MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aboutaleb: ‘Kom maar op met de film’

28 januari 2008 | in Politiek | 18 Reacties

Ahmed Aboutaleb “Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt. We moeten elkaar vasthouden!” Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb deed deze oproep aan moslims zaterdag tijdens een werkbezoek aan Breda Noord-Oost. Hij was in Breda op uitnodiging van de plaatselijke afdeling van de PvdA, schrijft BN/ De Stem.

In een bomvol buurthuis riep hij de moslims in Nederland in het algemeen en Breda in het bijzonder op om niet de confrontatie te zoeken, maar het contact aan te gaan. “Het is van belang dat migranten zich afvragen waar die haat vandaan komt. En we hebben bruggenbouwers nodig. Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims”, aldus Aboutaleb.

Een angst waar momenteel met name Geert Wilders op inspeelt. “Laat hem zijn film maken. Laat hem me morgen zien, ik ben er niet bang voor”, zei de staatssecretaris. ” Want ik geloof in de kracht van de discussie en er bestaat geen beter reinigingsmiddel dan de democratie.”

Aboutaleb ging ook gisteren de ferme uitspraken niet uit de weg. Hij herhaalde zijn standpunt over het dragen van hoofddoekjes: “Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft.”

Er zijn 18 reacties

  1. skery_vanuit_marokko
    28 januari 2008 om 01:00 uur.

    ik heb die vent nooit gemogen en tweede hij is bang rita verdonk als job cohen niet was nou nou nou die had hem geholpen

  2. Mostafa
    28 januari 2008 om 10:11 uur.

    Aboetaleb heeft altijd mooie pak aan.Ik vind dat echt kunst.

  3. Nordin
    28 januari 2008 om 12:35 uur.

    Ik begrijp niet dat mensen krtitiek hebben op aboutaleb en marcouh. Zij doen in hart en niereen hun bets voor de Marokkaanse gemeenschap. Echter is de Marokkaanse gemenschap ondankbaar. Dankzij deze mensen hebben we nu veel Marokkaanse directeuren etc. Ik heb Aboutaleb van dichtbij mogen maken en hij is zeer goed.
    Echt waar.
    groet

  4. samadie
    28 januari 2008 om 01:24 uur.

    ik heb een hele andere oproep, vergeet het, laat het zitten, besteed er geen aandacht aan. waarom moeten wij steeds bewijzen dat wij goed zijn. ik zou zeggen laat hun maar bewijzen dat we niet deugen.
    waarom moeten we ons steeds verdedigen; jah maar ik ben anders endat soort onzin. laat hun maar bewijzen. dat ik slecht ben.
    in dit rechtsysteem ben je toch onschuldige tot het tegendeedl bewijzen is, dus dat geld ook voor ons als moslims marokkanen.

  5. Maghrebie
    28 januari 2008 om 03:41 uur.

    Samadie,

    Aboutaleb geeft een advies uit wat in mijn ogen helemaal geen slechte is. We leven nou eenmaal niet in een ideale samenleving waar geen rassen en geloof discriminatie heerst, of in een samenleving waar geen plek is voor angst.

    Wat Aboutaleb aankaart is een blik vanuit een politieke hoek om de samenleving wat dichterbij elkaar te brengen. Stel de deuren van de moskeen open, what cares, we hebben daar toch niets te verbergen.
    Laten we niet dezelfde tactiek aanhangen als die van knuffelGeertje en zijn consorten. Want dat is precies waar zij ons willen hebben.

  6. skery_vanuit_marocco
    29 januari 2008 om 02:00 uur.

    abiytaleb spreekt abn en geert helemaal niet goedkoop taal prietprat knettergek ect

  7. azrou
    29 januari 2008 om 12:50 uur.

    Nordin
    heb je de uitspraak van Aboutaleb over vrouwen die hoofddoeken dragen gelezen of zit je alleen maar de kont van Aboutaleb en die Marcuch te likken: “Als dat tot gevolg heeft dat u geen baan kunt vinden, accepteer dan de consequenties. Dan hebt u dus geen inkomen. Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolge

  8. xxx
    29 januari 2008 om 01:05 uur.

