ZONDER hoofddoeken dan? Die gaan er wel gewoon op los??? me nekharen gingen even overeind staan..

    en nog even een reactie voor farid en velen anderen die reageren met het volgende: ‘ zo nu kunnen alle marokkaanse …. er op los gaan’. Wat een onzin mensen, als meiden er op los willen gaan dan doen ze het zo weer zo met of zonder pil, met of zonder operatie.. hun gedrag verandert niet, de afdwalenden blijven de afdwalenden en degene op het rechte pad blijven op het rechte pad, met of zonder die fakk.. pil. Dus dit bewijst het grote probleem tussen marokkaanse jongens en meiden: namelijk vertrouwen. De mannen ( zo schijnen jullie sulletjes zich te noemen) de mannen gaan ervan uit dat een meisje meteen afdwaalt als ze de mogelijk heeft, zoals de komst van zo een pil:. Nou ik heb nieuws voor jullie die zo denken ( het zijn er veel) : GROW UP !!

    Nog een laatste opmerking: ironisch dat de meeste reacties van mannen afkomen, terwijl 9 vd 10 mannen zelf hun ding overal in douwen.. de pot verwijt de ketel he ???

  19. Naima
    29 september 2007 om 12:59 uur.

    PS: zoals de meeste mannen ook hebben gereageerd met: Vraag vergiffenis aan Allah swt etc etc. Ik vraag me af: doen jullie dat ook? Vergiffenis vragen? of denken jullie dat het niet nodig is?

  20. Naima
    29 september 2007 om 01:02 uur.

    Nog een laaatste reactie op Kano en Brother die reageren met oplossingen bedenken zoals: bloed naar laboratorium brengen of onaangekondigd sex hebben… wat hilarisch heren, waarom treed je het huwelijksbootje in als je zelf meedoet aan de leugens en wantrouwen. ? pff naar mijn idee zal het een fijn huwelijk zijn als het daarop is gebaseerd. NOT

    ik ben weg nu, heb al genoeg tijd verspilt aan deze nonsens..

  21. mo
    29 september 2007 om 06:28 uur.

    geachte dames en heren,

    zojuist is de pil (boreftin)gelaceerd in de nederlandse maatschappij belgie en frankerijk zullen de volgende landen zijn.

    Er zijn al tientallen meiden die de pil hebben gebruikt en ik kan jullie vertellen dat het een groot succes is gewrorden.

    de pillen worden hellaas niet op alle apotheken verkocht,
    daarom bied ik deze pillen voor de meiden die ze op korte duur nodig hebben.

    dus dames die nog met zekerheid het huwelijk in willen gaan mail naar mo_rotterdam@live.nl

    alleen serieuse mailtjes worden beantwoord geen commentaar graag van mannen of vrouwen die niks er mee te maken hebben.

    vriendelijke groetjes van mo en wen nie iegarie swadee

  22. studente
    29 september 2007 om 10:03 uur.

    Naima.. mijn complimenten!

  23. Juristo
    29 september 2007 om 07:59 uur.

    @Sandokan

    Dat wordt ook van mannen verwacht om maagd te blijven voor het huwelijk en dat op grond van de islam en helaas niet op grond van onze cultuur. Maar de islam staat boven onze cultuur. Zinna is zowel voor mannen als vrouwen verboden. Maar wij mannen (het meeste dan) denken dat we een eeuwig leven hebben. Maar bedenk dat het leven op deze aardbol slechts tijdelijk is en deze culturele ongelijkheid op de Dag der Opstanding door Allah swt wordt recht gezet.

  24. Nadine
    29 september 2007 om 09:05 uur.

    naima je heb echt helemaal gelijk

  25. Nasim
    30 september 2007 om 12:27 uur.

    Die Pil is waardeloos, bij het penetreren kan ieder men voelen of een vrouw maagd is of niet.

    Nasim

  26. Alanoud
    30 september 2007 om 01:20 uur.

    Beste allemaal,

    Kijk alleen naar jezelf. Wat wil je nou echt? Wat denk je nou echt?

    Wat is er mis mee als een meisje geen maagd meer is? Ze kan haar maagdelijkheid op zoveel manieren zijn verloren. Ik ben zelf verkracht door een familielid op vrij jonge leeftijd en heb zo lang met een rot gevoel rond gelopen. Ik voelde me niet goed genoeg meer voor een moslim man. Ik was niets meer waard.

    Wat een onzin denk ik nu na 15 jaar!! Voor God zijn wij allemaal zijn kinderen, ongeacht de keuzes die wij of anderen hebben gemaakt in het leven. Beoordeel jezelf en een ander ook niet op haar of zijn verleden. Dat was toen en dit is nu. Accepteer voor de volle honderd procent met alle goede en slechte kanten. Nogmaals ik geloof eigenlijk niet in slechte kanten, slechte gezinnen, slechte mannen of slechte vrouwen. Want wie zijn wij om te oordelen?

