MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko wil biometrisch paspoort invoeren

16 januari 2008 | in Marokko | 23 Reacties

biometrieMarokko introduceert vanaf april elektronische identiteitskaarten waarin biometrische gegevens zijn opgenomen. Marokko wil volgend jaar ook biometrische paspoorten invoeren. Dat meldt het Reformatorisch Daglad.

Volgens een woordvoerder van het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse Zaken dinsdag voert Marokko paspoorten met biometrische kenmerken in omdat de internationale luchtvaartorganisatie ICAO dat vanaf 2015 verplicht stelt. Behalve een foto en een digitale vingerafdruk bevat de kaart ook adres, burgerlijke staat, beroep en andere persoonlijke gegevens.

Marokkanen die niet in Marokko wonen, moeten bij de consulaten terecht kunnen voor vervanging van hun oude kaart.

Er zijn 23 reacties

  1. Abderrahim
    16 januari 2008 om 04:30 uur.

    Neej die elektronische carte nationale hoeft voor mij niet. Als ik me oude moet vervagen, moet ik zeker weer bakken geld betalen. Daar doe ik niet aan, omdat ik toch helemaal niks doe met die carte nationale. Marokko kom en zal ik nooit meer binnenkomen. Wat heb je daar te zoeken, als je er geen familie hebt en alle herinneringen/bezittingen daar weg zijn.

  2. mohamed
    16 januari 2008 om 07:07 uur.

    Abderrahim, dat is een andere discussie.

  3. rachid
    16 januari 2008 om 09:53 uur.

    Nou abderahim,

    Blijf je gewoon hier , we hebben je toch niet nodig in Marokko zeg,
    groetejs uit casablanca

  4. skery_vanuit_marocco
    16 januari 2008 om 11:58 uur.

    @Abderrahim
    Wat heb je daar te zoeken, als je er geen familie hebt en alle herinneringen/bezittingen daar weg zijn??? hoe heb je dat voor je (jullie) voor elkaar gekregen ??

    en wat rachid al zei we hebben je toch niet nodig in marocco!!!!!!!

  5. Hammitoe
    17 januari 2008 om 09:49 uur.

    Al Maghreb abladna, efdemna oe alhamnaaaaaaaaa ewa agoeya abka anta ef hollandaaaaaaa niet nodig in marokkoooooooooooooooo.

    mazzellll

  6. ahmed
    17 januari 2008 om 11:11 uur.

    meskien abderrahim! Wat is er gebeurd man? Is er iets erg gebeurd? Ik snap niet waarom de rest zo dom reageert!

  7. Abderrahim
    17 januari 2008 om 04:38 uur.

    Wat dacht je van als veel mensen, zoals mij dachten dat Marokko poep was geworden. Meerderheid waar geld vandaan komt is van de migranten en de toeristen. Meer niet. Dus dat je mij daar niet nodg hebt is niet helemaal waar. Tuurlijk, Marokko is een mooi land, maar die inwoners verpesten de boel daar.
    Sir tkowad met die la carte nationale. Als ik naar Marokko wil, dan vraag ik wel een visum aan. Aangezien dat voor mij toch zelden gebeurt.

  8. Abderrahim
    17 januari 2008 om 04:40 uur.

    @Ahmed

    Hoezo meskiena. Ben ik een meskien, omdat ik niet meer naar Marokko ga??? Wat er is gebeurd: mijn totale familie is hiernaartoe gekomen. En dat was niet, omdat Marokko zo’n mooi land was.
    Je maakt die marokkanen daar alleen maar jaloers als je daar gaat en ze willen niks anders dan geld. Wash 3andak floes bazaf oela? Die vraag hoef ik niet meer te horen.

  9. Abderrahim
    17 januari 2008 om 04:43 uur.

    @ Rachid

    Ik geef je dan een tip: pak je koffers en vestig je je maar in die zandbak. Kan mijn uitkering misschien omhoog. Haha

  10. Gangsterberber
    17 januari 2008 om 07:54 uur.

    @ABDERRAHIM

    Je hebt gewoon gelijk. Als zij t niet eens met je zijn moeten ze argumenten geven en niet persoonlijk worden door te zeggen “we hebben je niet nodig”.

    Wat wel gezegd moet worden, is dat Marokko wel moderner wordt. Maar dat komt eerder omdat het richting t westen gaat dan t oosten.

    Vraagje -> Heeft Nederland aangekondigd ook zoiets te doen of wacht t gewoon tot net voor de deadline…

  11. Abderrahim
    17 januari 2008 om 08:18 uur.

    @gansterberber
    Ik ben blij dat er hier nog iemand is die verstand van zaken heeft. Maar ter beantwoording van jouw vraag moet ik zeggen dat Nederland deze biometrische paspoort zoiezo gaat invoeren. Alleen hebben ze dat nog niet officieel bevestigt.
    Hier in Nederland vervang ik hem natuurlijk, want met die paspoort doe ik een hoop dingen, maar die carte national zit bij mij in mijn oude tas aan het stoffen.

