MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Demonstratie Comité Haagse Marokkanen

23 oktober 2007 | in Maatschappij, Politiek | 14 Reacties

SubsidieHet Comité Haagse Marokkanen, CHM organiseert op 3 november a.s. een demonstratie tegen het beleid van de PvdA- wethouder R. R. Baldewsingh ten aanzien van de Haagse Marokkaanse gemeenschap. Volgens het CHM misbruikt de wethouder de problemen van de Marokkaanse jongeren om schijnprojecten en subsidies te legitimeren.

De toenmalige minister Donner van justitie heeft voor de vier grote steden voor de periode 2006-2009 aanvullende financiële middelen beschikbaar gesteld voor het aanpakken van de problemen van de risico Marokkaanse jongeren in de leeftijd tussen 12 en 24 jaar. In dit kader heeft de minister een bedrag van 3,3 miljoen euro aan de gemeente Den Haag toegekend.

Volgens de richtlijn van het ministerie, moeten de gemeenten de Marokkaanse gemeenschap betrekken bij het ontwikkelen en uitvoeren van hun plannen, zodat de beoogde resultaten worden behaald. In tegenstelling tot de richtlijn van het ministerie, heeft de Haagse PvdA-wethouder R. Baldewsingh , de Marokkaanse gemeenschap genegeerd en heeft geen enkel overleg gepleegd met de Haagse Marokkaanse organisaties en moskeeën, zowel bij het ontwerpen als de uitvoering van zijn plannen.

Verder bleek uit het onderzoek van het comité dat de betrokkene wethouder de Donnergelden op een onprofessionele en onverantwoorde manier heeft uitbesteed. De Marokkaanse jongeren voor wie dat geld is bedoeld merken niets van de plannen van de wethouder. Het comité Haagse Marokkaanse heeft ruim een halfjaar lang alles geprobeerd om de wethouder te overtuigen van zijn verkeerde aanpak zodat hij zijn beleid kan bijstellen.

Het Comité Haagse Marokkanen bestaat uit:

Moskee El Mohsinin, moskee El Fath, moskee El Omma, moskee Annour, Marokkaanse vereniging El Ouahda, Marokkaanse vereniging Ittihaad, Marokkaanse vereniging Bismillah, Marokkaanse vereniging Issalaam, Stichting Buurtvaders Schilderswijk, Marokkaanse vereniging Bouwlust, Haagsche Marokkaanse voetbalclub (HMC), vereniging Stem van de Marokkaanse Democraten in Nederland, Stichting Izourane, Stichting Tifawin, Vereniging al Ouahda wa ttadamoun, vereniging Al Watan

3 november 2007
Verzameltijd: vanaf 13.00 uur
Verzamelplaats: Oranjeplein, Den Haag (5 minuten lopen vanaf station Hollands
Spoor)

Er zijn 14 reacties

  1. brother
    23 oktober 2007 om 03:54 uur.

    Ja, die sukkel doet het op zijn Surinaamse manier. Goed initiatief van het comite, zodat als straks de projecten falen, en dat zullen ze, heel NL weet wie aan het roer stond.

  2. maj
    23 oktober 2007 om 04:46 uur.

    ok!! en geen autos in brand steken! euh ??

  3. mohamed-den haag
    23 oktober 2007 om 08:28 uur.

    als een surinamer een land kon besturen had tie eerst zijn land bestuurd

  4. tegendemonstratie wel voor aktie
    23 oktober 2007 om 09:02 uur.

    De Marokkaanse Organisaties in Nederland zijn goed voor twee dingen:
    aan de subsidie kraan hangen en organiseren van zinloze demonstraties, verder hebben ze geen enkel toevoegingwaarde aan de gemeenschap
    Ze worden bestuurt door analfabeten die de hele dag thee zitten drinken in de moskees. En maar mauwen dat er moet wat gedaan worden aan de boeven die de straten van de grote steden onleefbaar hebben gemaakt. Het lijkt of deze organisaties samen spannen met deze boeven of met de ouders die zogenaamd van niks weten.
    Ik zou de overheid adviseren de subsidiekraan voor deze nutloze organisaties per omgaande
    af te sluiten en dat kunnen deze malafide bestuurders naar echte banen zoeken.

  5. azrou
    24 oktober 2007 om 09:27 uur.

    het tegendemonstratie
    deze demonstratie wordt juist georganiseerd tegen subsiedievreters, die de problemen van de Marokkaanse jongeren misbruiken om hun zakken te vullen.
    Bovendien wat weet jij over het opleidingsniveau van de mensen die achter de demonstratie zitten, of ben jij zelf een slachtoffer van de vooroordelen over Marokkanen. Stel voor dat deze mensen analfabeten zijn, heeft een analfabete iemand dan geen recht om zijn stem te laten horen? denk jij dan een analfabete iemand niets van de wereld weet? denk jij dat jij superieur bent omdat je lezen en schrijven kunt? wat ben je arrogant zeg!!!!

  6. samir
    24 oktober 2007 om 10:08 uur.

