MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ali B en Yes-R commentatoren bij Marokko

23 januari 2008 | in Sport | 16 Reacties

Ali B.Eurosport heeft Ali B en zijn neef & collega rapper Yes-R aangetrokken als gast commentatoren voor de Afrika Cup. De Afrika Cup is afgelopen zondag 20 januari gestart in Ghana en eindigt op zondag 10 februari. Ali B en Yes-R geven samen met Eurosport commentator Frank Kramer commentaar bij de tweede groepswedstrijd van Marokko tegen Guinee op donderdag 24 januari om 18:00 uur.

Guinee verloor de eerste wedstrijd pas in de slotminuten met 2-1 van gastland Ghana. Marokko heeft in de eerste groepswedstrijd tegen Namibië (met de Nederlander Arie Schans als bondscoach) met maar liefst 5-1 gewonnen en wordt getipt als één van de titelkandidaten.

Ali B, voluit Ali Bouali, heeft veel verstand van voetbal en met zijn Marokkaanse achtergrond is hij goed op de hoogte van het Afrikaanse voetbal. Daarnaast voetbalt deze rasentertainer (hij is meer dan een rapper) op een verdienstelijk niveau. Ali B heeft nog veel familie in Marokko wonen en heeft daar op 18-jarige leeftijd ook nog een tijd gewoond.

Yes-R, voluit Yesser Roshdy, is door zijn neef Ali B geïnspireerd geraakt en is op 13-jarige leeftijd begonnen met rappen. Sindsdien heeft hij net als Ali B de smaak van het optreden helemaal te pakken. Ook Yes-R is een voetbalfan en volgt het voetbal op de voet, aldus TV-visie.be.

Er zijn 16 reacties

  1. broodje
    23 januari 2008 om 10:25 uur.

    Volgens mij klopt het niet en begint de wedstrijd al om 16.00 uur !!!

  2. Abdess
    23 januari 2008 om 02:12 uur.

    nee het is om 6uur

  3. maghrabi
    23 januari 2008 om 04:00 uur.

    nee het is nu om 18:00 want er spelen maar 2 wedstrijden op een dag dus eentje om 6 uur en de andere om half negen;)

  4. wassima
    23 januari 2008 om 09:35 uur.

    ewa safi hadden ze geen andere commentator kunnen vinden stelletje rappers dat wel ik wel horen!

    MAROKKO GAAT WINNEN INSHA ALLAH! 🙂

  5. mocrogirl
    23 januari 2008 om 09:47 uur.

    Dat wordt lachuhhh

  6. mohamed-denhaag
    24 januari 2008 om 06:23 uur.

    Afrika wordt dan weer niet serieus genomen.
    Het is een continent die al jaren in de zeik wordt genomen door het westen
    Dus dit komt doodleuk ook nog er bij en de arabieren en de negers kijken vrolijk toe

  7. der
    24 januari 2008 om 08:49 uur.

    waarom deze 2 clowns weer
    ik wil die commentaar van hun niet horen als ik voetbal kijk !!!

  8. Botrah
    24 januari 2008 om 10:34 uur.

    Verloren!!

  9. Choukri
    26 januari 2008 om 12:22 uur.

    Ik heb die twee commentatoren en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van YesR. Hij praat vlot en hij weet best wel veel over voetval en statistieken. AliB komt in tegendeel moeilijk uit zijn eigen woorden.

  10. skery_vanuit_marokko
    28 januari 2008 om 01:07 uur.

    ze moeten kleine kinderen gaan vermaken die gasten

  11. nabil
    28 januari 2008 om 05:28 uur.

    Ali b En Yes-r moesten niet komen maar echte mensen die verstand hebben van voetbal zoals el hamdaoui (az) of ali boussabon(ex – feyenoord)

  12. IK
    28 januari 2008 om 10:45 uur.

    Sorry hoor , maar ik vind het nergens op slaan dat er 2 rappers commentaar komen geven. ten eerste ze weten niet waar ze het over hebben en ten tweede ze beinvloedden de normale commentator die opeens voor Marokko is ..!!
    haha net als die Yes – R die zei dat hij vindt dat Sektoui 1 van de betere is tot nu toe waarop die commentator zei .. meen je dat nou ..!! terwijl Sektoui geen 1 x de bal had aangeraakt..

    Mohim kansloze actie..!!

  13. am
    29 januari 2008 om 08:11 uur.

    2 konijnen bij elkaar een verstaat ander niet

  14. anoniem
    03 februari 2008 om 05:02 uur.

    2 sukkeltjes whahah:)

  15. Simon
    25 februari 2008 om 07:43 uur.

    Heyyyy
    Alles goed Yes-r…?
    Ey deze site is nep man hahahaha
    Groetjes
    Simon
    suryoyo_1992@hotmail.com

  16. Simon
    29 februari 2008 om 02:48 uur.

    Ey swa
    Alls oky Mocro`s
    Groetjes
    Simon
    Eyyy wie heeftmsn dit is die van mij
    suryoyo_1992@hotmail.com