MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Sevilla heeft oogje op international Chrétien

28 december 2007 | in Sport | 11 Reacties

Michael Chretien (rechts)Sevilla heeft in de zoektocht naar versterking het oog laten vallen op Mickaël Chrétien. De Marokkaans international van AS Nancy zou in de winterstop de selectie van de UEFA Cup-winnaar moeten versterken, weet L’Equipé te melden.

De rechtsback zelf zou pas in de zomer de overstap willen maken, citeert Voetbalprimeur het Franse blad. Overigens staat Chretien ook in de belangstelling van Olympique Marseille en AS Roma.

Er zijn 11 reacties

  1. marokkaan
    28 december 2007 om 11:14 uur.

    Mickaël Chrétien…..marokkaan??????

  2. ali baba en de 40 schapen
    28 december 2007 om 02:16 uur.

    yepz, hij is zelfs een international in het marokkaanse elftal en heeft al wat wedstrijden meegespeeld. en hij doet het heel goed als rechtsback..

    een goeie aanwinste voor elmontagab

  3. said
    28 december 2007 om 03:05 uur.

    ja hij heet basser zijn moeder is frans en zijn vader is marokkaan

  4. hamzahamza
    29 december 2007 om 02:37 uur.

    hij heet Mickaël Chrétien basser. hij heeft met jong frankrijk gespeeld maar uit eindelijk heeft voor marokko gekozen. hij is de beste rechtback in frans competitie. lyon wil hem ook hebben.

    klopt zijn moeder is frans en zijn vader marokkaans. hij heeft voor zijn hart gekozen. zijn moeder wou graag dat hij voor frankrijk speeld maaar zijn gevoelens was voor marokko.

  5. younono
    30 december 2007 om 06:29 uur.

    zijn vader is frans en zn moeder marokaans daarom is chretien zijn achternaam.
    marokko had voor hem regel verandert dat je ook marokaans paspoort krijgt als je moeder marrokaans is.

  6. R. Love
    04 januari 2008 om 01:34 uur.

    Hij is jood.

  7. samad
    25 januari 2008 om 11:26 uur.

    zijn vader is marokaansjood en zijn moeder is marokaanjsood daarom heet hij
    Mickaël Chrétien basser. als je arabiche kan lezen en begrijpen dan heb je altijd informatie.groetjes.

  8. migal
    25 januari 2008 om 11:35 uur.

    ik ben het mee eens samad want ik ben ook marokaanse jood mijn naam is migal het is joodse ik kom uit suira en hij komt ook uit suira .vergeet niet dat er veel marokaanse joden in frankrijk wonen .ik ben blij met mijn afkomst ik ben trots op me afkoms want ik word als migal marokaan gezien . vergeet ook niet dat meeste marokanen joden zijn van afkomst maar meeste van hun zijn moslims geworden .yahya beladna magreb

  9. samad
    25 januari 2008 om 11:38 uur.

    zijn moeder is marokaanse jood en zijn vader is marokaanse jood daarom heet hij Mickaël Chrétien basser. als je arabiche kan lezen en begrijpen heb je altijd goei informatie

  10. migal
    25 januari 2008 om 11:53 uur.

    ik ben het mee eens samad want ik ben ook marokaanse jood mijn naam is migal het is joodse naam en zijn naam is Micheal Chrétien BASSER dat is ook joodse naam ik kom uit suira hij komt uit casablanca vergeet ook niet dat heel veel marokaans joden in frankrijk wonen en ook heel veel in isreal en heel veel in canada en amerika belgie vergeet ook nniet dat meeste marokanen joden van afkomst zijn tog meeste van hun zijn moslims geworden .ik ben 49 jaar oud heb in marokko gestuudert en in canada en nederland als je veel informatie wil weten over marikko kan vragen .

  11. Mootje
    28 juni 2008 om 06:00 uur.

    het kan tog owk dat zen moeder wou dat hij michaiel hete hij hoeft niet perse joods te zijn.