MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Sabrine El Koulali gaat naar Eurosong 2008

03 december 2007 | in Muziek | 25 Reacties

Sabrine El KoulaliSabrine El Koulali, de Brusselse zangeres die hoge ogen gooide in Star Academy op de Marokkaanse zender 2M, heeft zich kandidaat gesteld voor Eurosong 2008. Sabrine werd in Marokko uitgeroepen tot beste zangeres van een westers nummer, een prachtprestatie die ook in België niet onopgemerkt voorbij ging.

Tijdens haar deelname aan Star Academy in Marokko afgelopen zomer, pendelde de 25-jarige Sabrine El Koulali gedurende vijf weken tussen Brussel en Casablanca. Geen maat voor niets, zo bleek, want op vijf weken tijd wist ze zowel het Marokkaanse publiek als de vakjury te betoveren met haar innemende vertolkingen van diverse grote hits, en dit zowel in het Frans als in het Engels.

De lovende commentaren van de Marokkaanse vakjury bereikten België in geen tijd en ook de Belgische media had aandacht voor de prachtprestaties van Sabrine in Marokko. De voorbije maanden werd Sabrine door de VRT alvast voorbereid op Eurosong 2008. Sabrine mocht twee maal de eer van Vlaams-Brabant hoog houden tijdens de Provincieshow op Eén, meldt belgovision.com.

Sabrine El Koulali met Listen van Beyonce in Star Academy en in De Provincieshow

Er zijn 25 reacties

  1. Najat
    03 december 2007 om 07:00 uur.

    GOGO. We hebben nu al twee marokkanen voor het eurosongfestival 2008, alhoewel Marokko niet mee mag doen. HIND en SABRINE. Maar ik vind HIND toch wel beter. In ieder geval allebei succes en moge de beste winnen.

  2. peter
    03 december 2007 om 07:40 uur.

    volges mij mag marokko gewoon meedoen. hebben ze in 1980 ook gedaan. met weinig succes overigens.

  3. ghalil
    03 december 2007 om 09:43 uur.

    najat
    jammer maarja maroc hoord niet bij europa
    gaat beetje moeilijk dan
    maar deze 2 zullen het goed genoeg doen

  4. MaghrebiE
    04 december 2007 om 09:04 uur.

    Maar waarom mag Israel wel mee doen? die hoort toch ook niet bij Europa?

  5. skery_vanuit_maroc
    04 december 2007 om 05:04 uur.

    hey peter wat bemoei er mee ?rot toch op!!!

  6. Abderrahim
    04 december 2007 om 05:18 uur.

    @Peter

    Ja, dat klopt wel. Maar waarom nemen ze nu dan niet meer deel aan het eurovisie songfestival?

  7. bilal
    04 december 2007 om 05:20 uur.

    peter een vraagje deze website heet MAGHREBmagazine dat vind ik het nogal raar dat hier een peter tussen zit???

  8. kano
    04 december 2007 om 07:06 uur.

    @bilal

    ben jij een racist ofzo deze jongen mag gewoon mee disuceren, deze jongen heeft toch niets verkeerts gezegd.en MAGHREB.NL is vorr iedereen

  9. peter
    04 december 2007 om 07:30 uur.

    iedereen mag toch reageren op diverse sites forums. is magreb exclusief voor marokkanen?

    en betreffende deelname v marokko aan t eurovisiesongfestival. ik denk dat er gewoon geen belangsteling voor is vanuit marokko. en israel is nu eenmaal ook lid van de EBU de europese omroeporganisatie die t organiseerd. vandaar dat ze meedoen en drie x wonnen.