    Jongens, heb net zoveel respect voor een vrouw met hoofddoek als een dame met een spijkerbroek aan. Maakt het nu echt wat uit wie zij vroeger was? Het gaat er om wie ze NU is en wat zij voor jou wil betekenen?

    Meiden, heb net zoveel respect voor een jongen die naar de moskee gaat als de jongen die de wallen bezoekt. Ook al heeft hij 50 dames in zijn bed gehad….Is hij de man die je gelukkig maakt en respect voor je heeft? Ga er dan gewoon voor, je zal die 50 meiden op een dag nog dankbaar zijn!

    Je weet nooit wat het leven voor je in petto heeft en mensen veranderen echt. Dat meisje in spijkerbroek of die jongen in de iets te grote Mercedes zou wel eens de ware kunnen zijn.

    Ik wens jullie allemaal het allerbeste. Eerlijkheid naar jezelf en respect voor een ander duurt het langst. God is alleen liefde, liefde en nogmaals liefde.

  27. mo
    30 september 2007 om 05:13 uur.

    hey alanoud

    ik heb EEN SUPER PIL VOOR JOU OM JE POSITIVITEIT nog een impuls te geven ga zo door ……………………..

  28. Halima
    30 september 2007 om 05:27 uur.

    Gezeur over rechte pad NIEMAND weet het rechte pad !

    Allah zal zich uitspreken over hen die denken het rechte pad te weten en het de kinderen van Allah (zijn we allemaal) op te leggen.

    Als een meisje voor het huwelijk sex heeft gehad met een ander dan haar aanstaande partner hoeft ze daar nog geen spijt van te hebben als ze gaat trouwen….wat een flauwekul!!!!

    Hebben jullie jongens daar dan ook spijt van?

  29. brother
    01 oktober 2007 om 08:21 uur.

    Halima droom maar lekker door.

  30. M.Anders
    01 oktober 2007 om 12:29 uur.

    Heren,

    Ik lees allerlei reacties over vrouw dit en dat. Dat dit gebeurd vind ik echt triest voor woorden. Verder wil ik over dit punt niets kwijt (is het ook niet waard), want ik zie vele van onze zusters Alhamdoelillah die super goed bezig zijn en zich helemaal niet met dit soort onnozele gedoe bezig zijn.

    Maar wat mij irriteert is dat de heren hier alsmaar het over de maagdelijkheid van de vrouw hebben maar die van de man helaas niet ter sprake komt. Het is zo dat zowel de vrouw als man maagd blijven en niet alleen de vrouw beoordelen dus… Dit heeft Allah ons opgelegd omdat hij een nette en goede samenleving wil. Een samenleving waar kinderen niet worden geboren en zonder ouders zitten. Kinderen die verzorgd worden en niet ergens waar het niet hoort belanden. Dit heeft Allah ons ook opgelegd om te voorkomen dat er met je en je naasten gespeelt wordt…Er zijn er altijd mensen die niet luisteren en daarvoor zijn er de ziektes als straf. Denken jullie dat de ziektes er voor de lol zijn…Zo zien wij lieve broeders en zuster wat de kracht van Allah (swt) is…

    Zie dit als info en niet te persoonlijk opvatten

    M.Anders

  31. brother
    01 oktober 2007 om 12:40 uur.

    Er zijn weldegelijk mensen die weten wat het rechte pad is. Dat bepaalde snollen (zowel man als vrouw) willen doen wat ze willen en daarna schreeuwen “wij zijn allemaal kinderen van god” om hun gedrag te goedkeuren gaat natuurlijk niet op. Alle moslims weten dat god profeten als voorbeelden voor mensen dienden. Volgens de Islam is ZINA (sex vóór het huwelijk) absoluut verboden. Sterker nog een vriend of vriendin hebben van het andere geslacht is al verboden laat staan samenwonen want daaruit kan ZINA ontstaan.

    Een vers uit de Koran:

    Een zina pleger trouwt met een zina pleegster of een veelgoden dienaar en een zina pleegster trouwt met een zina pleger of een veelgoden dienaares. Zij zijn verboden voor de goedgelovigen.

    Hadieth:

    Een getrouwde man/vrouw die zina verricht verdient volgens de Sharie’ah de ergste sraf, welke steniging is, zodat ieder deel van zijn lichaam lijdt zoals eerst ieders deel genoot….
    En degene die niet getrouwd is verdient maximaal honderd zweepslagen, terwijl het schandaal van deze straf aanschouwt wordt en waarna hij uit de stad verbannen wordt voor tenminste een jaar.
    Dit is wat betreft de Islamitische wetgeving, ook al word deze in bijna geen een land meer toegepast. In de Barzagh ( de wereld van de doden) is de straf voor degenen die zina deden dat zij naakt in een oven zullen zijn die een brede bodem heeft en een smalle bovenkant, met vuur onderin. Zij zullen schreeuwen van pijn en wanneer de hitte van het vuur toeneemt zullen zij nog meer schreeuwen en omhoog rijzen tot zij bijna uit de bovenkant komen en wanneer het vuur vermindert zullen ze terug vallen.
    Dit zal zich herhalen tot het Uur der opstanding plaatst zal vinden.

