MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Slotervaart gaat jeugd intensief coachen

22 december 2007 | in Maatschappij | 12 Reacties

hang-jongerenTot nu toe hebben zich alleen Marokkaans-Nederlandse kandidaten gemeld om jongeren uit de Amsterdamse wijk Slotervaart de hele dag te volgen. De komende twee weken voert het stadsdeel met veertig belangstellenden een sollicitatiegesprek, liet het vrijdag weten.

De meeste kandidaten zijn man, maar er hebben zich volgens het Parool meer vrouwen aangemeld dan verwacht. De eerste coaches moeten op 21 januari beginnen. Het is de bedoeling dat in totaal twintig personen elk acht probleemjongeren begeleiden van 08.00 uur ’s ochtends tot 20.00 uur ’s avonds.

Slotervaart wil 150 jongens en meisjes tussen de 12 en 23 jaar oud intensief begeleiden. Het gaat om jongeren die het risico lopen te ontsporen en die al bekend zijn bij de politie of gemeente. Indien nodig kunnen kinderen jonger dan 12 jaar ook in aanmerking komen voor de aanpak.

De gemeente wil op deze manier de jeugd op het rechte pad houden en voorkomen dat ze gaan rondhangen en zich misdragen. In hun thuissituatie krijgen ze onvoldoende kansen hun talenten te ontwikkelen. De coaches begeleiden de jongeren met school, huiswerk, sport, vrijetijdsbesteding en werk. Ook onderhouden ze intensief contact met politie/justitie, de school, de werkgever en het gezin.

Er zijn 12 reacties

  1. noorleila
    22 december 2007 om 12:55 uur.

    ze krijgen dus gewoon een nieuwe ouder erbij!! eigelijk belachelijk….want hoe zo moeten ze 24 uur begeleid worden….ik werk zelf ook in slotenvaart met jongeren. Maar dit project vind ik echt een dieptepunt voor onze marokkaanse samenleving. Het komt eigelijk opneer dat marokkanen gewoon niet kunnen opvoeden.

    Wat mijn betreft mogen ze van mij allemaal voor een periode naar marokko.misschien dat ze dan nederlandse waarden en normen gaan waarderen

  2. SodeMeter
    22 december 2007 om 11:38 uur.

    (nederlandse normen en waarden) laat me niet lachen nederlanders zijn de enigste die een zware opvoeding en waarden nodig hebben
    ik werk dagelijks met nederlanders door heel nederland, weet precies hoe onbeleefd en associaal ze kunnen zijn
    dus vergelijk a.u.b. marokko niet hiermee want die staan hoger hierin

    en trouwens betrek marokko hier niet mee in , want dit zijn nederlanders die hier getogen zijn,

  3. Safir
    22 december 2007 om 12:15 uur.

    @Noorleila,

    Marokkanen kunnen NIET opvoeden, dat is allang bekend. Ik bedoel de Marokaanen in Nederland!!! Voor deze Marokkanen is opvoeden: Eten geven, voor een bed voor de kids zorgen, kleden en dat dat is het!!! Net asl de hun geiten en schapen in hun gehucht in Marokko hebben gedaan.

    Belonen van de kinderen als ze wat goeds hebben gedaan, is er helemaal niet bij! Straffen des te meer, slaan, slaan en nog eens slaan!!! Om maar van einge pedagogisch begleiding van the kids te zwijgen.

  4. Appie
    22 december 2007 om 04:47 uur.

    Wat een onzin allemaal zeg. Ik ben echt te irriteren aan die kleine marokkaantjes die overlast veroorzaken. Ze krijgen de kans om te studeren etc. maar ze pakken die kansen niet.
    Ik stel voor om ze een jaartje in de sahara te laten lopen voor brood en water.

  5. abde;
    23 december 2007 om 02:09 uur.

    appie, ze zouden jou de sahra in moeten gooien

  6. Noorleila
    23 december 2007 om 02:14 uur.

    Sodemeter!!

