MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moordverdachte in Marokko gearresteerd

03 oktober 2007 | in Maatschappij | 11 Reacties

Gevangenis MarokkoDe Marokkaanse politie heeft maandag in Casablanca een verdachte aangehouden van de moord c.q. doodslag op Wouter Dol. Dat heeft de politie in Utrecht woensdag gemeld, schrijft De Telegraaf. Het lichaam van de 65-jarige Dol werd 21 juni vorig jaar aangetroffen in zijn flat aan de Beneluxlaan in Utrecht. Dol werd met messteken om het leven gebracht.

Van de Marokkaanse verdachte waren goede beelden gemaakt en deze werden uitgezonden in de opsporingsprogramma’s bureau Hengeveld en Opsporing Verzocht. Nederland heeft geen uitleveringsverdrag met Marokko. Vermoedelijk wordt de 26-jarige verdachte in zijn eigen land berecht.

Er zijn 11 reacties

  1. said
    03 oktober 2007 om 05:22 uur.

    Hij heeft pech. Laat ze maar zijn kont naaien daar. Heb geen medelijden met moordenaars.

  2. kano
    03 oktober 2007 om 05:59 uur.

    beter daar berechten en vast zitten, hij zal beproeven wat een echte gevangenis is ( het is de hel op aarde)

  3. dre
    03 oktober 2007 om 07:35 uur.

    Goeie zaak,levenslang zitten daar.
    Niet die luxe kamers hier.

  4. karim
    03 oktober 2007 om 07:45 uur.

    lekker levenlang in de spinnenest zitten

  5. Jamal
    04 oktober 2007 om 11:47 uur.

    Ja moet je maar niet vluchten van je verantwoordelijkheid, dit risico liep hij.

  6. kamal
    04 oktober 2007 om 01:03 uur.

    Mooi zo, Marokko mag geen veilige schuilplaats worden voor moordenaars. Deze man vond het nodig om iemand van het leven te beroven dus geen genade voor deze gast

  7. Henk-Rotterdam
    04 oktober 2007 om 01:24 uur.

    Uitstekende oplossing,in Marokko berechten en daar zijn straf uitzitten,moet meer gebeuren met dit soort tuig dat een schande is voor de gemeeenschap

  8. essie
    06 oktober 2007 om 09:20 uur.

    zo zo nu zijn de blanken onder ons wel possitief.

    Jullie vergeten 1 ding hij is een moordenaar en zal zijn straf uit moeten zitten dat is niet meer dan terecht en net wat Jamal zegt:Ja moet je maar niet vluchten van je verantwoordelijkheid, dit risico liep hij.

    Maar hij zal het daar een stukken makkelijker en luxer hebben dan jullie eigen landgenoten of te wel de echte Hollander.
    Die zitten daar namelijk met bosje die worden meestal gepakt voor drugssmokkel (van het jaar zijn er weer een aantal opgepakt).
    Dus denk na voordat je met goede ideeën gaat smijten.

    Ik hoop dat Henk-Rotterdam en dre hier ook tevreden mee zijn.

  9. bibi
    08 oktober 2007 om 03:07 uur.

    ESSIE,

    Denk je nou echt dat de blanken medelijden hebben met blanken die in Marokko vast komen te zitten, denk het niet! Blanken weten wel wat ze doen en waar ze terecht komen als het mis gaat!

    Die zitten daar namelijk met bosje (S) zul je bedoelen, heb je er zelf ook gezeten ofzo?

    Maar inderdaad het is leuk om te horen dat deze man is gevlucht naar Marokko en nu daar de bak in gaat en ja voor hem zal het daar net zo zijn als in NL een hotel dus.. wens hem veel plezier!

  10. Henk-Rotterdam
    08 oktober 2007 om 06:26 uur.

    Essie,
    Om te beginnen ben ik altijd positief.
    En even over de “blanke”in de Marokkaanse celllen.
    Ze zitten daar niet in omdat ze zweetvoeten hebben of niet goed voor hun oma waren.ze zitten daarover het algemeen wegens misdrijven tegen de Marokkaanse wetten en heel eeerlijk gezegd ze zitten wat mij betreft daar prima,zitten mij niet in de weg en ik heb er geen problemen mee.
    Soms komt het voor dat iemand er ingeluisd is om een of andere reden en die moeten we dan ook helpen,maar het grootste gedeelte neemt gewoon een bepaald rsico om snel geld te verdienen en als dat mislukt schreeuwt men alles uit van de onschuld.
    Maar als men naar een land gaat met dubieuze bedoelingen als smokkel of kindersex en men wordt gepakt moet men niet ouwehoeren,je nam een risico en je bent te lul.
    Helaas meer smaken zijn er niet,wat mij betreft.
    Kijk vroeger ging ons staatshoofd op bezoek bij andere staatshoofden en bracht dan koffers vol met economische orders mee terug,tegenwoordig gaat ze op staatsbezoek en brengt vliegtuigen vol met criminelen mee terug,dat is het verschil.

  11. mos
    09 oktober 2007 om 11:28 uur.

    He ESSIE of hoe je ook mag heten!!!probeer niet voor die klote mordenaar op te komen! (van haha die zal het daar goed of fout hebben)! hij heeft iemand van zijn leven beroofd of lijkt dit jou een gebakken ei?van mijn part mogen ze hem gelijk ophangen, dan zijn we van die soort af!! oh ja, ik ben trouwens Marokkaan en een echte Marokkaan keurt dit af!