MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wilders weigert bijrol in film Salah Edin

12 december 2007 | in Film | 14 Reacties

SalahGeert Wilders wil niet reageren op het aanbod van rapper Salah Edin om een rol te spelen in zijn film. Dit meldt een woordvoerder van Partij Voor de Vrijheid in het Algemeen Dagblad. De Alphense Edin maakte vorige week bekend dat hij bezig is met een film die in 2009 moet uitkomen.

De film gaat over een Nederlandse Marokkaan in Nederland en voor welke keuzes hij komt te staan. Edin is momenteel in gesprek met een scenarioschrijver en een regiseur. De rapper wil met zijn muziek en met filmbeelden, bevolkingsgroepen in Nederland weer bij elkaar brengen. Daarom biedt hij Wilders een ’bijrol aan’ in zijn film, zo zei Edin. „Als Wilders interesse heeft, moet hij maar zeggen wat zijn prijs is. Gaan we onderhandelen.’’

Er zijn 14 reacties

  1. robbert
    12 december 2007 om 01:21 uur.

    Fuck wilders met ze rotkop kijk salah edin heeft zwaar gelijk komt wilders hij is bang

    Hy praat alleeen
    Maar

    BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET

    fUCK WILDERS EN ZE POLITIEKE SHIT

  2. Morjana
    13 december 2007 om 11:38 uur.

    De columnist/schrijver/bedenker van dit artikel is ook niet een van de
    slimste. Ik vraag me af wat hem/haar laat denken dat Edin de achternaam
    is van Salah Edin? Te weinig vooronderzoek, te weinig kennis, te weinig
    oprechte interesse, en dan maar zeiken dat allochtonen wel kunnen maar
    niet willen.

    Alvast 3idkom mabrook!

  3. hassanhasson
    13 december 2007 om 11:57 uur.

    Wilders is een laffe racist…

  4. Saida
    13 december 2007 om 02:57 uur.

    Ik vind Geert Wilders best wel grappig want hij is een levende bewijs van mensen die bang zijn voor de islam. wat onterecht is. Terwijl islam een vredelievend geloof is.

    Hij zaait angst onder mensen omdat hij de islam haat en niet tegen kan dat de islam zo wereldwijd is verspreid nou laat ik je een ding zeggen , een geloof die rijk is aan kennis en liefde kun je niet zomaar een twee weghalen. Ookal verbied hij de koran, kun je de koran uit de harten van de mensen weghalen de antwoord is Nee

  5. jamal
    14 december 2007 om 10:08 uur.

    Het beste manier om Wilders te kwetsen is helemaal niet reageren op zij uitlatingen. Gewoon negeren, dat doet echt pijn….En dat weet hij en daarom scheeuwt hij de laatste tijd harder en harder….

  6. Saida
    14 december 2007 om 03:29 uur.

    Ja juist negeren die handel, maar jah makkelijk gezegd dan gedaan. maar persoonlijk heb ik er geen probemen mee. Ik vind het hem alleen zielig ik heb medelijden met hem

  7. mhamed
    14 december 2007 om 05:17 uur.

    niks terug zeggen is ook accepteren in dit land jamal!!!!

  8. Prem
    14 december 2007 om 10:12 uur.

    Uit naam van Allah en de profeet worden anno 2007 wereldwijd mensen vermoord en zijn Imans medeverantwoordelijk dat er haat is tegen de Islam..
    ik heb nog nooit een Iman Liefde zien prediken, tis alleen maar schreeuwen en gillen en opruien van mensen tegen mensen.

    Er is maar 1 God!! en God kent geen Martelaars en God kent geen haat en God predikt geen onderdrukking; dat doen de mensen die gestoord zijn in hun hoofd..eens komen zij aan de Poort te staan en zullen ze de pijn ondervinden die ze andere mensen en dieren hebben aangedaan tijdens dit leven.

    AMEN.

  9. ghalil
    16 december 2007 om 10:00 uur.

    prem
    ik neem aan dat je een christen ben
    niks tegen hoor
    zoals je zij we hebben allemaal een god
    bij de ene heet hij god bij de andere heet hij allah swt
    wat helaas is dat jullie alleen kijken naar mensen die de islam zwart maken en dat zijn de kleindeels van de moslims
    waarom nemen jullie alleen die in de daglicht
    waarom kijken jullie niet naar de grotendeels moslims die zelf wel weten wat kan en wat niet kan
    wat goed is en wat slecht is

  10. Straatpolitikk
    17 december 2007 om 09:56 uur.

    ghalil, vraag dit niet aan onze vriend prem, maar aan de media rondom jou. Heb jij eens iets goeds gehoort in de media? Die gozers daar in de media moeten oprotten en plaats vrij maken voor mensen die de wereld net willen promoten en alle vooroordelen willen ontkrachten…

  11. naas
    18 december 2007 om 07:30 uur.

    @Prem

    Uit naam van de islam. Ken je feiten aub. Palestina, Irak, Afghanistan, Tsechniya, Kashmir etc etc etc. Zeker allemaal moslims die aan het moorden zijn. Degene die moorden, doen het uit zelfverdediging en als dat ook al niet meer mag als je moslim bent…..

  12. ghalil
    18 december 2007 om 01:46 uur.

    Straatpolitikk

    gelijk heb je
    maar laat mij zulke mensen zien
    want tot nutoe zie ik alleen hoe de islam zwart word gemaakt en dat er alleen naar mensen worden gekeken die totaal niks van af weten
    groot gelijk geef ik ze
    maar ze moeten ook de andere kant zien
    de kant die laat zien hoe de islam werkelijk is inplaats van het zwart maken om aandacht te trekken

    naas
    het geloof islam is tegen geweld
    als jij de quran hebt gelezen en je weet wat het inhoud dan hoef je geen geweld te gebruiken
    het is meer geduld en tot allah swt bidden

  13. MB
    20 december 2007 om 02:39 uur.

    Geachte heer/mevrouw Prem,

    Anno 2007 is een nieuwe God ontstaan hij heet Prem. U geeft aan, dat u nog nooit een Iman (volgens mijn heet zo’n iemand een Imam) liefde zien prediken.
    Deze gave kunt u alleen bezitten als u God bent. Aangezien wereldwijd 1 miljard moslims zijn…Ik weet niet hoeveel moskeeën en Allah knows (swt) hoeveel Imams en u beweert, dat u al deze imams hebt bezocht om hun te zien prediken. En allen stonden ze te schreeuwen en haat te zaaien????
    Hoe bedoel je alles over een kam scheren. Juridisch gezien is dit smaad???…Of valt dit onder het kopje vrijheid van meningsuiting…Ik houd het op niet het gewenste resultaat behaald m.b.t. terugkoppeling reacties.

  14. soldier
    20 december 2007 om 04:15 uur.

    het draait niet om het geloof maar om mensen en de duivel dat in ze schuilt
    je kan er niet om heen draai geweld zal blijven tot de dag der oordeels
    haat zal blijven tot die dag en leven zal blijven tot die dag
    elke wezen heeft een andere gedachten en gelooft in zijn eigen kennis
    en doe wat je moet doen en geloof waar je in wilt want er zal een dag komen
    dat de oordeel over jou zal gaan en niet over iemand anders dus denk na bij elke stap geweld is niet goed te keuren maar he dit 2007 en even moet het gewoon het heeft niks met geloof te maken en heeft met geld te maken