MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Afellay wil ‘gewoon’ mee naar Euro 2008

25 november 2007 | in Marokko | 11 Reacties

afellayIbrahim Afellay, middenvelder van PSV, wil er alles aan doen om in de selectie van het Nederlands elftal te geraken voor Euro 2008 in Oostenrijk en Zwitserland van komende zomer. De Utrechter met Marokkaanse roots is echter regelmatig geblesseerd, precies de reden waarom Afellay ook niet bij de selectie zat voor de laatste twee kwalificatieduels uit de reeks.

Afellay staat bekend als een ‘blessuregevoelige’ speler, ook toen hij in het Champions League-duel tegen CSKA Moskou zijn teen brak. “Ook deze keer heb ik gehoord ‘Joh, hij heeft weer wat’. Maar het bot in mijn teen was volledig door. Waar praten we dan nog over? Ach, het heeft me vroeger wel gestoord, maar tegenwoordig ga ik er niet meer op in. Mensen hebben toch altijd wat te zeuren.”

Het Nederlands team blijft Afellay echter trekken, schrijft SoccerNews. “Het is een mooi vooruitzicht, want het is prachtig om bij het Nederlands elftal te zitten. Als iemand als Clarence Seedorf aan het woord is, dan luister ik aandachtig. Die vertelt hoe hij als jonge speler dingen aanpakte. Op, maar ook buiten het veld. Daar steek je veel van op. Het EK is nu nog ver weg, maar ik ga er alles aan doen om er bij te zijn.”

Er zijn 11 reacties

  1. samir
    25 november 2007 om 12:43 uur.

    Wat een schande! Inplaats van voor Marokko te spelen waar het nu de goede kant mee opgaat, wordt je een landverrader! Marokko heeft jou nodig! Het gaat steeds beter en met jou inzet zal dat alleen verbeteren, een finale van de afrika cup, en waarschijnlijk een plaatsing op het wk, met hopelijk goed resultaat! Maar nee meneer de Utrechter kiest maar voor Nederland!!!!

  2. dre
    25 november 2007 om 07:48 uur.

    Zeur niet zo.
    Wat nou landverrader,puber,

  3. MaghrebiE
    26 november 2007 om 09:18 uur.

    Misschien is het handig om op dit forum een rubriek jaloezie te plaatsen…..dan kunnen daar alle misgunners en marcouch, aboutaleb en affelay haters hun galg uit hun nek overgeven……

    Heb respect voor jezelf en respecteer de ander……..

  4. mhamed
    26 november 2007 om 03:12 uur.

    als hij vindt dat nederland hem het het beste te bieden heeft moet hij vooral doen.
    laat toch mensen in hun waarden man.

  5. rachid
    26 november 2007 om 09:37 uur.

    landverrader

  6. ghalil
    27 november 2007 om 12:30 uur.

    MaghrebiE

    voor het eerst dat ik het met je eens ben
    in meerdere topics spreken we elkaar tegen
    meerdere menings verschillen,maar nu ben ik het helemaal met je eens
    wat landverrader
    het zijn mensen die wat met hun leven gedaan hebben
    zorg de rest nou maar dat ze wat nuttigs gaan doen dan alleen op het verkeerde pad te gaan lopen en dan pas komen praten

  7. allochtoon
    28 november 2007 om 10:05 uur.

    affelay hoort niet thuis bij marokkaanse elftal we hebben bousoufa die 10 keer zo beter is we hebben veel betere middelvelders dan deze man wat affelay kan is gewoon een bal sturen en hij heeft overzicht en voor de rest niets end at hoort bij marokkaanse spel

  8. allochtoon
    28 november 2007 om 10:06 uur.

    dat hoort niet bij een marokkaanse spel

  9. sandokando
    01 december 2007 om 01:03 uur.

    Landverrader ? In Nederland geboren en getogen dus feitelijk is dit zijn vaderland dus hoe kan ie dan een landverrader zijn als ie voor Nederland speelt.Doordat Affelay voor Nederland gekozen heeft heeft hij straks ook veel meer kans om voor een andere grote Europese club te spelen want die zitten niet altijd op spelers te wachten die vanwege de Afrikacup een gedeelte van het seizoen moeten missen.

  10. Abderrahim
    02 december 2007 om 03:36 uur.

    Helemaal perffectt dat hij voor Nedeland heeft gekozen. Wie wil er nou bij die chaotische honden spelen met een dictator als coach en waar het spel wordt beinvloed door de koning. Daar heeft deze jongen geen kansen.
    Net alsof de Africa cup zo interessant is om te pakken. Alsjeblieft zegg!!

  11. ghalil
    03 december 2007 om 10:21 uur.

    sandokando

    en ben je de spelers vergeten die voor de ek moeten afzeggen
    want daar zijn top clups uit europa ook niet op aan het wachten
    hij heeft er voor gekozen om voor nederland te spelers
    dat is zijn keus maar hoezo land veraad want dat begrijp ik ook niet
    wat kan hij ernou aan doen als zaki hem niet had gekozen toen hij aanvraag deed
    en de reden alleen omdat hij een rif is
    dan is het goed dat die voor nederland is gaan spelen