MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aantal importbruiden sterk gedaald

07 januari 2008 | in Maatschappij | 46 Reacties

TrouwenHet aantal Marokkanen dat een bruid uit hun land van herkomst laat overkomen, is tussen 2001 en 2006 sterk gedaald. In 2006 liet ongeveer een kwart van de Marokkaanse bruidegommen in Nederland hun bruid overkomen uit Marokko. Vijf jaar eerder was dat nog bijna zestig procent, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag.

Het CBS denkt dat het aantal migratiehuwelijken is gedaald door de strengere eisen die sinds 2004 worden gesteld aan dergelijke huwelijken. Zo is de minimumleeftijd van degene die een partner uit het buitenland mag halen, verhoogd van 18 naar 21 jaar en is diens inkomenseis verhoogd. Verder speelt integratie een rol, vermoedt het CBS. Allochtonen van de tweede generatie zouden een voorkeur hebben voor een partner die ook in Nederland is opgegroeid.

Er zijn 46 reacties

  1. mocro
    07 januari 2008 om 07:28 uur.

    zouden ze moeten verbieden importbruid net of hier geen meisjes zijn in nl tfoe wat zijn wij marokanen ezels iets halen wat we hier hebben begrijp er echt niks van

  2. Fatima
    07 januari 2008 om 08:49 uur.

    @mocro…

    Mensen kunnen van andere mensen houden ook al zijn ze aan de andere kant van de wereld. Je bent echt aan het suggeren alsof van iemand houden of verliefd op iemand worden, gekoppeld is aan grenzen..Het is natuurlijk makkelijker om iemand van hier te nemen, maar als mensen dat niet willen moeten ze dat vooral niet doen. By the way, marokkanen heb net zo goed het recht om een marokkaans meisje/jongen te importeren als een nederlandse die een indonesisch of keniaanse iemand wilt importeren vanwege “”de liefde ofso”..
    Laat mensen lekker zelf uitmaken wat ze met hun leven doen, niet haten..

  3. Azidan
    07 januari 2008 om 10:36 uur.

    Aan Mocro,

    Vroger toen ik jong was wou ik absoluut trouwen met een meisje van hier namelijk van Europa

    Maar meisjes van Europa

    -kunnen niet koken
    -spreken gebrekkig de taal
    -zijn niet gehoorzaam
    -zij zijn zeer moeilijk en koppig
    -zij dragen de Hijaab niet op een correcte manier
    -zij eisen van alles en nog wat

    dus nu ben ik al hamdoulilah getrouwd van

  4. Azidan
    07 januari 2008 om 10:36 uur.

    Marokko

  5. ilyas
    07 januari 2008 om 11:33 uur.

    mabroek

  6. noorleila
    07 januari 2008 om 11:50 uur.

    Dag Azidan

    Ra ra ra ….sha sha sha……..is ook een manier van leven

  7. Maktab
    08 januari 2008 om 07:55 uur.

    Dus Azidan,
    Jij wilde iemand die geen weerwoord heeft, die jou in alles gelijk geeft en die wanneer ze niet gehoorzaam is een klap met schaamte ondergaat…
    Tja, dan heb je er inderdaad goed aan gedaan dat je vanuit je geboorteland, bent getrouwd. Alleen houd er wel rekening mee dat ook vrouwen uit marokko/ turkije op een gegeven moment ook mondig worden en voor zichzelf op zullen komen!

    ps Er zijn genoeg vrouwen die de hijaab op de juiste manier dragen, maar ja die zul je niet in de discotheek vinden 🙂

  8. Studente
    08 januari 2008 om 09:59 uur.

    Ik zou zeggen.. doe wat je zelf wilt he..!

  9. peter
    08 januari 2008 om 10:56 uur.

    Idd mocro ezels dus die een ezelin willen halen. In veel gevallen is dat ook zo. Lees de reactie van Azidan maar. Een huis/kookslaaf wil hij die haar mond houd, binnen blijft , kinderen baart en de taal helemaal niet spreekt.

    Dat is nou een soort cultuur. Importeren en in stand houden. Liever geen ontwikkkelde echtgenote, want die mocht eens slimmer zijn dan haar man. Tjonge, dan ga je af. o o.

    Goed dat die eisen er zijn. Dat blijkt dus.

