MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko onderschat Guinee en verliest

25 januari 2008 | in Sport | 25 Reacties

Het marokkaans elftalMarokko is donderdag op het toernooi om de Afrika Cup met 3-2 onderuit gegaan tegen Guinee. De Marokkanen, met oud-AZ-speler Tarek Sektioui in de basis, keken de hele wedstrijd tegen een achterstand aan. De ruststand was 1-0.

Guinee speelde vanaf de 67e minuut met tien man nadat aanvoerder Pascal Feindouno wegens natrappen het veld moest verlaten.

Dat bracht bij een stand van 3-1 nog even de spanning terug, maar de late goal van de Marokkaanse verdediger Abdeslam Ouaddou in de 90e minuut was niet genoeg.

Feindouno, die overigens de 1-0 en 3-1 (strafschop) maakte, hangt volgens Nu.nl waarschijnlijk een schorsing boven het hoofd. Guinee heeft nu, net als Marokko, drie punten uit twee wedstrijden.

Er zijn 25 reacties

  1. mightymoh
    25 januari 2008 om 01:14 uur.

    sukkels

  2. mohamed uit belgie
    25 januari 2008 om 11:16 uur.

    pffffffffffff altijd zo hoogmoedig na een winst, dan denken ze dat het wel zal lukken. Typisch

  3. mjahed
    25 januari 2008 om 11:52 uur.

    Helaas, ik vrees dat marokko na de wedstrijd tegen Ghana het vliegtuig terug naar huis kan nemen, ze hebben het laten liggen tegen Guinee en tegen Ghana zullen het nog moeilijker krijgen. Ik hoop dat ik ongelijk heb!!!!!

  4. nero
    25 januari 2008 om 12:01 uur.

    kan iemand aub zorgen dat ALI B zijn mond houdt tijdens de liveuitzending…… heb hem op geen enkele zinnige comentaar kunnen betrappen……………….. wat een kan iemand toch in 2 uur tijd veel …………..

  5. mo22
    25 januari 2008 om 12:22 uur.

    ze winnen wel tegen ghana 😉

  6. mo22
    25 januari 2008 om 12:22 uur.

    denk ik he :p

  7. adal
    25 januari 2008 om 12:38 uur.

    beter zo wat ga je doen met die spelers terwijl er zo veel meer is alleen niet selecteer lekker naar huis

  8. ali b a
    25 januari 2008 om 02:27 uur.

    sorry hoor maar wordt tijd dat marokko eens wat gaat doen aan keepersprobleem het is altijdde keepers die het verzieken voor de marokaanse alftal gewoon waardeloos alles 3doelpunten waren onodig gewoon schandalig laat marokko maar n buitenlandse keeper nemen maak niet uit waarvandaan maar geen marokaan marokanen kunnen gewoon niet keepen kijk naar egypte het is de keeper die hun erdoor heen sleept en steeds red en ali en yes r hou alsjeblieft jullie mond want van voetbal hebben ze geen verstand .

  9. Botrah
    25 januari 2008 om 02:52 uur.

    Mwaa.. ik denk zelf, dat ze winnen tegen Ghana! miss. 1-0

  10. Mo 77
    25 januari 2008 om 04:29 uur.

    De spelers hadden hun spelletje moeten handhaven net zo als tegen Namibia.
    Ze laten zich gek maken door fysiek dueels en raken sneel in paniek.
    Bovendien vind ik de wissels niet nodig. De trainer had hetzelfde selectie als vorige keer moeten laten en i.p.v. Aloudi, Mbarki of Abocahrouan of Moktari (zelfverzekerde rifi)
    Ik vind het middenveld ook Niks met Kissi. Daarom heb je spelers als Affalay, elhamadi, Aissati nodig.
    Jammer.

  11. mhamed
    25 januari 2008 om 04:31 uur.

    marokko zal nooit wat bereiken ,ik schaam me dood voor de spel,schandelig!!!!!!!

  12. spartaan
    25 januari 2008 om 04:33 uur.

    marokko gaat met beker naar huis

  13. kano
    25 januari 2008 om 05:14 uur.

    Ze kunnen nu al hun koffer inpakken, want tegen Ghana winnen ze toch niet, want deze moet in het toernooi blijven het is een thuisland als deze wordt uitgeschakeld dan is de voetbalsfeer in dat land niets meer en de stadions blijven leeg, dus de scheids zal ervoor zorgen dat ghana niet verliest van Marokko, ze zijn allemaal corrupt het is Afrika en geen Europa ,Amerika of Azie, en die Marokkaans keeper (foehami)is de oorzaak van dat verlies door hem is ook Marokko in 2004 tegen tunesie verloren.

  14. Mo 77
    25 januari 2008 om 05:31 uur.

    Mensen, sorry voor het woord negers. Alleen ik snap het niet, Surinamers zoals ga geen namen noemen ….. zijn goede proefs. Deze spelers voetbalden regelmatig op Pleintjes tegen Marokkaanse jongens en worden helemaal gek gemaakt. Of is Plein voetbal anders????

  15. Abdess
    25 januari 2008 om 11:54 uur.

    Jammer ik hoop dat het hebben geleerd en ik hoop dat hij de zelfde opstelling gaat zetten net asl tegen namibie maar alleen ander keeper die wydad casablanca en linksback en in plaats van aloudi hadji en naast chamakh zarka

  16. berkane
    26 januari 2008 om 09:24 uur.

