MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Afrika Cup nu al voorbij voor Marokko

29 januari 2008 | in Sport | 47 Reacties

Het marokkaans elftalHet Afrika Cup-avontuur van Marokko is vroegtijdig voorbij. De Noord-Afrikanen verloren in Accra kansloos van Ghana, dat net als het gelijkspelende Guinee de kwartfinales bereikte. Namibië behaalde voor spek en bonen toch nog een punt.

Na een helft was de buit voor de Black Stars al binnen tegen de Lions d’Atlas. De Marokkanen, die in hun eerste duel nog wel met wervelend voetbal Namibië omver hadden geblazen, keken na een klein half uur tegen een 1-0 achterstand aan en bij rust was die marge al verdubbeld.

De eerste goal kwam op naam van Chelsea-middenvelder Mickaël Essien, die een intelligent ingestudeerde vrije trap simpel binnen kon lopen. Sulley Muntari was bij die treffer de aangever. Toen de spelers van bondsoach Henri Michel waarschijnlijk al met hun hoofd bij de thee waren, slaagde de ploeg van Claude le Roy erin nog een keer te scoren. Het vrijwel zeker geplaatste gastland zag ditmaal Muntari fungeren als afmaker en Essien als degene die de assist leverde.

Na rust was het een en al Ghana dat de klok sloeg, maar bleef het bij 2-0 door een aantal missers. Voor Marokko maakt dat het niet minder zuur. De frustratie over de voortijdige uitschakeling van twee jaar geleden in Egypte kon men behoudens het eerste duel niet van zich afspelen. Het betekent dat Marokko weer als derde in haar poule eindigt, ondanks de voetbalshow die het publiek in de eerste wedstrijd kreeg voorgeschoteld. Ghana zorgde met een drie op drie ervoor dat het als winnaar van Groep A naar de volgende ronde mag afreizen, schrijft SoccerNews.

Gelijk na de uitschakeling van marokko heeft Talal El Karkouri besloten om niet meer voor de Marokkaanse ploeg uit te komen. Dat meldt Mountakhab.com. El Karkouri (31) werd tijdens de laatste drie wedstrijden op de bank gehouden, terwijl hij onder coach Mhamed Fakhir de aanvoerder van Marokko was.

Er zijn 47 reacties

  1. rachid
    29 januari 2008 om 12:25 uur.

    Drama van die referee

  2. Abdess
    29 januari 2008 om 12:42 uur.

    hele team van marokko weg ermee negalve ouadou laat lievde de jonkies spelen zij presteren wel veel beter

  3. mightymoh
    29 januari 2008 om 01:34 uur.

    coach moet weg baddou zekki moet terug

  4. skery_vanuit_marocco
    29 januari 2008 om 01:54 uur.

    zelfs amateurs spelen beter pfffff

  5. arnhemmer
    29 januari 2008 om 02:07 uur.

    somalia is zelfs beter fthi7th is dit , waar bleven alloudi, sektioui, mokhtari dan.
    gekker kan egt niet.

    ik weet niet wat we met deze kissi-generatie moeten doen,

    het was ghana-marotzooi

    ghana die moeite had met guinea en namibia en om vervolgens over marotzooi heen te walsen.

    ghana was dodelijk, waarschijnlijk winnnen ze alles wel

    laterrr

  6. marokkaan
    29 januari 2008 om 02:55 uur.

    iedereen moet worden ontslagen als eeste bij de marokkaanse voetbalbond want die veroorzaken deze puinhoop elke keer ander trainer die er niks van bakt plus spelers die geen fuck met elkaar kunnen samenspelen waren gewoon een stelletje kneuzen bij elkaar

    marokko was best goed met badou zaki als ze hem nou gewooon wat meer tijd geven ook al was marokko niet doorgegaan naar wk hij kan die fouten corrigeren de juiste spelers had hij alleen paar veranderingen maar nee hoor ze moeten alles weer op zijn kop gooien hun verneuken onze eer en kijk plezier stelletje zwemers

  7. moes
    29 januari 2008 om 03:29 uur.

    Verdomme zeg! Waarom hebben ze toen v. Hanegem niet als coach genomen!

    PLEASE NEEM WILLEM V HANEGEM!!