    Ja, de domoren die geen kennis van zaken hebben over Islam maar denken het allemaal te “weten” omdat ze op een universiteit studeren, zitten nu harop te lachen. Maar weet dat toen Noe7 de ark aan het bouwen was op heldere zomerdagen ook de zg beterweters aan het lachen waren. En wij weten inmiddels dat wie het laatste lacht het beste lacht.

    Tip: Islam bestudeer je niet op een NL universiteit of HBO. Lees de Koran en Hadieth’s en volg af en toe lezingen die in moskeeën worden gehouden.

  32. Jamal
    01 oktober 2007 om 12:41 uur.

    Dus Halima je keurt sex voor de huwelijk goed??

  33. bibi
    01 oktober 2007 om 02:29 uur.

    Mensen die praten over sletten etc., misschien ben je er zelf inmiddels met 1 getrouwd hahahaha heeeel erg grappig! Je zult het nl nooooit weten!!!

  34. Alanoud
    01 oktober 2007 om 05:44 uur.

    Eerlijkheid duurt het langst, die pil heb ik niet nodig.

  35. M.Anders
    01 oktober 2007 om 10:49 uur.

    @BIBI…Beste broeder, het is niet echt gepast zo jezelf naar anderen te uiten,,,Allahoe A3lam waarmee iemand is getrouwd en daar hoeft niet iedereen van op de hoogte te zijn,,,

  36. sandokan
    01 oktober 2007 om 11:37 uur.

    De mening dat eerlijkheid het langst duurt ben ik ook toegedaan Alanoud. Als ik het allemaal zo lees vind ik dat degene die zelf voor het huwelijk sex heeft gehad niet het recht heeft om iemand van het andere geslacht hierop te veroordelen.Want dan is het gewoon een hypocriet,schijnheil zo als je het noemen wilt. Ik ben zelf dan wel geen moslim maar kan wel het feit respecteren dat wanneer iemand oprecht moslim is ,maagd blijft tot aan het huwelijk dan ook alleen met iemand van de andere sexe wil trouwen die dus ook maagd is.

  37. Jamal
    02 oktober 2007 om 01:34 uur.

    ben hamdolilah nog maagd en wil daarom ook een maagdelijke vrouw.
    En ik eis van de vrouw zoals ik van mezelf eis dus gelijke behandeling en eerlijkheid is het beste.

  38. Hajar
    02 oktober 2007 om 05:06 uur.

    eselem mo3laikom

    Brother mijn complimenten voor dat stukje tekst die je hebt geplaatst.

    Alhamdoelillah zijn er genoeg moslims (man en vrouw) die zich daar aan houden. maar lang niet iedereen. Persoonlijk ben ik tegen die pil, zo wordt zina gestimuleerd.

    Allah swt zal degene straffen die het toekomt.

    Is een persoon beinvloedbaar door de samenleving en de maatschappij?
    het enige waar je aan moet denken wanneer je keuzes moet maken is:

    wat komt op de eerste plaats in je leven.

    ik neem aan (in ieder geval spreek ik voor me zelf) dat de Islam op de eerste plaats komt. op de tweede plaats de familie en dan eventueel je studie en de samenleving.

    het leven is belangrijk, want dit is het trapje dat zal lijden tot Allah swt.

    laat de maatschappij je niet in de macht hebben

    waselem mo3laikom

  39. kano
    02 oktober 2007 om 06:19 uur.

    @sandokan

    Ik ben volledig met je eens een moslim moet tot z n huwelijk maagd blijven, zowel de vrouw als de man

  40. Antwerp City
    02 oktober 2007 om 06:45 uur.

    Man Man Man !!!!

  41. marijnt
    02 oktober 2007 om 08:25 uur.

    Beste Brother,

    Heel leuk van je die hadith. Om mensen bang te laten maken voor God. Heel mooi van je. Alsof de islam alleen bestaat uit angst hebben voor God. Ik denk dat jij degene bent die geen verstand heeft van de islam. God heeft 99 namen klootzak. Dat betekent dat hij niet alleen bestraft maar ook vergeeft. Ik zal je dit alvast zeggen. Ik ben niet onder de indruk van jou angstzaaierij die jij de mensen op dit forum in wil boezem. Voor mij en meer moslims betekent islam meer dan alleen maar angst hebben voor Allah.

    En ja dat klopt. Soms willen wij eens een keer doen wat wij willen. Dat klopt heb je helemaal gelijk in. En dat zullen wij ook gaan doen. Als ik een hoer zou betalen om jou versieren zou je met je eigen ogen intrappen eikel. Dus doe alsjeblieft niet of je perfect bent.

