MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Migranten in EU sturen meer geld

14 november 2007 | in Economie, Marokko | 9 Reacties

GeldMigranten in Europa hebben vorig jaar 26 miljard euro overgeboekt naar hun herkomstland. Dat is 3 miljard meer dan het jaar ervoor, meldde Europees statistisch bureau Eurostat dinsdag. Het geld gaat onder meer naar Marokko en Turkije. Daarnaast sturen migranten in Spanje veel geld naar Colombia en Ecuador, terwijl vanuit Duitsland ook veel geld vloeit naar Oost-Europese landen als Servië en Polen.

In Nederland hebben migranten vorig jaar 800 miljoen euro overgeboekt naar hun herkomstland. Twee jaar eerder was dat nog 900 miljoen: hiervan ging maar liefst 220 miljoen naar landen in Noord-Afrika, zoals Marokko.

De cijfers gaan alleen over officiële bankoverboekingen. Geld dat op andere manieren wordt gestuurd is niet meegeteld.

Er zijn 9 reacties

  1. mo zonder cabrio
    14 november 2007 om 09:35 uur.

    zo zie je maar weer dat 10% van de inkomsten die marokko verkrijgt door berbers word gestuurd naar maroc!

  2. kano
    14 november 2007 om 03:42 uur.

    en zwart geld dan.mischien is het dubbel van dat bovengenoemd bedrag.

  3. BENJADDI BERBER
    14 november 2007 om 04:49 uur.

    DAT IS PAS MIS – INTEGRATIE GELD STUREN NAAR JE HERKOMSTLAND TERWIJL JE HOOGST WAARSCHIJNLIJK HEEL JE LEVEN IN EUROPA ZULT BLIJVEN WONEN,OOK AL BEWEERT MEN VAN NIET.

  4. Karim Khadiri
    14 november 2007 om 10:08 uur.

    Benjaddi berber, vergeet de geschiedenis niet, ik verwijs je graag naar de gebeurtenissen van de Moslims in Andalucia die eeuwen daar hebben geleefd en zelfs geregeerd!!!! en Natuurlijk de Joden in Europa voor dat Hitler aan de macht kwam. Vergeet een ding niet, dit is jou land niet punt.

  5. magrhebi
    14 november 2007 om 10:15 uur.

    vooral nog meer geld overmaken, zwart, wit of wat dan ook – kunen we goed gebruiken hier 🙂 🙂

    wie rest van zn leven in europa wil doorbrengen.. lees NL moet t zelf weten – ’t leven is hier in marokko en niet daar in NL 🙂

  6. mhamed
    15 november 2007 om 04:31 uur.

    we hoeven niet zo ver te gaan wat betreft mensen weg jagen naar hun landen….
    weet jullie wat algerije en libie hebben gedaan met marokkaanen????
    wat ik wil zeggen is juist jou land is jou land en dat kan niemand van je afpakken.
    als je wgeld stuurt ,stuur je dat met een rede punt.

  7. raas
    15 november 2007 om 07:35 uur.

    tuurlijk stuur je geld naar land van herkomst

    ten eerst eomdat je waarschijnlijk in de toekomst huis gaat bouwen kijk naar de stijging van huizen in marokko
    of misschien wel omdat je handetje gaat opzette

  8. kano
    16 november 2007 om 02:05 uur.

    Als men met dat geld in allerlei zaken gaat investeren, dan is het wel goed, men kan een steentje bijdragen wat de groei van het Marokkaanse economie, en voor meer werkgelegenheid zorgen zodat daar mensen aan het werk kunnen. Sommige gasten laten hun geld in de banken rotten en ze doen er niets mee tot ze de graf in gaan en ze hebben in hun leven niets bereikt niet hier en niet daar.

  9. Abdel Karim
    17 november 2007 om 07:43 uur.

    magrebie @:

    Alles is welkom yek, maakt niet uit welke kleur het heeft groen, grijs, paars hahahahahahaha!!!!!