MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Wilders doet aangifte tegen videoclip

30 december 2007 | in Politiek | 27 Reacties

anti-islam politicus Geert WildersPVV-fractieleider Geert Wilders heeft bij de politie aangifte gedaan, nadat hij op de internetsite Geenstijl.nl een filmpje had gezien waarin hem zogenaamd de keel wordt doorgesneden. ”Zo goor is het nog nooit geweest”, aldus Wilders zaterdag volgens Het Parool.

De videoclip is gemaakt door Youssef & Kamal. Dit duo trok twee jaar geleden al veel aandacht met een filmpje tegen de politicus.

In de nieuwe versie is iemand te zien die op Wilders lijkt. Om hem heen staat een groepje jongeren te zwaaien met hamers, zagen, messen en vuurwapens. Aan het eind snijdt iemand hem met een groot mes de keel door.

Er zijn 27 reacties

  1. peter
    30 december 2007 om 02:32 uur.

    de clip is idd ranzig goor en naar mijn idee ophitsend je zou wilders erin kunnen herkennen aan t eind?. maar t is net wat je of hij (wilders) erin wilt zien. een aanklacht maakt weinig kans. vrijheid v meningsuiting hoezeer je t ook met de inhoud oneens bent.

    redactie van t forum zet in t vervolg graag een andere foto v wilders neer deze met die pen heb ik al te vaak gezien is nu niet meer funny

  2. Henk -Rotterdam
    30 december 2007 om 10:00 uur.

    “zo goor is het nog nooit geweest “.
    Hij bedoelt zijn eigen uitspraken over de gelovige,de islam,de koran en de moslims.
    Meestal zijn de uitspraken over de Marokkaanse gemeenschap in ons land ook goor,beledigend en kwetsend.
    Hij bij herhaling vragen in de kamer die alleen maar tot doel hebben bepaalde groeperingen te kwetsen en te beledigen.
    Maar zo gauw er een tegenreactie komt dan schreeuwt hij moord en brand en rent naar de politie.
    Wat een ongenuanceerde klootzak!!!!!!!!!
    Het wachten is nu op de reactie van Tommy,een volgeling van hem

  3. Toth
    30 december 2007 om 10:50 uur.

    Iedereen is een filmmaker en everybody is a critic. Aangezien ik geen filmmaker ben zal ik dan maar weer eens een potje gaan zeuren.

    Pubers met scooters die de baard nog niet in de keel hebben en bij het leren van de alfabet hebben gezpijbeld bij de “s” beuken iedereen in elkaar en “als ze moe zijn dan zteken ze in je hoofd.” Daarvóór of daarna (of beide) neuken deze jochies met hun dramatische capuchons (wie maken die pipojassen toch?) bitches met de benen wijd en beroven met regelmaat de slijter, dwz die ene met die leuke beveiligingscamera’s en daarna, als ze nog niet door de pliesie in de bontkraag gevat zijn omdat ze onder invloed van de breezers en de shandy glad zijn vergeten dat hun scooters twee wielen hebben, snijden ze Jeroen Pauw op de veilige Hollywood-manier de keel door met een zeer onhandig formaat siersabel. De regisseurs moeten van die zeldzame types zijn geweest die nog nooit een dergelijk fimpje op internet gezien hebben.

    Alhoewel het zelfs voor de korte duur een erg langdradig filmpje was heb ik me toch kunnen vermaken met de uitgekauwde clichés, omdat het zo kolderiek overdone was. En het was in ieder geval een meesterlijke zet van deze “stoere” gangstagrappers, of misschien beter gezegd a-muzikaal stelletje slome rijmelaars. Misschien dat ze hun boemboemschrikvanmijwantikbeneenboef muziek nu aan een of andere semistoere medecapuchon kunnen slijten, maar het kapitaal dat ze Geert “heeheekijknaarmijwantikbenzielig” Wilders hierbij gratis en voor niks cadeau hebben gedaan kunnen ze in hun leven niet bij elkaar grappen.

    Ik hoop deze Southparkkennies niet te horen wanneer Wilders’ zijn nonsenszienema op zijn beurt weer aan zijn medehuilies gaat vertonen. Daarmee zouden ze zich in ieder geval net zo hypocriet opstellen als de geperoxideerde moshiach zelve.

  4. fire
    30 december 2007 om 11:29 uur.

    Ach gossie, is het weer eens zo laat…..
    Toch maar weer mooi +2 zetels erbij voor Geert!

    Fantastisch toch dat deze jongens zo duideljk bevestigen met wat voor barbaars volk we eigenlijk te maken hebben. De wolf gooit te vroeg zijn schaapskleren af en dat is dikke vette winst. Kan niet wachten op de volgende anti-reclame

  5. kano
    30 december 2007 om 05:38 uur.

    Het is toch vrijheid van meningsuiting in dit land?en trouwens waarom wil die wilde wilders een klacht indienen tegen deze minderjaregen, voelt hij zich soms aangesproken?

