MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Mekkagangers beginnen met bedevaart

18 december 2007 | in Geloof | 10 Reacties

islamitische bedevaart (hadj) in Mekka Anderhalf tot twee miljoen moslims zijn begonnen met de hadj, de jaarlijkse bedevaart naar heilige plaatsen in Saoedi-Arabië. De pelgrimstocht naar Mekka is een tocht die iedere moslims minstens één keer in zijn leven moet maken. Vele pelgrims, gehuld in het wit, reisden per bus naar de vallei van Mina, ongeveer vijf kilometer ten oosten van mekka.

Volgens Het Laatste Nieuws beloofde de regering van Saoedi-Arabië de bedevaartsgangers dat ze hun veiligheid zal verzekeren. In het verleden zijn honderden pelgrims omgekomen bij geweldadige incidenten. Zo stierven begin vorig jaar 362 moslims tijdens het gooien van stenen naar pilaren die de duivel voorstellen.

Er zijn 10 reacties

  1. Maktab
    19 december 2007 om 08:28 uur.

    Moge Allah hun hadj accepteren amien.

  2. achmet
    20 december 2007 om 10:57 uur.

    naar mekka , voor ruim 6000,- euro. … kun je die geld niet beter besteden. bijvoorbeeld aan de arme kinderen geven. shandaalig

  3. Farid
    21 december 2007 om 01:53 uur.

    8met,…. Je weet niks he!!!! Volgens de islam moet je naar Mekka, en volgens de islam moet je een bedrag afzetten voor de arme,.. dus als jij elke dag een patat eet denk je dan wel aan de arme mensen? of als je kleding koopt, denk je aan de arme kinderen? En als je op vakantie gaat denk je dan aan arme mensen? Dus denk eens heel goed na voordat je iets gaat zeggen. Laat me raden, je weet niks over islam??? Alle moslims die naar Mekka zijn gegaan, Moge Allah hun hadj accepteren en dat alle moslims ooit een keer ook heen gaan, en dat alle arme mensen een goed leven krijgen ( 8met ).

  4. achmet
    21 december 2007 om 09:04 uur.

    nou, nou, kun je niet tegen de waarheid meneer farid atrach. in de koran staat niet moet maar mag. want niet alle mensen kunnen die dure reis betalen. meschine jij als opgeblazen kiker wel maar de meerderheid van de mensheid kan dat niet betalen. dus als ik jou mag geloven mogen straks alleen rijke mensen naar de paradijs.

  5. ghalil
    21 december 2007 om 11:33 uur.

    farid
    naar hajj gaan moet niet
    het is de laatste pilaar van de 5
    men die naar hajj gaan kan veroorloven die moet gaan
    de mensen die dat niet kunnen hoeven niet te gaan
    maar farid geef je gelijk met wat je zegt tegenover achmed

  6. achmet
    22 december 2007 om 12:05 uur.

    Ghalil en Farid atrash zijn het zelfde persoon allen gebuikt hij een andere naam
    hahahahaha

  7. kano
    22 december 2007 om 09:01 uur.

    Veel van die mensen die naar Mekka gaan (zgn el hadj) blijven niet zuiver na hun bedevaart als ze terugkomen dan gaan ze pas rare dingen doen , ik ken een paar gasten hier in mijn woonplaats die zijn erger dan de duivel en ze noemen zich el Hadj.

  8. Farid
    22 december 2007 om 10:23 uur.

    8Med, hahaha intergratie niet gevolgd, geeft niet kerel, dikke kikker…. zo zo je kent me,… Sukkeltje als jij graag aandacht wilt trekken, je bent en blijft een BUITENLANDER… Maar kom me niet vertellen dat alleen rijke mensen naar haij in de toekomst gaan. Ieder moslim op aarde die volgens de islam leeft Moet 1 keer in zijn leven naar Mekka, wanneer je geld voor hebt,…..
    Dus 8med, weet jij wat je moet doen, zoek ze ( aandacht ). Ghalil thanks.

  9. achmet
    24 december 2007 om 04:20 uur.

    o, Farid Atrach wat ben je toch dom. je begrijpt het nog steeds niet he.

    kijk ik zal het nog een keer uitleggen. als je naar Mekka wilt dan kost je dat een heel veel hoop geld. en arme mensen hebben niet heel veel geld. dus die mensen kunnen niet naar Mekka gaan. anders is het voor de rijke mensen, die hebben zat geld en kunnen wel naar Mekka gaan. ik zelf ben niet rijk maar ik kan die reis wel betalen , maar ik doe dat niet wegens mijn prencipes, ten eerste wil ik de stinkrijke corupte schurken (koraich) in saudi arabia niet nog rijker maken. en ten tweede ik leef met de arme mensen over de hele wereld mee. naar Mekka moet gratis zijn. dan ga ik wel en dan wil ik zelf vrijwilig die 6000,- aan de armen geven. snap ie en wat kano zegt is juist als ze terug komen dan worden de meesten geen betere mens er van maar in tegendeel . ze worden duivels slecht.

  10. afaf
    10 januari 2008 om 01:38 uur.

    Jullie zeggen de haij wordt slechter als hij of zij terugkomt van bedevaart ..dat komt omdat de duivel door en door de haij stalkt.ik bedoel wees eerlijk een duivel gaat niet achter een jonge meid van 18 welke al genoeg domme fouten uit zich zelf maakt die gaat zich focussen op een betere doelgroep genaamd HAJI!! dUHH maar goed dat ligt in de handen van die persoon zelf! Verder hoe bedoel je alleen rijke mensen kunnen naar het paradijs..je mag gaan volgens de koran als je het kan betalen en als je dat niet kan dan ben je al haij zonder dat je 1 cent hebt uitgegeven het gaat om de intentie VAN EEN MENS!! waarom zou een rijke mens gratis naar mekka mogen gaan en die 6000 aan arme mensen geven zogenaamd zodra iemand gratis mag gaan naar mekka en diegene komt terug alsof hij of zij dan 6000 cash aan een arm persoon gaat geven??? je zegt zelf mensen worden pas duivelser als ze terug komen naar haij ( allah oua3lam) Verder je geeft geen geld aan saoudie arabie je geeft het in de naam van god en wat de quraish daarmee doen dat dragen zij zelf op hun schouder!! Je hoeft die 6000 euro niet aan armen te geven daar hebben wij de zakaat en de sadaka voor of wil jij een nieuwe type in de mode brengen? Laat god die regels maken..het is aan jou om ze te volgen of niet en als je ze niet wilt volgen dan niet! je moet niet tegen de koran ingaan…