MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Druk op Marokko in paspoortkwestie

01 februari 2008 | in Politiek | 23 Reacties

paspoortEen meerderheid van de Tweede Kamer wil dat Marokkanen afstand kunnen doen van hun nationaliteit als zij Nederlander worden. Kamerleden roepen minister Ernst Hirsch Ballin (CDA) van Justitie op weer druk uit te oefenen op Marokko, meldt Elsevier.

PvdA, CDA en oppositiepartijen VVD, SP en GroenLinks hebben daarop aangedrongen. Hirsch Ballin denkt niet dat Marokko van plan is zich aan te sluiten bij een internationaal verdrag dat regelt dat iedereen zijn oorspronkelijke nationaliteit moet kunnen opgeven.

De minister krijgt brede steun voor zijn hernieuwde wetsvoorstel om de dubbele nationaliteit in te perken. De meeste fracties vinden dat mensen zelf moeten kunnen besluiten of zij afstand doen van hun oude nationaliteit. De VVD en de PVV verwerpen dit beleid en vinden dat migranten afstand moeten doen van hun oude nationaliteit.

Rita Verdonk heeft in 2004 ook geprobeerd de dubbele nationaliteit van migranten in Nederland in te perken.

Er zijn 23 reacties

  1. Youni
    01 februari 2008 om 12:26 uur.

    Laten we beginnen met Maxima, Beatrix en onze Willem Alexander.of heeft iemand liever een andere volgorde ????

  2. dre
    01 februari 2008 om 11:05 uur.

    Volkomen terecht dit.
    Van 2 walletjes eten moet maar eens over zijn.

  3. Henk -Rotterdam
    01 februari 2008 om 11:49 uur.

    Dre
    Je bent echt een zielige oude zuurpruim,je bent een verder commentaar niet waardig.

  4. karim
    01 februari 2008 om 12:03 uur.

    Laten we naar de echte problemen in het land kijken bijvoorbeeld de zorg, veiligheid enzovoort, of je nou 1 paspoort heb of twee of drie lekker belangrijk zie het namelijk als een reisdocument en niks anders en het verandert mij echt niet of ik 1 of 2 heb, maarja.

  5. Rachid...
    01 februari 2008 om 12:03 uur.

    Dit noem ik niet van twee walletjes eten.

    Wij Marokkanen hier in Nederland worden gezien als Marokkanen, ons geloof wordt constant belachelijk gemaakt, als één Marokkaanse Nederlander wat doet wordt de hele Marokkaanse gemeenschap erop aangesproken…en ga zo maar door.

    Hoezo hebben wij alleen maar recht op een Nederlands paspoort?

    – Ga ons eerst behandelen en zien zoals de Nederlanders hier in Nederland worden behandeld en gezien,
    – behandel onze godsdienst zoals andere godsdiensten hier in Nederland worden behandeld,
    – Spreek een Marokkaans individu die iets verkeerds doet aan, maar ga niet met een beschuldigende vinger wijzen naar de hele Marokkaanse gemeenschap hier in Nederland.
    -….

    Als die eisen ingewilligd zijn, dan zullen wij ons vanzelf hier thuis voelen en zullen we vanzelf wel inzien dat we al een thuis hebben en dus dat het onnodig is om een ander paspoort erbij te hebben.
    Maar tot dat moment is aangebroken hebben wij alle recht om een tweede paspoort erbij te hebben.

  6. Abdess
    01 februari 2008 om 12:26 uur.

    Hahah ze3ma marokko gaat luisteren naar NL

  7. brother
    01 februari 2008 om 12:45 uur.

    Grapjurken wat heeft NL voor wapen om druk te oefenen op Marokko? Stelletje sukkels, nog altijd even arrogant ondanks dat de zg “ijzeren” Rita met haar staart tussen de benen en Frits Bolkestijn met zijn grappige brief tijdens de theo dagen 0 op hun request hebben gekregen. Moet deze zielige Hirch ook met zijn pootjes omhoog terugkomen?

  8. pssst
    01 februari 2008 om 01:00 uur.

    Dit doen ze alleen maar om Marokkanen dwars te zitten. Alsof alle marokkanen meteen geaccepteerd worden als nl paspoort nemen. Is het niet dubbele paspoort dan is het weer wat anders. Ze maken trouwens weinig kans om marokko zover te krijgen. Zeg maar gerust nul kans!!!

  9. Inayat
    01 februari 2008 om 01:25 uur.

    Dre, wij van twee walletjes eten? Dan zijn wij Marokkanen perfect geïntegreerd want we volgen daarme het voorbeeld van die meer dan 100.000 Hollandertjes die lekker in het buitenland, meestal warme landen, zitten met behoud van hun Nederlands paspoort en al hun voorzieningen zoals WAO, AOW of andere uitkeringen. Lekker de lusten van beide landen maar niet de lasten. Daar piept niemand over.

