MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko veel te sterk voor Namibië

22 januari 2008 | in Sport | 23 Reacties

Het marokkaans elftalHet Marokkaans elftal is goed begonnen aan de Afrika Cup. Tegen het Namibië van de Nederlandse bondscoach Arie Schans werd maar liefst met 5-1 gewonnen. Na vijf minuten spelen stonden de Marokkanen al met 2-0 voor.

Die eerste twee doelpunten kwamen op naam van Souffiane Alloudi. Geheel tegen de verhouding in maakte Namibië nog wel de 2-1 via Brian Brendell, maar daarna maakte Marokko het karwei eenvoudig af. Tarik Sektioui gaf de assist waaruit Alloudi zijn derde goal maakte en scoorde vervolgens zelf de vierde treffer uit een strafschop.

Na rust deed Marokko het rustig aan, maar Namibië was niet in staat om nog terug in de wedstrijd te komen, bericht VoetbalPrimeur. Via een kopbal van Moncef Zerka na een hoekschok werd de eindstand bepaald op 5-1.

Na de eerste speelronde in Groep A gaan Ghana en Marokko aan de leiding met drie punten. Guinee en Namibië zijn nog puntloos. Ghana speelt in de tweede groepswedstrijd tegen Namibië, terwijl Marokko het op zal nemen tegen Guinee.

Zie de doelpunten (video heeft geen goede kwaliteit):

Er zijn 23 reacties

  1. mourad
    22 januari 2008 om 10:47 uur.

    ZE WORDEN KAMPIOEN VAN AFRIKA!!!!!!

  2. Henk -Rotterdam
    22 januari 2008 om 11:05 uur.

    Dat veld was niet om te bespelen,dor,gras te hoog en had eigenlijk niet mogen worden gebruikt.
    Op een normaal veld had de uitslag nog hoger geweest,maar goed de eerste punten zijn binnen en daar gaat het om.

  3. monador
    22 januari 2008 om 12:57 uur.

    aiiii marokko gaat zkr de cup winne

  4. mounir
    22 januari 2008 om 04:31 uur.

    Insahallah Gaan ze De Cup winnen.

  5. Berkany
    22 januari 2008 om 04:42 uur.

    Niet vergeten Namibie is een zwakke ploeg, Marokko heeft me verbaasd met een jonge spelers . er komen nog een sterke landen als ghana,ivoorkust en kameroen, als Marokko van ghana wint dan zijn ze zeker favoriet.

  6. wassima
    22 januari 2008 om 04:48 uur.

    kampioennen !!!

  7. am
    22 januari 2008 om 05:40 uur.

    henk
    dat klopt punten zijn binnen en ga zo door ik hoop dat zij revanche nemen
    op ivoorkust .deze team kan iederen kloppen

  8. Henk -Rotterdam
    22 januari 2008 om 06:05 uur.

    AM,
    donderdag om 1700 uur op eurosport,deel 2 van
    ” De weg naar het kampioenschap”.
    En nu eens allemaal er achter gaan staan staan en het team aanmoedigen,dat is van belang voor iedereen.
    En ik denk dat we nog vele mooie leuke wedstrijden gaan zien

  9. said
    22 januari 2008 om 09:13 uur.

    ik vond ze niet in hun best…….maar oke inchalah de volgende

  10. ahmed
    22 januari 2008 om 09:16 uur.

    Niet te overmoedig worden jongens
    Techn. is er niks mis mee, maar ze gaan het fysiek niet reden tegen landen als Ivoorkust, Nigeria, Kameroen en/of Ghana.
    En uiteraard blijft keeperswerk een groot probleem bij Marokko sinds de legenadrische keepers ALLAL en ZAKI. is er nooit een echte sterke keeper die zeker is van zijn zaak en uitblinkt

  11. aziz
    22 januari 2008 om 11:29 uur.

    marokko heeft heel goed gespeeld, namibie was ook niet slecht,
    maar jammer van die laffe aanslag op alloudi,waarvoor die laffe speler maar geel heeft gekregen ,
    inchalah komt het snel goed met hem ,want het is echt een klasse speler waar we nog veel van gaan horen