  42. marijnt
    03 oktober 2007 om 08:36 uur.

    Ik hoef geen vrouw die maagd is. Vind ik eigenlijk helemaal niet belangerijk. Ik vind het juist het een voordeel. Dan heeft ze tenminste sexuele ervaring in bed. Is persoonlijk heel goed voor de echtgenoot. Beter dan een saaie preutse wijf die er helemaal niks van bakt.

  43. marijnt
    03 oktober 2007 om 08:41 uur.

    Hajar,

    Vind jij dat dat islam is wat brother jihad zegt. Bestaat de islam voor jullie allemaal daaruit. Is dat religie. Denk je nou werkelijk dat de islam daarvoor 1400 jaar geleden gesticht. Angst, Angst, Angst, Angst.

    Wat een bekrompen leven leiden jullie toch. Ik heb medelijden met jullie dat meen ik echt serieus. Er is jullie ingeramd in jullie hersenen toen jullie nog klein waren. Jullie islambeleving is gebaseerd op angstbeleving. Jullie slogan is: Allah is overal(wat wel waar is) en zal jullie 1 voor 1 krijgen.

    Als ik even kijk naar hoe de christenen hun religie beleven is dat een major difference met hoe jullie mensen de islam beleven. Ik beleef het in iedere geval niet zo punt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  44. Jamal
    03 oktober 2007 om 01:50 uur.

    marijnt,
    waar bemoei je dan mee als je het raar en bekrompen vindt. Je bent toch geen moslim dus je begrijpt het hele verhaal nog steeds niet. Dit is een islam onderwerp waar alleen moslims wel begrijpen en niet zulke idioten als jij

  45. marijnt
    04 oktober 2007 om 09:07 uur.

    Jamal,

    Ik begrijp het heel goed. Want ik ben namelijk moslim. Ik plaats jou in een categorie moslims die ik zeer gestoord vind

  46. Jamal
    04 oktober 2007 om 01:31 uur.

    Wat vind jij dan gestoord in deze categorie Marijnt???

  47. Henk-Rotterdam
    04 oktober 2007 om 06:22 uur.

    En dan te bedenken dat vele respondenten hier allemaal moslim zijn.
    Wie zou nu het meeste genieten in ons land van deze toch wel onnodige krenkingen en kwetsingen van elkaar?
    Kunnen we niet naar elkaar luisteren en met elkaar communiceren zonder kwetsen,met respect voor elkaars standpunten en een standpunt in nemen dat voor een iedere te begrijpen is en te volbrengen is?

  48. Hajar
    06 oktober 2007 om 04:22 uur.

    salam mo3laikom

    marijnt,

    Ik snap niet hoe een moslim met zich zelf kan leven, als hij een ander moslim gestoord vindt.

    er is maar 1 Islam, en ik kan je zeggen dat er geen gestoorde moslims zijn. de mensen die jij bedoeld doen zich voor als moslim, maar handelen er niet naar. en hamdoeillah ben ik moslim en handel ik er ook naar en met mij ook Jamal, Brother en veel anderen met ons Incha Allah.

    sterker nog ik begin te twijfelen aan jou denkwijze over de Islam. waarom zou een goed praktiserend moslim met een partner trouwen die in het verleden bewust seksuele ervaringen op heeft gedaan, en daar nog het voordeel (zover je het een als positief kan beschouwen) uit halen ook.

    ik geloof dat jij je meer moet verdiepen in de willens en weten van de Islam voor je mensen voor gestoord kan uitmaken, en de hadith voor bekrompen.

    weet wat je zegt tegen je broeders en zusters

    wa salam mo3laikom

  49. marijnt
    07 oktober 2007 om 07:59 uur.

    Hajar,

    Moet ik nu bang worden. Ik zeg wat ik wil wijfje. Als je dat niet bevalt is dat jouw probleem. Fijn dat je het opneemt voor salafistische maatjes.

    Ik denk eerder dat jij en je maatjes maar eens moet gaan verdiepen in de islam Ik laat mij door jouw niet vertellen wat ik moet doen.

    Ik haal er heel veel voordeel uit het feit dat mijn toekomstige vrouw sexuele ervaring heeft gehad. Vind ik heel belangerijk voor het plezier dat wij straks gaan hebben.

    De islam schrijft voor dat vrouwen en mannen maagd moeten blijven. Maar als mijn vrouw dat niet is. En ze zegt het gewoon eerlijk tegen mij dat is er helemaal niks aan de hand.

