MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Stekende skinhead ontkent racisme

30 oktober 2007 | in Maatschappij | 22 Reacties

rechtbankHet Openbaar Ministerie heeft maandag twee jaar cel en TBS geëist tegen de skinhead die in maart dit jaar een Marokkaanse scholier op het ISW- college aan de Tiendweg in Naaldwijk neerstak. Ondanks dat de verdachte bij zijn aanhouding heeft verklaard “een racist” te zijn, ontkent hij in de rechtbank dat hij handelde uit racistische motieven.

Op 21 maart dit jaar verzamelde zich een groepje skinheads bij het ISW-vestiging aan de Tiendweg en kregen het aan de stok met leerlingen van de school. Na verschillende woordenwisselingen achtervolgden twee skinheads een Marokkaanse jongen tot in het schoolgebouw. In het kantoortje van de conciërge greep één van de mannen naar een schaar en raakte de HAVO-leerling in het borstbeen, de longen en zijn rechterhand. Pas nadat de andere skinhead van het slachtoffer had afgesleurd, hield hij op met steken.

Tegenover de politie had de stekende verdachte, een 20-jarige Hagenaar, na zijn aanhouding verklaard dat hij “een racist” was. Gisteren zei hij tijdens de strafzitting bij de rechtbank in Den Haag dat hij er nog steeds ‘bepaalde ideeën’ op na houdt. Dat was volgens hem echter niet de reden geweest om op 21 maart zo tekeer te gaan tegen de Marokkaanse leerling. Omdat de HAVO-leerling iets met ‘kanker’ naar hem geroepen zou hebben, was hij door het lint gegaan. De ziekte komt namelijk in zijn familie voor.

De uitspraak is volgens het Algemeen Dagblad over twee weken.

Er zijn 22 reacties

  1. Maghrebie
    30 oktober 2007 om 09:32 uur.

    Had ie maar geen kanker moeten roepen. leven de democratie

  2. brother
    30 oktober 2007 om 11:35 uur.

    Wat een zwakke smoes, kk komt in zijn familie dus maar door het lint als iemand kk roept. Als iedereen na het schelden van het woord kk een andere steekt zal er geen leerling overblijven op de NL scholen.
    2 jaar cel? Ach welnee, het is een NLer dus 2 jaar tbs.

  3. Studente
    30 oktober 2007 om 01:17 uur.

    Zo dit verontrust mij.

  4. Berkany
    30 oktober 2007 om 02:50 uur.

    skinheas!!!!!!!!!!!!

  5. mohamed-den haag
    30 oktober 2007 om 07:08 uur.

    Ik keur het gedrag van die skinheads niet goed en helemaal niet dat hij zo maar iemand mag neersteken, maar een aantal Marokkanen weet ik dat ze heel makkelijk met kanker uitschelden.
    Recent nog was een interview op tv -west en een jongen van nog geen 12 jaar oud begon zomaar te kankeren tegen de journalist. hier wordt ii misselijk van.
    Dus het woord weegt binnen deze Marokkanen niet zo zwaar, misschien door taalbarrières of door stoerheid. Maar het probleem ligt thuis. !!
    Nogmaals dit is een incident maar als die Marokkaanse jongens zo doorgaan graven ze hun eigen graf.
    Ik adviseer ze gewoon naar school te gaan en vriendelijk te zijn en hard hun best te doen op school en geen criminele activiteiten ondernemen dan zullen ze van niemand last krijgen

  6. FUCKYOU
    30 oktober 2007 om 09:06 uur.

    HEY MAGHREBIE je bent echt een idioot pffff je bent schande vuile izaan
    je eigen marokkaanse broeder landgenoot wordt gestoken door nederlander en jij zegt leve democratie je bent echt grappig hoop dat dit jouw een keer overkomt en dat een groep skinheads jouw lek steken.

  7. Maghrabie
    30 oktober 2007 om 09:43 uur.

    Skinheads kom hier naar kanaleiland toe laten we zien wat skinheads zijn. ze durven alleen als ze met zn tienen zijn en een mocro ofso

  8. Amin
    30 oktober 2007 om 11:46 uur.

    MOHAMED-DEN-HAAG, ik word schijtziek van mensen zoals jij, wist je dat? Je heb het over het woord kanker, dus omdat die marokkaanse jongen het woord heeft genoemd heeft de skinhead het recht om hem neer te steken?

    Wat weet jij nou van het marokkaanse volk, behalve dat sommige kanker zeggen? Er zijn miljoenen andere mensen die het woord gebruiken, omdat het in zijn familie voorkomt mag ik het niet uistpreken, dit is een vrijland (ja en ook voor marokkanen) dus ik zeg het woord zo vaak als ik wil, want Theo van Gogh mocht ons ook kwetsen en Wilders ook, dus waarom wij niet.. misschien heeft zich heel wat anders afgespeeld in die school. 2 skinheads tegen 1 marokkaan, volgens mij was die arme jongen doodsbang, dus kom alsjeblieft niet met die onzin..

