MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Rellen in Marokko na homohuwelijk

27 november 2007 | in Marokko | 64 Reacties

homo’sEen homobruiloft in Marokko heeft geleid tot de arrestatie van het bruidspersoneel en een demonstratie van woedende buurtbewoners; een van de bruidegommen meldde zich uit lijfsbehoud bij de politie. Het huwelijk is mogelijk de eerste in de Arabische wereld.

Fouad was gekleed in een pak en zijn bruidegom – die toevallig ook Fouad heet – droeg een traditionele Marokkaanse bruidsjurk met lange witte sluier. Omringd door tientallen vrienden gaven ze elkaar het jawoord. Een bekende verbond hen in de echt. Daarna barstte het feest in de plaats Kasr el Kebir, ten zuiden van de stad Tanger, los op de klanken van de band. Een fotograaf legde het huwelijk vast.

Vrijdag na het avondgebed, een paar dagen na het huwelijk, trokken woedende buurtbewoners en aanhangers van een aantal islamistische organisaties de straat op, eisend dat het echtpaar verbrand moest worden. “Hier is de homoseksualiteit en waar zijn de autoriteiten?”, riepen de demonstranten.

Een van de Fouads meldde zich bij het politiebureau voor bescherming. De politie arresteerde daarop de fotograaf en de leden van de bruiloftsband. Waar bruidegom nummer 2 verblijft, is niet bekend.

Fouad en Fouad zijn, zoals de meeste volwassen homo’s in Marokko, formeel getrouwd met een vrouw. Maar ‘bigamie’ was niet de reden van de woedende reacties. Homoseksualiteit wordt in Marokko doorgaans nog beschouwd als een ziekelijke afwijking en is bij wet verboden; iemand die in het openbaar uit de kast komt, kan tot drie jaar gevangenisstraf krijgen.

Toch wordt er in Marokko steeds vaker openlijk gesproken over homoseksualiteit, schrijft de WereldOmroep.

Voorbeeld van hoe het tijdens zo’n bruiloft aan toe gaat:

Er zijn 64 reacties

  1. Ben 3isa
    27 november 2007 om 01:15 uur.

    ik vind et ziek en onsmakelijk !!!!!

    Na dat ik het clipje zag ging ik kottse!!!!!!!!!!

  2. adil
    27 november 2007 om 10:29 uur.

    a3odobillah!!!!

  3. brother
    27 november 2007 om 11:22 uur.

    Schandalig, zeker een nieuwe middel als publiciteitsstunt voor de Europis (voor toerisme).

  4. ghalil
    27 november 2007 om 12:25 uur.

    de eerste was ergens in april
    in marakech als ik me niet vergis
    en dan weer zo een paar
    laychafihom

  5. mhamed
    27 november 2007 om 05:18 uur.

    tfoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee alehoem.
    ALLAH imseghoem.

  6. Yassin
    27 november 2007 om 05:49 uur.

    Je mag binnen kort een aardbeving verwachten

  7. chaouki
    27 november 2007 om 06:00 uur.

    hey hey,

    Het is Marokko en elke jaar wordt het erger en erger.

  8. said
    27 november 2007 om 07:54 uur.

    de werld ziet echt op zijn kop…….ik begin een beitje zat te worden van dit allemaal in ons land, dat is teken van a sa3a

  9. wassima
    27 november 2007 om 09:35 uur.

    said ik ben het helemaal met jou eens de sa3a staat voor de deur.

    maar wat die twee betreft zieker kun je niet zijn.

  10. peter
    28 november 2007 om 12:20 uur.

    ze worden wakker in marokko. homosexualiteit ontkennen en onderdrukken gaat eindigen. hoewel deze bruiloft meer op een soort stunt lijkt, geeft t wel aan dat er een ontwikkeling gaande is. mensen lees homosexuelen gaan t niet langer pikken dat ze onderdrukt worden. en ja wie weet komt t wel uit t volgens sommigen “verdorven ongelovige “westen? degenen die dat t hardste schreeuwen, wonen meestal dan ook in t westen zelf. over respect acceptatie gesproken.

    sommigen hier kunnen schreeuwen en zweren bij weet ik wat voor profeet of boek, maar de tijd van onderdrukken en ontkennen van homosexualiteit is gewoon voorbij. accepteer dat maar als moslim. ook al ben je t er niet mee eens. die vrijheid heb je om dat te vinden. hier in t westen. maar dan moet je tegelijkertijd ook accepteren dat die ander wel de vrijheid heeft om als moslim homo of lesbi te zijn. en houd dan es op om dan in naam van allah of wie dan ook dat te veroordelen. dat recht heb je niet. om op de stoel van god te gaan zitten!!!!!

