MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Vaders weigeren ontmoeting met Marcouch

19 december 2007 | in Maatschappij | 23 Reacties

Ahmed MarcouchStadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch van Amsterdam-Slotervaart was gisteravond niet welkom bij de door zijn stadsdeel betaalde cursus Beter omgaan met pubers, waar hij acht Marokkaanse vaders een certificaat zou uitreiken.

”Dit signaal getuigt niet van een voorbeeldfunctie,” zegt Marcouch (PvdA). De mannen vinden, aldus de initiatiefnemer van de cursus, dat de stadsdeelvoorzitter alle Marokkanen over één kam scheert en niet met maar over ze praat.

De cursus wordt gegeven op het Islamitisch College in Slotervaart, meldt Het Parool. Zeven van de acht deelnemers hebben hier ook één of meer kinderen op school zitten. De laatste sessie van de cursus zou een feestelijke afsluiting moeten worden, waarbij de stadsdeelvoorzitter certificaten zou uitreiken. De vaders waren echter al gevlogen, voordat Marcouch binnen was.

”De vertrokken mannen voelen zich in een hoek gedreven, met name door uitlatingen van de stadsdeelvoorzitter over Marokkanen,” zegt cursusleider en pedagoog Abdellah Mehraz.

Er zijn 23 reacties

  1. Maktab
    19 december 2007 om 08:28 uur.

    Dat noem ik nog eens een actie, staat ie daar. Waarschijnlijk met pers erbij want hij is gek op de media…

  2. ghalil
    19 december 2007 om 10:44 uur.

    waaraheid is hard maar marcouch heeft zeker gelijk
    moeten we maar hun eigen kinderen goed opvoeden zodat ze niet op straat gaan belanden

  3. Berkany
    19 december 2007 om 10:50 uur.

    Wat een reactie van die marokkaanse ouders die zelf moeten opgevoed zijn, was een nederlander dan was niets aan de hand, ik vind dat macrouch heel goed werk doet , die ouders moeten juist naar hem luisteren.

  4. Maghrebie
    19 december 2007 om 01:56 uur.

    Wat moet je nou met dit soort mensen die alleen maar lopen te klagen. Zij blijven maar schreeuwen om aandacht.
    Wat is er nou mis mee als je een crimineel tuig noemt! waarom zou hij dan nog moeten bevestigen dat niet alle Marokkanen tuig zijn. Ik voel mij dan niet aangesproken, wat is het probleem?
    Ik ga maar weer een aspirientje nemen, krijg hoofdpijn van dit soort gasten….

  5. api
    19 december 2007 om 03:52 uur.

    Het is niet goed wat de ouders hebben gedaan maar Dhr Marcouch moet niet iedereen over een kam scheren. We proberen het juist bij autochtonen het eruit te halen om niet iedereen over een kam te scheren en wie gaat ons over een kam scheren Dhr Marcouch zelf. Hij moet ook een voorbeeld geven aan ons en ook aan de autochtonen.

  6. mohamed-denhaag
    19 december 2007 om 04:25 uur.

    ik roep alle ouders op om Markouch te respecteren
    en ze werk te laten doen
    hij wil alleen maar het beste voor iedereen
    ik als Marokkaan voel me niet aangesproken door hem maar voel me gesteund door dat hij duidelijk verschil maakt tussen goede en slechte Marokkanen

    ik zou liever hem hebben dan Wilders

  7. nam
    19 december 2007 om 08:49 uur.

    Eindelijk iemand die zegt waar het opstaat en dat kunnen de papa´s niet hebben het blijkt maar weer “De appel die valt niet ver van de boom”
    Ik zou zeggen ga door Marcouh, liefst meer repressie, in noodgevallen deporteren alles maar voor tijdelijk naar het rif. Het is volgens mij de enige dat kan helpen bij de incest kids

  8. appi
    19 december 2007 om 09:32 uur.

    Salaam aleikom
    k was een keer op n debatavond in roc utrecht tussen marmouch en wat andere personen waaronder geestelijken en marmouch zei dat hij vindt dat er in de koran dingen staan die wat hem betreft geschrapt mogen worden en dat islam zeker losgelaten mag worden in een land als nederland.

  9. appi
    19 december 2007 om 09:33 uur.

    en hij zei ook dat de islam een voedingsbron is voor terroristische jongeren. je mag niet zomaar met zulke dingen roepen en deze dingen verschillen niet veel van wilders´uitspraken

  10. Abderrahmane
    20 december 2007 om 01:23 uur.

    Kijk wat Marcouch doet is duidelijk. In slotervaart is hij met veel goede dingen bezig. Zo heeft hij de slechtste school in de wijk aangepakt, daar zitten meer dan 400 kinderen op. De schoool draait beter. Hij moedigt marokaanse mannen en vrouwen aan om beter nederlands te leren, hij heeft iemand aangesteld die de jongens en vaders persoonlijk begeleidt naar school en werk, hij heeft een team dat huis aan huis gaat om mensen te helpen als ze problemen hebben met de huisbaas, werk, en alle andere zaken, hij heeft de GGZ aangesproken op het bereik van marokkaanse jongeren, hij is hard bezig met het bouwen van huizen, zo worden er twee moskeen gebouwd, nieuwbouw, in slotervaart en ga zo maar door, maar tegelijkertijd zegt hij dat er grenzen zijn, als je crimineel bent en een boef wilt zijn dan moet je hard aangepakt worden. of je nou marokkaan bent of niet, misdaad is fout en is onrecht doen tegenover anderen die wel hard hebben gewerkt voor de spullen die je hebt gepikt. Marokakkanen en moslims maken hun eigen cultuur en godsdienst belachelijk als ze niet achter hem gaan staan. het is toch de islam die zegt dat misdaad zwaar gestraft moet worden, een dief daar moeten de handen van afgehakt worden, nietsnutten heeft de koran geen goed woord over…. wat is er gebeurd zijn moslims van hun geloof afgevallen?????