    Waar zijn alle jeugdspelers die bij topteams spelen?????? Die ook al ver zijn gekomen in een jeugd-wk!! In plaats van spelers selecteren uit de zwakke franse cometitie en zelfs uit tweede divisie clubs! Alsof Marokko geen voetballers heeft!!

    Da Costa van PSV heeft ook Marokkaanse nationaliteit! Vraag hem!! Vraag Aisatti, vraag El Hamdaoui, vraag, El Ahmadi, Acenteh uit de jeugd van PSV is groooot talent! Diba, Maaroufi, amrabat, bousoufa en ga zo maar door!!

    Weg met de franse voetballers!!!! We zijn geen franse kolonie meer!!!

  8. Meid_Ainzohra
    29 januari 2008 om 09:35 uur.

    tazzz 2-0 verloren…hetis voorbij…Meid_Ainzohra

  9. kaka
    29 januari 2008 om 09:35 uur.

    eewa

    marocco ligt er nu al uit maar ze waaren gisster ook heel slecht duszzz:d

  10. Meid_Ainzohra
    29 januari 2008 om 09:36 uur.

    mocro-gekkie

  11. Berkany
    29 januari 2008 om 10:13 uur.

    Zolang dat de bestuurders van kmvb daar zitten die geen verstand van voetbal hebben, wordt niets met Marokko, zij bepalen wie speelt .rs berkane een voetbalclub was in 1982 tweede na Fes toch geen enkele speler geselecteerd, er waren twee spelers waaronder elbyaz geselecteerd pas toen ze bij Morakech speelden. met andere woorden het is tijd dat ook spelers uit nederland worden geselecteerd , er zitten hier prachtig voetballers .
    kmvb= soort knvb.Marokko heeft altijd goede spelers die overal spelen.

  12. mhamed
    29 januari 2008 om 11:36 uur.

    tfoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee voor de hele marokkaanse kut elftal.

  13. nardjis
    29 januari 2008 om 12:11 uur.

    wat een AFGANG! maar ja bestuur (de zogenaamde hoge psychopaten) van de maroc voetbalbond die daar de dienst uitmaakt wie wel/niet gaat spelen.

  14. monador
    29 januari 2008 om 12:18 uur.

    tzzzz kijk in wat voor pool ze zate ze konde maklek door typisch marokko weer
    k jammer

  15. rajaa
    29 januari 2008 om 12:34 uur.

    geen leeuwen van de atlas maar wel honden van de atlas.

  16. Abdelouahid
    29 januari 2008 om 12:34 uur.

    tfoeeeeeeeee allah in3lboha koraa
    kijk naar echt afrikaanen ze hebben niet eens genoeg brood maar toch zijn zr door naar de tweede rond maar ons kippen van atlas met hun homo”s kapsel ze kunnen niet eens die tweede rond halen wat moet je nog met die homo’s en die terien hond van micheal wat doe ie daar eigenlijk …..en die aap van bensliman moet ie ook weg we hebben niks aan hem zo lang dat ie daar nog blijft dromen we nooit van voetbal…………bravoooooooooo zaki je blijft altijd in ons gedachten ik hoop dat je terug komt en ons laten genieten van echt voetbal

  17. spartaan
    29 januari 2008 om 01:13 uur.

    als marokko een goede team wil selecteren moeten ze baddou zekki terug halen hij was ontslagen omdat hij meer geld wou hoe veel krijgte hij 3 of 4 duizend euro per maand en deze kut frans man krijgt 40.000 euro per maand
    ze moeten baddou zekki terug halen en hoge salaris geven

  18. tarik
    29 januari 2008 om 02:23 uur.

    meeste landen hebben keepers in de doel maar marokko heeft
    Koeien das is nou het probeem marokko heeft na zaki alleen
    rampen van keepers azmi benzekri fouuuuuuuuuuuuhami de koe
    inderdaad weg met die fransen

  19. sektioui chamachboy 22
    29 januari 2008 om 03:46 uur.

    geef niet henry michel de schuld. marokko-ghana, is door die wedstrijd is er een eigenaar. en dat eigenaar is muntari,

    hij was een tijdverspiller. zagen jullie dat niet dan

    de tijd tikt maar dood. hij stopt niet. wisten jullie dat niet dan. de tijd stop niet

    en muntari zat 3 min. op de grond. en hij deed expres dat die werd getackeld.

    die wedstrijd was gewoon en tijdverspiller zeker ook bij porsmouth in de premier leugae

