MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Michel maakt Afrika Cup-selectie bekend

05 januari 2008 | in Sport | 39 Reacties

Het marokkaans elftalDe Marokkaanse bondscoach Henri Michel heeft zijn definitieve selectie voor de Afrika Cup bekend gemaakt. De groep bevat géén spelers uit de Eredivisie, maar wel enkele voetballers die in het verleden in Nederland hun brood verdienden, schrijft fcupdate. Zo zijn onder meer Abdelkarim Kissi (ex-Heerenveen) en Tarik Sektioui (ex-AZ, Willem II en RKC Waalwijk) opgeroepen voor de Afrikaanse titelstrijd.

De geblesseerde Anderlecht-speler Mbark Boussafa behoort niet tot de selectie. Ook Spartaan Nourdin Boukhari is niet van de partij. Hij is simpelweg niet geselecteerd. In de groepsfase stuit Marokko op gastland Ghana, Guinee en Namibië.

De selectie:

Doel:
1. Abdelilah Bagui (Maghreb Fes/ Marokko)
2. Khalid Fouhami (Raja Casablanca/ Marokko)
3. Nadir Lamyaghri (Wydad Casablanca/ Marokko)

Defensie:
4. Jamal Alioui (FC Sion/ Zwitserland)
5. Abdessamad Chahiri (Difaa El Jadida/ Marokko)
6. Mickael Chretien (AS Nancy/ Frankrijk)
7. Talal El Karkouri (Qatar SCr/ Qatar)
8. El Armine Erbate (Al Dafra/ Verenigde Arabische Emiraten)
9. Hicham Mahdoufi (Metalist Kharkiv/ Oekraïne)
10. Abdeslam Ouaddou (Valenciennes/ Frankrijk)

Middenveld:
11. Soufiane Alloudi (Al Ain/ Verenigde Arabische Emiraten)
12. Badr El Kaddouri (Dynamo Kiev/ Oekraïne)
13. Abderrahmane Kabous (CSKA Sofia/ Bulgarije)
14. Houcine Kharja (Piacenza/ Italië)
15. Abdelkrim Kissi (EN Paralimini/ Cyprus)
16. Youssef Safri (Southampton/ Engeland)
17. Tarik Sektioui (FC Porto/ Portugal)

Aanval:
18. Hicham Aboucherouane (Esperance/ Tunesië)
19. Maroune Chamakh (Girondins Bordeaux/ Frankrijk)
20. Bouchaib El Moubarki (Grenoble/ Frankrijk)
21. Youssef Hadji (AS Nancy/ Frankrijk)
22. Youssef Mokhtari (Al Jazeera/ Qatar)
23, Moncef Zerka (AS Nancy/ Frankrijk)

Er zijn 39 reacties

  1. adal
    05 januari 2008 om 09:52 uur.

    oper dan dan op opkanker me deze kanker beleid is toch schande wat voor spelers we hebben komen we altijd met troep aan

  2. masterdam
    05 januari 2008 om 01:21 uur.

    Waarom is Karim el ahmadi niet geselecteerd,echt jammer !!!!!!!!!

  3. EREDIVISIE
    05 januari 2008 om 03:15 uur.

    AIssaTti ??

    nauwelijks eredivisie spelers taz

  4. mocrogirl
    05 januari 2008 om 03:23 uur.

    Jeetje alleen maar onbekenden?!

  5. Berkany
    05 januari 2008 om 04:27 uur.

    Waar is el ahmadi een van de beste speler van de eredivisie, met dit elftal is de tweede ronde hoogste haalbaar, daarna koffers paken.

  6. hamzahazma
    05 januari 2008 om 06:27 uur.
  7. fatima
    05 januari 2008 om 07:01 uur.

    Mocrogirl?? Onbekenden?? Nu begin ik me sterk af te vragen of jij marokko ooit weleens hebt zien spelen, hoe bedoel je onbekend? 98% van deze spelers waren er bij de laatste wedstrijd van marokko ook bij!!…

    Adal…op jou wil ik niet eens reageren, maar ik wil je alleen 1 ding zeggen, heb jij nou echt het idee dat jij op dit moment beter in staat bent om na te gaan welke spelers wedstrijdfit zijn, en als die andere zaken, jij hebt enkel verstand van spelers uit je omgeving , Nederland dus, dus hoe wil jij uberhaupt een vergelijking maken , van wie beter speelt dan de ander..