  11. ghalil
    28 november 2007 om 01:59 uur.

    peter
    niemand zal ooit op zijn stoel kunnen zitten
    je kunt janken en kreunen wat je wilt
    het lijkt net alsof jij ook een homo bent
    niet dat ik er wat op tegen heb
    net zo min als elke andere homo
    jood christen moslim etc
    maar zoiets is iets tegen de islam en maroc is een islamitisch land
    ook al gaat het de verkeerde kant op met het land
    maar wie ben jij om hier als een bitch te komen janken
    homo’s worden onderdrukt etc
    ze werden nooit onderdrukt en worden het ook nooit
    het is dat zij als homo zijnde hun zelf onderdrukt voelen en er niet voor uitkomen

  12. haha
    28 november 2007 om 04:01 uur.

    afschuwelijk dat er zoiets kan gebeuren in en islamitisch land is dit de islam s3a staan voor de deur wat is is dit toch!!!!!!!!!!!!!!!

  13. Es
    28 november 2007 om 05:00 uur.

    Belachelijk dat dit wordt getolereerd…

    En dan heb ik het niet over die homo’s, maar over de ‘buurtbewoners’ en de politie. We leven in 2007 en ieder heeft zo zijn gebreken. Waarmee ik niet bedoel dat homoseksueel zijn een gebrek is. Gelukkig kunnen die mensen in de Westerse wereld tegenwoordig open zijn over hun geaardheid. In veel Islamitische landen (en ook in grote delen van Azië) durven homo’s helaas niet uit te komen voor hetgeen zij voelen omdat zij daarvoor gestraft kunnen worden. Datg is pas erg.

  14. peter
    28 november 2007 om 05:04 uur.

    nou ghalil als ik lees dat in marokko bv je drie jaar cel kunt krijgen omdat je homosexueel bent, dan is er iets grondig mis daar met de wet in marokko. er moet dan maar heel gauw scheiding van kerk moskee en staat komen !!! een overheid kan toch niet voor alle burgers de “ware”godsdienst bepalen.

    de staat zelf in dit geval marokko onderdrukt dus homosexuelen en durft dat op grond van koran enzo te doen. middeleeuwse toestanden.

    enne ghalil t is wel makkelijk he om je te beroepen op de islam. hoef je zelf niet meer na te denken. lekker je verantwoordelijkheid afschuiven. denk zelf es na man hoe onverdraagzaam t is als je mensen discrimineert op grond van geloof ras of sexuele geaardheid. nooit t verdrag van de rechten van de mens gelezen?

    gelukkig komen mensen meer voor hun rechten op. ook in marokko. dat valt niet en nooit te stoppen met welke koran of god dan ook. gelukkig maar

  15. said
    28 november 2007 om 05:36 uur.

    super ,Ghalil dat is presis het het goed antwoord. dat idee had ik ook over peter

  16. kano
    28 november 2007 om 06:27 uur.

    Ik denk dat het propaganda is, het kan ook zijn dat iemand met dit fimpje wraak op iemand wilt nemen.

  17. Soffia
    28 november 2007 om 08:32 uur.

    TFOEEEEE , wollah je mag binnen kort een tsunami verwachten in marokko
    echt schandalig!!!!!!!!!!!!!!!
    tfoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee allah inhar hoem!!!!!
    echt niet beschaamd !!!!!
    tfoe , tfoe en nog maals tfoeeeeee

  18. karim
    28 november 2007 om 08:49 uur.

    beste mensen van de wereld je moet ten eerste een homo niet vergelijken net een moslim want zoals men wel weet is homo zijn geen geloof en ten tweede ook in de bijbel is het ten strengste verboden om een man met een man te trouwen dus wat edat betreft staan we gelijk ik als marokaan zijnde wil niet oordelen maar weet dat het homo zijn fout is omdat ik moslim ben maar wat ik ook kwijt wil is dat er door homo,s altijd maar weer alles word omgedraaid jij moslim ik homo wat is dat nou ik hetero en jij homo klinkt beter en niet alles doorelkaar halen want wat mooi is moet mooi blijven en wat vies is blijft vies en word smeriger als het dichterbij komt vooral in ons mooie landje als marokko ik hou van mijn land en geloof en ik laat me niet alles in een klap laten veanderen omdat er van die zieke geesten ronlopen die onder het mom van vrijheden elkander naar de klote helpen lees de bijbel en sodom was een verhaal die ook wij moslims erkennen liever niet in ons landje als jullie het wel willen mooi maar breng deze elende niet naar ons peter ook ik ben er niet van gediend schoon is schoon en smerig word smeriger oke afz mocro flavor

