MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

YouTube houdt film Wilders in de gaten

09 januari 2008 | in Maatschappij | 16 Reacties

You TubeDe website YouTube verbiedt de Koranfilm die PVV-leider Geert Wilders op de site wil zetten niet op voorhand, maar houdt de plaatsing van de film wel goed in de gaten. Een woordvoerder van de site heeft dat woensdag gezegd. YouTube heeft ‘duidelijke richtlijnen voor het materiaal’. Wilders heeft vorige week aangekondigd zijn film over de Koran op de populaire site te plaatsen. De site verdedigt de vrije meningsuiting ‘en dus ook het recht van iedereen om impopulaire zienswijzen te verkondigen.’

Iedereen kan filmpjes op de site plaatsen, maar medegebruikers kunnen materiaal aangeven waarvan zij vinden dat het ongepast is. YouTube evalueert dan de video en kan besluiten het filmpje te verwijderen. De site verbiedt ‘haatdragende retoriek’ en het aanvallen of vernederen van mensen ‘op basis van religie’. YouTube zal bekijken of de inhoud van Wilders’ film in strijd is met de richtlijnen van de site, meldt Elsevier.

De Koranfilm moet eind deze maand klaar zijn en wordt ook op de website van de Partij voor de Vrijheid geplaatst. Ayaan Hirsi Ali laat in een interview weten, dat zij niet gelooft in de oplossingen die Geert Wilders biedt op de vraagstukken in het islamdebat. De film ‘Submission’ die ze samen met Theo van Gogh maakte, staat ook op YouTube.

Er zijn 16 reacties

  1. Maghrebie
    09 januari 2008 om 10:27 uur.

    Alsof Ayaan wel die oplossingen geboden heeft met haar haatdragende film.

    Van dat andere jochie horen wij niets meer. Hij moet wel vaart bij zijn film maken anders gaatt Wilders met alle eer ervandoor.

  2. Studente
    09 januari 2008 om 02:04 uur.

    Het zal wel allemaal. Erg triest, de film van Wilders.
    Hij verspilt zijn tijd hiermee maar goed.

  3. skery_vanuit_marocco
    09 januari 2008 om 03:11 uur.

    stydente
    en belastinggeld van jullie dat ben je ook vergeten

  4. Youni
    09 januari 2008 om 03:14 uur.

    Straks verdiendt die mongool nog een Gouden Kalf ofzo..ach dan kan die zielige imbeciel zijn gouden kalf bij zijn tralies raam zetten toch ?? 🙂

  5. Toth
    09 januari 2008 om 05:31 uur.

    Gaat de kaskraker van cineast Jami niet pas in februari in premiere? Ik ben eigenlijk vergeten wat het zou moeten gaan worden, was dat nou een shockflick vol homohorror of werd het een tekenfilm over Denen of zoiets?

  6. Piethenkjoost
    09 januari 2008 om 09:17 uur.

    Hey Redactie.

    Kunnen jullie A.U.B. de site beetje vernieuwen
    Bijvoorbeeld dat plaatje veranderen voor een andere
    volgens mij is die plaatje ergens in sahara gemaakt
    Ik zou zeggen zet daar een mooie plaatje van de Rif
    met mooie bergen en mooie zee erbij
    dat spreekt namelijk de marokkanen meer aan
    en niet zo een plaatje waar we niks mee hebben

    Alvaste bedankt.

  7. Henk -Rotterdam
    10 januari 2008 om 02:02 uur.

    Welke film heeft hij het eigenlijk over,is er wel een film?
    Of zaait hij weer leugens ( zoals gebruikelij)in de rondte om straks te zeggen van
    “kijk ik maak een film en niemand wil hem uitzenden,omdat ze bang zijn voor de moslims”.
    Want als er ergens een opname is zou er toch wel iets bekend moeten zijn over de opname’s.
    Of maakt hij hem samen met zijn “vrienden”in de schuur van zijn huis of ergens waar mensen met fatsoen niet komen.
    Misschien maakt hij wel opname in Israel tijdens zijn”werkbezoek”.
    Het is en blijft een vies glibberig achterbaks haatzaaiend en haatdragend figuur.