    JONEGNS MAROKKO KAN MAAN DAG AL KOFFERS IN PAKKEN EN DE EERSTE VLUCHT NEMEN NAAR MAROKKO

    1-TEGEN GHANA HEBBEN ZE GEEN SCHIJN VAN KANS
    2-ZE MOETEN MINSTEN MET 1-0 WINNE DAN ZIJN ZE DOOR
    3-OF GUNEE MOET VERLIEZEN GENEE EN MAROKKO GEKIJK SPELEN TEGNE GHANA OF WINNE

  17. am
    26 januari 2008 om 11:33 uur.

    wat ik van marokko heb gezien kun je vergelijken met amteurs,ghenee was niet sterk wij waren zwak en die keeper staat vast te kijken naar zijn vrouw op de tribune in plaats van de bal,het wordt moielijk volgende rond te hallen,want , ghenee heeft makkelik tegen namibie,en ghana wil niet verliezen,dus wordt een hel voor marokko ik hoop dat zij dat hallen,wel wil ik daarbij zeggen kans is 40% hallen zij 2 ronde dan worden zij kampion inchalah

  18. adil
    26 januari 2008 om 03:21 uur.

    eej al die flikkers die niet in het marokaanse elftal vertrpuwen moet hen bek dicht houden wie zegt dat marokko word uit geschakeld

    ghana heeft met geluk van guina gwonnen
    guina wint met gelukj van marokko
    marokko win met gemak 5-1 van nambie
    ghana met geluk 1-0

    kortom marokko gaat door!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. titwani
    26 januari 2008 om 04:25 uur.

    Mijn analyse :de veleugels hebden het dit keer laten afweten el kaddouri links en basser echts leverden totaal geen gevaar en lieten verdedigend steekjes vallen.

    ten tweede Henri speelde altijd met 4-3-3 tegen guinee opeens met 4-4-2 dan mist een team gewoon vastigheid en routine. Lembarki zou ik NOOIT oproepen en is egt nationaal schande. Zerka is leuk invaller je had gewooon moeten beginnen met Aboucheroune en Chamakh. dan kan Sektioui meer gaan spelverdelen en Hadji meer gaan aanvallen.

    maar sat acter je team het is nog moegelujk winst tegen Ghan is gewoon voldoende wanrt marokko heeft doelsaldo +3 en ghana +2 en ghana viel zowekl tegen guineen als tgen naimbie vies tegen en obnderschat guinee niet het is een hecht colectief en giant killer.

    Henri een tip spel met 4-3-3- 3n besteed je aandacht aan de backs links zou ik mahdoufi uitproberen.

    suc6

  20. 3bbes
    26 januari 2008 om 04:39 uur.

    Marokko gaat verliezen ze ziyn verrot ze zijn wel goed maar die keeper is verrot en kissi ook hadji,chamakhj,aboucherouan,mokthari,alouddi zijn alleen goed en derest is poep PUP

  21. Mo 38
    26 januari 2008 om 05:32 uur.

    Heb het vertrouwen in spelers. Marokanen zijn de beste voetballlers op aarde en misschien ook op de maan als er een competitie is. Het is kwestie van tijd en we worden de brazilianen voor de komende jaren geloof me.
    Of Marokko doorgaat weet ik niet zeker. Hoe kan je in de bosbos normaal voetballen??.

    Ik heb twee opties:
    Marokko moet voor EK uitkomen of met Marokkanse negers van Sahara speciale team voor Afrika cup maken.
    Ander soort Marokanen voor WK.

  22. mounir
    27 januari 2008 om 06:37 uur.

    Marokko speelde dramatisch tegen Guinnee, hadden een tikje teveel zelfvertrouwen van de 5-1 overwinning op Namibië, wie weet zelf de 3-2 verloren wedstrijd tegen Guinnee hun wel goed doen, Ik hoop het inshallah.

  23. Hassan
    28 januari 2008 om 04:36 uur.

    Zoals de wind waait, waait Marokko. Iedere keer is ons elftal weer een verrassing. Ik denk dat de kwaliteit, zeker op het middenveld zeer zwak is te noemen. Maar goed daar is weinig aan te doen want er is op diot moment niet beter. Komn aub niet aan met spelers als aissati e.d. Die jongen die speelt op dit moment niet en kan zeker met dit fysieke geweld niks betekenen voor Marokko. Dan heb ik het nog niet over de gesteldheid van de velden in Ghana. Dieptriest! Als Marokko zijn dag heeft dan kan het leuk voetballen. Maar denken dat ze de Afrika Cup kunnen winnen is ietwat overdreven. De meeste jongens spelen niet eens in de basis van bij hun cub dus wat wil je. Laten we gewoon het beste hopen vanavond en zo niet dan tot over twee jaar.

  24. 3bbes
    28 januari 2008 om 05:54 uur.

    marokko kan gewoon niet spelen

  25. kaka
    29 januari 2008 om 09:37 uur.

    ik had het al verwacht want 1 ze speelen in ghana 2 ze onderschtaen ze?

    3 marocco speelden niet goed sammen duszz what wil je dan