    Aboutaleb is een klootzak. in plaats van de moslima’s te helpen, zegt hij juist dat ze de hoofddoek moeten uitdoen om een job te vinden. toffe moslim is hij wel.

  9. marijnt
    29 januari 2008 om 03:22 uur.

    Xxxx en azrou,

    Aboutaleb is minister voor alle nederlanders. Hij hanteert puur scheiding van kerk en staat. Hij neemt zijn geloof niet mee in het maken van beleid of zeggen van dingen in de functie van zijn ambt.

    Hij doet niet aan loyaliteitsonzin of vriendjespolitiek

  10. marijnt
    29 januari 2008 om 03:22 uur.

    xxxx en azrou,

    Daar waar aboutaleb dat zullen jullie nooit bereiken. Jullie reactie is pure jaloezie.

  11. said
    29 januari 2008 om 08:13 uur.

    Marijnt,

    Ten eerste is About Taleb geen minister. Ik weet niet waar je met je gedachten zit! En ten tweede je gaf aan dat hij een minister voor alle nederlanders. Laat hem zich zo gedragen en niet telkens weer zijn kop opsteken als het gaat om moslims. Blijkbaar voelt ie zich als moslim aangesproken.
    Aboutaleb geeft aan dat hij een hoofddoek net als andere nederlanders een probleem vindt en dat het vanzelfsprekend dat moslimas geen baan krijgen. Erger nog, hij vergelijkt moslimas die een hoofddoek dragen met mensen die uit vijfde verdieping naar beneden springen.

  12. marijnt
    29 januari 2008 om 08:24 uur.

    said,

    Je hebt gelijk. Hij is geen minister maar staatssecretaris. Neemt niet weg dat hij volledig juist zit.

  13. marijnt
    29 januari 2008 om 08:25 uur.

    Said,

    Je moet goed zijn verhaal lezen. Je legt hem woorden in de mond

  14. skery_vanuit_marocco
    30 januari 2008 om 01:24 uur.

    marijnt wij jaloers op hem ???wat is hij ?hij is niks ga rechtse kranten lezen 2e wereld oorlog krant

  15. ghalil
    30 januari 2008 om 02:29 uur.

    als ik me niet vergis was hij toch wel de eerste marokkaan die in maroc was na de aarbeving in housima
    waar waren o de marokkanen die o zo veel over de moslims en moslima’s geven
    als ik me niet vergis was hij ook de gene die voor de oudere thuis zorg heeft zitten regelen kwa afkomst
    waar waren de andere toen weer
    en is hij niet ook die weer heeft kunnen regelen dat pensioen gewoon tot 65de zou blijven in plaats van de 67ste
    daar naast toch ook dat hij heeft kunnen zorgen dat de uitkereningen blijft lopen tot de 27ste

  16. ghalil
    30 januari 2008 om 02:31 uur.

    de meiden van tegenwoordig dragen hoofddoek als mode in plaats van geloof
    hoofddoek is een trent geworden

  17. karim
    30 januari 2008 om 10:44 uur.

    Ik vind het een goede wethouder die man staat voor iedereen klaar ongeacht ras of kleur of geloof en vind zijn uitspraken netjes en gepast die man blijft gewoon nuchter na alle kritiek en geeft altijd goede hoop, dussss
    Die man zegt gewoon waar het opstaat, mensen hebben altijd kritiek op zulke mensen maar vind je moet het van 2 kanten bekijken ook van zijn kant, hij heeft een voorbeeld functie en bekleed die correct door mensen te kalmeren.
    Dus een marokkaanse toppertje die nederland oftewel amsterdam nodig heeft.

  18. azrou
    31 januari 2008 om 01:17 uur.

    marijnt
    aboutaleb is geen minister stom wijfje… of ben je nog niet in staat om onderscheid te maken tussen een minister en een staatssecretaris.