  12. Abderrahim
    17 januari 2008 om 08:19 uur.

    Verder wilde ik zeggen dat het gewoon raar is dat een niet verontwikkeld land als Marokko per se een voorsprong wil nemen op deze techniek. Ze zijn zeker door de joden en Amerika onder druk gezet, onder het mom van de jacht op terrorisme.

  13. rachid
    17 januari 2008 om 09:30 uur.

    Abderahim,

    Ik ben al jaren weg,

    Allah Alwatan Almalik!!!!!!!

  14. Karim
    17 januari 2008 om 10:11 uur.

    ojeej broeders we komen waarschijnlijk wel mekaar bij de consulaat tegen pffffffffff dat kost weer een dag, hoop dat het goed georganiseerd word.

  15. hassan 2
    17 januari 2008 om 10:17 uur.

    die marokko die mensen daar moet je in brand steken al die hoeren en die hoeren in nederland ik ga niet meer trouwen het is haram als je trouwt met een hoer

  16. Laila
    19 januari 2008 om 06:22 uur.

    Hassan. volgens mij ben jij niet helemaal 100% gebruik je te veel drugs.
    of ben je geestelijk ziek……………..
    zoek snel een dokter om je verslaving in de hand te houden.
    wat een taal gebruik !!!!!!!
    daar krijgt ieder normaal mens een hekel aan marokkanen……………….

  17. ghalil
    20 januari 2008 om 07:12 uur.

    hassan 2

    leer even eerst arabisch schrijven voordat je wat schrijft
    rak t hdar 3la lbnat wach nsit rasek akbar cheta7a li ray dor mn hadi 3alam o t hdar f 3ibadallah
    ya tarbia wach trabawk f zanka wala rak karah khab min ta walida diyalak 1 mn hadik no3

  18. maastricht
    21 januari 2008 om 01:44 uur.

    whehehe.. HAssan2 is duidelijk de weg kwijt.. helemaaal van de kaart ah brada!

    ewa ja, zeker ben je ‘niet veel’ waard in marokko zonder Floes. Mensen zwoegen en doen hun uiterste best om er iets van te maken (hier en\of in Marokko)

    of verwacht je daár ook dat ze je geld geven zoals ze hier van de sociaal krijgen?
    BRada.. het is OVERAL ieder voor zich!!!
    En om iets te bereiken, zul je hard je best moeten doen, Zoniet ben je nixx waard/ en zeker niet foe Mahgreb

    peace out. CAsaoui

  19. imzagén
    21 januari 2008 om 01:50 uur.

    @hassen 2:
    als we geluk hebben bleven de marokkanen in marokko?
    net als de hollanders in nederland???? :S

    Gozer, weetje hoeveel nederlanders in het buitenland wonen
    Heb jij in een grot geleefd ?

    en over dat ‘marokkaanse bitches’ betreft: Niet alle marokkaanse zusters zijn hetzelfde
    Maar er zijn helaas genoeg waarvan je walgt en je schaamt om marokkaan te noemen als je sommige marokkaanse meiden ziet wat ze doen

    Allatief allah yi hdina.

    groeten Sousi C

  20. Abderrahim
    21 januari 2008 om 01:58 uur.

    ik moet iets opbiechten. Ik ben een pure Nederlander en ik wou gewoon kijken hoe jullie reageerden?

    mijn exuses

    wel grappig dat iedereen werkelijk dacht dat het zo was, en niemand het raar vond dat mijn ‘héle familie’ hierna toe is gekomen

  21. Henk -Rotterdam
    21 januari 2008 om 12:53 uur.

    Als ik naar Marokko ga om daar te werken gaat mijn familie ook mee.

  22. Laila
    22 januari 2008 om 06:29 uur.

    Imzagen even terug op je aantwoord of je reactie.
    er zijn overaal goede en slechte mensen, ook bij de manen en de vrouwen
    je kan niet iedereen met iedereen verlijken. ik hoop dat wij mensen niet snel oordelen. en Hassan volgens mij ben jij de weg kwijt.
    ,

  23. moena
    26 april 2008 om 02:34 uur.

    fatima je spoort niet ze moeten je opsluiten in psygiatrische inrichting muts, en hoe durf je zo te praten over onze konning hij is de beste van alle tijden en als je weet hoe hard hij werkt voor zijn volk. Elk dag in die 40 graden zon van ene stad naar het ander stad om werkgelegenheid en wonning enz te creeeren praat niet over dingen waar je geen verstand over hebt.Zelfs Nederlanders vinden hem goed bezig voor zijn volk,en marokko is wel 12 keer groter dan Nederland dus het gaat moeilijk om zo veel miljoennen mensen te gelijk te helpen . Weet je wel hoeveel hij voor de gehandicapten doet. ga je ontwikkelen muts. gefrustreerde verdwaalde kip. echt een wijf van de straat totaal geen manieren. praat niet over dingen waar je geen verstand over heeft. als er corruptie is dat doet toch het volk, zij buiten elkaar af.