  50. Hajar
    10 oktober 2007 om 03:51 uur.

    salam mo3laikom,

    marijnt,

    1. nee, je hoeft niet bang te worden
    2. maar natuurlijk ben je vrij om te zeggen wat je wilt (ik reageer op wat jij te zeggen hebt tegen mij)
    3. ik heb geen probleem met betrekking tot wat jij suggereert
    4. ik sluit me graag aan, bij de mensen die de regels van Allah swt kennen en hanteren of het in ieder geval proberen

    ik geef toe dat er onderwerpen in de Islam zijn waarin ik me meer wil verdiepen, (voor jou een geruststelling) ik ben er incha Allah mee bezig. wat betreft anderen, daar kan ik niet voor praten. ik heb je geadviseerd om je meer te verdiepen in de Islam, het was geen bevel.

    verder ga ik niet op de laatste twee alinea’s in. enige wat ik daar over kwijt wil is: veel plezier in dit leven met je seksuele experimenten, ik weet alleen niet of je er veel aan zal hebben later. (maar dat weet jij beter van je zelf dan ik)

    p.s. alles was adviserend en niet beledigend bedoelt.

    beslema

  51. Moesa
    15 januari 2008 om 08:29 uur.

    salam mo3laikom,

    haha grappig 1 zetpil laat mensen hier schelden, beledigen, anderen in discrediet brengen en als conclusie beschouwt iedreen zich zelf als wetende, wijze, iemand die iets moois en slims produceert en neerzet. hahaha. Wist iemand trouwens dat iedere mens twee engelen op linker en rechter schouder heeft, zij schrijven elke woord en elke daad dat een mens uitvoert. ( dus iedere mens heeft een archief) Weet iemand dat bij onze mooie, lieve, prachtige heer ook regels van 1.verticale en 2.horizontale recht en verrekening van toepassing is? Dat wil dus zeggen:1. Zina is iets dat waardoor een mens zich zelf onrecht aan doet en zich moet verantwoorden tegenover mijn heer en meester der werelden. Hij is vergevendgezind en barmhartig misschien pakt ie je hard aan, maar misschien heb jij als een iemand die zina gepleegd heeft in je wereldse leven zo iets moois uitgevoerd dat hij je zina vergeeft (uitzonderingen zijn er dus altijd). Maar zina is iets wat verboden is en niet plaats moet vinden. MAAAR mensen let goed op: 2. als je een medemens onrecht hebt aangedaan dan heeft heeft allah swt gezegd dat hij zich niet mee bemoeit. Dus als je niet vergeven wordt door je medemens gaat allah je gewoon zwaar straffen.

    VOORAL BROEDERS, voordatje iemand met je wijsvinger aanwijst wijzen de andere drie vingers naar je zelf. Verbeter je zelf voor je anderen wilt verbeteren. Het is veel belangrijk om eerst de juiste manier van een gesprek voeren te weten, voordat men eraan begint. Door te schelden en te beledigen stellen mensen zich koppig en vaijndig op en dan heeft het geen nut om een boodschap door te spelen.

    Ik heb al een paar keer gelezen dat mensen hier praten over de Soenna van onze prachtige en perfecte profeet vzmh, MAAR HEY WEET JE WAAR JE HET OVER HEBT. Onze profeet heeft nooit 1 scheldwoord uitgesproken, hij noemde nooit een zuster een hoer, ook al was ze een hoer. Als jij iets beledigends over iemand weet en je hebt ballen genoeg om dat voor je zelf te houden en die persoon niet te bespotten krijg je hasanah. Allah swt wordt blij met je.

    Mensen ik stel geen poep voor en de mensheid stelt ook weinig voor, want hahahah denken wij nou echt dat wij in staat zijn om voor ons zelf te kunne zorgen hahahahaha. Zonder lieve heer zijn wij nergens. Ik zou heel graag de wereld willen veranderen en iedereen als moslim willen zien,maar dat ligt niet in mijn macht. MAAR ER LIGT WEL IETS ANDERS IN MIJN MACHT NAMELIJK: Kennis die ik bezit, waarheid die ik ken en eventueel de juiste pad die ik volg te verkonigen of gewoon hier en daar over praten zodat mensne iets van oppikken. Dit moet wel met liefde en mooie woorden gebeuren, wereld is gemaakt uit liefde ( denk maar goed over na) dus als je je zelf kan veroorloven om liefdevolle woorden tegen mensen te spreken voila mooier kan niet anders BETER JE MOND HOUDEN EN IN EEN HOEKJE WEG kruipen. SPREKEN IS ZILVER WAARD EN ZWIJGEN IS GOUD WAARD.

    KEEP it UP bros en sisters. take care

  52. Maryam
    12 mei 2008 om 04:14 uur.

    tazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!! die jongens hier doen wel echt stoer alsof hun heel heilig zijn. het is wel waar dat een meisje moet maagd blijven tot huwlijkst nacht maar het niet alleen voor vrouwen bedoelt ook voor mannen!!!

  53. peter = de naam
    12 mei 2008 om 11:41 uur.

    De term maagdenvlies is eigenlijk misleidend. De vaginale opening word niet door een vlies afgesloten. Dan zou er immers ook geen menstruatiebloed doorheen kunnen.