  10. aka_
    04 december 2007 om 08:57 uur.

    deze 2 dames mogen voor mij apparte allebei naar de maan
    marokkaanse dames en jongens moeten hier niet aan meedoen
    en trouwen hind is een halve gare marokkaanse

    voor de rest iedereen prettige avond verder

    Adwin netta
    Beslama

  11. NOT_AKA
    05 december 2007 om 12:49 uur.

    @ AKA_
    waarom pak jij niet een enkeltje naar de maan – ze3ma alles wetende –
    iedereen bepaalt voor zichzelf waar HIJ of ZIJ aan wil meedoen!!

    ciaos

  12. Jamal
    05 december 2007 om 01:19 uur.

    Nog een franse, spaanse en duitse mocro meedoen aan de songfestival

  13. ghalil
    05 december 2007 om 01:28 uur.

    aka
    zoiets noemt men tegenwoordig jaloezie

  14. Aziz
    05 december 2007 om 03:03 uur.

    salem allemaal,
    Ik heb alle reacties van iedereen gelezen ,en mijn conclussie is
    Ik ben het volkomen mee eens met peter ,in de zin dat maghreb site is niet voor alleen maar marokkanen ,en wel voor iedereen .
    de groeten .Aziz

  15. skery_vanuit_maroc
    05 december 2007 om 08:29 uur.

    aziz wat ben je toch ……….. bah slijmen bij hollanders bah vandaar dat je toch in nederland woont dat zegt al voldoende

    live vanuit marocco!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Khalid
    05 december 2007 om 11:56 uur.

    @ Skery en andere IQ loze mocro’s
    Doe niet alsof Maghreb.nl van je vader is. Je hebt 0,0 bijgedragen aan de oprichting van deze site. Waar haal je het lef vandaan om te bepalen wie hier mag reageren. Get a life! En nog ff terzijde, heb liever Hollanders om mij heen dan nietsnuttende k*t-Marokkanen als jij!

    Thalla fe qerek

  17. ismael
    06 december 2007 om 04:05 uur.

    Helemaal gelijk Khalid!

    Beter een normale Peter dan een nutteloze bilal of (skery..) wat ze naam ook mag zijn.

  18. skery_vanuit_maroc
    06 december 2007 om 04:57 uur.

    re:Khalid

    jij woont nog steeds in nederland en ik woon nu in marocco WIE heeft hoge IQ?
    psssssss nog slijmen bij hollanders of ben je ook zo’n half varken half rund hihihihi

    kakkerlak

  19. ghalil
    06 december 2007 om 09:51 uur.

    1-0 voor khaled hoe zal skery en de andere iq loze mocro’s hierop reageren
    khalid ben het totaal met je eens
    als het een marokkaans site zou zijn
    dan zouden ze wel .ma gedaan hebben
    zoals je ziet staat er .nl en als men daar problemen mee heeft
    start een eigen site en dan heb je rust genoeg zonder last van mensen die iedereen wel goed keuren op een site
    maar neit vergeten .ma doen want anders komen er ook nederlanders erop

  20. Aziz
    07 december 2007 om 08:23 uur.

    Salem allemaal,
    laten die jongen maar zo genaamd skery,het is mij duidelijk dat ie super achterlijk is, het is iemand die geen begrip heeft voor deze maatschappij.ik vind dat hij behoorlijk grote mond heeft ,maar in werkelijkheid is hij maar een klein mannetje,iemand die geen respect heeft voor anderen ongeacht waar ze vandaan komen en ongeacht hun religie vind ik dat hij/zij niet in deze maatschappij horen,want die verooraken alleen ellende.
    de groeten van mij aan iedereen .
    Aziz

  21. skery_vanuit_maroc
    08 december 2007 om 12:28 uur.

    dat is alles wat jullie kunnen voor nederlanders werken en jullie wonen nog steeds in nederland ik niet ik woon en werk in marocco wie is nu achterlijk???

  22. kano
    08 december 2007 om 05:29 uur.

    @skery_vanuit_maroc

    Ben je vrijwillig terug gegaan naar Marokko, of ben je teruggestuurd.

  23. schaapie
    09 december 2007 om 03:22 uur.

    PEter bedankt voor je positieve reactie

    trek je niet veel aan van onbenullige louche figuren!
    voor die hatende mocros get a life

  24. Souli
    25 mei 2008 om 06:38 uur.

    Hallo,

    Marokko zou volgens mij moeten meedoen aan het eurosong festival!

  25. Peter = de naam
    26 mei 2008 om 04:55 uur.

    @Souli. Deden ze al 1 x met weinig succes. Laatste jaren lijkt t meer een ooslblok onderonsje met weinig aandacht voor goede liedjes, en meer voor show en glitter eromheen. Jammer hoor. Zou geinig zijn als Marokko zou winnen