MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Familie: ‘Bilal leed aan schizofrenie’

16 oktober 2007 | in Maatschappij | 11 Reacties

agente schiet belager neerDe man die afgelopen weekeinde in Amsterdam-West op een politiebureau werd doodgeschoten nadat hij twee agenten had neergestoken was de 22-jarige Bilal B.. De van afkomst Marokkaanse man leed aan schizofrenie en hoorde stemmen in zijn hoofd. Dit zeggen de ouders en familie van B. in een persverklaring op de website van het NOS Journaal.

Volgens de familie leed Bilal al sinds 2003 aan een psychische stoornis en werd hij eerder dit jaar met suïcidale klachten opgenomen in de Valerius-kliniek in Amsterdam. In augustus werd hij daaruit ontslagen, tot ontevredenheid van de familie, die vond dat B. “nog niet klaar was om in de maatschappij opgenomen te worden”, zo schrijft ze in een verklaring.

De afgelopen zes weken zocht de familie drie keer contact met de kliniek omdat Bilal suïcidale neigingen zou hebben en aan wanen leed. Uiteindelijk werd Bilal opgenomen in de kliniek. Op zaterdag is hij buiten de inrichting naar het Suikerfeest geweest, waarna hij terugkeerde naar de kliniek. Op zondagochtend ging hij op eigen verzoek naar buiten, onder begeleiding. Rond 11.30 uur onttrok hij zich echter aan zijn begeleider, waarna het drama in het politiebureau zich voltrok.

B. had in 2005 contact met leden van de Hofstadgroep, maar er was destijds onvoldoende reden om hem aan te houden. Dat vertelde Leo de Wit, de Amsterdamse hoofdofficier van Justitie, meldt het NOS.

Er zijn 11 reacties

  1. magic
    16 oktober 2007 om 09:44 uur.

    goed zo al die kut agenten naar de hel base la policie

  2. said
    16 oktober 2007 om 08:40 uur.

    dat bedoel ik now.dit slaat helemaal nergens op Magic…..
    ik vind dit terecht hoor van die agent,wat zou jij zelf doen… zeg now eerlijk

  3. sandokando
    16 oktober 2007 om 09:32 uur.

    Magic,

    Verder alles goed met je ? Gasten zoals jij verzieken de boel en die ben ik liever kwijt dan rijk.

  4. Ron
    16 oktober 2007 om 10:08 uur.

    Ik wordt helemaal misselijk van de media-aandacht en de ruimte die zogenaamde prominenten uit de Marokkaanse gemeenschap gekregen hebben om de dood van deze Bilal als een zielig voorval te doen bestempelen. Natuurlijk is het weer de schuld van de Nederlandse Overheid, GGZ en de Politie dat deze man doodgeschoten is. Wij hebben weer vanalles verkeerd gedaan want wij begrijpen de Marokkaanse medelanders niet! Schiet de Politie een ontsnapte TBS’er dood, dan staat iedereen te klappen (als t’ie maar niet van Marokkaanse afkomst is) en breken er geen rellen uit om het ongenoegen kenbaar te maken. Maar zodra er een Marokkaan na het neersteken van twee Politieagenten (notabene in een politiebureau) uit zelfverdediging doodgeschoten wordt, dan is dat blijkbaar een vrijbrief om je Marokkaanse zoon alle gelegenheid te geven om de boel in de fik te steken en rellen te veroorzaken. Wanneer gaat het gezonde verstand weer eens regeren en zal de Nederlandse bevolking een duidelijk signaal afgeven dat zij dit gedrag niet langer tolereren?
    Voorlopig wil ik het houden bij het volgende:
    A: De Politieagente die de die het fatale schot loste verdient een lintje!
    B: Als het sociale klimaat je in Nederland niet bevalt, rot dan op!
    C: Wanneer houden Marokkanen nu eindelijk eens op zich zielig te voelen en kunnen zij hun misplaatste eergevoel aan de kant te zetten.
    D: Goedwillende Nederlanders, sluit jullie ogen niet, denk niet altijd alleen maar aan jezelf, maar zorg dat die relschoppende galbakken een halt toe geroepen wordt!!!!

  5. magic
    18 oktober 2007 om 12:56 uur.

    precies hoe kan iemand met een mess een agent belagen in een politie buro wat klopt er hier niet ????????/

  6. hassanna
    19 oktober 2007 om 08:19 uur.

    hoeveel mensen moeten er nog dood?
    sta3firoe allah!!

  7. Abdel Karim
    19 oktober 2007 om 08:32 uur.

    Ron,
    Ik hoor je nergens wat zeggen over de instantie waar de ouders al 2 jaar aangeven dat hun zoon ziek is, maar er gewoon niets aan hebben gedaan.
    Terecht van die agent????????!!!!!!!!!!! Zijn jullie er soms bij geweest, laten we het onderzoek afwachten, dat lijkt me verstandiger. Geweld is niet goed te praten, maar je weet natuurlijk nooit wat er precies is gebeurd in dat politie bureau, het stikt er van de racisten. Ben zelf een keer aangehouden door een agent die zo erg stonk naar alcohol en heel irritant deed en speelde met zijn macht, het was dat mijn familielid mij kalmeerde, anders wist ik niet hoe het zou aflopen. Hij zal maar een schizofreen tegenkomen, dan weet ik de afloop al. Natuurlijk zullen die instantie’s er alles aan doen om geen schuld aan hun handen of sterker nog bloed te laten kleven, en zullen ze roepen: Ja hij is vrijwillig naar binnen gekomen, wat betekent dat ze hem er niet kunnen dwingen te blijven en hij kan vertrekken wanneer ie wil. Als dat zo is wat ik verschillende instantie’s heb horen zeggen op de radio, waarom had ie dan begeleiders bij zich waaraan hij is ontsnapt????????????????

  8. MUHOGO
    19 oktober 2007 om 09:24 uur.

    IK BEN MET SAID EENS JE KAN IEMAND NIET ZOMAAR NEERSTEKEN DAN VERVOLGENS POLITIE DE SCHULD GEVEN DIE MPERSOON DEED HET UIT ZELFVERDEDIGING ZOU HET HETZELFDE GEDAAN HEBBEN
    DE MAROKKAANSE GEMEENSCHAP MOET WAKKER GESCHUD WORDEN DAT DIT NIET LANGER KAN AL DIOE RELLEN IN SLOTERVAART HOE MOET HET TOEKOMST VAN ONZE KINDEREN (VAN DE MAROKKANEN)

  9. omar
    20 oktober 2007 om 06:47 uur.

    wederom, weer reageer ik op ron die er echt niks van snapt.
    je doet alsof bilal b. iemand was die gezond bij zijn verstand was,
    maar hij was een chizofreen, zoals mijn broeder abdel karim al liet horen eerder in zijn reactie op ron.
    die jongen had suïcidale trekken, en leed aan gewelddadige buien.
    hij werd eindelijk opgenomen, maar het mocht al niet meer baten.
    natuurlijk geven de familieleden de instanties de schuld, maar ik ben het volledig met je eens als je zegt dat die ouders van die herrieschoppers hun zonen moeten thuis houden. want wat zei deden was helemaal onterech…

  10. kano
    20 oktober 2007 om 09:22 uur.

    ron, k.k. racist

  11. Berkany
    21 oktober 2007 om 03:33 uur.

    De grote schuldige hier is de ouder (marokkaanse ouders) zij moeten hun kinderen goed opvoeden , goede onderwijs, goede sport enz. dit allemaal heet jihad zorg dat jouw kind vanaf de geboorte meeleeft heet het proces en niet alleen moskee maar ook thuis kijk omheen wat gebeurt.