MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Hassouni is Cosmo-vrouw van het jaar

10 november 2007 | in Film, Marokko | 9 Reacties

Maryam Hassouni Maryam Hassouni is de Cosmo-vrouw van het jaar. De actrice is daarom door glossyblad Cosmopolitan onderscheiden met de Fun Fearless Female Award. Hassouni werd door de lezeressen van het blad verkozen boven Jasmine Sendar, Miljuschka Witzenhausen, Froukje de Both, Hanna Verboom en Nicolette van Dam.

De 21-jarige Maryam werd bekend met haar rol in de serie Dunya & Desie, waarvan binnenkort ook een film uitkomt. Ook speelde ze met Jacob Derwig in de telefilm ‘Offers’, waarvoor ze in New York de prestigieuze Emmy Award won voor beste actrice. Voor het decembernummer van Cosmopolitan is Maryam gasthoofdredactrice. Zo meldt DePers.

Met de overwinning treedt Hassouni in de voetsporen van Victoria Koblenko, Renate Verbaan en zangeres Do. Internationale sterren die de Fun Fearless Female Award wonnen zijn Beyoncé, Sandra Bullock en Britney Spears.

Er zijn 9 reacties

  1. rom
    11 november 2007 om 01:31 uur.

    ik vind dat er tmazight in die films gesproken moet worden
    in plaat v die darija
    en die films waar deze actrice in speelde
    vind ik echt 3 keer niks aan
    zijn allemaal neppe films ook films zoals shouf shous habiba vind ik een zware neppert

  2. Maastricht_hoSsel
    11 november 2007 om 04:36 uur.

    pff eGT ’n zeldzame parel is ze toch..
    mijn droommeisje :$

    (*ik wil haar stalken)

  3. berbertje
    15 november 2007 om 02:44 uur.

    hey Rom. kom op laten we nou eerlijk zijn> Tmazight op t.v??
    doe normaal joh!? en dat wat jij Darija noemt.. is Arabisch.
    als jij je eigen taal niet verstaan is dat jou probleem. had maar niet alleén berbers leren praten. Wat doe je als je andere plaatsen in Marokko bezoekt?
    gelukkig kan ik wel Algemeen Beschaafd Marokkaans

  4. taza+zuid
    15 november 2007 om 02:51 uur.

    Tmazight in films worden gesproken?? heheheh
    ey ROM.. Kunnen we net zo goed een Turkse Soap serie opzetten,.
    ’t klinkt koerdisch in míjn oren. sorry hoor, nix tegen berbErs.
    maar dit is echt belachelijk..

  5. taza+zuid
    15 november 2007 om 02:54 uur.

    rom, kneus dat je bent,
    why you wanna go and say some stupid shit like that dude?

    schaamde je je niet? tzamazigt op tv? hasjoema

  6. Studente
    15 november 2007 om 12:29 uur.

    hey Rom. kom op laten we nou eerlijk zijn> Tmazight op t.v??
    doe normaal joh!? en dat wat jij Darija noemt.. is Arabisch.
    als jij je eigen taal niet verstaan is dat jou probleem. had maar niet alleén berbers leren praten. Wat doe je als je andere plaatsen in Marokko bezoekt?
    gelukkig kan ik wel Algemeen Beschaafd Marokkaans

    @ bebertje,

    Dariija is niet echt Arabisch.. dat is straat taal en dat kun je natuurlijk niet vergelijken met het Klassiek Arabisch. Eigen taal..? Jouw eigen taal is alleen de taal waar je roots vandaan komen en het land waar je woont. Thats it!
    Algemeen Beschaafd Marokkaans..? Ik moet er best om lachen.. net alsof het Berbers niet beschaafd is.. de Marokkaanse taal is het Berbers en het Dariija.
    Ik zou zeggen.. lees eens een aantal boeken voordat je beweringen doet.

  7. ghalil
    15 november 2007 om 01:21 uur.

    tzamazight,3arbia,chella allemaal het zelfde
    je moet ze wel allemaal leren in plaats van een van de 3 te kennen

  8. raas