  19. karim
    28 november 2007 om 09:07 uur.

    fout hoor van jullie dat mijn reaktie niet geplaats word ik heb me aan alle regels gehouden maar toc vrijheid van meningsuiting word beperkt tot een aantal mensen dus bij deze reageer ik nooit meer bedankt a webside djel weloe

  20. karim
    28 november 2007 om 09:09 uur.

    oeps sorry ik zie dat het wel is geplaatst alsnog sorry top website man ben helemaal pro maghreb.nl

  21. hicham
    29 november 2007 om 12:05 uur.

    ik hoop dat ze de wet daar in marokko gaan aanscherpen van maximaal 3jaar naar levenslang. het is toch van de zotte dat dit allemaal maar kan gebeuren. dat foad en foad vieze spelletjes willen spelen is voor mij geen probleem hoor. maar laat ze dat ergens in de bergen daar doen waar niemand last van ze heeft.

    laterzzzzzzzz!!

  22. hassan zonder jas
    29 november 2007 om 12:17 uur.

    beste peter,

    ik kan best begrijpen dat je vaak jeuk hebt hoor!!!! maar op deze site kom je volgens mij niet aan je trekken. de mensen zijn hier namelijk niet zo gesteld met het hele homogebeuren en reageren hier hun woede uit. (beter dan zinloos geweld). of niet peter?

    ik heb wel een goeie tip voor je. ga anders de fouads ergens in de bergen bij ksar kbir zoeken en vraag of ze je een handje willen helpen. o ja, foad1 zit opgesloten voor bescherming maar fouad2 loopt nog vrij rond in de bergen. hij zou je vast wel een handje willen helpen hoor.

    als je nog advies nodig hebt dan hoor ik het graag van je.

  23. hassan met jas
    29 november 2007 om 12:21 uur.

    ja, fouad1 zal nu waarschijnlijk met de hele politiecel getrouwd zijn.

    geloof dat ze ongeveer met zijn twintigen in een celletje zitten.

    maar goed, hij zocht zelf bescherming dus zal ie nergens last van hebben.

  24. casaoui
    29 november 2007 om 01:48 uur.

    wajoow wajoow Willie narrie narrie willie..
    ik heb 3jaar van mij leven in de bak gezeten ben nét 2dagen vrij (hmdlh).
    en ik zie dit.. :S
    HOELANG BEN IK EIGENLIJK WEG GEWEEST..

    Oke ik heb een tijdje de media gemist.. maar het lijkt alsof dit een ander planeet is.

    Is dit nu normaal geworden daar wla ?
    Ik voel me noG fucked upper NU ik dit lees, het heeft mijn vrijheid bedorven dit nieuwtje.. Waa haaadiie zwiennaaa Gekke zwammels

    droom ik ?

  25. ghalil
    29 november 2007 om 10:45 uur.

    peter
    je kunt kreunen en zijken wat je wilt
    ik schuif niks op richting de islam
    het is de wet in marokko punt uit
    denk je echt dat ze dit hebben geaccepteerd
    het is stiekem gedaan
    zowel de fotograaf als de camera man en de band zijn opgepakt
    een van de 2 mannen zit ook vast en de ander is hem eruit genaait
    boven hebben ze bullshit zitten neerzetten dat zoiets geaccepteerd word in maroc,maar dat is niet en zal ook nooit worden geaccepteerd
    jij leeft in een land zoals nederland dat zelfs geen een geloof heeft
    wat voor land is het en wat voor geloof heeft het als het uberhoud wel een geloof heeft
    nederland heeft zowat niks wat men van kan zeggen dat het van nederland is
    ik zelf heb geen probleem met zowel lhomo’s lesbies joods christen moslim marokkaan nederlander zwart wit bruin
    allemaal een pot nat voor mij
    er zijn zoveel homo’s maar de wet accepteerd het niet dat ze mogen trouwen net zo min dat dat ook niet mag bij de christenen of de katolieken of de protostanden
    maar daar ga je natuurlijk niet over praten omdat je zelf nog eens geen gelovige bent
    als je toch bezig bent met dit gezijk ga even zorgen dat nederland zelf even wat heeft wat van hen is

  26. ghalil
    29 november 2007 om 10:54 uur.

    said

    voor het eerst dat we het met elkaar eens zijn
    normaal spraken we elkaar altijd tegen in verschillende argumenten