  8. laila
    10 januari 2008 om 09:08 uur.

    Wat een leugen van Youtube ?
    vandaag zijn er acht delen van de film geplaatst al ontkent wilders dat.

    Het is triest voor woorden als je in de filmpjes die de telegraaf op haar site plaatst op leugens gebaseerd en de islam en onze profeet zwart maken.
    Het is meer een propaganda van de zioniesten en amerikaanse jodenloby om de islam op een negatieve manier te plaatsen bij mensen die weinig of zelden over de koran te weten zijn gekomen en ik heb maar een conclusie der over getrokken en dat ze meer bang zijn dat er meer van hun aanhang zich gaat bekeren tot de islam.

  9. malika
    11 januari 2008 om 11:05 uur.

    wilders is een klein zielig ventje dat aandacht nodig heeft
    nou die gaat hij straks ook krijgen
    —–
    de koran is niet gevaarlijk wat weet hij nou van de koran
    helemaal niks

  10. mhamed
    11 januari 2008 om 01:57 uur.

    ALLAH AKBAR……….
    niemand zal hem tegen houden behalve zijn lot.

  11. Dr Ayman
    11 januari 2008 om 05:09 uur.

    Een vraagje.

    Hoe heeft Gekke Geert deze film eigenlijk gefinancierd?
    Toch niet met mijn belastingcenten?

  12. fire
    11 januari 2008 om 05:39 uur.

    tuurlijk! zelf tariq ramandan zegt dat moslims zelf 1400 jaar al de koran verkeerd hebben begrepen. is tariq nu ook een bimbo,die niks weet van islam

    wilders wijst er alleen maar op.

  13. mocro
    12 januari 2008 om 12:40 uur.

    Dat worden harde rellen hiero als die sukkel doorgaat

  14. mhamed
    12 januari 2008 om 10:59 uur.

    mocro dat je zelfs je eiegen zo noemt terwijl jij dat niet kan zijn bewijst mij wat voor lul jij bent.

  15. peter
    12 januari 2008 om 01:49 uur.

    Het gevaar komt niet van de film v Wilders. Maar van brallende figuren die wel ff zeggen dat ’t oorlog word en de boel opstoken. Wilders maakt een fikkie en sommigen gooien er nog eens olie op! Over haatzaaien gesproken.

    Wilders opvattingen deel ik niet, maar hij mag zijn mening uiten. Zijn mening.

    Mijn stelling;

    Ik vind de Hizb ut-Tahrir veel gevaarlijker. Een stel verhitte schreeuwers die alvast stemming gaan kweken en pamfletten uitdelen. Ze hebben al een mening over de film, terwijl ze de inhoud niet kennen.

    Er word gezegd; wat weet Wilders nou van de koran, islam

    Stel ik tegenvraag; wat weten sommige schreeuwers van de Nederlandse rechtsstaat, democratie en vrijheid van meningsuiting?? Van het feit dat in een democratie je op basis van hoor en wederhoor elkaars mening aanhoort. En op een fatsoenliijke manier met elkaar omgaat. Zo doet nederland dat al eeuwen lang. Kijk maar wat je daarvan kunt opsteken.

    Is het gek dat er een soort kettingreactie volgt. Wilders reageert. Anderen reageren daar weer op. enz. enz.

    Ik pleit voor fatsoenlijk reageren en niet op de manier van Hibz ut-Tahrir dat doet.

    De media hebben ook bedenkelijke rol hierin. Zijn ook goed in dingen uitvergroten en stemming kweken. Let maar eens op als de datum van de film nadert.

    En hier op ’t forum lopen een aantal gasten er als schapen achteraan. Praten, copieeren elkaar.

  16. ghalil
    12 januari 2008 om 02:00 uur.

    fire

    gelijk heb je
    en nee tarik ramadan is een van de mensen die de islam het best in deze tijd begrijpt
    maarja de probleem van de niet moslims is dat jullie zo graag naar mensen kijken die een verkeerd beeld geven en het tegenovergestelde doen dan wat er in de islam gevraagd word aan een moslim