    Masterdam: Ja ik vindt het ook hartstikke jammer dat onze nationale trots karim el ahmadi niet is geselecteerd, moge het inchallah de andere keer anders zijn.

    Berkany, met dit elftal min of meer, hebben we tegen Frankrijk gelijk gespeeld. : )

  8. allochtoon
    05 januari 2008 om 09:20 uur.

    hou jullie gore bek dicht man wat weten jullie over voetbal marokko heeft beter middelvelders dan die aisati met wie wil je aisati vergelijken hij krijgt niet eens speeltijd. Eredivisie kan je gwn vergelijken met marokkaanse comptitie echt goede spelers spelen in qatar of in frankrijk. wat nederland

  9. samadie
    05 januari 2008 om 10:29 uur.

    zo tezien mag je alleen maar meedoen als je bij een of ander olieculb speelt.

  10. peter
    05 januari 2008 om 11:00 uur.

    adal; kun je niet eens andere woorden bedenken in plaats van schelden met kanker? je heb zeker nooit in je omgeving iemand met kanker meegemaakt? denk voortaan eerst eens na voordat je iets schrijft of zegt. hoe je het brengt.

  11. FISSOUINE
    06 januari 2008 om 12:35 uur.

    fucked up…. SELECTIEEE. We hebben de beter spelers in afrika, maar balhaar-coaches die dat niet zienn.

    Laat mij 4 jaar choachen, marokko word finalist van de WK, winnaar van A.cup :D:D:D, jeh brothersssss… kennen we lekker feesten

    Waar zijn jawad zairi, christian bassir enz enz.???

    komt i met allemaal onervaren spelers….. ( vast wel goede spelers, maar fucking onervaren)

  12. spartaan
    06 januari 2008 om 10:50 uur.

    willen jullie karim el ahmadi met Youssef Safri ,met Badr El Kaddouri of soms met tarik sektioui vergelijken jullie roepen alleen maar wat.

    met dit elftal hebben ze gelijk gespeeld tegen frankrijk toen vonden jullie ze wel goed.

  13. maghrabi
    06 januari 2008 om 03:10 uur.

    1e ronde :S

  14. samir
    06 januari 2008 om 05:35 uur.

    Dit zijn spellers met kwaliteit en die zullen het samen waar maken, allemaal TOP voetballers insha allah zullen we met dit team nr 1 zijn

  15. adal
    06 januari 2008 om 06:48 uur.

    . Jamal Alioui (FC Sion/ Zwitserland
    Abdessamad Chahiri (Difaa El Jadida/ Marokko)
    Talal El Karkouri (Qatar SCr/ Qatar) deze compitie is je zaken mee te vullen is even hoog als de hoofdklasse
    El Armine Erbate (Al Dafra/ Verenigde Arabische Emiraten

    ik kan zo door gaan met deze mogellen , de probleem is met de spelers van nederland is dat het allemaal irffieeen zijn bijna dus worden niet geselecteert
    waarom denk je dat willem van hanegem niet is gekomen naar marokko hij mocht niet doen wat hij wou dus daarom hij wou heel graag marokko trainen

    beter zo

  16. spartaan
    06 januari 2008 om 11:03 uur.

    zal ik je wat zeggen jongen heb je Abdessamad Chahiri wel eens zien spelen hij hoort bij 1 van de beste verdedigers

  17. kano
    07 januari 2008 om 01:00 uur.

    @fatima je bent een vrouw en je hebt meer verstand van voetbal dan sommige gasten die hier hun reactie hebben gedaan, in Afrikaans Cup van 2 eindigde deze elftal als tweede na tunesie de gastland.

  18. mhamed
    07 januari 2008 om 02:44 uur.

    ik wens marokko heel veel geluk,maar als ik eerlijk mag zijn er zal geen varassing in de lucht hangen!!!!!
    jammer dat heel veel van die goede spelers niet geselecteerd zijn inderdaad de trainer bepaald niet hoe en wat!!!!!!!!