  27. peter
    29 november 2007 om 11:55 uur.

    sommigen hier zoals karim en ghalil geven door hun reacties duidelijk aan hoe ze in sommige zaken onverdraagzaam overkomen. heel dubbel redeneren. ach ja als ze homo zijn prima maar liefst ver weg laat ze maar stiekum in t gebergte ofso bezig gaan

    das t hele dubbele schijnheilige soms van omgaan met homosexualiteit en islam. t bestaat wel maar hou t achter de voordeur. niet over praten schaam je mensen het is bijna 2008
    homosexuelen zijn er ook in marokko ook daar zullen ze zo’n 5 – 10 procent van de bevolking uitmaken. accepteer ze en ga niet op grond van koran ze afwijzen. want dat gebeurt. makkelijk om zo je medemens af te wijzen. t staat in de koran. daar staat ook dat je je broeders en zusters moet liefhebben

    homosexualiteit kies je niet voor. daar word je mee geboren.

    en iedereen waar ook ter wereld heeft recht op vrijheid van godsdienst en vrijheid omwege van zijn / haar sexuele geaardheid niet gediscrimineerd te worden.

    http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm

  28. Le Parisien
    29 november 2007 om 12:45 uur.

    Beste Yassin,

    Ik ben bang dat jij helemaal gelijk zult krijgen. Ik hoop het natuurlijk niet.

  29. Farid
    29 november 2007 om 04:41 uur.

    Lees dit eens:AMSTERDAM – Het Haags gemeentemuseum gaat een seksueel getint kunstwerk exposeren waarin twee homo’s zijn te zien die maskers dragen van de islamitische profeet Mohammed en diens schoonzoon Ali. Voor gelovige moslims is dat een doodzonde.

    Voor gelovige moslims ligt zo’n werk gevoelig omdat de meesten menen dat de profeet Mohammed niet mag worden afgebeeld, laat staan in de context van homoseksualiteit, meldt De Pers.

    \”Rond homoseksualiteit blijkt het duidelijkst de hypocriete houding in de islamitische wereld tegenover seks\”, aldus maakster Sooreh Hera. \” Homo’s worden in landen als Iran en Saoedi-Arabië keihard aangepakt, terwijl het daar heel gewoon is voor getrouwde mannen om seks te hebben met andere mannen. Maar dat blijft verborgen\”, zegt de kunstenares tegen De Pers.

    Filmpje

    Hera fotografeerde meerdere homo\’s en die foto\’s maken onderdeel uit van een filmpje. Twee homo\’s zijn van Iraanse komaf. \”Zij wilden niet herkenbaar in beeld en dragen dus maskers. Om de hypocrisie in de moslimwereld aan de kaak te stellen, heb ik de gezichten van Mohammed en Ali gebruikt\”, aldus Hera.

    Sinds de moord op Theo van Gogh en de rellen over de Deense Mohammedcartoons springen sommige kunstenaars en instellingen terughoudend om met de islam. Toch wil het gemeentemuseum het werk wel laten zien. \”Als museumdirecteur hanteer ik geen politieke criteria. Bij eventuele veiligheidsrisico’s sta ik niet stil. Ik vond het gewoon bijzonder werk \”, aldus directeur van Krimpen.

    Zeven kunstenaars

    De expositie is te zien van 15 december 2007 tot en met 3 februari 2008. Hera is één van de zeven veelbelovende kunstenaars die een kabinet in het museum mogen inrichten.

    De zeven kunstenaars zijn dit jaar afgestudeerd aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten.

  30. wicked
    29 november 2007 om 06:37 uur.

    respect en vrede ..je kan weer zie dat islam hier niet aan meedoet. moslim zijn hypocriet,dat hebben jullie alweer laten weten.

  31. peter
    29 november 2007 om 06:40 uur.

    das nou nederland kunst wat ergens aan apelleert en of je t mooi vind of niet ? dat is voor iedereen verschillend. en wat je in de werken ziet?

    t is een mate van provoceren uitdagen prikkelen maar dat doet kunst bijna altijd. we hebben bv ook madonna aan een kruis gehad en in de jaren zestig zeventig ook diverse uitingen waarbij sommigen zich door kunstenaars en hun werken aangesproken en soms ook beledigd gegrieft voelden. gerard van t reve die godslasterljik was?

    door dat soort dingen word een geloof getoetst. mensen gelovigen gaan dan vaak verder nadenken over hun geloof n.a.v. hetgeen ze zien horen. of wat ze menen te zien en te horen door bv omstreden kunst

    niets mis mee. verrijkt en verdiept alleen maar je geloof zou ik zeggen.

