MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

“Missiewerk verboden op en rond school”

18 november 2007 | in Maatschappij | 11 Reacties

havo/vwo-school het Comenius Lyceum Moslimorganisaties hebben volgens De Telegraaf geprobeerd ‘zieltjes te werven’ onder leerlingen van het Amsterdamse havo/vwo-school het Comenius Lyceum in stadsdeel Slotervaart. Ook zouden leerlingen in de school ‘lectuur waarin onverdraagzaamheid en discriminatie werd gepredikt’ hebben verspreid.

Het missiewerk in de omgeving van de school met voornamelijk moslimleerlingen zou zijn gedaan door vrouwen die leerlingen aanspraken en hen probeerden te bekeren tot de islam.

Rector Berend Meijer van het Comenius heeft de kwestie op school aan de kaak gesteld en een halt toegeroepen door onder andere een brief te schrijven aan alle ruim vierhonderd leerlingen en hun ouders. Daarin werd de leerlingen aangeraden zich niet in te laten met moslimorganisaties die hen voor zich trachten te winnen

,,Missie, het werven van zieltjes, is verboden op en rond de school”, licht Meijer toe. ,,Ik vind dat een verderfelijke zaak. Of het nou christenen of moslims zijn, maakt me niet uit. Ik accepteer niet dat die mensen de schoolomgeving misbruiken voor hun zendingswerk.”

Er zijn 11 reacties

  1. marijnt
    18 november 2007 om 06:42 uur.

    Ik ben het helemaal eens. Moslims doet dit onder vorm van vrijheid van religie. Echter ze doen dit op een zo dwingende manier dat het niet meer op vrijheid van religie gebasseerd. Dit soort idiote praktijken moeten ten strengste verboden worden.

  2. khalil
    18 november 2007 om 08:51 uur.

    nou marijnt je hebt zeker een bord voor je kop,als er een groep zich van dag een schuldig maakt aan bekeringsdrang zijn het christenen wel,dus praat voortaan wat wijzer a.j.b. voordat je wat plaatst

  3. said
    19 november 2007 om 04:10 uur.

    Het gaat zoals gewoonlijk: zodra moslims gebruik gaan maken van bepaalde rechten waarvan christenen gebruik maken, dan wordt het verboden. Wat een hypocritie. Ik ben al zovaak midden op straat gestopt door christenen die mij proberen te overtuigen dat Jezus van mij houdt. Mijn standaard reactie is: ik hou ook van hem. Vervolgens groet ik die mensen, bied mijn excuses dat ik geen tijd heb en loop gewoon weg.

    Zeg nou Marijnt, hoe vaak ben je gestopt door een moslim? Nooit! Ik begrijp dus niet waarop jouw reactie is gebaseerd.

  4. mhamed
    19 november 2007 om 05:26 uur.

    ik vindt het belachelijk dat dat niet kan in een land als nederland.
    we hebben het cotunu over vrijheids menning en democratie en nu zeggen ze ,je mag geen mensen bekeren.racisten zullen altijd aan de verliezende kant behoren.
    MARIJNT….
    hoe weet jij nou dat het op een dwingende manier gaat?
    was je er bij?
    dit soort praktijken geven juist aan dat een hoop mensen geholpen kunnen worden waarvan JIJ ook bij hoort.
    over streng verboden gesproken dat is wel iets wat ingevoord moet worden als het gaat om mensen zoals jij die dit soort goede kanten van mensen niet accepteren.

  5. marijnt
    19 november 2007 om 06:39 uur.

    khalil,

    je liegt. De moslims zijn degene die bezig zijn mensen iedere dag te bekeren soms gebeurt dat met een enorme drang die zijn weerga niet kent.

  6. khalil
    19 november 2007 om 10:55 uur.

    Marijnt,

    De enige die zich een chronische leugenaar mag noemen ben jij.DE moslims ?Wie zijn dat volgens jouw ?Generaliseer niet leugenaar,gek dat als er vaak van die mensen andere bekeren het christenen zijn en dan hebben wet het niet over die zendelingen die de wereld reizen om zietjes te winnen,

  7. Eenheid
    20 november 2007 om 12:37 uur.

    Volgens marijnt zijn de moslims degene die bezig zijn mensen iedere dag te bekeren. Hahaha kom op zeg dus niet de jehova getuigen niet de christenen maar de moslims(Dit lijkt mischien zo omdat Islam de snelt groeiende geloof ter wereld is maar dat komt doordat men zelf het licht ziet) . He marijnt woon jij in Dubai of Saoudie Arabië ofzo. Feit is dat hier in nederland men voornamelijk of door een Jehova getuige of door een Christen wordt aangesproken om te bekeren. P.S. vraagje aan Marijnt; jij hebt het iedere keer over hoe moslims op een dwingende manier mensen proberen te bekeren. Kun je a.u.b. een voorbeeld geven.

  8. MaghrebiE
    20 november 2007 om 08:30 uur.

    Marijnt, heb je dat van de telegraaf of heb je dat in persoonlijke lijfe meegemaakt?

  9. Studente
    20 november 2007 om 09:18 uur.

    Nee Marijnt, ik ben het ook eens met Khalil en Said.
    Ik kom dit eerder tegen bij Christenen.. vooral Jehova getuigen!

    Ik vind dat je mensen in hun waarde moet laten en hun niet lastig moet vallen.

  10. sihem
    20 november 2007 om 11:08 uur.

    Hier in Nederland hebben we vrijheid van religie. Maar zieltjes winnen in en rond school is bij wet verboden. Als de moslims op de markt staan of langs de deuren gaan kan niemand ze tegenhouden!

    Dus Said, dit is geen discriminatie of gebruik maken van een recht!

    En Marijnt: Normaal gesproken vind ik altijd wel iets waar in je woorden, maar nu spreek je toch onzin…het meeste missiewerk hier in Nederland en in het buitenland geschiedt door Christenen!

  11. piet
    24 december 2007 om 12:20 uur.

    even een opmerking over jehova getuigen….
    dat zijn geen christenen maar net als molsims afvalliggen van het geloof….
    God had alles geregeld maar toen kwam Satan als een engel van het licht vermomd…en begon zijn eigen geloof….stond al in de bijbel dat ie dat zou doen dus niemand is verrast….
    zoals Jezus al zei ….aan een doornstruik groeien geen goede vruchten…
    en als er iemand is die ALLES heeft gedaan wat God verboden heeft dan is het “de grote profeet”| wel