MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Dibi wil tegenfilm Wilders maken

21 januari 2008 | in Film, Politiek | 19 Reacties

Tofik DibiGroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi wil in ieder geval een en misschien zelfs twee films maken in reactie op de film waar PVV-voorman Geert Wilders mee zegt te komen. Dibi zegt dat maandag in een interview met de gratis krant Metro.

De eerste film, die dit jaar uit zou moeten komen, heeft als doel moslims en niet-moslims te verzoenen. Toch zal de film ,,hard en confronterend’’ zijn. ,,Zo praat ik met moslimjongeren die vreselijke dingen zeggen over zaken als homoseksualiteit en vrouwen,’’ zegt Dibi in het interview. ,,Maar uiteindelijk wil ik laten zien dat moslims en niet-moslims met elkaar verder moeten. We zijn met elkaar getrouwd.’’

Dibi broedt ook op een satirische film waarvoor verschillende bekende Nederlanders hun medewerking zouden hebben toegezegd. ,,Maar van een bekende Nederlander die Wilders moet gaan spelen, verwacht ik binnenkort nog uitsluitsel.’’

Er zijn 19 reacties

  1. barbare
    21 januari 2008 om 12:28 uur.

    We zijn met elkaar getrouwd????? ik neem aan dat dat niet letterlijk wordt bedoelt…

  2. Henk -Rotterdam
    21 januari 2008 om 12:50 uur.

    De opmerking van “we zijn met elkaar getrouwd” zal wel weer tot kamervragen leiden door de PVV.
    Daarnaast zullen er wel weer “zuurpruimen” hier hun overtollige gal komen spuwen.
    Ik denk dat DIBI toch minimaal de “Grote Blonde Leider” moet uitnodigen voor de hoofdrol, je weet maar nooit hoe hij reageert en niet geschoten is altijd mis is het gezegde.
    Hij is zeker aan het proberen om een foto/filmstar te worden,kijk maar naar zijn partijireclamespotje,waarbij hij als een “veldheer”aan de prachtige Nederlandse kust staat te turen naar Engeland.
    Dat deden Napoleon en Adolf ook,maar ook dat werden grote miskleunen. De houding doet trouwens denken aan de foto op de voorkant van het boek van Adolf met de titel “En morgen de hele wereld”.
    Zal ook wel bij hem in de boekenkast staan
    Ik wens Dobi veel succes met zijn film en ben benieuwd hoe men hier( sommige) gaat reageren.

  3. harderwijk
    21 januari 2008 om 02:38 uur.

    We moeten niet zo veel aandacht aan die wilders geven.
    Dan houd het van zelf wel op.

    Mvg

    z

  4. fire
    21 januari 2008 om 03:02 uur.

    Jaja, lieve kijkbuiskinderen, het wordt een mooi jaar voor de filmindustrie.

  5. bibi
    21 januari 2008 om 03:54 uur.

    Toch zal de film ,,hard en confronterend’’ zijn. ,,Zo praat ik met moslimjongeren die vreselijke dingen zeggen over zaken als homoseksualiteit en vrouwen, wat een hond deze Dibi (el).

    Dit vindt Tofik dus normaal er staat dus; homo’s en vrouwen waarom zeggen deze gasten geen vreselijke dingen over mannen..
    Omdat homo’s en vrouwen niks waard zijn of omdat homo’s en de ongelovige/andersgelovige vrouwen niks waard zijn ben benieuwd en hoop dat alle films worden gedraaid, ECHT!!!

  6. Inayat
    21 januari 2008 om 06:29 uur.

    ja hoor Bibi, Tofik een hond?

    Dat maakt jou dan een vuile teef…

    (Overigens staat er nergens dat Tofik het normaal vindt dat er zo gesproken wordt, dat maak jij ervan. Typische reactie van een hersenloze teef)

  7. barbare
    21 januari 2008 om 09:29 uur.

    achter een keuken staan is ook kunst!!

  8. Youni
    22 januari 2008 om 01:20 uur.

    Er moet eigenlijk een film over de SIMPSONS komen met WIlders als Bart Simpson,,serieus die Wilders is volgens mij gewoon een afstammeling van een Parkiet ofzo die haren van hem zijn echt uniek voor woorden,,,zou hij ook een Fohn hebben????????

  9. Henk -Rotterdam
    22 januari 2008 om 11:27 uur.

    Sommige mensen zou ik willen adviseren om eens te gaan praten in de gereformeerde kringen en hun opvattingen over homosexualiteit,overspel en misbruik binnen het huwelijk.
    Dan gelijk even na gaan in welke kringen de meeste veroordelingen plaats vinden voor incest en nog wat meer van deze aards verwerpelijke zaken en er gaat een wereld voor je open.
    Of zullen we het hebben over de Dominee op de Veluwe die jarenlang zijn bloedeigen zoon vanaf zijn pubertijd tot zijn 17e jaar verkrachtte,maar ja het was in de familie dan schijnt het niet zo erg te zijn,of de ouderling die elke week een paar keer met zijn zoon en dochter naar een stil plekje reed en zich door zijn eigen kinderen liet bevredigen( Goedereede-Zuid Holland)
    Wel de zwaarste straf is nog te weinig voor dit soort ploerten die dat doen.
    Maar daar geen uitgebreide aandacht voor,want dan kijken we de andere kant uit

  10. mohamed-denhaag
    22 januari 2008 om 10:04 uur.