  32. karim
    29 november 2007 om 06:55 uur.

    dubbel dubbel ik weet echt niet waar je het over hebt ik ben juist heel direct en concreet geweest in mijn uitlatingen ik ben uitermate beledigt door fouad1 en 2 want door deze mensen hebben mensen als peter een voedingsbodem en dat is nou net wat ik niet wil natuurlijk bestaat homosexualiteit ook in marokko maar ik vind het smerig wij weten echt wel wat goed is en wat fout is en homo zijn is goed fout volgens elke boek heft dus niets met moslim zijn te maken christenen joden en moslims vinden het fout ik hoop dat jij ook wakker wordt peter ik zal voor je bidden want als ik al onze boeken raad pleeg wacht jou echt nari gheid

  33. fifi
    29 november 2007 om 06:57 uur.

    peterke
    hou gewoon je mond
    wa weet gij van islam. homoseksualiteit mag gwn niet. VERBODEN. in elke geloof vind je man en vrouw ni man en man. flodder ga maar ergens anders je praatjes verkope over die homo’s
    als het aan mij ligt moete ze levenslang krijge direct. Wa heeft da nou voor zin om op de rug van de ander te gaan.
    lah yehdihom o safi
    mense waar gaat dit toch heen
    ik begrijp er nix ni meer van.
    ik hou van mijn land. ik vind dat de overheid in maroc goed heeft gehandeld. ze moeten ze het land uit zetten zelfs.
    aoudo bilahi mina chaytani rajim
    en peterke hou op me die rotte commentaar over onderdrukt worden. zij weten dat dit verboden is dus moete ze da ni doen. zij hebbe daar zelf achtergezocht.

    en als die museum geopend wordt me die “kunstwerk” dan gaat dat niet goed komen denk ik.

  34. ghalil
    29 november 2007 om 07:45 uur.

    peter
    het is de wet
    en ik heb het nu niet over de islam of de quran
    jij bent de gene die daar als maar natoe gaat en niet ik
    en op de manier dat jij praat laat je zien dat nederland een wet heeft die nog steeds word misbruikt
    zorg even eerst dat alles hier in nl op gangetjes loopt voordat je over andere landen gaat praten

  35. Farid
    29 november 2007 om 08:13 uur.

    Het zou je broer of zwager of schoonzoon of neef maar zijn tfoe schande !!!!

  36. Badr
    29 november 2007 om 09:46 uur.

    Salaam allemaal,

    Ik heb het filmpje 2 maal bekeken, en zie nergens dat het echt daadwerkelijk om homo’s gaat. Er lopen er wel een paar een beetje nichterig te doen, maar dat bewijst nog niks.

    Met andere woorden ik geloof deze hele nieuws niet (of wil het niet geloven hahaha).

    Wasalaam

  37. ghalil
    30 november 2007 om 12:42 uur.

    wicked

    wat heeft de islam hier nu weer mee te maken
    als je zo gaat beginnen praat meteen ook over het christendom en jodendom
    word net zo hatelijk tegen gedaan als de islam
    in elke boek staat dat voor de man een vrouw is gecrieerd
    en hier praten de marokkanen dus kom niet aan met de islam
    je hoord hier genoeg mensen die het niet erg vinden dat er homo’s zijn
    en het accepteren

  38. anti homo
    30 november 2007 om 07:19 uur.

    Fuck die kk homos tfoe zwemels echt er moet maat regele genomen worden harden
    zoals in iran kijk maar wat ze daar met homos doen

  39. good girl
    30 november 2007 om 10:20 uur.

    @ farid
    Ik woon nu lang niet meer in Nederland, so kan je me een beetje uitleggen waar die domme kunstenares vandaan komt en zijn er mensen in opstand gekomen??

    Ze moet haar leven echt haten om zo iets doms te doen, het betekent dat ze haar eigen leven niks kan schelen, en ze heeft niks beters te doen, en ze is geen kunstenares maar ze moest eve aandacht krijgen om een beetje fame

    En die directeur mr shit krimpen heeft natuurlijk geen enkle probleem

    Well i have one thing to say, and it is a promise from Allah (swt) NOBODY WILL MAKE A MOCKERY OUT OF ISLAM.