  6. kano
    30 december 2007 om 05:41 uur.

    en er wordt in die clip niet over wilders gerept

  7. dre
    30 december 2007 om 08:24 uur.

    Ach die hele clip is een hoax,het zijn gewoon nederlanders,blanken.
    En ja wilders beledigt en hij maakt gore opmerkingen henk,maar dat doen bepaalde imams ook over nederlanders en het westen,ben je dan ook zo geschockeerd?

  8. ali baba en de 40 schapen
    30 december 2007 om 09:18 uur.

    hahaha het zijn gelukkig hollanders alleen wordt het nie gemeld,

    er wordt gedacht dat het marokkanen zijn maar lees geenstijl is effe, daar staat nu een nieuw artikel in dat het om hollandse boerenkool jongies gaat a tering rasicten

  9. ali baba en de 40 schapen
    30 december 2007 om 09:19 uur.

    en peter die foto past gewoon bij die gast want hij is gewoon een misvormde miaaelijk makende varken

  10. achmet
    30 december 2007 om 09:50 uur.

    ik vindt die film gewoon goor , maar die mislukte blonde aap komt nu zich zelf tegen hahahahah

  11. peter
    31 december 2007 om 12:34 uur.

    je kunt t niet eens zijn met zijn denkbeelden enzoo maar je moet hem als mens wel normaal bejegenen dus iemand dan klootzak of aap of varken noemen is respectloos en op de man spelen. t gaat om t gene wat hij wilders zegt beweert daar moet je op reageren.

    maak desnoods een grap over zijn bokkepruik of noem m dom blondje blonde greet maar houd t ook daarbij qua bejegening

  12. Maghreb.NL » Blog Archive » Youssef en Kamal geen Marokkanen
    31 december 2007 om 12:41 uur.

    […] De ‘Marokkaanse’ rappers Youssef en Kamal zijn weer in het nieuws en hebben anti-Islam politicus Geert Wilders zo ver gekregen aangifte te doen vanwege hun videoclip. Maar wat Wilders waarschijnlijk niet weet is dat achter de naam ‘Youssef en Kamal’ een jonge, autochtone Eindhovenaar schuilt. […]

  13. Toth
    31 december 2007 om 07:08 uur.

    Hahaha, alles wat u zegt kan tegen u worden gebruikt. Daar moet ik volgende keer toch eens beter om denken.

  14. Maktab
    31 december 2007 om 08:42 uur.

    Waar maakt iedereen zich toch druk om. Die jongetjes hebben precies wat ze willen. Publiciteit!! en Wilders kan weer even wat kamervragen stellen en verder gaan met zijn anti-islaam campagne! What’s new. Het is nu echt allemaal oud nieuws. Zolang we er echter aandacht aan blijven schenken, blijven zowel de jochies als Wilders doorgaan met deze onzin!

  15. Maghrebie
    31 december 2007 om 09:38 uur.

    Peter, respect is bij deze man ver te zoeken. Sinds hij de moslims in dit land indirect vergeleken heeft met fascisten is respect een verloren woord in dit land en is als reactie alles geligitimeerd (uitgezonderd geweld).

    Als dit zijn zwakke punt is, dan zouden er maar meer van dit soort acties moeten komen. Zijn er nog meer regisseurs?

  16. ghalil
    31 december 2007 om 11:35 uur.

    hoe zal wilders nu gaan reageren
    hatelijk omdat het uiteindelijk gewoon nederlandse tuig zijn dus het geen marokkanen zijn of omdat het nederlanders zijn die zich voort doen als marokkanen wat nog erger is als voor sommige americanen de blanken die zich voort doen als negers

  17. tisweerdiemarokkaan
    31 december 2007 om 03:45 uur.

    Ik zie alleen nlers bijna reageren, shit komen ze hier om hun hart te luchten. Eentje komt met mooie woorden, laat die van dale thuis. Die jongens maken toch muziek is poezie, dat doet hirsi ook met zweepslagen films maken.

  18. peter
    31 december 2007 om 04:51 uur.

    maghrebie je hoeft t niet eens te zijn met m met zijn doelstellingen en de manier waarop ie vooral op moslims reageert daar hoef je geen respect voor te tonen

    maar nogmaals je reageert dan tegen wat ie zegt of doet maar niet op de persoon spelen!!! en niet op een minderwaardige manier voor van alles en nog wat uitmaken. zoals sommigen hier doen.

    in principe mag iedereen reageren zoals ie wil maar een wijs woord uit de Bijbel zegt;

    Alles is mij geoorloofd, maar niet alles is nuttig . 1 Korinten 6 vers 12 Nieuwe Testament

  19. kano
    31 december 2007 om 06:14 uur.

    het lijkt wel een kat muis spel

  20. Geert Wilders
    31 december 2007 om 08:43 uur.

    ik vindt het heel erg dat jullie mij een blonde aap noemen. ik laat toch ook iedereen in zijn waarde. en trouwens ik wist toch ook niet dat het Holandse jongens waren. iedereen kan wel een foutje maken. en trouwens ik trek mijn klacht in.