  10. Maghrebie
    08 januari 2008 om 01:22 uur.

    Voor een betere ontwikkeling van onze gemeenschap in NL kan deze procedure als winst gezien worden. Zo blijft de gemeenschap ook niet achtergesteld en blijven we iedere dag achter de feiten aanlopen.

    Het is helaas wel jammer voor iemand die wel uit naam van liefde voor iemand uit zijn geboorteland kiest. En gelukkig voor diegene die opzoek was alleen maar naar een seks- en kookslavin en dat zogenaamd uit de naam van de Islam.

  11. Karim
    08 januari 2008 om 02:48 uur.

    De wereld is voor iedereen, zolang je maar gedraagt en normaal in een maatschappij functioneer, en respekt hebben voor ieder mens ongeacht ras of geloof, duss lekker belangrijk waar mijn prinsesje zich heeft verstopt op deze aardbol. Als ik verliefd word en ze woont niet in Nederland en bij wederzijdse goedkeuring dat ze bij me wil wonen en kan der onderhouden, waarom niet !Maar vind wel je moet je vrouwtje of mannetje wel kunnen onderhouden, dus niet met een uitkering. En natuurlijk onderdak kunnen bieden. En ook niet te snel kunnen scheiden.

  12. Karim
    08 januari 2008 om 02:57 uur.

    Trouwens dit heeft helemaal niks te maken met ezel of ezelinnen, we hebben het hier over mensen die op hun eigen gevoel afgaan de 1 vind hier en de ander vind daar, dacht dat ze hier ook uit Oostbloklanden en Azie importeerde.
    Dus mensen laat een ezel en zij vrouwtje god waar die ezel zijn vrouwtje vandan heeft trouwens lekker belangrijk met rust en hou op met kritiek en let eerst op je eigen.
    Vind elke mens is uniek of hij hier woont of daar en ieder mens heeft zijn eigen kwaliteiten, bedoel dat is de afweging die jezelf maakt en overweegt wat beter bij je past, dat ga jij niet voor mij uitmaken!!!!! Lang leve de democratie.

  13. Karim
    08 januari 2008 om 03:00 uur.

    ik citeer nogmaals staat een beetje fout hierboven.
    laat een ezel en zijn vrouwtje met rust. corrigeer van hierboven.

  14. Mocroboy
    08 januari 2008 om 04:39 uur.

    ey Peter
    weer zo domme kaaskop
    Het is toch een vrij land

    azidan mag zelf besliissing met welke vrouw hij wil trouwen
    Mischien wil jij met een hoer trouwen
    als jij dan met een hoer trouwt
    wie gaat dan zeggen waarom trouw je met haar
    en luister a kaasie
    in deze site zijn alleeen dingen over marokkanen wat kom jij hier doen in deze site
    want laatste tijd zie ik jou vaak opdeze site
    ben je soms totolos geslagen door marokanen ofzo
    dat je nu hun zwakste plek zoekt ofzo

  15. Azidan
    08 januari 2008 om 07:41 uur.

    En ik zal reageren

    Mijn geimporteerde vrouw is namelijk veel inteligenter dan mij

    Zij weet veel meer dan mij, zij kan perfect het frans spreken en zij is nu aan het studeren voor het nederlands

    Verder kent zij de Arabische Standaarttaal perfect, zij kent veel over de Islam

  16. Laila
    08 januari 2008 om 08:23 uur.

    Azidan wat voor type man ben je?
    en wat voor opleiding heb je?
    ik weet zeker dat je geen vrouw uit hier kan krijgen.
    De meiden van nu zijn slimmer, kennen de regels, spreken perfect de Nederlandse taal,hoogopgeleid. zo dome iemand als je wil niemand, dan maar een vrouw uit de bergen!!!!!!!!
    wat een vreemde mentaliteit.

  17. ghalil
    08 januari 2008 om 10:02 uur.

    laila
    jij praat over een deel marokkaanse meiden die naar achteren word geduuwd door grotendeels marokkaanse meiden
    straat sletten hoeren bitches etc
    kom mij niet wijs maken dat dat niet zo is
    ja in maroc zijn ze er ook
    maar als we even serieus gaan kijken naar de marokkaanse meiden uit maroc en die uit nederland
    dan heb i khet over de afgestudeerde en niet de straatsletten
    dan kan ik je garanderen dat de marokkaanse meiden uit maoc te slim zijn voor de marokkaanse uit nl
    niet vergeten dat ze daar direct vwo uni niveau krijgen vanaf groep 9
    en dat de meiden die afgestudeerd zijn in maroc eerder aan een baan komen dan de marokkaanse uit nl

  18. skery_vanuit_marocco
    09 januari 2008 om 12:45 uur.

    ghalil je hebt helemaal gelijk wat ik voor het laaste zag op tv gouden kooi nadia die haar benen wijd opent voor een vila ofzo bah is dat waar JULLIE TROTS OP ZIJN LAILA ?