    Het maagdenvlies is slechts een randje weefsel dat als een soort kraagje romdom de ingang van de vagina zit. Het randje kan breed zijn of smal zijn. Elastisch of stug. Sommige meisjes worden zonder maagdenvlies geboren.

    Het randje kan wat inscheuren door sex of het inbrengen van tampon, dildo of vingers.

    Dat er gebloed moet worden in de huwelijksnacht is dus een hardnekkig verzinsel. Raar dat er een nep zetpil voor moet komen. Kan gezondheidszorg zich niet beter bezig houden met waar het voor dient. Namelijk mensen beter maken. En niet moslima’s met een leugen pil helpen

    Ik hoop dat ze er zelf dik voor moeten betalen voor zo’n leugen en dat het niet ten koste van het zorgbudget gaat. Er zijn wel betere zaken om gemeenschapsgeld aan te besteden.

  54. peter
    13 mei 2008 om 12:15 uur.

    Waarvoor moet je spijt hebben als je ontmaagd bent, het is toch gewoon lekker,
    Die marrokaanse kerels lopen wel de hele dag hun pik achterna, en de vrouwen mogen niet, belachelijk dus.

  55. shoefje
    14 oktober 2008 om 12:08 uur.

    ik vind dat als een man maagd is hij om een maagd mag eise maar is tie dat niet dan verdiend diegene het ook niet om met een maagd te trouwen,en allah weet beter !

  56. layla
    07 februari 2009 om 09:18 uur.

    ik vind dat elkke vrouw maagd is want ook als je niet bloed als nog hoor je tik zonder bloed of wat dan ook voor de de dames die nog maagd zijn en die bang zijn om niet te bloeden en er zijjn ook dokters!!

  57. aysa
    11 december 2010 om 04:00 uur.

    een zetpil in jekont vind ik prima !!:P

  58. muslim machrebie
    04 april 2011 om 11:45 uur.

    kanker kahbas marokkaanse anaal sletten dat is wat jullie zijn shijnheilig double face kut hoertjes ewa deze is voor me egte mocros tabond kahbas spuug op hun maar trouw niet met ze!

  59. amazigh
    05 april 2011 om 12:16 uur.

    ja wallahila die wijven zijn verdwaald ze zijn niet van allah die meisjes die meisjes hebben allah ingeruild voor sheitan subhanealla! kahbaa jullie worden uit gelachen door alle rassen en owja iedreen wil jullie alleen maar knallen van beide kanten en de kanker in helpen niemand neemt jullie serues! enowja respect voor meiden met zelf respect!

  60. blad bladi
    11 april 2011 om 10:06 uur.

    ewa ja ik zeg je eerlijk je moet er los op neuken op die mocro sletjes maar trouw niet met een mocro chick die bitches zijn nie te vertrouwen! neuk ze neuk ze neuk ze de KANKER IN kk kahbas whahahah tabondjemkoem arkahb

  61. Naf
    12 april 2011 om 10:33 uur.

    Mannen willen graag een vrouw die maagd is, maar vergeten soms dat zulke wijven het van achter doen. Dus mocht je een maagd willen, betekent het per defenitie niet dat ze maagd van achter is. Hoeveel vrouwen doen het van achter om van voor maagd te blijven. Als je het aan mij vraagt, dan heb ik liever dat een vrouw ontmaagd is dan ze zich van achter laat nemen in haar poepert. Meer respect voor vrouwen die dan geen maagd meer zijn van voor ze zich van achter te laten nemen.

    Dus ook al denk je als man dat je vrouw maagd is, vergeet niet dat ze zich van achter moet laten checken.

    Wat betreft het maagd blijven geldt ook voor de man binnen de islam. Maar zulke gestoorde op deze sites die graag een maagd willen, neuken eroplos met vieze wijven en soms wel hoeren van 10 euro, en willen dan wel een maagd.Gezien jullie achterlijke mentaliteit en hypocriete gedoe achterbakse schijnheilige mannen die een maagd willen. Wat is er mis met een vrouw die geen maagd meer is, mist ze een oog of zo of een arm ziet ze eruit als een handicap. Dat achterlijk gedoe en jullie hypocriete gedrag zorgt ervoor dat meiden juist een afkeer krijgen van zulke mannen met zulke gedachtes.

    Maagdelijkheid stelt niks voor,. Overigens is het geen vlies, het is een randje en een vrouw die niet bloed hoeft per defenitie niet ontmaagd te zijn. Maar met zulke achterlijke mensen die niks weten en persee verwachten dat elke vrouw bloed wat ook niet klopt die zijn niks anders dan dom, zielig en achterlijk. Nooit les gehad op school.

