MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Agente schiet belager neer in politiebureau

15 oktober 2007 | in Maatschappij | 11 Reacties

agente schiet belager neerZondagmiddag is een man doodgeschoten op politiebureau Slotervaart Amsterdam-West. De man had vlak daarvoor twee agenten met een mes gestoken. Dat heeft korpschef Bernard Welten in een persverklaring bekendgemaakt.

De schietpartij op het August Allebéplein in het stadsdeel Slotervaart vond rond het middaguur plaats. De man kwam binnen en sprong direct over de balie. Daar stak hij een agente in nek en borst. Toen zij probeerde te ontkomen stak hij haar nogmaals twee keer in de rug. Een andere agent werd in nek en schouder gestoken. De gewonde vrouw trok haar wapen en schoot haar belager neer. Hij overleed later.

Het NOS Journaal meldde dat de man volgens onbevestigde bronnen ontevreden zou zijn over de afhandeling van zijn aangifte. Volgens het OM blijft het motief onduidelijk zolang niet bekend is wie het slachtoffer is.

Extra uitzending AT5 op dumpert.nl.
Persconferentie August Allebéplein.

Er zijn 11 reacties

  1. Maghreb.NL » Blog Archive » ‘Als ‘t maar geen Marokkaan is’
    15 oktober 2007 om 01:23 uur.

    […] Een agente heeft twee uur geleden op het bureau aan het August Allebéplein een man doodgeschoten die haar en haar collega heeft gestoken. […]

  2. krimo
    15 oktober 2007 om 10:35 uur.

    lekker belangrijk wie of wat het is. wat heb ik (ook marokkaan) er mee te maken

  3. Le Parisien
    15 oktober 2007 om 01:45 uur.

    En jawel hoor, Ik heb net gelezen dat het een Marokkaan was. Telegraaflezend Nederland geschokt over deze afschuwelijke misdaad (is het ook trouwens). De komende week zal er niets anders op TV worden bericht dan de Marokkaan die 2 politiemedewerkers heeft aangevallen.

    Ik word hier strond ziek van.

  4. juristo
    15 oktober 2007 om 03:47 uur.

    Helaas is het wel een Marokkaan. Het gaat om de 22-jarige Bilal B., een Amsterdammer van Marokkaanse afkomst. Las het net op http://www.nu.nl

  5. eee
    15 oktober 2007 om 07:19 uur.

    waarom heeft hij zo gereageerd ?
    waarom vroeg vrij gelaten uit inrichting ?

  6. Ron
    16 oktober 2007 om 10:13 uur.

    Hiep hiep Hoera…! een lintje voor de politieagente in kwestie!
    Dat zou de Politie eens vaker moeten doen, ik bedoel onaangepaste aso’s doodschieten…
    Ruimt eindelijk eens lekker op…!

  7. sandokando
    16 oktober 2007 om 10:26 uur.

    Slaat helemaal nergens op wat jij hier schrijft Ron. Moet er niet aan denken, dat soort praktijken gebeuren er in dictatoriale staten.

  8. Balou
    17 oktober 2007 om 11:36 uur.

    Je kon erop wachten , zolang de regering marokkanen blijven demoniseren en net doen of er helemaal geen probleem is wordt het alleen maar erger.
    Vanaf nu komen er maatregelingen reken maar van yes , ze moeten nu wel !
    Vind het wel belachelijk dat ze auto`s in de fik steken van zomaar burgers die er helemaal niks aan kunnen doen. Volgens mij is het een redelijk klein groepje die hier verantwoordelijk voor is , de rest heeft gelukkig hersens en weten dat ze eigenlijk nergens terecht kunnen . terug naar marokko ? Lijkt mij geen optie.

  9. sandokando
    18 oktober 2007 om 12:05 uur.

    De meeste van die lieverdjes zijn in Nederland geboren dus naar Marokko sturen is inderdaad geen optie.Ik ben voor werkkampen waar het geteisem een tijd opgesloten word en aan gezet word tot nadenken over de toekomst.

  10. omar
    20 oktober 2007 om 06:37 uur.

    Wat Ron schrijft slaat echt nergens op!
    ik dacht bij het lezen van het begin van het artikel nog dat hij het sarcastisch bedoelde, maar nee hoor!
    die jongen leed aan schizofrenie, dus waarschijnlijk wist hij niet eens wat hij deed.
    en die politieagenten handelden ook verkeerd, want je mag een aanvaller alleen in zijn been schieten of in zijn arm . het enigste wat ik heel spijtig vind, is dat die kleine groep Marokkanen het verpesten voor de rest, door te gaan rellen en brand te gaan stichten…
    maar de regering zit ook fout door eerst helemaal niks aan deze “probleemgroep” te doen, en nu luid te gaan roepen dat die groep nu “ineens” heel snel groeit.
    ze hadden eerder moeten ingrijpen, dan was dit alles voorkomen.
    maar ja, achteraf is altijd makkelijker praten..

  11. hassan
    21 oktober 2007 om 04:51 uur.

    omar, ga jij proberen om op een been te mikken als een gestoorde gek met een mes in je borst aan het steken is?