  21. Tia
    02 januari 2008 om 03:08 uur.

    he wilders, de licht van Allah kan je nooit doven en het is ISLAM ISLAM ISLAM.

    EN BLONDE AAP DAT BEN JIJ ZEKER.

  22. mhamed
    02 januari 2008 om 06:18 uur.

    peter,toth,dre,hopelijk zullen jullie ogen open gaan en respect tonen voor de mensen die gelovig zijn ,en dat soort mensen als gra wilders nooit zullen volgen, want niemand staat te wachten om herrie te schoppen in de maatschappij.

  23. Geert Wilders
    02 januari 2008 om 09:38 uur.

    goede marokaan is een marokaan die steelt . een goede marokaan is een marokaan die zijn school niet afmaakt. een goede marokaan is een marokaan die moslim extremist is. o, waar gaat deze wereld heen . er zijn steeds minder goede marokaanen op deze wereld. ik zal met benladen eens even praten. meschien kan hij wat regelen.

  24. Jan
    02 januari 2008 om 11:56 uur.

    Wilders je bent een angsthaas die zoals bekend macht willen omdat ze denken dan de angst te kunnen uitbannen. . Een goede marokkaan is een goede vriend. Ik heb er velen en of ze nu moslim of christen zijn is iets wat mij niet aangaat en wat ik ook niet belangrijk vindt. Ik geloof niet in een god, maar in het algemeen wel in de mens en dat geloof ben jij helaas kwijt. Jij loopt als veel mensen helaas achter je angst aan…angst waarvoor eigenlijk…Wij weten allemaal dat de door mensen bedachte god en/of hun profeten van christenen, moslims, budisten of wat dan ook, overal vrede predikten, maar dat diezelfde mensen macht willen daar misbruik van hebben gemaakt en nog maken. Wetend dat mensen ook kuddevolkeren zijn. Jij weet dat je niets anders doet dan dat…je wilt macht en wilt tweestrijd in dit mooie land dat jij en andere machtswellustellingen naar de knoppen willen helpen. Maar je haalt het niet, je wordt, evenals Mw. Verdonk, misschien voor een korte periode machtig, maar de tijd haalt jou ook in en dan ga je ook dood (aan een hartaanval of kanker of een verkeersongeluk of gewoon netjes tijdens de slaap, net als iedereen en heb je verschrikkelijk veel mensen heel veel en onnodig pijn gedaan. Uit angst of machtswellust? of beide? En ja, ik vindt een ” blonde aap” net zo lachwekkend als de naam ” Wilders.” Ik vindt het wel een grappige en niet eens onjuiste benaming. Ook bij de apen speelt angst en machtswellust een grote rol, althans volgens mijn waarnemingen. Waarom heb je overigens je klacht ingetrokken? Omdat het niet allochtonen waren en je de publiciteit hieromheen niet kunt hebben omdat je autochtonen zou aanklagen? Wie laat wie nou in z’n waarde!

  25. ghalil
    03 januari 2008 om 10:16 uur.

    wilders

    wat is volgens jou dan een echte nederlander
    man die zich dronken zuipt en zijn vrouw het ziekenhuis in slaat
    ouders die drugs gebruiken langs hun kinderen
    moeder heeft een nieuwe relatie waarvan haar vriend/man haar kinderen misbruikt en haar nieuwe vlam voor haar kinderen trekt
    grotendeels mensen die bij voedselbanken langs gaan zijn nederlanders
    hmmm
    dit zijn nederlandse mensen die je nog steeds tegen komt

  26. Henk -Rotterdam
    03 januari 2008 om 12:56 uur.

    Dre,
    Er zit toch wel een duidelijk verschil tussen beide,Wilders is continu bezig met haatzaaierij en doet alles om de tweedeling in dit land elke dag te versterken.
    En vergeet niet wat er nog regelmatig op de kansel van bepaalde kerken door bepaalde groeperingen nog steeds haat,dood en verderf wordt gepredikt.
    En laten we het geloof in deze maar niet te ver uitdiepen hier want deze week is er in Zuidland weer een dominee aangehouden voor ontucht met 2 meisjes die bij hem op godsdienstles waren.
    Zal wel aan de meisjes hebben gelegen die hem hadden “verleid”om met zijn “geslachtsdelen” te spelen,ze waren nl al 5 en 9 jaar.
    De teringschoft!!!!!!!!!!
    Maar daar horen we de “grote Blonde Leider” niet over en het geschied meer als dat we vermoeden.

  27. ghalil
    04 januari 2008 om 12:03 uur.

    henk rotterdam
    natuurlijk hoor je de blonde leider er niet over praten
    als hij daarover in gaat dan is zijn aandacht trekkerij meteen voorbij
    welke nederlander zal hem dan nog zien als leider
    een leider die zijn eigen soort voor schut zet
    er zijn te veel problemen onder de nederlanders zelf
    en ja die moeten bedekt worden zodat het niet opvalt
    dus wat is er beter dan een kleine groep mensen waarvan een deel niet zo braaf is