    En nog iets, je hebt het over de opvoeding van de marokkanen thuis, weer zo’n standaard uitspraak. Geloof me aan de opvoeding ligt het niet, onze opvoedingen zijn perfect, hoevaak zeggen onze moeders ons wel niet van, niet stelen zoon, niet vechten zoon, op tij thuis zoon, doe je huiswerk zoon, aan tafel zoon, sta op zoon het is school tijd… het ligt niet aan de opvoeding, maar aan de MEDIA en de verkeerde vriendjes.. je ouders kunnen niet 24/7 bij je zijn. op een gegeven moment moet je wel de deur uit…

    in ieder geval.. schaam je dat jij je een marokkaan mag noemen a mafkees, zoek een gat en verstop je d’r in, of nog beter, gooi jezelf voor de trein, of begin snel voor je volk op te komen, want SAMEN STAAN WE STERK..

    wasalamoealekoem..

    maak je studie af, want de pen is machtiger dan het zwaard…

  9. Maghrebie
    31 oktober 2007 om 02:01 uur.

    FUCKYOU,

    Mijn reactie was ironisch bedoeld. Ironie is een stijlfiguur.

    Google en Gij vindt……

    Het blijkt telkens maar weer, schelden is het wapen van de zwakkeren. En helaas maken onze mensen meer gebruik van dit wapen. lah yehdiek

  10. Mostafa
    31 oktober 2007 om 06:55 uur.

    “Zeg wat je denkt en DOE wat je zegt” , is een Hitlersprincipe.

    Nadenken vóór dat je iets zegt, en zoek vrede en de juiste woorden om te communiseren met de mensen. wij hoeven niet hetzelfde te doen zoals de anderen!!
    Het is niet makkelijk , maar elk gemeenschap op aard kent discriminatie, racisme en het schofferen van anderen .

  11. mohamed - den haag
    31 oktober 2007 om 11:52 uur.