  19. Jurist
    09 januari 2008 om 11:42 uur.

    @ Laila

    Dat de meiden van nu slimmer zijn zal ik niet ontkennen. Maar helaas kan ik dat niet over jou zeggen, indien je oordeelt over een persoon die je wellicht niet kent. Wat heeft jou vraag dan nog voor zin als jou oordeel daar toch uit voortvloeit.

  20. bibi
    09 januari 2008 om 12:21 uur.

    Optie voor degene die met de man/vrouw van zijn/haar dromen wil trouwen je kan ook in Marokko gaan wonen.

    Volgens mij zijn de helft van deze importen huwelijken tussen neef en nicht om zo nl binnen te komen, zullen ze vast hebben meegeteld of niet??

    O, ja dat leer-niveau in Marokko is zo hooooog, vandaar dat iedereen die kant op gaat om verder te studeren!!

  21. peter
    09 januari 2008 om 12:38 uur.

    Mocroboy. Jou reactie komt op mij over als nikszeggend. Bij gebrek aan woorden en ’t onvermogen om in te gaan op mijn reactie, ga je schelden. Als dat jou manier v omgaan met anderen is, blijf dan wat mij betreft weg van deze site. Op deze manier voeg jij niks toe aan de discussie over de diverse onderwerpen hier.

  22. moximo
    09 januari 2008 om 02:31 uur.

    ik ben ook getrowd met iemand uit nederland, scheelt een hoop ellende 😉

    voor diegenen die in nederland een partner willen kan je terecht op de website

    sa,

  23. ghalil
    09 januari 2008 om 02:54 uur.

    de marokkaanse meiden uit nl die afgestudeerd zijn mensen die niet hoger dan hbo gekomen zijn
    of mbo diploma of net een hbo diploma
    zelde dat je een marokkaanse meid in nl tegen komt die vwo unie heeft gehaald
    en dan nog komen praten over andere
    zijn niet de meiden uit nl die naar maroc gaan om daar de mannen te halen wetend dat ze in nl geen een kunnen krijgen omdat ze al te bekend staan bij de marokkaanse mannen

  24. skery_vanuit_marocco
    09 januari 2008 om 03:09 uur.

    ghalil dit ben je ook vergeten

    andere kant van nederland verhuizen of belgie doen ze ook vaak tegenwoordig en en niet uit eigenstreek halen in marocco

  25. mocrogirl
    09 januari 2008 om 03:59 uur.

    Wat maakt het uit of de vrouwen hoogopgeleid zijn of niet. Als je van iemand houdt ga je ervo0r, ook al had diegene een IQ zo hoog als een hond!

    Sommige reacties zijn echt belachelijk!!!!

    PS: Peter uit jouw woorden blijkt dat jij de Marokkaanse cultuur niet zo goed kent, dus jekunt beter niets zeggen

  26. roffa is mijn ruft
    09 januari 2008 om 06:55 uur.

    ik respecteer ieder zijn mening maar ik kan begrijpen wat azidan bedoelt als het zo door gaat met deze dames van tegenwoordig dan kunnen wij mocros later onze eten gaan halen bij patat zaak omdat het vrouwtje niet meer wil koken als een vrouw niet wil koken niet wil schoonmaken niet wil thuisblijven als een normaal mens maar de hele dag buitenrondhangt met onnuttige dingen dan wil ik liever alleen leven en gewoon ballen tot ik val ,ook simpel komt ook goedkoper uit en als ik een kind wil bestaat er nog spermabank tenminste nog een nakomeling gecreeerd dus fuck al die nederlandse praatjes van jullie vrouwen dit en dat want de nederlandse man die bestaat niet eens zijn vrouw behandeld hem als een hond terwijl hij ziet dat wij de marokkaanse mannen de baas zijn in huis en dat is so en dat zal so blijven of ze nou willen of niet uiteindelijk leven ze toch nog lang en gelukkig

  27. ghalil
    09 januari 2008 om 10:04 uur.