  40. hassan jasan
    30 november 2007 om 11:10 uur.

    hallo allemaal,

    homo zijn is in mijn ogen een ernstige smerige ziekte. stel dat de wereld op homo’s moet gaan draaien. dan is het afgelopen met de voortplanting en dat betekend einde van deze wereld. Kijk dat is nou wat perer en de fouads willen bereiken. ze zijn gewoon levensmoe en willen een einde aan deze wereld maken.

    doodzonde!!!!!!!!

  41. bibi
    30 november 2007 om 05:02 uur.

    EN ALS JE ONGELOVIG BENT KUN JE OOK EEN HEKEL AAN HOMO’S EN LESBIES HEBBEN HOEF JE GEEN GELOOF VOOR TE HEBBEN.

    NIEMAND VERTELT EEN ZOON LATER DAT JE NIET BESLIST MET EEN VROUW HOEFT TE TROUWEN MAAR DAT HET OOK GEWOON EEN MAN MAG ZIJN.

    JE HOEFT HET (VIND IK) NIET TE ACCEPTEREN MAAR JE MOET DEZE MENSEN WEL MET RUST LATEN EN ALS JE ZE DAAROM OP STRAAT GEEN BLIK GUNT MOET JE DAT ZELF WETEN.

    WAAROM MOETEN ZE EIGENLIJK TROUWEN, KEN ALS JE ONGELOVIG BENT KUN JE OOK EEN HEKEL AAN HOMO’S EN LESBIES HEBBEN HOEF JE GEEN GELOOF VOOR TE HEBBEN.

    NIEMAND VERTELT EEN ZOON LATER DAT JE NIET BESLIST MET EEN VROUW HOEFT TE TROUWEN MAAR DAT HET OOK GEWOON EEN MAN MAG ZIJN.

    JE HOEFT HET (VIND IK) NIET TE ACCEPTEREN MAAR JE MOET DEZE MENSEN WEL MET RUST LATEN EN ALS JE ZE DAAROM OP STRAAT GEEN BLIK GUNT MOET JE DAT ZELF WETEN.

    WAAROM MOETEN ZE EIGENLIJK TROUWEN, KINDEREN ADOPTEREN ETC.. ALS ER ALLEEN HOMO’S BESTONDEN KON ER NIKS GEADOPTEERD WORDEN.

  42. Farid
    30 november 2007 om 06:36 uur.

    @ Good girl

    Het stond gister op de site van de telegraaf .
    Ik vindt het ook ziekelijk dat er niemand wat aan doet het is maar normaal hier in deze vervloekte land met mensen met rare gekke denk en leef wijze wat dat betreft is en varken beter en slimmer als de nederlandse bevolking !

  43. tamazight
    01 december 2007 om 01:22 uur.

    heb in de bajes gezeten in Okacha (casablanca).. wat geen pretje was, geloof me!
    maar daar was ’t de normaalste zaak, je kon er zo uitgehuwd worden aan een medegedetineerde. (tenzij je geld had natuurlijk) dan werd je met rust gelate en respecteerd..

    Maar dat dit nu in de buitenwereld ook normaal is geworden, is niet normaal.
    Schandalig

  44. mocroFlavour
    01 december 2007 om 01:38 uur.

    @ TAMAZIGHT

    Je jaagt me de stuipen of ’t lijf :S

  45. opvolger bin laden ( belgie )
    01 december 2007 om 08:34 uur.

    jihad jihad en nog eens jihad

  46. Ben3isa
    02 december 2007 om 02:16 uur.

    als je gay gevoelens hebt of je bent gewoon vet gay , mag je je zelf niet als moslim zien of noemen dat is wat de islaam bedoelt met homos zijn haram, als je gay bent maar geen moslim is et je eigen probleem. KLAAR DUIDELIJK

  47. peter
    03 december 2007 om 07:33 uur.

    en als je nou gay en moslim bent? er word toch beweerd je als moslim geboren word en t bent voor je hele leven? dus volgens jou, ben3isa, ben je dan als geboren moslim als je ont tdekt dat je homo bent, geen moslim meer ?

    je beweert nogal wat ben3isa. en je sluit dan die personen uit? doet de koran dat? of doe jij dat?

    dus toch niet zo KLAAR DUIDELIJK!!

  48. rimo
    03 december 2007 om 11:44 uur.

    De verwarring is compleet.Elk volk heeft Z”n homo”s en etc…Niet zeuren.Ze moeten het zelf weten. Maak je je niet druk over.

  49. rimo
    03 december 2007 om 11:48 uur.