    Word wakker sta op, spreek je zelf aan voor dat je door anderen aangesproken wordt!! een dief is een dief ongeacht zijn ras nationaliteit enz…een dief hoort opgepakt te worden en gestraft te worden dat is wat Marcouch volgens mijz egt….daar kan toch niets mis me zijn.

    Trouwens Marmouch is iemand anders. Dat was de AEL man

  11. MB
    20 december 2007 om 04:16 uur.

    @ Abderrahmane,

    In grote lijnen ben ik het met u eens, Toch is een citaat wat in mijn ogen niet klopt. “Marokakkanen en moslims maken hun eigen cultuur en godsdienst belachelijk als ze niet achter hem gaan staan”

    U generaliseert. Dat (een zeer beperkte minderheid Marokkanen) hun cultuur en godsdienst belachelijk maken is maar de vraag? Dit kan men absoluut niet toeschrijven aan cultuur of religie?
    Als een iemand van de autochtone bevolking besluit iets te gaan stelen, denk ik niet, dat hij dan wakker wordt met het idee “ik ga vandaag mijn cultuur en religie(bijv. Christendom) belachelijk maken”

    ” het is toch de islam die zegt dat misdaad zwaar gestraft moet worden”
    Het christendom zegt hetzelfde
    Het jodendom ook
    Boeddha ook
    Een stam die in krokodillen gelooft in Afrika ook.

    Ik heb tot op heden nog niet meegemaakt dat diefstal leidt tot het hakken van handen in Marokko.
    Dat is het mooiste van de Islam. De religie is toepasbaar in alle tijden. Hooggeleerden houden er studies op na van 30 jaar en kunnen de koran niet volledig begrijpen en wij als simpele zielen met onze nihil kennis wordt van ons verwacht het bootschap van de islam in een paar zinnen (jip en janneke taal) over te dragen. Mensen, die dit van ons verwachten moeten eerst hun eigen godsdienst begrijpen voordat ze oordelen over een andere godsdienst. (het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn)

    Wat mij erg stoort is de media is dat wanneer een persoon met een islamitische achtergrond iets verkeerd of iets gedaan heeft wat in de ogen van bepaalde groepen niet begrepen wordt, altijd zijn religie genoemd wordt. (in dit geval is het altijd de Islam)
    Als een kinderverkrachter in Urk zijn daad heeft verricht, zie ik niet zo snel in de krantenkoppen, dat deze persoon het R.K. praktiseert.
    Of een pyromaan (die misschien lid is van de zwarte kousen kerk) het dorpje het Zandt letterlijk een hel maakt en hiermee de mensen probeert te waarschuwen wat hun te wachten staat als zondig zijn.

  12. marijnt
    20 december 2007 om 09:19 uur.

    Appi,

    Ik denk dat jij hem totaal verkeerd begrepen hebt. Ik kan mij totaal niet voorstellen dat hij dat heeft gezegd. Je probeert hem op dit forum zwart te maken.

  13. Maghrebie
    20 december 2007 om 09:32 uur.

    Appi, je hebt het hier over de ex-voorzitter van de unie van Marokkaanse moskeen. Dat is een leugen, en leugens verspreiden volgens de Islam valt onder Fitna. Hou daarmee op.

  14. achmet
    20 december 2007 om 10:54 uur.

    we hebben hier met een zeer domme ouders te makken

  15. soldier
    20 december 2007 om 02:20 uur.

    ik vind marcouch gewoon een verrader een ex agent dat moet waarschijnlijk wel genoeg verklaren gewoon een verrader

  16. kano
    20 december 2007 om 05:30 uur.

    zo vader, zo zoon, een pot nat.

  17. kano
    20 december 2007 om 05:37 uur.

    ik hoop dat overal in Nederland Marmouch figuren komen.

  18. mohamed-denhaag
    20 december 2007 om 06:48 uur.

    meneer appi !!!!

    ik wil niet beledigend overkomen maar gaat u eerst journaal goed volgen voor dat je onzin uitkamt, bovendien moet je mensen niet zo maar beschuldigen.
    ik neem aan dat je niet dyslectisch bent om het verschilt te zien tussen Nabil Marmouch en Ahmed Marcouch

  19. mani
    20 december 2007 om 07:10 uur.

    Macrouch.ga zo door, U hebt de steun van veel marokkanen. die gasten zijn gewoon jaloers op U

  20. monador
    20 december 2007 om 10:32 uur.

    goeie actie van die ouders zo hoort het Marcouch is gwn een verader die zich als een nederlander voor doet
    zo probeert ie zehma induk op ze te make
    dus goeie actie gwn negere die askem

  21. ghalil
    21 december 2007 om 09:53 uur.

    monador

    jij bent zeker dat soort mensen die word aangepakt door marcouch

  22. kano
    21 december 2007 om 04:28 uur.

    Sommige marokkaantjes moeten gewoon hard en hard aangepakt worden, ze maken misbruik van vrijheid en dimocratie van dit land, gewoon zoals in marokko met een harde knuppel op hun harde hoofden slaan dan worden ze wat zachter, en door zulke mensen wordt de partij van wilders alleen maar groter en krijgt meer aanhang.

  23. Abdel Karim
    22 december 2007 om 07:20 uur.

    Dames en heren,

    Islam en politiek gaan niet samen, vooral niet deze in nederland waarom???!!!
    Simpel: politiek is goed kunnen liegen, en dat mag niet van de islam. Niet alleen hier in nederland hoor ook in marokko. Dus de islam er niet bij betrekken aub.