  20. am
    29 januari 2008 om 04:27 uur.

    normal drink ik niet maar zoals gester kon ik alles drinken ,ik zag guenee tegen namibie nou mensen het lijkt steletjes amateurs en daar had onze

    elftal van verloren ffffffffffffff er was geen inzit geen dreigen niks alenmaar
    elkaar schuld geven het lijkt wel fc knudde,weer 2 jaar wachten en hopen dat zij 2 ronde doorkomen,

  21. king_mes
    29 januari 2008 om 05:18 uur.

    ik hoop dat sommige nu inzien dat talenten zoals affelay en assaite en andere op nederlandse bodem hun best moeten doen en voor een proffisionele toekomst kiezen in nederlands elftal word je in ieder geval serieus genomen op wereldtoneel.
    Marokko is leuk en eervol, maar prestatie en carriere is ver te zoeken! En inderdaad het zijn geen kerels die er bovenop gaan, maar gel in allerlei kleuren en geuren in de haar en dan het veld op, als familie maar mij mooie gezicht op tv kan zien.!

  22. wassima
    29 januari 2008 om 05:46 uur.

    mightymoh je hebt totaal gelijk zaki was en is nog steeds de beste hij MOET terug alleen dan kan marokko winnen!

  23. sjsj
    29 januari 2008 om 07:44 uur.

    dit was ook gewoon B team
    de echte top spelers deden niet mee

  24. mocrogirl
    29 januari 2008 om 09:18 uur.

    Uit frustratie had ik de tv uitgedaan. Zelden zo een slechte wedstrijd gesien. Zelfs RKC WAALWIJK speelt beter!

  25. hassan
    29 januari 2008 om 09:32 uur.

    ongelofelijk wat een reacties allemaal. Het niveau daarvan ligt zo een beetje op dezelfde hoogte als het niveau van onze leeuwen. Wat wil je met allemaal spelers die bijna niet spelen, tweede divisie frankrijk of in het middenoosten voetballen. Zelfs het niveau in Nederland dat tegenwoordig ook erbarmelijk is kan dat niet veranderen.

    Het veld van gisteren was een drama. Denk je nou echt dat technische voetballers daarop kunnen voetballen. Marokko had in de voorbereiding beter ruby oefenpotjes kunnen spelen en veel aan gewichten moeten hangen. De scheidsrechters waren ook een aanfluiting. Maar bovenal was het de instelling en de kwaliteit van onze marokkanen die bedroevend was. Twee meter van de speler af verdedigen ten Ghana is schandalig. De keeper was dit keer redelijk. Middenveld heb ik niet gezien. Ik zag alleen Essien en Muntari. Safri liep fijn te wandelen. De verdediging was ook erg zwak en dan met name opbouwend. De gezichtsuitdrukking van Chamakh omschreef het beste hoe Marokko functioneerde tijdens deze Cup.

    Wie weet komen er betere tijdens. En zo slecht was het nou ook weer niet want we hebben ons, in tegenstelling tot Algerije en Libië wel gekwalificeerd:-)

  26. said
    29 januari 2008 om 10:09 uur.

    warom geen ons karim el amrani amrabat .aissati……en warom geen saktiwi in de1 halft

  27. JAWAD
    30 januari 2008 om 01:36 uur.

    Jammer dat Alloudi was gebleseerd. maar winne moet je ook van grotelanden doen zoals Ivoortkust en Kameroen, tegen NAmibie was wel leuk maar volgens wisten de spelers niet eens waar Namibie ligt.

    de hele selectiebeleid inc. de voetbalbond moeten oprotten.

    Na Youssef Rabeh ( jong marokko) heeft ook Talal El Karkouri (31) direct na de uitschakeling aangegeven niet meer voor marokko uit te willen komen.

    Youssef Rabeh deed het zelfde in oktober 2007 zijn reden hier voor was dat hij vind dat het moeilijk was om in de 1e van marokko te komen. Mischien is dat wel een reden dat sommige spelers liever niet voor marokko uit willen komen en ik denk dat er meer spelers El Karkouri zullen opvolgen.