    Het is zo dat niet elke vrouw bloed tijdens haar huwelijksnacht. Dus even onder de domme achterlijke mensen op deze site, wilt niet betekenen dat een vrouw geen maagd is gestoorde gekken. En zulke vrouwen worden wel de dupe van dit soort achterlijke mannen die dat meteen denken en hun vrouwen de volgende ochtend verlaten. Ze heeft niet gebloed dus ze is geen maagd.

    Ik zou zeggen tegen deze jongens leer eens hoe de werkelijkheid in elkaar zit.
    En wat betreft de jongens die ook maagd moeten blijven tot huwelijk, het zijn jullie die hypoctiet zijn en dat wel verwachten van de vrouw, maar jullie lul wel in elke gaatje durven te steken.

    hypocrieten!! stelletjes egoisten!!

  62. AZRO
    15 april 2011 om 08:18 uur.

    naff:
    je hebt zeker ervaring mee
    of 1 van jou famillie die van achter is genomen
    ga toch een leven zoekemn wijf met je lang verhaal die tot nergens toe leidt

  63. NAF
    18 april 2011 om 08:01 uur.

    @AZRO

    Ook zo een hypocriet zeker die denkt dat alleen een vrouw maagd moet blijven. Ik heb ervaring ja. Ik praat omdat ik getrouwd ben en weet waarover ik praat. Zulke achterlijke mensen als jou bevestigen het goed namelijk.

    En nee ik heb geen ervaring in mezelf laten nemen van achter nee, maar het komt vaak voor dat het gebeurt ja. Ik ehb meegekregen dat het haram is en hou me aan mijn regels. Overigens kan ik me niet voorstellen wat er zo lekker aan zou zijn om me van achter te laten nemen helaas voor jou. Gezien je verdediging bevestig je juist dat je zo dom ben en dat er in jou verhaal meer achter zit dan in de mijne. Ik praat over feitelijke gebeurtenissen die plaatsvinden door gestoorde wijven die zich van achter laten nemen.

    Gezien dat is mijn mening dat ik meer respect heb voor vrouwen die zich van voor laten nemen dan van achter. En gezien veel mannen dom en achterlijk zijn, denken ze meestal een heilige maria te hebben waarmee ze trouwen maar die meer fdajeh doen en schijnbaar ontmaagd zijn van achter ja dat is een conclusie die ik neem gezien sommige denken er op die manier van af te komen en heilig komen doen met hun hooftdoekjes en van achter laten nemen. Dat is hypocriet zoals mensen zoals jou die in de verdediging schieten doordat je blijkbaar iets dwars zit wat te maken heeft met van achter nemen. Misschien je zus van achter genomen is of zo..

  64. bent bladi
    30 april 2011 om 10:02 uur.

    vind et egt jammer dat die mooie heilige marokkaanse meiden allemaal sletten zijn nu van voren van achteren roken drinken blowen maak ze niet uit van een shoonheid naar een goedkoop hoor vind jammer dat al die mocro chicks hier in nl naar de kanker gaan allemaal worden genukt door iedre ras en aan de kant worden gegooidjammer dt ze het spelletje nie door hebben dat vieze spelletjes wat met hun word gespeeld !!

  65. Mouna
    02 mei 2011 om 01:37 uur.

    Naf is duidelijk ontmaagd geweest door Marokkaanse mannen daarom die haat en daarom komt ze op voor ontmaagde meisjes, zielig.

  66. Naf
    03 mei 2011 om 07:50 uur.

    Watr een misselijke reacties op deze site van de marokkaanse jongens. Het zijn echt de riafa die zo achterlijk denken en zijn gezien hun reacties. Zo zwart en zo gefrustreerd. Ik denk dat deze gasten met de grootste mond frustraties hebben van hun zussen. vandaar al die negatieve reacties die ze komen uitwerken op marokkaanse onschuldige meiden en alle meiden over 1 kam scheren.

    Ik zou zeggen gezien jullie frustraties van je zussen die de grootste hoeren zijn en jullie negatieve zielige frustrerende reacties hier komen plaatsen om andere (eigen bevolkingsgroepen uit te halen) wat triest.

    Gezien jullie met jullie frustraties kampen reageer het op jullie %$#@!#&^#$ $#%$# #$@!@#$%

  67. flous flousie
    08 mei 2011 om 12:32 uur.

    marokkaanse wijven zijn et goedkoopst want ze den et met iedreen %$#@&%$ tfoee tfoe %$#”&%$

  68. amazigh
    08 mei 2011 om 12:36 uur.

    dit is percies wat nederland al die tijd wou moslim meisjes breken zo half naakt bij lopen en met iedreen naar bed gaan en et is ze bij marokkaanse meiden gelukt ik bedoel bij hoeren die naam meid verdienen ze niet kk sletten jullie staan bekend marokkaanse kk hoeren waar je op moet spugen

  69. amaghrabie
    14 mei 2011 om 01:08 uur.

    ik zou in iedergeval niet in trappen om een marokkaanse de hand te vragen van mij mogen die marokkaanse meisjes door %$#@!@#$@% ^%#@$!@ zogenaamd netjes en hard to get haha $%#@!@#$% vuur in de hel wacht op jullie laat allah jullie goed branden!!!!!