    De verwarring is compleet. Elk volk heeft z’n ‘homo’s en ETC… Maak je je er niet druk over. MAAR kijk eerst naar je zelf…

  50. belgje
    04 december 2007 om 12:48 uur.

    peterke

    Je bent mssn homo maar je bent geen moslim en geen marokkaan waar bemoei je mee?
    Je bent in je landje doe wat je niet laten kunt he
    je bent geboren als moslim maar het is aan die persoon zich te bewijzen als moslim tegenover allah en zo moslim blijft zo simpel is dat .
    wie zegt dat je moslim geboren bent en dat blijft ?
    Er zijn zoveel exmoslims ! het is niet zo dat iedere moslim geborene moslim blijft spijtig genoeg
    homo mag niet en als je een beetje hersenen hebt dan weet je dat man en vrouw voor elkaar gemaakt zijn ! niet man met man, vrouw met vrouw zo simpel is dat peterke!!!

  51. Ben3isa
    04 december 2007 om 03:31 uur.

    @ peter

    ik zeg toch dat homosexualiteit haram is of niet ….ik sluit die personen niet uit ..dat doen ze zelf .. bovendien ALS ze moslim zijn dan zouden ze ook weten dat het haram is vind je niet?

    uuh maar genoeg over de islaam ..vertel eens wat over wat andere geloven zegge over homosexualitet

  52. ghalil
    04 december 2007 om 09:46 uur.

    peter

    ik denk dat iemand zoalsben3isa helemaal niks van de quran af weet
    dus in dit geval hoef je zelf het geloof of de quran niet te betrekken
    ja in het geloof islam is homo zijnde haram maar dat is ook in de jodendom als in de christendom
    maar toch word het geaccepteerd net zoals in de andere geloven
    het is de wet die dit niet accepteerd in marokko
    en er zijn mensen die niks van het islam weten en beweringen gaan maken die nergens opslaan

  53. Michiel
    04 december 2007 om 08:01 uur.

    Ik ben geen moslim, geen christen, geen jood. Ik geloof niet in de hemel, maar in het aardse leven. Ik ben homo en kan daar niks aan doen, zo ben ik geboren.
    En wat ik doe in mijn leven met de man van wie ik houd, heeft niemand iets te maken. Ik doe er niemand kwaad mee en ben niemand tot last. Je mag mijn levenswijze afkeuren, je mag me vies vinden. Prima, maar je blijft wel van me af.
    En degenen die zeggen dat homo’s waardeloos zijn voor de maatschappij omdat ze geen kinderen krijgen hebben het mis. Alle homo’s die werken betalen via de belastingen mee aan jullie pensioen, ziekenzorg, sociale uitkering. Ja ook de kinderbijslag en onderwijs voor jullie kinderen betaal ik aan mee.
    Als moslim kun je maar beter accepteren dat er mensen zijn die geen of een ander geloof hebben. Voor wie Allah of de Koran geen enkele betekenis hebben. Dat scheelt een hoop frustraties lijkt mij. Ik laat ieder vrij zich te laten inspireren door de Koran of Bijbel, maar citaten uit die boeken zeggen mij niets. Probeer het liever in je eigen woorden aan mij uit te leggen. Denken sommigen nu werkelijk dat je mij met geweld en dreigementen kunt overtuigen van de islam, of omdat Allah of de profeet dit en dat gezegd hebben?

  54. peter
    05 december 2007 om 12:59 uur.

    beste ghalil. volgens jou is het de wet die homosexualiteit niet accepteerd in marokko. maar vraag. waar is die wet op gebaseerd? is dat op de islam? kun je mij dat vertellen?

    hier in nederland is de wet gebaseerd op christelijke principes dat een ieder eerlijk behandeld word eerlijk recht zal worden gesproken recht op eerlijk proces. komt oa voort uit de 10 geboden niet liegen vals getuigenis spreken niet stelen vandaar ook de afbeelding van een soort vrouw geblinddoekt en met een weegschaal in beide handen als afbeelding voor de rechtspraak in nederland om zuiver en zonder oordeels des persoons en met enige voorkeur uitspraak te doen. tenminste daar hoort de rectspraak in nederland aan te voldoen. zeer hoge maatstaven

    en ik ben heel benieuwd om van jou te horen hoe dat in marokko is. de rechtspraak. op welke principes gegrondvest? koran bijbel verklaring van de rechten van de mens van de VN wellicht?

    want die wet van marokko, die homosexualiteit verbied en tot 3 jaar celstraf daarop zet, vind jij terecht?.

    nou ik vind dat niet. maar vertel mij dan eens waarom je dat terecht vind.