  28. 3ezdin
    30 januari 2008 om 01:53 uur.

    tfoe alles door die jood die trainer lekkr voor hun
    zaki was betr dan dese jood tfoee wollah egt kut marokkanen

  29. moes
    30 januari 2008 om 02:58 uur.

    geef niet henry michel de schuld. marokko-ghana, is door die wedstrijd is er een eigenaar. en dat eigenaar is muntari,

    hij was een tijdverspiller. zagen jullie dat niet dan

    de tijd tikt maar dood. hij stopt niet. wisten jullie dat niet dan. de tijd stop niet

    en muntari zat 3 min. op de grond. en hij deed expres dat die werd getackeld.

    die wedstrijd was gewoon en tijdverspiller zeker ook bij porsmouth in de premier leugae
    geef niet henry michel de schuld. marokko-ghana, is door die wedstrijd is er een eigenaar. en dat eigenaar is muntari,

    hij was een tijdverspiller. zagen jullie dat niet dan

    de tijd tikt maar dood. hij stopt niet. wisten jullie dat niet dan. de tijd stop niet

    en muntari zat 3 min. op de grond. en hij deed expres dat die werd getackeld.

    die wedstrijd was gewoon en tijdverspiller zeker ook bij porsmouth in de premier leugae

    Ga toch weg man, er wordt alleen tijdgerekt als je achter staat!! Je hebt t in eigen hand!! Als je echt zo goed bent, hebben we geen eigen goals nodig en niet dit soort slappe excuusjes. En tegen Guinee? Werd er toen ook tijdgerekt? We moeten niet altijd doen alsof de hele wereld tegen ons is, je moet gewoon de beste zijn

  30. moes
    30 januari 2008 om 02:59 uur.

    Weg met de franse spelers!!! We zijn geen franse kolonie meer!!!!

  31. tarabaz
    30 januari 2008 om 11:28 uur.

    marokkko i slatijd voor de voorbereinding van de afrika cup a\ltijd viziek sterk en goed maar ze halen het nooit altijd eerste ronde naar huis en met geluk in 2004 de finale gespeeld en toen was zeki de trainer dus
    dat is de enige oplosssing voor marokko neieuwe trainer ihikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkdddddddddddddddddddd

  32. hamzahamza
    30 januari 2008 om 12:35 uur.

    Da costa kan niet meer voor marokko spelen want hij heeft wel met portugal gespeelt. aissati wil niet met marokko spelen. amrabat ook niet. denk je dat achenteh met een vorm van een mug tegen die grote afrikanen kan spelen. als je hem kiest dan ben net zo goed als michel die spelers uit 2 ede divsie van frankrijk laat spelen met grote marokko. wij hebben spelers nodig die sterk en goed zijn. dat heeft marokko verlopig niet.

    ik ben met je eens dat ahmadi en alhamdaoui horen bij marokkaans elftal. maar die dom trainer ziet hun niet. wat betreft aissati en amrabat moeten ze eerste kiezen dan pas oproepen. die jongens spelen met ons gevoelens in plaats dat ze voetbal spelen.

  33. am
    30 januari 2008 om 03:37 uur.

    alle spellers die niet wilen voor marokko spelen zijn veradders
    juist op deze moment heef marokko zij nodig kizen ze voor nl
    het maak niet uit is jou land die moet je helpen opbouwen
    maar deze halve kaaskopen zien € in ogen ,en als jij denkt dat nl betre is lever je marokkans pasport in en ga nooit naar marokko,wnt is jou land niet
    als ik marokaans regering was trok ik meteen hun paporten in tfoooooooo
    ik word misselijk van deze jongens

  34. mohamed uit belgie
    30 januari 2008 om 05:36 uur.

    pfffffffff als ze maar niet verliezen tegen Belgie op 26 maart. woyaaaw dat zou pas écht fdihaaaaaaaaa zijn!!!!!

  35. kano
    30 januari 2008 om 07:36 uur.

    Waarom zat talal alkarkouri op de bank, zo n een goede verdediger met veel ervaring , die coatch heeft veel domme fouten gemaakt hij moet ook ophoepelen, die buitenlandse coatches krijgen alles wat ze willen. Zakie moet terug, en als die Fhagir was gebleven dan was de resultaat beter,

  36. Tiiwani
    30 januari 2008 om 10:08 uur.

    Gecondoleerd allemmal, ons marokko lijkt wel burkina faso

    op 1976 en 2004 heeft marok nooit fatsoenlijk gepresteerd en ik kan deze editie in mn hoofd opslaan als de zoveelste deceptie.TFOEEEEEEEE

    zelfs jong tunesie is door TFOOEEE en moeten mensen worden geexecuteerd 40 miljoen marokanen raken teleurgesteld door zelfbelang van spelers.

    er is maar een oplossinmg;stel speleres uit ons eigen competite op.geen verraders buiten marokko.