  70. amaghrabie
    14 mei 2011 om 01:10 uur.

    en owja respect voor de egte marokkaanse meisjes die wel heel anders zijn maar helaas is die groep heel klein zo klein dat die er bijna niet meer is en dat is jammer

  71. fes
    14 mei 2011 om 01:07 uur.

    als ik erachter kom dat me vrouw me voor de gek houd met een huwelijks nacht izan pil dan sgiet ik haar dood wollah

  72. nigga 010
    14 mei 2011 om 01:08 uur.

    mocro chicks whahaha moslim whahah hier bij ons op straat willen ze in hun kontje gepakt worden ze likken egt letterlijk je kontje geilee bitches zijn dat

  73. surinamer
    14 mei 2011 om 01:10 uur.

    ik lach die #$@%$#@ marokkanen zijn #$@! dom en die vrouwen van jullie $#@%!$#! marokkaanse meiden $#@%!$@

  74. trotse mocro
    15 juni 2011 om 11:58 uur.

    fuck die verdwaalde stinkwijven die moet je verder @#$%!@$#@ en vernederen meer zijn ze wat @#$%#%!@$#@ op hun en over hun heen #$@!@#&$# #@$!#$ je wit zwart paars maak niet uit

  75. ilham
    23 oktober 2011 om 11:15 uur.

    Tazzz wat komen die kankerrrr. Zwarte apen mengennn? gaga jullie volk betsaat alleen maar uit ke3hba’s dus kom marrokaanse niet beschouwen eh izann , mohim die hollanders snappen niks van ons cultuur , ben zelf hmdl maagd & hou ’t zo tot huwelijk !

  76. trotse mocro
    28 november 2011 om 01:51 uur.

    marokkaanse meiden moet je nooit vertrouwen vertrouw eerder een slang broer ik ken marokkaanse meiden heel goed ik heb een hoop van hun gehad allemaal zehma netjes maar allemaal kahbes!!!! in deze tijd liever een nederlandse dan een marokkaanse die zijn zelfs netter dan die slettjes

  77. Resolute
    25 april 2013 om 07:35 uur.

    Wauw, wat een reacties.. zo zie je maar weer dat iedereen een eigen ideologie heeft over de zetpil. Maar laten we het gewoonweg simpel houden. Deze zetpil is gemaakt en verkrijgbaar tegenwoordig, niet alleen om vrouwen te ”helpen” , maar om de winst namelijk ook! Én om maar iets uitgevonden te hebben, wat vrouwen tegenwoordig kunnen gebruiken totale bedriegerij. Maar geloof mij mensen, er is veel meer dan maagd blijven voor het huwelijk. Houd je bezig met met andere zaken. Enn je blijft maagd voor jezelf, niet voor je partner onthoud dat

  78. anonymousssz
    15 oktober 2014 om 03:14 uur.

    Ik ben een Turks meisje en ik heb seks gehad met mijn verloofde.
    We gaan over 2 maanden trouwen. De eerste keer bloedde ik wel, bij hem dus. Maaarrr bij ons is dus de traditie dat het laken wordt vertoond. Dus als ik deze pil gebruik, lijkt het op echt bloed?

    Ik zal mijn toekomstige man zeker niet bedriegen.
    Ook weet ik zeker dat mannen weten dat de meiden niet meer maagd zijn, maar deze meiden wel gewoon accepteren. Dat pilletje is puur voor de familie.

    😉

  79. nisrin
    28 februari 2015 om 11:38 uur.

    Wat een schande deze pil! Het drijft alleen naar zina vind ik… Ook vind ik de maagdenvlies hersteloperaties nergens op slaan. Je laat meisjes zo denken dat ze ermee weg kunnen komen als ze hun hormonen de baas laten spelen. astaghfirrullah. Ik vind het ook niet kunnen dat je zo ook je man voor de gek houdt. Want misschien is hij wel maagd, en heeft hij zijn maagdelijkheid zijn hele leven bewaard om het dan vervolgens aan jou te geven. Ik vind dat zulke mannen veel respect verdienen, en met een maagd moeten kunnen trouwen, zonder dat zij hem voor de gek houdt om een ‘nep’maagd te zijn. Andersom natuurlijk ook. En voor de mannen: Wil je een echte goede vrouw vinden die serieus is, dan heb je een grote kans om die te vinden op universiteiten. En zeker de meisjes die van het vwo naar de universiteit zijn gegaan. Want die hebben zo weinig tijd om rare dingen te doen. Let dan ook even op de gebedsruimtes. Deze meisjes vinden familie-eer vaak belangrijk, daarom dat ze ook een zo hoog mogelijke studie kiezen.