    Heb ik jou nou gekozen als volksvertegenwoordiger of als film maker!
    Dat die andere blonden aap die door zijn broeders is gekozen tot filmmaker en haat zaaier
    Zijn best doet om het land uit elkaar te verscheuren. moet jij via de juiste kanalen in de 2 de kamer je best doen om het land te redden van dat soort tuig door juiste inzet te plegen via politieke stappen.

  11. bibi
    23 januari 2008 om 09:15 uur.

    Inayat

    Jammer dat ze mijn bericht niet hebben geplaatst…

    Maar een ander antwoord geven op jou bericht daar ga ik geen moeite voor doen.

  12. Henk -Rotterdam
    23 januari 2008 om 11:49 uur.

    Voor de aanhang van de Grote Blonde Leider (GBL):
    Nog gelezen van de kinderoppas ( AD 220108) die bij een meisje van 8 jaar zijn penis in haar mond stak tijdens een spelletje “blindemannetje”,en dat deed hij jarenlang terwijl de ouders aan het werk waren en hij op hun kleine lieve meid paste,was de buurman dus vol vetrouwen liet men de dochter achter en hij heeft dit, en nog veel meer andere vuile vunzigheden, ongeveer 6 jaar lang gedaan en gaf het kind “zwijggeld”.
    Kijk trouwens ook een naar de uitzendingen van de zedenpolitie amsterdam op dinsdagavond.
    Kan je zien waaruit een vunzig gedeelte van onze samenleving bestaat.
    Wij die andere zo graag de les lezen en wijzen op hoe ze moeten leven volgens ons.

  13. barbare
    23 januari 2008 om 11:15 uur.

    henk denk aan je taal gebruik

  14. bibi
    24 januari 2008 om 10:20 uur.

    HENKIE R’DAM

    Doodstraf voor moord op Ilona Nemeth
    Uitgegeven: 12 juni 2007 15:28
    Laatst gewijzigd: 12 juni 2007 17:19

    SALE – De rechtbank in de Marokkaanse stad Sale heeft de Marokkaan Amin M. dinsdag veroordeeld tot de doodstraf voor de moord op de Utrechtse Ilona Nemeth.

    Elsevier.nl – Buitenland – Nieuw bewijs Luikse kindermoordenDe dader heeft de lichamen gedumpt in een riool langs de spoorweg Antwerpen-Luik. Aït Oud, al twee keer eerder veroordeeld voor het misbruiken van meisjes, …

    Michel E. (40) uit Breugel werd zaterdagavond opgepakt toen hij twee jonge Marokkanen in zijn appartement ontving. De zestienjarige Mohamed Amine D. kende Michel E. al twee jaar. Als hij in Marrakesj op vakantie was, zagen ze elkaar drie keer in de week en hij betaalde de jongen tussen de 10 en 20 euro per keer, zo staat in het procesverbaal. De achtienjarige Mohammed Reda El E. had de Nederlander twee jaar geleden leren kennen in de oude medina waar zijn vader een leerlooierij heeft.

    Zo zie je je maar weer HENK, het komt in Marokko zelfs van 2 kanten het kan niet mooier voor die NL viezerikken.

  15. mhamed
    24 januari 2008 om 12:19 uur.

    Jij bent noch een Christen noch een Jood of een humanist…
    Jij bent Wilders
    Een ex-VVD’er
    Nu…
    Even extremist als een ander fundamentalist!
    Pas op!
    Binnenkort komt de echte tsunami vanuit het water…
    Ruikt het in het stormgeur!
    Zie hoe de ijsbergen neerstorten in de zee!
    Binnenkort! Zeer binnenkort ja!
    Zal de echte tsunami jouw cultuur en beschaving omhelzen…
    Jouw cultuur en beschaving!
    Dat naar buitenland reist.
    Met verzekering en all-inn ingeboekte sekstoeristen.
    Om daar kinderen te verkrachten.
    Jouw cultuur en beschaving!
    De mensen een leugentsunami voorspiegelen
    zodat zij de echte uit de natuur niet zien aankomen.
    De echte, golven met tanden en handen zijn onderweg!
    Door dit te bezoedelen hebben
    jouw ex-liberalen meer winst
    en kan de acute aanpak van het broeikaseffect
    weer verschoven worden
    naar de volgende verkiezingen!

    Jouw cultuur en beschaving!
    Kolonialisme en slavernij!
    Jouw cultuur en beschaving!
    Geen genade kennen in een oorlog en steden platbombarderen!