  55. Ben3isa
    05 december 2007 om 01:10 uur.

    eeej ghalil wat denk je dan dat ik zeg …..lees eerst goed voor dat je wat zegt vriend..

    michiel.. de islaam erkend ook homosexualiteit anders zou die het ook niet verbieden .. ik zeg alleen dat het haram is .

  56. ghalil
    05 december 2007 om 01:39 uur.

    ben3isa
    mijn excuse
    ik heb niet even duidelijk door zitten lezen wat je hebt getypt
    sorry daarvoor

    michiel
    als je homo wilt zijn dan ben je dat gewoon
    en niemand zou jou dwingen tot iets met geweld of discriminatie
    dat zijn de type mensen die de denken iets te weten over iets of wat
    omdat het haram is in een pebaalde geloof denken ze meteen dat ze maar even afgeslacht moeten worden
    het zijn de mensen die nergens vanaf weten
    ja het is haram in het islam
    zoals ben3isa het vermeld heeft
    maar islam zegt ook dat men respect voor andere moet hebben
    dus dat betekend voor andere
    christen jood katoliek protestant zwart wit bruin geel marokkaan nederlander antiliaan turk homo bie hetro etc
    dus jij als homo zijnde ook

    peter
    ik vind het niet terecht dat een homo 3 jaar celstraf moet krijgen wegens homo zijnde
    dat hoor je me niet zeggen en of ik het ermee eens ben
    nee dat ben ik niet
    waarop de wed in marokko gebaseerd is weet ik net zo min als jij
    en zoals ik eerder heb vermeld ik heb niks tegen ze
    ik ken wel een paar homo’s en kan goed met ze opschieten
    zolang zij niks bij mij vlikken vind ik het niet erg met wat zij doen of wat voor gevoelens zij hebben
    zolang zij respect hebben voor mij als moslim zijnde heb ik respect voor hen als homo zijnde

  57. iemand
    13 december 2007 om 10:29 uur.

    soebhanelah, a3oedoe billehie mieneh ashaajtanie raziem. Hesboenlahoe weh nie3meh elwekiel. ine3 allahe jehdiehie men jesha3.

  58. peter
    14 december 2007 om 01:56 uur.

    @iemand graag in nederlands !!!!!! want niet alle nederlanders en ongetwijfeld ook een aantal marokanen kunnen dit niet lezen.

  59. rachid
    16 december 2007 om 02:29 uur.

    rachid
    schandalig dat zo iets kan gebeuren
    in de best land ter wereld maroco

  60. Karima
    16 januari 2008 om 12:51 uur.

    de hele wereld slacht elkaar af, en dan gaan we ons druk maken omdat twee mannen met elkaar willen trouwen ?!?! hahahahaha…LAAAGG!!!

  61. Ahmed
    14 februari 2008 om 12:14 uur.

    Ik vind het juist goed dat het eindelijk tijd word voor jonge moslims om uit de kast te komen. We moeten respect voor elkaar hebben. als diegene homo of lesbie wilt zijn is dat de keus van hun

    ookal zeggen ze neej je gaat naar de hell
    als je goed persoon was en anderen respecteert
    en voorelkaar klaar staat kom je heus wel in de hemel
    wat de meeste zeggen van ja homo sexualiteit kan niet enzo
    zo denk jij erover maar laat de andere moslims zelf de keuzes maken die hun willen.
    het is hun leven en niet van jou

  62. Camel
    15 augustus 2008 om 10:12 uur.

    hmm ik hou niet zo van verwijfde homo’s met jurken en zo. Maar het blijft een feit, voor mij althans, dat de meeste mensen waar ik een romantische avond mee heb, meestal Marokkaans of in ieder geval Arabisch zijn. Dus mensen wordt wakker we leven in 2008, en de gays zijn hier om nooit meer weg te gaan! Ook niet uit Marokko,,

  63. Moslimaatje
    25 september 2008 om 02:58 uur.

    Ieder wordt gestraft voor zijn eigen daden..

    Dus laat ze, wie zijn wij om ze te vermoorden? Laat ze nu nog genieten, want Allah swt. zal wel met ze afrekenen..

    Goed, zij zijn homo’s. Maar zijn jullie zelf daadwerkelijk goed bezig? Met jullie dien, vrouwen, familieleden? Hebben jullie ook geen vriendinnetjes/vriendjes met wie jullie (stiekem) een relatie mee hebben en zoenen en bepaalde dingen mee doen?

    Ik zeg niet dat homo zijn goed is hoor?

    Maar kijk eerst naar jezelf..

  64. ... ( BELGIE )
    01 maart 2010 om 04:19 uur.

    Oh my FUCKING GOD ……..