    In theorie zijn het misschien inderdaad Nederlanders, maar over het algemeen gedragen zij zich niet als Nederlanders. Als je ze hoort praten dan zijn ze toch weer bezig met termen WIJ en JULLIE. Ik wil niet zeggen dat Nederlanders perfecte opvoeders zijn, dat zijn ze absoluut niet. Maar waar ik zo aan kan irriteren marokkaanse jongens die denken dat alles naar hun toe komt. ALs je vraagt waarom werk je niet : dan hoor je meteen, ik krijg geen baan want Nederlanders zijn Racisten.

    Tuurlijk krijg je geen baan als je gaat soliciteren met een petje en met ee aroggante houding. Ik zie het zo vaak om me heen. dat jongens met zn 5 gaan soliciteren.

    En laten we niet beginnen over de ouders,want die zijn nog erger dan de kinderen. Voor alle duidelijkheid het gaat om de ouders van de tweede generatie. Die wel de taal spreken !! grotendeels heeft zelfs educatie gehad in Nederland. Maar toch kunnen ze niet voorkomen dat hun kinderen scheldwoord KANKER niet meer gebruiken. Want tegenwoordig hoor je alleen kanker lekker, kanker goed. kanker jood enz.

    Nederland is niet meer Nederland van vroeger, Nederlanders zijn kritischer geworden . Wat ik soms wel begrijp. Je moet harder werken harder om iets te bereiken.

  7. achmet
    25 december 2007 om 04:02 uur.

    ik heb een heel goede oplossing voor deze gasten. ik zou ze gewoon een deal met marokko makken , en deze klootzaken naar marokkaanse gevangenissen sturen . dan vinden ze hun eigen kameraden. en geloof me . als ze uit de marokkaanse gevangenissen komen. dan zijn ze echt brave jongens.

  8. Laila
    25 december 2007 om 07:51 uur.

    Ik ben helemaal met je eens Noorlaila

    De waarheid doet er pijn

  9. BOmba_
    26 december 2007 om 10:55 uur.

    graag wil ik marokkaanse reacties en niet die van die achterlijke hollanders

  10. Noorleila
    27 december 2007 om 01:03 uur.

    BomBa

    Volgens mij heb jij niks te willen, iedereen mag hier reageren zowel Marokkanen als Nederlanders. Tenzij het jou website is!!

    En inderdaad soms doet de waarheid pijn!!

  11. soldier
    28 december 2007 om 12:37 uur.

    de waarheid doet soms pijn maar soms weer niet
    soms kan de waarheid mooi zijn soms kan het verwoestend zijn

    maar jah dat is El3iad(het leven)

    De schuld van alles ligt zeker niet bij ouders
    want geloof mij veel van die ouders hebben hun best gedaan
    ze zijn hun land uit gegaan om voor ons een betere leven te geven
    en nou wijst zelfs de kinderen hun uit van je kan je kind niet op voeden
    vind je het gek kom en neem een kijk in me wijk
    kom zie wat ik zie dan piep je wil anders
    het leven kan mkawda zijn en sommige geven de schuld aan een ander
    leer eerst jezelf de schuld te geven en dan pas een ander
    wees dankbaar in plaats van de schuld naar hun te schijven
    degene die hebben misdragen daar ligt de schuld en die horen gestraft te worden is het niet door rechter of nederlandse staat dan maar door iemand anders want what goes around comes around

    e yep ik ben en blijf een buitenlander in de ogen van een nederlander
    hier ben ik geboren en hier heb ik alles meegemaakt
    maar alsnog ik ben en blijf een marokkaan
    de media schets de beeld van de marokanen zo negatief
    ewa jah vind je het gek dat de verdwaalde onder ons dan negatief worden

    Soldier Adam West

  12. mhamed
    29 december 2007 om 02:08 uur.

    ik zou zeggen tijdens vrijdaggebed elke vrijdag weer mensen met tranen uitspreken datr onze jeugd niet goed bezig zijn,en dat wij niet alleen ons bezig moeten houden met bidden maar ook de juiste aandacht aan onze kinderen geven.