    Demonstratie is een recht voor ieder burger. Marokkanen zijn zelfs laat hiermee. wij zien dagelijks op televisie verschillende discussies over Marokkanen. Het lijkt op toneelstuk. Waar zijn de Marokkaanse politici? die hoor je niet Za3ma de vertegenwoordigers van de Marokkanen! Ik hoop dat actie van de Haagse Comité het Imago van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland gaat veranderen. Wij zijn het zat en veel succes.
    iemand heeft een reactie gegeven dat Marokkaanse organisaties nutloze zijn. je hebt verkeert inschatting. Ze zijn ten minste actief en ze doen iets voor de doegroep beter dan een “Luie Hond” die niets doet of ook meedoet met het misbruik van subsidie op de problemen Onze jeugd.

  7. brother
    24 oktober 2007 om 12:09 uur.

    @ tegendemonstratie wel voor aktie

    Je hebt er niets van begrepen. Je kan wel schrijven maar kennelijk niet begrijpend lezen. Ik ken bovendien mensen in marokko die niet kunnen lezen noch schrijven en vermogens hebben waar jij alleen van kan dromen. Maar dat is weer een ander verhaal.

    Waar het hier om gaat is misbruik van gemeenschapsgelden over de rug van de naam Marokkanen.

  8. mohammed
    26 oktober 2007 om 11:04 uur.

    Marokkaanse gemeenschap moet zich nou maar gaan richten om zich zelf goed te gaan organiseren. Dit gaat heus niet gebeuren door deze demonstratie! De demonstratie is alleen misbruik maken van de marokkanen die eigenlijk niet echt weten waar het hier om gaat. Ik zou eerst maar eens onderzoeken wat er gaande is en dan pas mijn handtekening ergens plaatsen of meedoen aan een demonstratie.

    Marokkaanse stichtingen, verenigingen en organisaties die deze verklaring
    hebben getekend zijn juist zelf de probleemveroorzakers richting
    onze gemeenschap!!

    De stichtingen/verenigingen die hier genoemd zijn bestaan al voor een groot deel niet meer, of 1 persoon is nog maar actief! Vaak zijn het broers van elkaar die in al die stichtingen zitten en een van hun de grote BOEF is die zijn kans voorbij heeft zien gaan en nu naast de pot plast. Marokanen laat je stem zeker horen maar laat je niet misbruiken voor deze demonstratie!!!

  9. azrou
    27 oktober 2007 om 11:00 uur.

    he Mohamed,
    mensen die meer willen weten over de aanleiding van deze demonstratie kunnen gerust contact opnemen met het Comite Haagse Marokkane om de correspendenties van het comite met de gemeente zelf te bekijken en te bestuderen. Het comite heeft een uitgereid dossier over hoe het Donnergeld, dat voor de Marokkaanse jongeren is bestemd, is uitbesteed. Het geld is verdeeld onder subsidievreders of beter gezed bloedzuigers die de problemen van de Marokkaanse jongeren weten te misbruiken. Onze broer Mohamed voelt zich met deze actie zeker aangespprpoken omdat hij zelf van deze taart heeft gesnoept. Er lopen genoeg Marokkaanse muizen in de stad die van de kruimels van de wethouder Rabin leven.
    Na aankondiging van deze demonstratie heeft de wethouder Rabin alles gedaan om verdeeltheid onder de Marokkaanse gemeenschap te zaaien. Rabin heeft een aantal informanten zolas Mohammed ingezet om te zorgen dat de demonstatie niet doorgaat. Mohammed, Rabin en de andere muizen prbereb tegen de stroom te zmemmen.
    De caravan van de Haagse Marokkanen rijdt door en de honden blaffen.

    groet,
    Azrou

  10. med
    29 oktober 2007 om 02:22 uur.

    goed idee eingelijk

  11. mohammed
    04 november 2007 om 12:50 uur.

    Nis verdeeldheid AZROU de meesten in den haag weten wie hier achter zitten en dat zijn de grote dieven!!! DIe juist jarenlang subsidies hebben ingepikt en er niks mee hebben gedaan. En volgens mij ben jij juist er een!!

  12. azrou
    09 november 2007 om 09:24 uur.

    He Mohemed,
    Je mag wel lullen zolang je wilt. Kom met bewijzen als je wat te vetellen hebt.
    Wat motiveert jou om zo negatief te lullen over deze actie? Vergeet niet dat deze actie alle bloedzuiker gaat ontmaskeren. Een aantal van hen is al in de pers blootgesteld en de rest komt nog.

    De caravan van de Haagse Marokkanen rijdt door en de hondjes blaffen.

    groet,
    Azrou

  13. mohammed
    11 november 2007 om 02:36 uur.

    Iwa gaan jullie je daar maar met elkaar striijden marokkaantjes

    Veel succes met alles en blijf vooral blaffen…………

  14. azrou
    12 november 2007 om 08:13 uur.

    Onze strijd is tegen het beleid van de gemeente Den Haag en het misbruik van de problemen van de Marokkaanese jongeren. iedereen die zijn zakken op de rug van de Marokkanen probeert te vullen komt aan de beurt. Marokkaanse informanten, en “remquddan ” zoals jij vormen een een deel van het probleem.