  12. barbare
    23 januari 2008 om 12:47 uur.

    soms snap ik de mensen niet fc utrecht is heeel goed ajax maar marokko tja uhm nee of jah of maar altijd die maar onzin, kijk maar naar frankrijk marokko weet je hoe graag frankrijk gwn wou winnen van marokko, en zich knap stand hielden en vroeger waren ze niet te stoppen tja dan had je andere spelers, maar met dit team gaan ze het redden en jongens en meisjes onthoud marokko is geen amateur clubje voorbeeld Argon of zo want als ik dit lees wat jullie allemaal zeggen dan denk ik echt of jullie de weg kwijt zijn sta achter je club zoals nederlanders het doen in plaats marokko voor aap te zetten man.
    en geloof me marokko komt ver of ze winnen en wrm ivoor ? omdat ze kalou en drogba hebben marokko heeft ook chamack en tarik sektoui ? waar zit het verschil ? dus broeders en zusters beetje nadenken en geen hoop weg geven hou het in je dat marokko vandaag verliest betekend niet dat je ze zo gaat verlagen zoals nederlanders altijd zeggen ohwww jammer volgende keer beter of als je hellemaal wilt overdrijven zeg je net als nederlanders ( jah we hadden geen spellers ze zatten op de bank terwijl nederland tegen bijvoorbeeld brazilie speelt alsof ze dan hadden gewonnen maar goed nu srping ik weg naar waar ik het over wou hebben dus mensen hou je club in je hart want zij doen het voor ons thallaz

  13. kano
    23 januari 2008 om 04:13 uur.

    het is jammer dat alloudi de volgende twee wedstrijden niet meevoetbalt (vanwege de blesure)

  14. mocrogirl
    23 januari 2008 om 09:49 uur.

    Wel positief blijven he?!

  15. thom
    24 januari 2008 om 04:33 uur.

    Ik denk toch echt dat er een aantal landen zijn in Afrika die een betere ploeg hebben maar je weet het nooit. Griekenland is ook Europees kampioen

  16. ahmed
    24 januari 2008 om 10:28 uur.

    Na Ghana is het inpakken en wegwezen
    Wat een slechte wedstrijd tegen Guinee, zo verdienen ze ook niet om te winnen
    (tegen 10 man spelen en toch niet kunnen winnen)

  17. mjahed
    25 januari 2008 om 12:01 uur.

    De wedstrijd tegen Guinee was echt dramatisch, het leek wel alsof ze nog nooit eerder gevoetbald hebben. Elke balaanname springt de bal drie meter van de voeten, passes die niet aankomen, voorzetten die van de zijkanten niet aankomen omdat de vleugelspelers niet in staat waren om de hoog voor te geven. Echt onbegrijpelijk voor spelers die profs zijn en iedere dag urenlang trainen, je mag dan op zn minst verwachten dat normale passes en voorzetten van de zijkanten kunnen geven.

  18. mootje
    25 januari 2008 om 02:27 uur.

    marokko gata winen van ghana broeders luister maar ze gaan door.?

  19. Mo 77
    25 januari 2008 om 05:05 uur.

    Jammer. Waar blijven de echte Marokanen. De selectie van 86 was technisch minder maar het waren echte Mannen sterk. Tegenwoordig zijn het allemaal watjes. Dit doen ze. Ongezond eten, uitgaan, niet op tijd naar bed, enzovoorts..
    Een echte marokaan verliest niet van een neger welk sport dan ook. Kijk maar naar Turken en Egyptenaren ze strijden voor eigen land tot ze daar bij neervallen. Je hoeft niet groot te zijn om te winnen. Kijk maar naar Mrabat klein maar sterk en heeft een strijdlust. Ze hoort het.

  20. 3bbes
    26 januari 2008 om 04:40 uur.

    marokko gaat poep winne niet de beker

  21. kano
    26 januari 2008 om 04:50 uur.

    Mo 77 @
    ik ben helemaal met je eens, die mensen hebben geen strijdlust en ze zijn geestelijk zwak.

  22. MOHA
    07 februari 2008 om 04:39 uur.

    hahahah 3bbes wollah ila izaan gaan ze winnen

  23. am