    skery_vanuit_marocco

    gelijk heb je
    ze gaan tegenwoordig liever voor iemand die lager dan hen komen te zitten
    omdat ze de na denkende niet kunnen krijgen

    mocrogirl
    is wel waar wat je zegt
    maar ik denk dat het toch wel belangrijk is dat je iemand neemt die beetje verstand heeft en die ook gebruikt
    of neem jij liever een persoon die een iq heeft vqn een hoop ……

  28. Laila
    10 januari 2008 om 06:20 uur.

    De marokkanse man zeker uit het Noorden wil liever geen ontwikelde vrouw.
    Bang dat ze slimmer is dan hem is.
    De marokkanse meiden gaan door met hun studie, maar de marokkanse jongens willen liever een mooie auto en dure kleiding.
    In nederland kom je niet verder als je geen hooge opleiding heeft.
    ik vind de reacties echt zielig.
    Jongens succes met halen van jullie vrouwen uit marokko

  29. sihem
    11 januari 2008 om 09:46 uur.

    Tjonge wat een reacties! Echt super onnadenkend!
    Ten eerste wil ik reageren op BIBI, ik hoop dat zij deze reactie nog leest en erop terug komt!

    In het buitenland ligt het leerniveau idd hoger dan hier in nederland. En met het buitenland bedoel ik bijv. landen als: Frankrijk, Engeland, Amerika en ook Marokko valt hieronder.

    Maar je moet het je wel kunnen veroorloven….er zijn een heleboel canadese, Franse en Afrikaanse studenten in Marokko die hun studie daar beginnen/ afmaken. Dat heeft te maken met het feit dat er in hun thuisland Frans wordt gesproken. Aangezien men hier in Nederland het Frans amper gebruikt krijg je niet te maken met mensen die naar Marokko gaan om te studeren!!!

    Dus voordat je reageert….check je feiten!

    Er is helaas geen werk voor al die afgestuurde mensen, en dat is de reden dat ze hun geluk elders beproeven….zoals ieder mens dat zou doen!

  30. mhamed
    11 januari 2008 om 01:38 uur.

    laila wat heeft het noordcen nou weer mee te maken…waarom zijn jullie zo rascisten als de trering man.kut arabieren

  31. ghalil
    11 januari 2008 om 02:04 uur.

    Laila
    marokkaanse mensen uit het noorden
    laat me niet lachen
    sinds 6 jaar zelf wonend in maroc
    afgestudeerd zowel in nederland als in maroc
    met een marokkaanse diploma eerder aan de bak dan met een nederlandse vwo diploma of een unie diploma
    de reacties die sommige hier geven zijn niet zielig
    zijn gewoon de waarheid over de marokkaanse meiden uit nederland
    wat is voor jou een ontwikkelde vrouw
    een vrouw die haar benen sprijt om iets te berijken
    dan liever een vrouw die niet ontwikkeld is en weet hoe ze voor haar man moet zorgen
    hoog opgeleide vrouw kom je gewoon niet in nederland tegen
    niet dat ze er niet zijn daar niet van
    maar ze worden niet gezien omdat o zo mooie marokkaanse meiden rond lopen
    of hoeren of straat sletten of wannebie bitches
    en dat geval over marokkaanse mannen die denken aan dure kleding vette wagens zijn net zo krom als die straatsletten die er rond lopen
    voor iets hoord iets
    ik zie geen afgestudeerde marokkaanse meid uit maroc haar tijd verneuken aan zulke ……
    en kwa inport van mensen zijn het niet de vrouwen die eerder naar het buitenland gaan om een man te halen dan een man die een vrouw gaat halen
    volgens de statistieken die er zijn zekers wel
    maarja waarheid is hard en zo te zien te hard voor jou

  32. ghalil
    11 januari 2008 om 02:08 uur.

    laila
    ik wil je niet aanvallen met dit of vooroordelen geven over hoe jij bent
    maar je moet niet iedereen als zelfde zien
    zo te zien zie jij alleen de marokkaanse jongens die niks te doen hebben
    in andere woorden jij gaat of met ze om of jij ziet alleen zulke soort
    dat jij je ogen niet open wilt doen wilt niet zeggen dat de rest dat ook niet doet

  33. Laila
    11 januari 2008 om 06:02 uur.

    Mhamed ik ga mijn niveau niet verlagen tot jou niveau. je hebt nu laten zien dat je geen respect voor anders denkenden, op zich jammer maar dat is jou probleem. ik zie allen op mijn werkvloer dat er geen marokkanse jongens met HBO diploma stage lopen, dat zijn vaak allen marokkanse dames.
    Over importbruiden zijn er vaak mensen uit het noorden een nicht of een neef uit het dorp halen sorry dat zijn de cijfers die liegen niet.
    ik blijf bij mijn stantpunt.
    en trouwens Mhamed ik ben geen Rasist lees eerst wat je geschrijven heb
    PS: Er zijn wel marokkanse jongens die hoogopgeleid zijn met een mooie baan en een leuke vrouw uit Nederland

  34. marijnt
    11 januari 2008 om 08:18 uur.