  19. samir
    07 januari 2008 om 07:23 uur.

    luiser jochie adal ga eens vaker voetbal kijken zou ik zeggen, dit zijn de toppers van marokko, en waarom gelijk negatief praten en haat zaaien van iriffien mogen niet mee doen, boukhari mocht mee doen en mokhari is ariffiee en doet mee welke ariffiee is goed vertel a vriend

  20. Fatima
    07 januari 2008 om 08:39 uur.

    Beste Adal,

    Je komt echt behoortlijk triest over. Je gebruikt allerlei onzinnige argumenten voor het feit dat sommige spelers niet geselecteerd zijn.
    By the way het kan best zijn dat Talal el Karkouri onder andere zijn zakken aan het vullen is, maar er is geen enkele Marokkaanse verdediger in Nederland die zijn niveau haalt. Of wilde jij afellay of aissati op de verdediging zetten?
    Ow ja, en dat arifiieen gedoe dat is nog zieliger, wat doet marokko met amazighen spelers (zoals Hadji) en een Sahraoui (bijv Boussoufa, heleaas door blessure afwezig) in zn team, als het ubethaupt waar zou zijn wat jij zegt, dan zou Mohtari er denk ik als eerst uitgeknikkert worden , want die spreekt geen woordje arabisch…..
    Maar ja, gelukkig zijn het geen haters… : )
    veel kijkplezier nog iedereen, word een mooie afrika cup , denk ik

    P.s @ Kano… Thankss, maar ik heb inderdaad wel van een aantal zaken op de hoogte m.b.t voetbal…

  21. bougie
    07 januari 2008 om 09:21 uur.

    JAOUAD

    Ey mensen jullie moeten vertrouwen hebbe , ze zijn best wel goed en geloof me ze zullen heel ver komen het is wel jammer dat karim el ahmadi niet is opgeroepe
    maar er zitte veel andere goede spelers tussen

  22. soufian
    08 januari 2008 om 11:43 uur.

    Jullie zijn bla gasten,,, Henry michel had gewoon zairi moeten selecteren ik weet precies wat hij heeft gedaan en redelijk is marokko sterk genoeg om te kunnen winnen. Alleen ze moeten heel slim spelen tegen Ghana want het uit duel is heel droevig afgelopen marokko verloor met 2-0 tegen ghana maar tegen frankrijk speelde ze weer gelijk 2-2 dus steun hun en niet verkeerd reageren…

  23. Noreddin
    08 januari 2008 om 12:49 uur.

    Wat Karim Al-Ahmadi beterft: hij is beter dan de meeste middenvilders die H. Michel geselcteerd heeft.
    alleen had hij eerder bij het 1ste elftal van marokko moeten spelen om wedstrijdritme op te doen met de spelers van het eerste…

    En een ding niet vergeten, het blijft heel erg moeilijk voetballen tegen afrikaanse landen met al die klote stadions en velden etc etc…het is natuurlijk geen excuus maar het is gewoon zo.
    marokko speelt veel beter tegen europeese landen dan donkere afrik. landen. dus

    Ik vind ook dat er te veel spelers uit de himaraat ooh ik bedoel emarate geselcteerd zijn. je kan zeggen dat het goede spelers zijn/waren. maar hoe goed je ook bent. als je te lang daar gaat spelen wordt je automatisch stukken minder. en dat is niet goed voor het marokkaanse voetbal. maar wel voor hen zakken natuurlijk. dus

    thalaaaw en veel kijk plezier

  24. Mocroboy
    08 januari 2008 om 04:56 uur.

    luister beste mensen
    Die mensen die jullie allemaal daar opnoemen
    Jawad zairi enzoo..
    die hebben vaak gespeelt
    wat hebben ze daar dan meeopgelevert
    nikstoch
    maar michel maakt een nieuwe
    hij geeft iedereen een kans
    en luister die spelers hebben tegen frankrijk gespeelt
    toen vonden jullie hun wel goed
    en nu komen jullie van ze zijn gaar
    want juist die onbekende mensen kunnen hun talent laten zien
    Ik heb het vertrouwen dat marokko tenminste bij 4 de wordt
    maar insch allah WINNER

  25. mhamed
    09 januari 2008 om 02:03 uur.

    mensen marokko zal nooit wat bereiken al stellen ze elf maradon’s op!!!
    want marokko is corupte als de tering!!!!!
    eerst die mafkezen van casa en rabat eruit gooien en dan kunnen we iets betekennen.