  10. am
    01 februari 2008 om 04:56 uur.

    waaroom altyd marokkaanen o ja hoe kan je scoren zonder marokkanen
    veel buitenlanders in deze kiker land hebben dubbel waroom worden zij n iet
    aangesproken tttttttttttttttttaz op alihom

  11. am
    01 februari 2008 om 04:58 uur.

    o ja wat vergeten

    enige plaats waar nederlanders kunnun druk maaken is wc pot

  12. am
    01 februari 2008 om 05:17 uur.

    dre is toch lekker als je 2 vrouwen hebt

  13. Henk -Rotterdam
    01 februari 2008 om 05:28 uur.

    Rachid
    Jou verhaal wordt nog duidelijker als je ziet dat er mensen op deze site een oproep ( aktieveforumberichten) doen over hoe ze Marokkaanse jongeren moeten benaderen.
    Ik was met stomheid geslagen door zoveel stompzinnigheid/ondoordachtzaamheid.
    Ik had eerst willen antwoorden van”probeer het eens door ze gewoon als mens te zien”maar dat ik heb dat maar gelaten.
    Jou verhaal geeft heel duidelijk het probleem aan.
    En Dre ,hoe je commentaar maar voor je.
    Of meld je aan bij de Partij Vloekende Viswijfen.

  14. mohamed-denhaag
    01 februari 2008 om 06:27 uur.

    meneer of mevrouw Dre,
    volgens mij ben je van die ongeschoolden Hollanders die net tot aan hun voordeur komen, niks weten van de (buiten) wereld en niet verder kijken dan hun neus lang is. ik zou zeggen kijk wie nou echt van twee walletjes eet. (Hollanders in Canada,Israël,Amerika,Australië ….)
    en ga naar school als je geïnteresseerd bent en waardige reacties wilt schrijven.
    En Rachid !!!!jij hebt goed gesproken

  15. mhamed
    02 februari 2008 om 05:30 uur.

    of wij marokkaanen geaccepreerd worden als wij een paspoort hebben!!!!

    hipo’s,,,,,,,,

  16. Botrah
    02 februari 2008 om 06:02 uur.

    Ey vieze ‘dre’ wat doe op je deze site??? Ga ergens anders spelen!

  17. skery_vanuit_marocco
    03 februari 2008 om 02:49 uur.

    ze maken zich druk omdat laaste tijd veel marocanen terug gaan naar marocco om voorzich te beginnen als je alleen maroccaanse pasport doe je dat niet snel dus het draait alleen om geld

  18. skery_vanuit_marocco
    03 februari 2008 om 03:04 uur.

    ze hebben weer grapjas aangetrokken ? ofzo

  19. kano
    06 februari 2008 om 08:09 uur.

    Ik hoop dat een Europees grondwet komt dan maakt het eind aan dat gedoe van dubbele nationaliteit.

  20. am
    07 februari 2008 om 11:25 uur.

    kano

    ook voor iederen nederlanders hebben ook dubbel daar praat niemend over

  21. Henk -Rotterdam
    07 februari 2008 om 03:27 uur.

    Ik heb het nog nooit begrepen maar misschien kan iemand het mij uitleggen,
    ben je een ander mens als je 2 paspoorten heb,of ben je gewoon dezelfde als met 1 paspoort .
    Van dit onderqwerp ben ik moe geworden ,het zielige gezeik,het zielige gelijk willen hebben,het laag bij de grondse trappen tegen mensen,het ondoordachte slaken van kreten om alleen maar te laten zien en te doen als of wij “übermenschen”zijn.
    Stop nu eens gewoon met dat gezeik over die 2 paspoorten,stelletje hypocrieten,weet je wel hoeveel Nederlanders in den vreemde over een dubbele nationaliteit beschikken.
    Dat zijn er verdommme meer dan alle dubbele hier in ons land bij elkaar.laten we ons eigen eens serieus gaan bezig houden met echte problemen en ons niet telkens laten opfokken door een stelletje schorem en zakkenvullers in Den Haag.

  22. soldier
    08 februari 2008 om 11:25 uur.

    hier geboren hier getogen
    in deze vieze put opende ik me ogen
    het lijkt allemaal mooi maar het is bedrogen
    zelfs de waarheid blijkt gelogen

    was niet vroeg maar altijd te laat
    het was nooit licht altijd donker op de straat
    kreeg geen liefde groeide op met haat
    trek me conclusie daarom dat me hoofd omlaag gaat

    trek je conclusie-lyricus
    uit het hart

  23. karim