  37. Mounir
    30 januari 2008 om 10:49 uur.

    Hey hassan,

    Je hebt de velden of scheidschrechters niks te verwijten.
    Een goede voetballer kan overal spelen, kunstgras,gras hoogveld, noem maar op. Het marokkaans elftal heeft teveel zelfvertrouwen, waardoor je natuurlijk tegen fysiek goeie landen ten onder gaat. En ik ben het inderdaad met de meeste hier eens, geef ons nou een coach met puur marokkaans bloed. En ik snap niet waarom el Ahmadi niet mee is genomen, prima speler, vele malen beter dan een el kaddouri of een kissi. En als de marokkaanse bond nou echt zoveel invloed had, dan geef ik ze één tip, roep Aisssati op voor het te laat is, want zoals al eerder is gebeurd, een furies goede voetballer kiest voor het Nederlands elftal, iedereen noemt hem wel verrader, nou ik denk er anders over na de wedstrijd tegen ghana en guinnee, wat mij betreft, Afellay ga zo door, MASHALLAH. Ik vind het nog altijd een genot om je te zien voetballen,MASHALLAH.

  38. adal
    31 januari 2008 om 06:26 uur.

    lekker man beter zo dat mensen zaki terug willen hier wat stel mogellen zaki drama der drama’s , komt er van als je zonder mensen uit de rif speelt dan zou marokko stuk verder komen de rif leeuwen maar ja dat willen ze niet . daarom doe de marokanen uit nederland bijna nooit mee ze komen bijna allemaal uit de rif

  39. mo333
    31 januari 2008 om 08:09 uur.

    oefenmatchen winnen ze wel maar als het voor een beker is
    dan zijn ze daar de slechste !!!

  40. berkan
    01 februari 2008 om 04:59 uur.

    kk.megolen gaan ze verliezen van guina

  41. kwinta
    02 februari 2008 om 01:37 uur.

    ja tis niet moelijk allemaal speler uit casa of rabat maar 1 amazigh der tusen
    tis normaal dat ze gaan verliezen hopeloos voetballers

  42. mhamed
    02 februari 2008 om 05:38 uur.

    het zal nooit wat worden met die honden zo lang coruptie de baas is bij de lompe bond van die geiten uit casa en rabat.

  43. Dynacars
    03 februari 2008 om 05:35 uur.

    IK HEB DE OPLOSSING VOOR MAROKKO>>>>

    EEN ATOOMBOM EROP. Die mongolen willen niet winnen. die willen gewoon dom en idioot blijven. IK ZOU ALS TRAINER WERELDKAMPIOEN worden met marokko.

    Elk land word beter, maar Marokko word alleen maar slechter en slechter. Marokko zit op het niveau van een 5e klasser amateur. lager heb je niet. Terwijl de spelers super goed worden. Hoe durft iemand Aissati uit te fluiten als hij voor nederland speelt. Je moet hem groot gelijk, marokko maakt hij toch geen kans, de redenen GEEN LANG HAAR, VOETBALT NIET IN DE TOP VAN QATAR, EN IS NOG GEEN 36jaar, VADER IS EEN SIMPELE IMAM, Marokko is een tyfusland met tyfusmensen en tyfusbeleid.

  44. NOT_AKA
    04 februari 2008 om 01:51 uur.

    lekker negatief allemaal over marokkanen en marokko?!? wat zijn jullie dan?? turken wella!!! ga vooral zo-door stelletje negatievelingen daar wordt marokko en vooral jij-zelf beter van! beslama

    p.s. voetbal is een sport en je hebt altijd 1 verliezer en 1 winnaar.. maakt toch niet uit wie dat wordt – wees sportief als je van sport houdt!

  45. am
    04 februari 2008 om 01:07 uur.

    dynacars

    niet zo brutaal zijn
    kijk naar je test . IK ZO ALS TRAINER WELEDKAMPION WORDEN
    dus waar ligt aan dan ,je bent gefrustreerd man ,zeker je vader of moeder
    een nls ,je bent echt aso
    taaaaaaaaaaaaaaaaz alik

  46. hamid