  26. mocroboy
    09 januari 2008 om 05:22 uur.

    mhamed
    gooi je kont weg
    want die mensen kunnen juist voetballen

  27. am
    09 januari 2008 om 06:39 uur.

    mokhtari is rifi dus niet gaan zeggen dat michel discrimeneerd,
    ik ben ook rifi en ik hoopt dat marokko final gaat winnen,en wij moeten ophouen met domme praten over ozen jongens, gewoon flink steunen
    steletje mogollen

  28. Bouaissio
    10 januari 2008 om 02:46 uur.

    Weetje wat ik HAAT van Marokkaanse nederlanders ze wille altijd dat Marokkanen uit Nederland geselecteerd moet worde maar Aissaiti wilt ni Voor Marokko spelen en de rest is gwn ni goed genoeg Geloof mij dat de trainer precies weet wat die doet en dat hij ver zal komen

  29. ghalil
    10 januari 2008 om 03:03 uur.

    am
    michel discrimineerd zeker niet
    mar de meeste spelers die uit het rif gebergte komen zijn nooit gehaald door zaki
    voordat michel kwam was als ik me niet vergis zaki of hoe die ook mag heten de geene die toch bondscouche was van maroc
    door hem spelen meerdere marokkaanse spelers voor andere landen omdat ze nooit gekozen werden
    ze waren uhmm niet goed genoeg volgens zaki
    ja is wel logiesch dat michel problemen heeft om de marokkaanse spelers uit rif over te halen om voor maroc te komen te spelen terwijl dat al te laat is
    mischien is er nog hoop bij jonge spelers die voor jong spelen
    maby dat die later dan toch voor nationale maroc gaan kiezen

  30. mhamed
    10 januari 2008 om 05:22 uur.

    mocroboy voetballen zonder beleid zal je nergens leiden sukkel.

  31. yassin
    12 januari 2008 om 09:51 uur.

    murueccos heeft echt een Top team iedereen is der aan mensen hebben geen verstand van voetbal die moet je gewoon negeren Morocco THe BESt

  32. Mo
    13 januari 2008 om 01:10 uur.

    Jongens. Laat de keuze aan de trainer, Marokko heeft een goed team. Ik denk dat zij het ver gaan schoppen.
    Verder ophouden met riffi en arabierI. Ik ben zelf riffi, we zijn allemaal Marokkanen. Marokko is lekker divers en iedereen kan met iedereen goed opschietten laat we het zo houden. Een voorbeeld voor……..vele landen.

    Mo

  33. mokertje
    14 januari 2008 om 01:45 uur.

    Lekker voor boukari dat je niet speelt want hij bakt er niks van en zairi ook hij is alleen een ego en trouwens cristian Basir is toch opgeroepen en marokko gaat deze Afrika cup zeker winnen.jammer voor Bousaffa dat je is gebleseerd

  34. Marokko
    15 januari 2008 om 02:52 uur.

    Marokko niet over praten want deze selectie is goed alleen basir en zairi nog en dan zijn we compleet en die el ahmadi die speelt al voor jong marokkko heeft hij zelf voor gekozen dus de trainer kan je niks verwijten

  35. younes-spangen
    15 januari 2008 om 04:54 uur.

    e fuck jullie marokko is nu gewoon in topform
    dus je moet niet zeggen dat ze slecht zijn
    kijk maar een tegen frankrijk2-2

  36. mo22
    19 januari 2008 om 09:00 uur.

    wollah jullie moeten henri michel niets verwijten
    hij maakte een goede selectie en nu nog hopen dat hij zal winnen
    incha allah!

  37. mocromocro
    21 januari 2008 om 06:42 uur.

    ze hebben onervaren spelers als addelay en aisatti niet eens nodig (ook al zijn het landverraders Ik denk dat ”de leeuwen” beter zouden zijn met deze spelers:
    Adil Ramzi(Al Wakrah/Qatar) Anouar Diba (Al Wakrah/Qatar) Ali Boussaboun(Al Wakrah) Ahmed Ammi(Nac Breda/Nederland) Fouad Idabdelahy(Nac Breda/Nederland) Ali Benomar(Nac Breda/Nederland)
    de eerste 3 kennen de meeste al(en die zijn ook zogenoemde ”olievreters”) maar zo zijn er nog heel veel talenten waar onze coach Henri Michel niet naar kijkt ik denk dat hij ook naar nederland moet kijken want veel kan er niet misgaan want onze leeuwen staan op de wereldranglijst 42e onder landen waar marokko zo van kan winnnen zoals:Mali,Iran,Chili,Slovenie en zo kan ik nog doorgaan

    greetzzz.Mocromocro

  38. amal
    02 februari 2008 om 01:08 uur.

    man die jonge met de nummer 17 voetballer
    isz een kk lekerdinggg

  39. am