    jij wordt schijtziek van mensen zoals ik, dat zal wel dan misschien het geval zijn als je een slechte mens bent of een crimineel.
    Ik heb het niet over het woord kanker, ik heb het over het uitschelden met het woord.
    Mijn oom is overleden aan kanker dus ik gebruik het woord wel in het juiste context.
    Dat de skinhead het recht hebben om hem neer te steken? Nee daar begon ik mee , niemand heeft het recht om iemand zijn goede eer of naam te krenken of aan te tasten, laat staan iemand neersteken. Daar hebben wij de rechterstaat voor die jou en mij bescherming bied.
    Ik weet heel veel van Marokkanen en misschien meer dan jij dat weet, ook vanwege mijn beroep. het Marokkaanse volk woont in Marokko en is in het algemeen een barmhartige volk en zeer gastvrij die tenminste niet met het woord kanker je uitscheld.
    natuurlijk zijn er miljoenen andere mensen die het woord gewoon gebruiken, omdat het in hun familie voorkomt of daarvoor een studie hebben gevolgd of mee wat nuttigs doen.
    En natuurlijk mag jij het woord uitspreken zolang je wilt, het is inderdaad een vrijland en zeer zeker ook voor Marokkanen.
    Als je denkt dat je Theo van Gogh of soort gelijke personen of Wilders met het woord kanker kan kwetsen, moet je het vooral niet laten, maar ik zal liever hun kwetsen door extra mijn best te doen op school en zich normaal te gedragen in de samenleving zonder mij agressief op te stellen, want daar bereiken je niks mee, tevens zal je hiermee alleen maar het tegendeel bewijzen wat zij zoal beweren en roepen.
    misschien heeft zich heel wat anders afgespeeld in die school en wie zal het zeggen. 2 skinheads tegen 1 Marokkaan, volgens mij was die arme jongen doodsbang, dus kom alsjeblieft niet met die onzin. natuurlijk zal er wat anders zijn gespeeld en daar mee rechtvaardig ik ook niet het incident. Ik heb het nu over het algemene beeld die onze jongens hebben gecreëerd.
    En nog iets, je hebt het over de opvoeding van de Marokkanen thuis, weer zo’n standaard uitspraak. Geloof me aan de opvoeding ligt het wel, want de meeste van ons weten niet hoe ze met hun kinderen om te gaan, en vooral in dit land onze opvoedingen zijn helemaal niet perfect, en zoals het hoort en het is niet de standaard uitspraken die jij noemt dat ouders zeggen “ niet stelen zoon, niet vechten zoon, op tijd thuis zoon, doe je huiswerk zoon, aan tafel zoon, sta op zoon het is school tijd “
    Als ik dit lees dan denk ik meteen dat jij niet van deze tijd bent. En jij denkt weer zo simpel dat de opvoeding uit deze kreten bestaat. ieder junk of mafkees op straat weet dat je niet mag stelen, vechten, enzovoort…
    het ligt wel aan de opvoeding, en ouders hebben het laten gaan en stellen verkeerde prioriteiten, hechten waarden aan andere zaken af en toe zeggen ze inderdaad niet stelen zoon niet vechten zoon maar hun gedachten liggen ergens anders de kinderen voelen dat en gaan hun gang. Opvoeding is meer dan roepen van mooie woorden dat kan ik je hier niet uitleggen. maar aan de MEDIA ligt het niet, die maakt juist lekker gebruik van onze toedoen en domme uitspraken zodat ze geld kunnen verdienen. en de verkeerde vriendjes zijn gecreëerd en is het product van ons (agressief) gedrag en waar we het hier over hebben ouders kunnen je wel 24/7 bij je zijn omdat ze je goed hebben opgevoed kunnen er op vertrouwen dat het goed gaat met je.
    schaam ik me af en toe wel als Marokkaan als ik van die agressieve uitspraken zoals jij nu heeft gedaan en mij van alles heeft uitgemaakt terwijl ik gewoon de bittere waarheid en de realiteiten heeft vermeld . keiharde feiten , ik hoef geen gat te zoeken want daar zitten we allemaal in, en ik hoef me niet voor een terrein te springen want ik leef hartstikke gelukkig en ben hartstikke gezond en heb veel ambities en leef met perspectief en hier ben ik Allah zeer dankbaar voor. Ik kom altijd voor mijn volk op, het volk die het goed doet waar ik niet voor hoef te schamen en trots op kan zijn mensen met fatsoen normen en waarden , elkaar in het goede beconcurreren en mensen die de vrijheid gebruiken om posities te veroveren en kennis op te doen en niet zoals jij de vrijheid gebruikt om Theo of wie dan ook te kwetsen met het woord kanker .
    als of ik niks te doen heb. dat ik aandacht moet schenken aan dat soort zielige figuren en kom zeker niet op voor dat volk die lager is dan een varken die alles met agressie en woede probeert op te lossen, en natuurlijk staan wij met ze alle ongeacht ras achtergrond of persoon samen sterk en hier bedoel ik mee de goede mens want een slechte die breekt het alleen maar af.
    Mijn studie heb ik al afgemaakt en ben inmiddels met een nieuwe studie begonnen, want de pen is machtiger dan het zwaard en mijn zwaard is mijn gedrag, houding en respect aan alle gelovige of ongelovige.

  12. mohamed - den haag
    31 oktober 2007 om 11:53 uur.

    Amin
    oasalem alekom

  13. FUCKYOU
    01 november 2007 om 11:46 uur.

    zwakkeren jij bent een zwakke meneer amagrebie (ZAHMA ZAHMA

    je bent van die type gastjes die zielig een nederlandse kontje achternaloopt om te gaan likken omdat die niet zonder kan.

    KIJK ALLEEN HOE JE PRAAT AA ZABI KIJK NAAR JOUW WOORDEN BENEDEN
    Mijn reactie was ironisch bedoeld. Ironie is een stijlfiguur.

    wat nou ironische vind je het ironische als je leest je broeder is neegestoken echt stijl heb jij DINJEMEK vuile flikker ik haat marokkanen netals jouw zijn fucking schande voor ons ! je bent een schande en zal als schande sterven TFOU

  14. yassin k
    01 november 2007 om 02:54 uur.

    waarom zitten jullie elkaar hier af te kraken.die skinhead was gewoon fout je mag geen mensen neersteken das duidelijk maar om hier gelijk een hele verhaal van te maken slaat nergens op.tuurlijk is het erg voor de slachtoffer,maar zeg eerlijk hoeveel slachtoffers hebbn wij wel niet gemaakt.het gebeurd nou is een keer van hun kant.maar geweld keur ik af.als het een rasistische motief was dan ligt het anders.want als je er 1 neersteekt zullen er ook nog meer komen.en dat geeft ons weer recht om voor ons zelf op te komen.maar steek partijen komen nou eenmaal vaak voor.dus ?

  15. Abdel Karim
    01 november 2007 om 05:47 uur.

    Ik hoorde iemand roepen dat het niet met de media te maken had, volgens mij mohammed-den haag. Sorry vriend maar daar kan ik je geen gelijk in geven. Waarom?! Simpel, omdat de medie nog machtiger is dan de pen. Waarom hoor ik er nu voor het eerst over??? Als een marokkaan het was geweest, was het voorpagina nieuws, maar omgekeerd hoor je er niets over in het nieuws.
    En zal ik je zeggen, een zwaard is soms ook wel handig, als er niet meer valt te praten.