    Jouw cultuur en beschaving!
    Met een partij voor de pedofielen!
    Jouw cultuur en beschaving!
    Incest bij minderjarigen!
    Met opkomende fascisme en racisme!
    Jouw cultuur en beschaving!
    Trouwen in een kerk is hoogtij voor homofielen!
    Jouw cultuur en beschaving!
    Waar het seksindustrie het meest aan verdient!
    Jouw cultuur dat in het nieuwjaarsnacht
    miljoenen tonnen plakkerige, ijsverterende zwarte roest en kruit
    de atmosfeer inschiet als siervuurwerk!
    En plezier van heeft om de echte natuur tsunami te versnellen!
    Kruitkooldioxide is niet te vergelijken met autogaskooldioxide,
    de laatste vliegt weg terwijl kruit als sneeuw neerstrijkt!
    Olie op het Vuur!
    Oliedom? Even Zoo “mijn kudde schapen” ook
    die jouw verdorven cultuur en beschaving
    lijdzaam, onderdanig en blind volgen!

    Jouw cultuur en beschaving.
    Dat alleen maar aan zichzelf denkt en alleen zichzelf ziet in de reuzenspiegel
    en daardoor blind is voor de rest van de wereld!
    En bang is om de rest van de wereld ook als mens te tellen!
    Want dan moet jouw cultuur en beschaving ook hun menselijke verplichtingen nakomen!
    In deze partij voor de Tsunamiheid hebben we geen plek en worden niet meegeteld!
    Geen nood, misschien een geluk voor ons!
    Degene die ons wel meetelt Kent het aantallen van alle atomen, sterren en zielenHef je hoofd omhoog, dhimmi Wilders,
    jij houdt het wild
    en wil het nog Wilder maken!
    De tsunami van de natuur
    en de kracht van de Almachtige Allah
    is groter dan jouw tongetje!
    En machtiger dan dit wonderbaarlijk nederig
    lager dan de zeespiegel liggende kikkerlandje!

    Ben je kamerlid of moefti?
    Weet!
    Regel in de secularisme is dat een politicus geen politiek voert tegen een religie!
    Daarmee bevorder en provoceer juist jij dat de Islam behoefte voelt om zich te politiseren.

    Je haat en de reden van je extreme politiek jegens de Islam
    en de gastarbeiders is
    dat je nu weet
    dat wij niet Zoo makkelijk hiervandaan weg kunnen,
    al zouden we dat Zoo graag willen!
    Wij zijn hier verdoemd om op de tsunami van de natuur te wachten!

    Zoals de nazi’s destijds over de Joden praatten…
    Zoo praat jij nu over de Islamieten!
    Juist jij geeft mij in je uitstraling de indruk dat je een pedofiel bent!
    Dit volk heeft jou gekozen en dit volk zal jou weer de kamer uitzetten!
    Mijn Barbarisme is meer beschaafd dan jouw cultuur en beschaving!

    Partij voor de Vrijheid, ja nu begrijp ik die Vrijheid!
    De echte natuur tsunami zal ons Bevrijden!
    En zal ons allemaal Islam maken!
    “De Europese en Nederlandse politiek is laf.“
    Ja, ja, nu begin ik je te geloven!
    “De islam zal bij een continuering van het huidige wanbeleid het Westen overwinnen en overheersen”
    Insjallah!
    Leve de Hemel! Leve de Tsunami! Leve de Islam!

    De echte natuur tsunami zal ondertussen het Westen overspoelen en overheersen!

    WAKKER WORDEN!!!

    januari 23rd, 2008 om 11

  16. Henk -Rotterdam
    24 januari 2008 om 12:57 uur.

    BIBI,
    Alle ploerten en rotschoften die zich vergrijpen aan kinderen mogen wat mij betreft levenslang uit de maatschappij worden verbannen.
    Het gore tuig dat naar andere landen reist om zich daar aan sex te voldoen mogen wat mij betreft ook levenslang in dat land van de “gastvrijheid” genieten.
    Je bent gewoon een ontiegelijke teringschoft als je jongens of meisjes gaat misbruiken die in een economische rotte situatie zitten.

  17. bibi
    24 januari 2008 om 04:01 uur.

    Van mij mogen ze in NL voor zulke vergrijpen de doodstraf invoeren maar alleen als men er van overtuigd is dat men de dader heeft gepakt en anders inderdaad levenslang opsluiten en niet 4 jaar ofzo.

  18. Maghreb Magazine » Rutger Hauer wil Tofik Dibi helpen met film
    28 januari 2008 om 12:22 uur.

    […] De Nederlandse (en internationale) Filmicoon Rutger Hauer staat niet onwelwillend tegenover het idee om Groen Links-Kamerlid Tofik Dibi te adviseren bij het maken van diens film over de islam. Dibi wil een ‘tegenfilm’ maken als reactie op de gewraakte film van Geert Wilders. […]

  19. ali cirillioglu