    Laila,

    Je moet de reacties van ghalil en de andere mannen intepeteren als volgt:

    Het zijn ontzettende gefrusteerde en onzekere types die lijdzaam moeten toezien hoe ze in bijna alle categorieen door de vrouwen voorbij worden gestreefd. Dit zijn mannen die moeite hebben te accepteren dat de vrouw van tegewoordig slim, verbaal sterk, goed opgeleid en een eigen mening heeft. Zij willen graag bepalen hoe jij en andere vrouwen zich moeten gedragen. Ze voelen zich sterk bedreigd en geintimideerd.

    Zij verwachten van je dat je thuisblijft, je bek dichthoudt je onderwerpt aan hem en kookt voor hem. Typisch geval van ongelofelijke luiheid en arrogantie. Elke vrouw die niet aan deze bovenstaande voorwaarden voldoet en gewoon voor haar zelf kiest is volgens hun een kankerhoer, kankerslet en ga zo maar door. Respect voor vrouwen hebben ze nooit geleerd omdat hun dat nooit is geleerd immers toen ze nog thuiswoonden bij hun ouders toen deden ze ook niks anders dan hun moeder commanderen en te domineren.

    Kies voor jezelf veroordeel niemand en trouw iemand met iemand van jou niveau. Er zijn zat marokaanse mannen in dit land die op zoek zijn naar een type vrouw die zelfstandig is, goed opgeleid en die hun man kunnen aanvullen en steunen wanneer het nodig is.

    Ps: als de heren boven jou je om de oren zullen slaan met religie. Geloof deze idioten niet. Het zijn leugenaars

  35. marijnt
    11 januari 2008 om 08:22 uur.

    Laila,

    De opmerking van ghalil dat het de waarheid is wat hij beweert over marokaanse vrouwen in Nederland is zijn waarheid en niet de algemene waarheid. Zijn domme opmerkingen zijn helemaal nergens op gebasseerd en hebben geen enkele onderbouwing. Ik ben benieuwd wat zijn vrouw hiervan vindt. Tenminste als hij getrouwd is en dit niet zit te verzinnen. Ik kan me niet voorstellen dat zij deze opmerkingen accepteert van hem

  36. ghalil
    12 januari 2008 om 01:46 uur.

    marijnt

    jij moet nu even dimmen en duidelijk lezen wat ik heb getypt
    heb je mij horen zeggen dat zij thuis moet blijven als assepoestertje gaan spelen
    NEE
    en laila zelf weet waar ik het over heb
    en zoals ik al zij ik praat over het algemeen
    en ja er zijn marokkaanse meiden die veel slimmer zijn dan de marokkaanse jongeren
    en nee ik heb geen enkel probleem met de slimmere marokkaanse vrouwen die er rond lopen
    ben er zelfs trots op dat er zulke rondlopen die voor hen zelf opkomen en doen wat zij zelf willen inplaats van zichzeld te laten commanderen
    en ja ik ben getrouwd met een slimmere marokkaanse meid dan ik en ja ze komt uit nederland
    een afgestudeerde van het vwo daarna de unie
    en helaas worden de meiden zoals mijn vrouw ook gewoon even snel een hoertje genoemd omdat ze toevallig even geen aandacht geeft aan andere
    en nee ze word thuis net gerondcomandeerd door mij
    wij doen alles samen
    afwas eten koken schoonmaken etc
    maar zoals ik al zij laila weet waar ik het over heb
    en ja ze heeft gelijk met haar standpunt maar ze moet in het algemeen gaan kijken
    de marokkaanse meid uit nederland worden sneller zwart gemaakt omdat er helaas een grotendeels marokkaanse meiden zijn die de verkeerde pad hebben genomen

  37. ghalil
    12 januari 2008 om 01:48 uur.