  16. marijnt
    02 november 2007 om 08:46 uur.

    fuckyou,

    dinjemek naar je terug. De enige izan marokaan ben jij. Je zet ons voor schut en jezelf voor schut. Jij bent degene die als een schande zal sterven. Iedere marokaan heeft recht op zijn eigen afwijkende mening. Loyaliteit mag jij je eigen reet mee afvegen.

  17. Maghrebie
    02 november 2007 om 10:10 uur.

    FUCKYOU,

    Wat zal je moeder trots op je zijn. Ze heeft een zoon groot gebracht waar zijn mond vuiler is dan de WC pot.

  18. Eenheid
    03 november 2007 om 02:42 uur.

    Mijn eerste opmerking moet ik richten aan Mohamed (Den Haag). Mo jongen ik weet niet of je het wist maar je bent een marokkaan (sarcasme). Je lijkt me een slimme persoon die domme dingen gelooft. Net een joden die zijn ook slim haha. Kom op gozer ga je onze ouders aanvallen terwijl die bezig waren papieren te maken en geld naar marokko toe te sturen om de zwakheid die is gecreërd door de blanke met hun kolonisaties (in financiën) te versterken. En nog een punt als wij gewoon braaf zijn in dit land wat niet ons land is dan zullen ze ons 1000% en niet 100 alsnog gewoon op de zelfde manier zwart maken. Met welke argumenten, hoor ik je denken? Tis hun land hun media zij verzinnen der wat op. Netals Bin Laden wie weet of tie echt bestaat? ikke niet?
    AMIN jouw reactie tegen Mo is zeker terecht alleen mischien niet weloverwogen en dat zit helaas bij ons mocro’s in de bloed “temprament”. Je valt mo gelijk aan nee a shahbi laten we allemaal discusiëren als nederlanders aangezien dat hun sterke punt is EEN FRONT VORMEN.
    IK HOU VAN AL MIJN BROEDERS al is hun mening als die van mo kheb ze liever als loyale mocro’s dan als een fucking onderkruipende landverader.

    selam al goet

  19. marijnt
    04 november 2007 om 08:01 uur.

    he eenheid,

    Is een schande dat je jezelf zo noemt. Je reactie dat nederland jou land niet is zegt al genoeg oprotten naar je eigen lekker land waar je nooit geaccepteerd zult worden en waar ze je altijd zullen zien als een migrant van buiten.

    Sukkel. Jouw reactie zegt al genoeg over jou. Ik ga geen energie verspillen. Het is terecht dat de ouders hard worden aangevallen zij zijn immers verantwoordelijk voor hun kinderen. Aan mensen zoals jou zal ik nooit loyaal zijn. Je mag je reet daarmee afvegen.

    Als problemen benoemt en harde kritiek leveren betekent dat je een landverader. Laat mij en een heleboel andere dat maar wezen uit jouw mond beschouwt ik het als een compliment.

  20. marijnt
    04 november 2007 om 08:04 uur.

    Eenheid,

    Echt serieus stuk tuig/schorem dat je bent.

    Echt serieus. De overheid moet echt werk maken van kankerlijers zoals jou.

    Oprotten weg ermee allemaal afvallllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

    Ik schaam me kapot dat wij dezelfde achtergrond hebben.

  21. Eenheid
    06 november 2007 om 11:46 uur.

    He marijnt ik kan zien dat je heel boos ben geworden. Sorry als wat ik schreef je hebt gekwets maar ja dit is idd niet mijn land ondanks dak hier geboren ben.
    Waarom? ze hebben me dat altijd duidelijk gemaakt en plus mijn opa en vader zijn marokannen dus ik ook.
    Problemen benoemen en harde kritiek daar hou ik van en ik respecteer iedereen z’n harde kritiek maar onterechte kritiek van gehersenspoelde onderdanen als jou wil ik graag tegenspreken is dat wat jou boos maakt? In dat geval heb je pech.

    Ik weet trouwens niet vanwaar je de indruk heb dat je als marokaan in marokko niet word geaccepteerd waarschijnlijk voel jij met je gehersenspoelde negatieve gedachtes over marokanen niet geaccepteerd in marokko. P.S. leer nederlands schrijven (taalfouten)

  22. IK
    13 februari 2009 om 03:07 uur.

    Hier word ik echt zo chagrijnig van! SKINHEADS ZIJN GEEN RACISTEN DAT ZIJN BONEHEADS! Jullie hebben vast nog nooit gehoord van SHARP? Skinheads AGAINST racial prejudice.. Leer eerst wat een skinhead is voor je het woord gebruikt.. Zo worden skinheads weer verkeerd bekeken!