    marijnt

    en thuis ben ik opgegroeid met het respect hebben voor vrouwen
    ik weet niet hoe zij jou thuis hebben op zitten voeden maar laat dat maar aan jou want dat zijn mijn zaken niet
    en volgende keer even eerst goed doorlezen en dan komen reageren

  38. ghalil
    12 januari 2008 om 01:51 uur.

    marijnt

    mijn vrouw is er zeker niet blij mee dat ik zo praat
    maar weet jij is moet doen voordat je hier komt praten
    als je is een marokkaanse meid tegen komt
    een fatsoenlijke nette meid
    ga is aan haar vragen waarom dat meiden zoals haar en zo te zien zoals laila waarom dat men raar over de naar de marokkaanse meiden kijken
    dan zul je zelf precies het zelfde te horen krijgen als wat ik heb gezegd

  39. ghalil
    12 januari 2008 om 01:56 uur.

    marijnt
    nog even snel iets
    ben 21 jaar en een vader van een bijna 3 jarige meisje
    afgestudeerd in nederland met een vwo diploma en nu wonend in maroc met mijn vrouw en dochter
    mijn vrouw is een 23 jarige afgestudeerd van het vwo
    van plan om terug te gaan naar nl samen omdat mijn vrouw haar studie wilt afmaken
    en nee heb er geen enkel bezwaar op
    dan leg mij nu even uit hoe het komt dat ik dan raar over een deel marokkaanse meiden uit nederland denk
    terwijl ik met een slimmere vrouw ben getrouwd die zelfs meer verdiend als ik en een hogere functie heeft als ik

  40. ghalil
    12 januari 2008 om 02:11 uur.

    marijnt

    een vrouw in de islam is even veel waard als een man
    marokkanen vallen onder de islamitische geloof
    dus in andere woorden dat jij beweerd dat een vrouw heen en weer moet gecommandeerd moet worden is pure onzin
    dat er mensen zijn die zo denken zijn net zo erg als iemand die alleen praat en niet weet over wat die het heeft
    en een islamitische vrouw komt op zowel de 1ste ss2de en 3de plaats voordat de man komt die op de 4de plaats staat
    dus als jij denkt dat ik niet weet hoe men een vrouw met respect moet behandellen
    of wat een vrouw mag of niet mag of wat ze wilt dragen of niet etc
    dan denk je verkeerd over mij terwijl jij mij niet eens kent

  41. ghalil
    12 januari 2008 om 02:12 uur.

    mijn fout marijnt
    niet wat jij beweerd maar wat jij denkt dat sommige beweren

  42. Laila
    12 januari 2008 om 07:05 uur.

    Hoi Martijn. Bedankt voor je respect en je eerlijkheid.
    Bedankt .
    Jongens jullie moeten leren van Martijn hoe hij over een vrouw denkt

  43. Laila
    12 januari 2008 om 11:37 uur.

    Ik vind jammer dat marokkanse mensen zo zwart wit denken.
    en snel met een oordeel komen.helaas wij moeten nog 100 jaar vooruit komen om normaal te kunnen praten en denken.
    Kennis is heel belangrijk. en om te kunnen luisteren naar iemand is een kunst voor heel veel mensen zeker voor marokkanse mensen.
    Respect begint bij jezelf.
    ik blijf bij mijn stantpunt.

  44. ghalil
    13 januari 2008 om 12:14 uur.

    laila
    je hebt zeker gelijk in je stantpunt niet daarvan
    maar wil jij zeggen dat marokkaanse meiden zo perfect zijn
    er zitten er zeker genoeg tussen waarvan je niks over kunt zeggen
    maar wil jij zeggen dat je die snel tegen komt
    in mijn opzichte denk ik van niet
    helaas worden ze niet gezien omdat men liever tijd verneukt aan …… soorte meiden
    en door die meiden worden de rest zwart gemaakt en meteen een vooroordeel over gemaakt
    ik denk dat je daar wel met mij mee eens bent
    maar dat wilt niet zeggen dat het bij marokkaanse jongens/mannen o zo perfect zijn
    grotendeels maakt zijn school niet af
    doet niks anders dan op straat hangen en elke meid die langs loopt die even geen aandacht geeft meteen een hoer slet bitch kahba etc te noemen
    maarja door die zie je weer de beetje opgeleide nadenkende marokkaanse jongens weer niet
    precies het zelfde geval als bij de meiden

  45. ghalil